Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   HTC Desire HD - fremragende uden overraskelser (mobiltest)

HTC Desire HD - fremragende uden overraskelser (mobiltest)

TEST: Kan HTC Desire HD leve op til sin forgængers enorme popularitet? Er Desire HD virkelige en smartphone i "High Definition"?

Det er altid ualmindeligt svært at lave en to'er. Mit indtryk er, at efterfølger-problematikken også har ramt HTC.

På en række områder er Desire HD mere funktionsspækket end den originale Desire. Nyhederne vil tiltale tech-freaks, men for mere 'almindelige mobilkøbere' kan de nye ting risikere at gøre produktet mere rodet og knap så overskuelig.

Styresystemet er stadig Google Android (version 2.2 Froyo). Det betyder, at alt omkring synkronisering af mails, kontakter, kalender m.v. er fuldkommen det samme, som på HTC's tidligere produkter.

Hvis ikke du kender detaljerne omkring disse tre funktioner så fortvivl ikke! Forhold dig blot til, at det kører enestående godt - også når det drejer sig om fx Windows Live Mail (tidligere Hotmail) eller Microsoft Exchange.

Stor mobil, men lækkert design

Jeg er vild med designet på Desire HD. Forsiden har ingen fysiske knapper, kun touch-taster. Det er bare SÅ stilrent og flot lavet.

Bagsiden i aluminium, som er let buet, får mobilen til at ligge godt i hånden, trods størrelsen. Men der er ingen tvivl om, at denne mobil er meget stor - og knap så lommevenlig som HTC Desire.

Inden du køber Desire HD bør du overveje, om du har et behov for den store skærm. Hvis ikke du surfer meget på nettet, spiller, benytter navigation eller for den sags skyld ikke har dårligt syn, vil en mindre mobil være at anbefale.

Den eneste anke jeg har i forhold til designet er, at volumentasterne på siden og knappen på toppen til tænd/sluk, er for bløde. Ofte er jeg i tvivl om, hvorvidt jeg overhovedet har trykket på dem.

Hvad sker der for skærmen?

Skærmen er af LCD(TFT)-typen, med 800 x 480 pixels fordelt på 4,3 tommer. Det er altså ikke en AMOLED-skærm, ligesom den originale Desire var født med.

Resultatet er en bleg-fesen farvegengivelse, uden særlig god dybde. Fx er sort ikke sort, men grå. Ses skærmen fra siden tones tydelighed og farver ud.

Jeg synes, det er skidt, at HTC bruger HD-betegnelsen. Ud fra skærmstørrelsen kunne man tro, at der er tale om en HD-skærm, eller i hvert fald en meget god skærm. Men dette er langt fra tilfældet.

Det eneste sted i Desire HD, hvor man kan bruge betegnelsen, er i videooptageren, som kan optage i HD-kvaliteten 720p.

Det nye HTC Sense

Et af argumenterne for at købe HTC Desire HD fremfor HTC Desire er integrationen med HTCSense.com.

På ens personlige brugerkonto laves der backup af blandt andet kontakter og SMS-beskeder - ganske automatisk. Det er også muligt at finde applikationer og installere dem på mobilen.

Det virkelige smarte er dog muligheden for at se, hvor ens mobil befinder sig. Man kan også fjernlåse, fjernslette, omstille opkald og videresende indgående SMS-beskeder til et andet nummer.

HTCSense.com er lækkert designet og en god udvidelse af mobiltelefonen.

Jeg tror ikke, man kommer til at anvende tjenesten ret meget i dagligdagen. Det er bare en tjeneste, som kører usynlig i baggrunden, og som der kun logges ind på i særlige tilfælde. Fx, hvis der pludselig er brug for at finde eller låse mobilen.

Internet-oplevelse med Adobe Flash

Moderne smartphones kræver adgang til det rigtige internet - som på computeren.

Uanset hvad man må mene om Adobe Flash, er det bare et faktum, at det er en meget vigtig og integreret del af ualmindeligt mange hjemmesider. Uden adgang til Flash mister man altså en del af oplevelsen.

I modsætning til iPhone, så har HTC Desire HD Flash - og tak for det!

Jeg har lavet en række hastigheds-målinger på HTC Desire HD op mod iPhone 4. Resultatet er, at Desire HD i de fleste tilfælde er enten hurtigere, end på niveau med iPhone. Når Desire HD måles op imod Desire, vinder HD'eren med nogle få sekunder.

På Desire HD er der mulighed for at markere en tekst, som enten kan oversættes eller slås op på blandt andet Wikipedia. Denne funktion er aldeles brugbar.

Der kan være flere browser-sessions (vinduer) åbne på én gang, men i stedet for at vælge 'vinduer' i menulinien, for at skifte mellem dem, kan man blot zoome helt ud på en side - hvorefter man kommer ned til vindue-valg. Det er godt nok smart tænkt.

Mange nye funktioner i HTC Sense

HTC har endnu engang forbedret brugerfladen HTC Sense, der er lagt oven på Android-systemet. Hist og her er der kommet nye funktioner, og flere detaljer er forbedret i forhold til tidligere versioner.

Det er skønt at se, hvordan en producent hele tiden formår at optimere på sit produkt. Nu er der så bare lidt det, at iveren efter innovation kan risikere at spænde ben for de gode intentioner.

Et tryk på højre skærmknap åbner "Personaliser", og her skal man som bruger holde tungen lige i munden, for ikke at fare vild. Du kan ændre baggrunde, temaer, indsætte widgets på forsiden, lave genveje, mapper, ændre lyde, ringetoner osv.

Det er endda muligt at hente hele nye lydsæts og temaer online, via det, som kaldes HTC Hub.

Egentlig genialt nok og forholdsvist logisk opbygget. Men HTC skal passe alvorligt på, at de ikke ender med et uoverskueligt kaos for 'ikke tekniske'-brugere. Det gode råd herfra skal være at være opmærksom på, at det mistede overblik lurer forude.

Jeg synes i øvrigt det er megasmart, at genveje til de senest åbne programmer, nu findes i det øverst rullegardin.

Galleri, kamera, video og musk

I mine tidligere anmeldelser af HTC's Android-telefoner har jeg flere gange kritiseret galleri-funktionen. Og her er meget lidt nyt under solen.

Den er stadig langsom om at vise "thumbnails", når man bladrer - og det er irriterede at se på, når man godt ved, at andre producenter kan få netop dette punkt til at fungere.

Galleriet skal dog stadig have ros for sin lette mulighed for at dele på internettet eller sende som mail. En nyhed er også, at billeder kan tilføjes effekter.

Kameraet på otte megapixels er bedre på papiret end i virkeligheden. Det vil sige, det er fuldt anvendeligt, men der er langt op til, hvad vi har set fx Nokia N8 præstere. Der kan optages video i HD-kvaliteten 720p, men desværre er lydkvaliteten metallisk og dårlig.

Musikafspilleren opfylder præcis ens behov, lyden er fin med gode justeringsmuligheder, men headsettet i pakken er af ringe kvalitet. Når mobilen lægges ned skiftes til coverflow. Det ser lækkert ud, men igen kan albumgrafikken ikke følge med, når der flippes hurtigt igennem dem.

Har du en medieserver stående i hjemmet, er det nu muligt at afspille musik direkte fra denne.

Billeder taget med HTC Desire HD

HTC Locations - WHAT?

Det nye program Locations, er et HTC-bud på et mobilt navigationsprogram. Grafikken er flot - men derudover forstår jeg ikke meningen.

Hvis du vil finde vej, kræver det en navigationslicens. Vesteuropa koster 59 kroner for 30 dage, 225 kroner for et par eller 299 kroner for en licens, der gælder produktets levetid.

Skulle der være en positiv nyhed i Locations er det, at kortene kan downloades, så de ligger lokalt på enheden, og man derved ikke skal betale for datatrafik hver gang.

Men hvorfor skal HTC nu have deres eget navigationsprogram, når der er så mange udmærkede firmaer, som er eksperter i dette. Desuden er Google Maps Navigation stadig på mobilen - og det er gratis at anvende.

Konklusion: Overrasker ikke nok

Jeg ville så gerne kunne holde af HTC Desire HD. Men jeg er nødt til at være realistisk.

Lyden i videooptageren er for ringe, skærmen burde have været af en bedre type og batteritiden er i underkanten af, hvad man bør forvente. Jeg har i testperioden ikke kunne tvinge mere end 14-15 timers drift ud af den.

Men derudover, er Desire HD en fremragende internet-mobil pga. skærmstørrelsen. Musik og film kan den også glimrende egne sig til.

Det samlede oplevelse af Desire HD er i øvrigt, at produktet fungerer både godt og hurtigt. Der er ikke ventetid, programmer der går ned, eller behov for at genstarte. Mobilen formår også at overraske på opstartstid; Cirka 10 sekunder fra powerknappen er trykket ned, til mobilen er klar.

Står valget mellem en HTC Desire og en HTC Desire HD, så køb Desire, her får du "value for money".

Fire ud af seks stjerner.

Se også:
 - Web-TV: Hvad får du mere i Desire HD

Se videoen: Så hurtigt starter HTC Desire HD op

Se videoen: Sammenligning af skærmene på Desire HD og iPhone 4


HTC Desire HD - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

rasmus 01-06-2011 17:35:07

hej, jeg har en HTC Desire HD og til venstre for dens kamera er der ikke nogen mikrofon, men på youtube videoen som HTC selv har lagt ind, og der er en mikrofon. her er et link til videoen

http://www.youtube.com/watch?v=GHO9A9Zf5g8&feature=player_embedded

og det er når der er gået 56 sekunder.

hilsen Rasmus.

0 0
lenner 29-12-2010 16:52:07

derudover deres headsæt er ikke lige noget at råbe hurra for har haft noglt venner til at prøve det og ingen kunne få det til at side ordenligt det syntes jeg er skuffende at man må offre sig på et nyt headsæt når man lige har lagt 4000 på bordet

0 0
Erik jensen 14-12-2010 01:11:39

Hvad fortæller HTC´s DANSKE skrevne hjælpeguide som er ret omfattende?

http://www.htc.com/dk/help_howtos.aspx?p_id=324

Hvad sige det DANSKE Androidforum?
http://androidforum.dk/

De må havde nogle brugere som kan komme med ideer til en løsning. Jeg er ret sikker på at det er noget banalt, Vi taler jo ikke om et Sony Ericcson produkt, men om en populær og gennemprøvet smartphone, som normalt er til at sætte op uden noget vrøvl

0 0
rasmus 13-12-2010 22:05:50

hej jeg købte en hts desire hd for 3 uger siden, men kan ikke få den til at finde min mobil inde på htcsense, har lavet konto og det hele. Nogle der har det samme problem eller ved hvordan man løser det?.

0 0
selma 09-11-2010 19:19:36

I har skrivet ,så meget om alle disse smartphones.Efter jeg har læst alle disse kommentar er jeg usikker på hvad jeg skal købe:=)
Jeg surfer ikke rundt på nettet så meget,men går mere op i kamera/billeder og musicplayer.
Lydkvaliteten skal have højeste prioritet og billederne skal være skarp. Er du nogen der ved om jeg skal vælge HTC Desire HD Eller ipone4 ???

0 0
Henrik 09-11-2010 20:10:26

Hvis det er kamera/billeder og musicplayer du går efter, så er det helt klart N8.

På netop disse 2 områder er Nokia N8 med dens 12 Megapixel kamera, klasse Carl Zeiss optik, og mediaplayer osv. den definitive konge, det står ikke til diskussion. De andre når den ikke til sokkeholderne her.

Som bonus får du også en telefon der kan afspille video/film i stort alle formater/codecs uden konvertering, og så koster den det halve af iPhone4.

Du kan også bruge iTunes med N8, hvis det har interesse. ( Se: http://europe.nokia.com/support/download-software/nokia-multimedia-transfer/how-to/transfer-from-itunes )

0 0
Alex 09-11-2010 21:10:11

Der er en mediaplayer app i Android marked, kan ikke lige huske hvad den hedder dog :-) men som kan spille alle videoformater fra wmv til avi til mkv! :-D

0 0
Henrik 09-11-2010 23:17:19

Ja, men det er ikke altid helt stabilt. Nogle gange har jeg oplevet at der har været problemer med at trække en 720p HD film, så tingene hakker. Ihvertfald på Desiren. Galaxy S'en har sikkert ikke samme problemer, da den er noget hurtigere.

0 0
10-11-2010 09:49:10

Du glemmer som sædvanligt N8's største akilles hæl, brugerfladen. Uanset hvad du kan hente af nye tredje parts shells, så er N8 's brugerflade stadigt langt fra lige så intuitiv som de andre. Hvis du vil bruge telefonen til andet end lyd og billede så er det noget du bør have med i overvejelserne. Desuden har iPhone formentligt den bedste skærm med N8 på en tredje plads.

Du glemmer også de 12mpixels, de siger ikke noget om det kameras kvalitet medmindre du skal bruge de billeder til gigantiske plakater(fx på husfasader). Mpixels er ikke i sig selv en kvalitetsangivelse, men bliver desværre stadigt ofte brugt som så på mobiltelefoner.

Men det ændrer ikke ved at Henrik har ret i at N8 vinder på billedkvalitet, med iPhone som nr. 2 og Desire på en 3. plads(Desire og iPhone har begge 5 mpixel kameraer, men er ikke lige gode til billeder).

@Henrik hvilken version af Android bruger du på den Desire du hele tiden referer til, der er stor forskel på 2.1 og 2.2 især i forhold til hastighed. En Desire med 2.2 er hurtigere end en galaxy med 2.1.

0 0
Henrik 10-11-2010 11:51:23

"Du glemmer som sædvanligt N8's største akilles hæl, brugerfladen. Uanset hvad du kan hente af nye tredje parts shells, så er N8 's brugerflade stadigt langt fra lige så intuitiv som de andre. Hvis du vil bruge telefonen til andet end lyd og billede så er det noget du bør have med i overvejelserne. Desuden har iPhone formentligt den bedste skærm med N8 på en tredje plads."

Som John også siger, så er brugerfladen i det nye Symbian altså ganske udemærket. Du ikke kan lide Symbian, fint. Som jeg også skrev så har iPhone4 det stærkeste kort her. En stor del af veninder jeg kender foretrækker Apple eller Nokia fremfor Android, pga. brugerfladen. Så som du kan se så er der delte meninger.

"@Henrik hvilken version af Android bruger du på den Desire du hele tiden referer til, der er stor forskel på 2.1 og 2.2 især i forhold til hastighed. En Desire med 2.2 er hurtigere end en galaxy med 2.1."

Version 2.2 (Froyo), og det ved jeg godt. Men det ændrer ikke på, at man stadig ikke kan installere 98% af alle apps på SD kort osv. Der er også nogle apps der slet ikke virker efter 2.2 update osv.osv.

0 0
10-11-2010 12:12:47

Jeg kan installere langt de fleste apps på mit SD-kort, så det er ikke et stort problem.

Og du skriver brugerfladen er udemærket, er det godt nok fra et firma på størrelse med Nokia i slutningen af 2010?

0 0
Henrik 10-11-2010 13:38:30

@PeterL: Ork...jeg orker ikke at tage den her diskussion igen som egentlig har med smagssag at gøre og intet andet. Men ja - for the record - "Jeg synes, at N8 har en ganske udemærket, flydende og hurtig brugerflade der ser fin ud og fungerer godt"

0 0
10-11-2010 14:15:42

Du behøver ikke overbevise mig, men prøv med nogle af alle de anmelderne.

Alle de anmeldere der skriver negativt om N8's brugerflade er med til at forringe N8's chancer for at konkurrere.

0 0
Henrik 10-11-2010 15:38:42

En stor del anmeldere har en pæl op i r.... og en igennem hjernen (f.eks. Gizmodo), og udtaler sig om ting de ikke ved noget som helst om eller er bevidst forudindtagede. Det ændrer ikke ved det faktum, at de fleste brugere der får den i hånden er ganske tilfreds og at den sælger som varmt brød.

Nokia (som alle andre) skal vinde brugernes gunst og ikke nogle selvoptagede Gizmodo/US blog anmelderes gunst.

0 0
Henrik 10-11-2010 15:39:45

...det her gælder naturligvis ikke mobilsiden.dk, som heldigvis er relativ fair og afbalancerede i deres anmeldelser.

0 0
Mobilsiden.dk 12-11-2010 17:11:28

Tak Henrik. Vi prøver så godt vi kan at holde hovedet koldt :)

0 0
John 10-11-2010 12:21:52

Jeg vil tro jeg kan flytte cirka 10 % af mine apps til SD-kortet. Det er sgu ret skuffende. FLere af de programmer der fylder meget kan jeg ikke flytte.

Nu er det med brugerflader jo en svær størrelse. Nogle kan lide Windows 7, Nogle Mac OS X og andre igen Ubuntu eller en af de andre Linux-varianter. Det samme gælder når vi taler om OS til mobiler.

Mange af de ting jeg synes er trælse ved iOS og Android døjer jeg ikke med i Symbian. Så er der andre områder hvor Symbian halter (fx browseren). Men at sige den ene er bedre end den anden må afhænge af den enkeltes præferencer. I øvrigt er der jo også andre ting ved en mobil end bare OS'et. Det virker desværre på mange som om OS'et er det eneste der tæller.

0 0
Allan 10-11-2010 13:29:53

"I øvrigt er der jo også andre ting ved en mobil end bare OS'et. Det virker desværre på mange som om OS'et er det eneste der tæller"

En anden ting, der tæller er da klart holdbarheden, f.eks. ved tab af mobilen, som jo sker for stort set alle brugere, og for de fleste mere end een gang. iPhone har da bestemt gjort sig uheldigt bemærket i statistikker, der beskæftiger sig med ødelagte skærme per solgt enhed... Jeg siger ikke at en Nokia skærm ikke kan gå i stykker, men jeg har indtil nu kun set een Nokia mobil i min husstand gå i stykker af at blive tabt, og det i en husstand, hvor der vel har været ca. 25 Nokia'er de sidste 15 år... En Nokia kan typisk holde til at blive brugt, mens det er min erfaring (ved at kigge på iPhone brugere) at en iPhone nærmest skal tages på med fløjshandsker og mere er til udstilling end et reelt redskab, der skal gøre dagligdagen lettere...

0 0
10-11-2010 14:12:09

Iphones har glasskærme, så det gør dem mere udsatte når de bliver tabt, derfor vil en forholdsvist stor del af iphone også ende livet på et stengulv eller asfalt. Det gælder også for de fleste Androids.

Jeg gætter på at N8 også har glasskærm så den er formentligt lige så udsat.

0 0
selma 12-11-2010 16:14:13

Hej igen
Tja jeg ved ikke om det var smart men nu har jeg bestilt Iphone4. Jeg surfede på youtube og så sammenligningerne mellem Nokia N8 og Iphone4.Der var levende farver og lidt skarpere skærm i Iphone4.Syntes heller ikke der var meget forskel på billeder eller camera.http://www.youtube.com/watch?v=jdaHmONz-X8&feature=player_embedded#!Så nu har jeg bestemt mig at jeg køber Iphone4.

0 0
Allan 12-11-2010 17:20:48

Og det er vel den samme "selma" der lidt ovenfor havde bestemt sig for en N8? Ja, man har et standpunkt til man tager et andet - jeg kan kun sige at jeg absolut ikke har fortrudt købet af Nokia N8, og da slet ikke når man ser at iPhone koster ca. det dobbelte, men hver sin lyst for sine penge - håber du bliver tilfreds med den, ellers kan du jo altid komme tilbage... ;-)

0 0
John 10-11-2010 10:25:38

Jeg har nu haft N8'eren i nogle dage, og bortset fra browseren, synes jeg ikke Symbian er slemt at arbejde med. Det lader i høj grad brugeren selv bestemme.

Mht. skærmen er den IMO bedre end både den på Desire (AMOLED-versionen) og Desire HD. Desiren lider af, at bogstaver har en tendens til at få samme struktur rundt i kanten som på et frimærke. Her står bogstaver bedre på N8'erens skærm. Farvegengivelsen er også lige en tand bedre.
På Desire HD står tingene skarpe nok, men farverne er godt nok ringe.
Ingen slår dog iPhonen når det kommer til skærmkvalitet. Meget skarp og gode naturlige farver.

Kameraet i N8 er klasser bedre end i iPhone og Desire HD (Desire gider jeg slet ikke nævne). Det tager gode billeder både inde og ude, og den rigtige blitz gør også en stor forskel.

0 0
09-11-2010 20:35:01

Jeg gætter på at du bliver tilfreds med lydkvaliteten i alle tre mobiltelefoner(hvis du tæller N8 med).

Hvis du med billeder mener skærm så er iphone formentligt den bedste, men som Henrik skriver så skal du også betale misundelsesskat(Apples version) når du køber en iphone og med N8 og Desire begge til ca. 3000kr så vil jeg give Henrik ret i at iPhone ikke bliver mere attraktiv for hver dag der går.

0 0
Henrik 09-11-2010 21:11:13

Glemte at nævne, at N8 som den eneste også har ægte blitz-lampe (Xenon lampe) som er meget effektiv i mørke, det har de andre heller ikke.

Alle tre telefoner kan optage HD video, men N8 tager også her kronen, eftersom lysindfald i kamera-optikken er langt overlegen såvel som kvaliteten af dens stereo mikrofoner.

Så med dine prioriteter er det som sagt N8 der gir mest knald for pengene.

0 0
selma 09-11-2010 22:32:30

Tja men jeg tænker hvorfor er Nokia N8 Billigere end de andre, hvis den er så god))
Nogle siger at 12 Megapixel kamera har ikke betydningen på at billederne bliver klare og skarpe.Opløsningen,optik osv har også betydning.Hvilke telefon vil jeg mest have gavn af i helhed ? Hvis man skulle vudere funktionerne ? Jeg syntes heller ikke, jeg fik svaret helt angående musicplayer. Hvordan er lydefekten på de alle tre telefoner og hvilken er bedst))))
Tak for de foreløbige svar...

0 0
Henrik 09-11-2010 23:14:50

"Tja men jeg tænker hvorfor er Nokia N8 Billigere end de andre, hvis den er så god))"

Fornuftigt spørgsmål. Sagen er den, at det ikke er N8 og DesireHD der er speciel billig, det er iPhone4 der er meget dyr (man betaler simpelthen for at det er en Apple).

"Nogle siger at 12 Megapixel kamera har ikke betydningen på at billederne bliver klare og skarpe.Opløsningen,optik osv har også betydning."

Præcis. Men det er netop også derfor, at Nokia har sat 1/1.83" Cark Zeiss optik og ægte Blitzlampe i N8eren for at matche opløsningen på 12 Megapixel sensoren. Jeg bruger selv kameraet meget på min N8, og det var een grundende til at jeg købte netop den.

"Hvilke telefon vil jeg mest have gavn af i helhed ? Hvis man skulle vudere funktionerne ?"

Det er straks et mere komplekst spørgsmål at svare på, men generelt så har N8 og Desire flere funktioner end iPhone4 (hvis man bare tæller funktioner).

Men alt efter hvad du ellers skal bruge den til, er der nogle der er bedre på nogle områder og andre bedre på andre. F.eks. er internet browseren bedre på Desire end på iPhone4 og N8. På N8 og Desire kan man tilgengæld f.eks. udvide hukommelsen med et SD-kort, det kan man ikke på iPhone4. På Desire kan man ikke installere nye programmer på den udvidede hukommelse man måtte have sat i den, kun den interne. På N8 bestemmer man selv hvad man vil.

Alle 3 modeller har gode SMS, e-mail, chat osv. funktioner.

DesireHD og N8 har fin telefonsamtale kvalitet, her halter iPhone4.

N8 og iPhone 4 har udemærket batteri levetid. Det har DesireHD tilgengæld overhovedet ikke.

Betjeningsfladen på de 3 telefoner er generel udemærket, men iPhone4's er lidt nemmere end de to andre modeller, men også mere begrænset.

N8 kan tilsluttes TV'et med enten composite eller HDMI kabel. HDMI adapter medfølger. Smart hvis man vil vise albummerne til familie og venner på TVet, hvad enten det er video eller billeder.
Det kan man ikke på de andre.

N8 kan læse og skrive USB nøgler osv. direkte (adapter medfølger). Det har iPhone4 og Desire heller ikke. Rimelig handy hvis man har mange familie videoer og billeder.

Mht. musicplayer - så er lydkvaliteten generelt udemærket på alle tre modeller når det kommer til høretelefoner. Men hvis det er højtaler-kvaliteten på selve telefonen vi snakker om, er det igen N8 der tager prisen, den er høj og der er god frekvens dynamik i ligesom de tidligere XPressMusic modeller.

Puha, det var noget af en omgang. Men nu har jeg givet nogle eksempler på deres styrker og svagheder.

0 0
selma 10-11-2010 08:23:25

Hej igen...
Det var virkeligt et tilfredsstillende svar. Jeg har bestemt mig at det bliver Nokia N8 ud fra svarende. Jeg vil hermed takke jer alle, for oplysningerne og den tid i brugte...
I må alle have jer en rigtig god jul.

0 0
Alex 10-11-2010 00:09:08

Lige en lille fejl, Desire hd kører android 2.2 er har dermed mulighed for at flytte ens apps til SD-kortet :-)

0 0
John 10-11-2010 09:37:51

En vigtig tilføjelse er bare, at der stort set ikke er nogen apps endnu der understøtter funktionen med at blive flyttet til SD-kortet. Det bliver sikkert bedre med tiden, men jeg synes godt nok det går langsomt.

0 0
Patrick 09-11-2010 11:19:05

Hej alle sammen :)

Jeg står med et lille problem, jeg skal have en ny mobil, og havde indtil igår 2 favoritter, Iphone 4 og Samsung Galaxy S, men så var jeg nede og se på HTC DHD, og blev sku lidt vild med den også.

Men det lyder som i her inde har meget mere forstand på det en mig. Så jeg tænkte på om i kunne give mig for og i mod på de 3 nævnte mobiler.

Iphone 4, Galaxy S og HTC DHD.

0 0
Allan 09-11-2010 12:20:14

Du glemte Nokia N8... ;-)

Nå, uanset at jeg skulle få min Nokia N8 en af de nærmeste dage, så er dit valg ikke nødvendigvis det samme som mit. Læs omkring her på mobilsiden.dk og kig på nogle af video-indslagene og dan dig din egen mening - læs også gerne nogle af kommentarerne til artiklerne, de er ofte mere informative end artiklen selv...

0 0
jan 08-11-2010 19:44:28

Hej

Jeg så med interesse at den at den nye D.HD kunne
benytte mange forskellige sms sprog udover lige de lande som er tæt på os .. jeg har længe ledt efter den mulighed da min kæreste er udlænding..er der nogen der ved om der andre smartfhones der kan det ?

Jan

0 0
Mobilsiden.dk 09-11-2010 16:59:07

Hej Jan. Desire HD har ligesom den gamle Desire en stor mængde af alternative tastatur/sprogopsætninger.

0 0
Michael 07-11-2010 19:11:49

hej

min far har købt en desire HD og er ved at sætte den op til hans behov en af hans problemmer med det er bare at den ikke vil logge ind på hans ekschance konto selvom han taster donæne og sådanne ting ind men den siger alligevel vil den ikke logge ind nogen der har en idé om hvordan han kan få den til at virke??

0 0
Michael 07-11-2010 19:12:47

han bruger desuden netside.dk

0 0
Søren 06-11-2010 17:56:37

Nu har jeg efterhånden givet den her telefon mange tanker! ... Jeg sidder i øjeblikket med en alm. Desire, og jeg kan ikke helt se om jeg skal skifte den ud med HD? Kan det lade sig gøre at blive tilfreds med HD, når man har vænnet sig til den super fede AMOLED skærm fra Desire? Syns bare det ser alt alt for fesent ud... og hvorfor skulle man nedgradere? ... Hjælp, kan det betale sig at skifte?

0 0
henning kristensen 06-11-2010 18:38:46

Hej Søren
Imø er HD nedgradering i forhold til gen gamle desire,, i flere forhold. Skærmen er meget kedelig og se på i forhold til den gamle, de nye touch knapper i bunden er superfølsomme (for følsomme imø) og er irreterende. Som mobil siden har nævnt er knappen i toppen og volumen knapperne osse ringere end på den gamle.
Den nye HD er dog hurtigere og har lidt nye funktioner, bla bilpanelet er fedt, det er smart.
Men har selv bestilt den nye og sendt den retur igen, pga min skuffelse over de før nævnte ting, Jeg blev så skuffet da jeg sad med den i hænderne og tog den i brug. Skærmen meget flottere på den gamle, det spiller bare.
Imø er Desire HD bare en HD 2 med Android i. Samme gamle skærm. DET ER EN OMMER HTC ! Det er min mening, havde de dog puttet en amoled skærm i og nogle ordentlige knapper i telfonen havde den været lige i skabet og ikke en stor skuffelse ;-((

0 0
Alex 09-11-2010 17:01:05

Er personlig utroligt tilfreds DHD'en kom også fra en hero :-) og jeg vil nu sige at så dårlig er skærmen heller ikke, nej det er ikke amoled eller super amoled, men for det første er der mangel på dem, og Samsung som ellers leverede skærmene til HTC kan ikke undvære dem. For det andet laves de slet ikke i 4,3 " og hvis du køber en almindelig Desire dag vil du få samme skærmtype som sidder i hd'en nemlig en super lcd skærm.

0 0
Søren 06-11-2010 20:55:53

Tak for feedback... I siger begge to noget af det samme som jeg sidder og tænker, så tror jeg venter på nogle nye og bedre modeller ja... Og som Erik siger, så kan man jo slå tiden ihjel med en tablet i mellemtiden :)

0 0
Erik jensen 06-11-2010 18:33:45

Hvis du har alt for mange penge,- så skift, men ellers nyd din Desire lidt endnu, den er slet ikke så tosset enda, og nye flagskibs modeller er klar i det nye år forhåbentlig med en langt bedre skærm og en lavere pris. HD er ikke en "must have" smartphone efter min mening. Anskaf istedet en god og billig Android tablet i ventetiden,- Archos 7,0 er et godt bud.

0 0
Magnus Jacobsen 06-11-2010 12:48:52

Hej

Har set at når man ringer så står der hvor langtid der er til vedkommende har fødselsdag og seneste facebook opdatering men det står der ikke ved mig

0 0
jp 05-11-2010 18:24:15

Er der nogen mulighed for at gøre noget ved den lave batteri tid på tlf, og kan man gøre noget ved den lave ringe styrke, kan ikke høre når den ligger i lommen , selv når den er på det højeste.
Vh Johnny

0 0
Sven A. 05-11-2010 21:39:05

lave ringestyrke? min kæreste fløj op i loftet da den ringet... min tidligere htc hero, var stum i forhold til htc desire hd.

Men tror måske det har med den funktion som har med at når man løfter mobilen, så nedsættes ringetonen. Dvs når man går med den i lommen, kan det være den tror du taget telefonen op?

Prøv at sluk for denne funktion.

Indstilinger -> Indgående opkald -> Stille opringning ved besvarelse => fjern flueben i denne

Indstilling -> Indgående opkald -> Lommetilstand => flueben i denne (øger ringetonens lydstyrke når mobil ligger i lommen/tasken.

Prøv disse to.

0 0
jp 05-11-2010 23:57:41

Tak for dit forslag,så efter i min tlf, men kunne se at den stod som du sagde ,så den skal åbenbart ikke være særlig høj,skal lige siges min kammerats tlf er lige så lav,så det er ikke kun min den er gal med.Men tak for hjælpen under alle omstændigheder,og hvis du har et foreslag til hvordan man får længere batteri tid,må du gerne komme med det.
Vh Johnny

0 0
ibo 05-11-2010 15:21:27

Hej John G.:)

Kan man med Desire HD sende Filer/biller via Bluetooth til en anden mobil? og kan der gemmes kontakter direkte på simkortet? den problem har jeg med min iphone 3gs:(

Hilsen Ibrahim.

0 0
Sven A. 05-11-2010 21:41:38

Ja, du kan sende og modtage filer/billeder/.rar filer osv osv over bluetooth, samt modtage.

Ja, du kan gemme kontakter på simkort, men anbefaler ikke dette hvis du skal bruge en android mobil nu og i fremtiden. Hvis du lægger dem ind som Google kontaktpersoner, så får du dem med i næste runde, uden at skulle gøre andet en at skrive din gmail og pw ind i android telefon... så swupti, så er alle dine kontakter i den nye telefon.

0 0
ibo 07-11-2010 19:13:11

Hej sven.

tak:) , men er stadigvæk i tvivl om det skal være en desire HD eller N8:S

0 0
Mobilsiden.dk 05-11-2010 18:12:37

Hej Ibo. Godt spørgsmål... Jeg tror det er bedst at smide det på enten vores debatforum http://www.mobildebat.dk eller på Facebook http://www.facebook.com/mobilsiden

0 0
ibo 07-11-2010 19:06:55

Hej,

tak for dit forslag:):) det er lagt ind i mobildebat.dk:):)

0 0
Daniel Jørgensen 04-11-2010 13:34:35

Hej Mobilsiden

God test! :-)

Kommer der en test af Desire Z når den kommer på gaden ? Måske endda en sammenligning af denne og Desire Z da de jo er to produkter der kommer "samtidigt"? :-)

Mvh
Daniel J.

0 0
Lene 08-11-2010 12:21:40

Er der nogen der ved, hvornår den nye Desire Z kommer i butikkerne?

0 0
Alex 09-11-2010 20:05:51

3 tager imod forudbestillnger nu, forventet levering i næste uge :-)

0 0
Mobilsiden.dk 05-11-2010 18:10:55

Hej Daniel. Vi kommer naturligvis med en test af Desire Z. Sammenligning vil jeg lige overveje ;)

0 0
Daniel Jørgensen 05-11-2010 19:23:38

Det lyder super godt !

Det jeg tænker på med sammenligning er selvf., ud over z har tastatur og en mindre skærm, sådan noget som hastighed. Idet Z's CPU er 200 mhz langsommere end HD. Det kunne være meget interessant at se hvor meget den er langsommere! Det har ihvertfald gjort at jeg er en smule i tvivl om hvad jeg skal vælge

0 0
Phillip 06-11-2010 11:24:44

Er helt enig Daniel

Men så faldt jeg over det her på http://www.xda-developers.com noget meget brugbart
http://www.androidcentral.com/t-mobile-g2-overclock-gets-even-better-and-released

Og folk med lidt mobil interesse ved at G2 og Desire Z har næsten helt samme specs. Men linket betyder at vi kommer til at kunne overclocke vores CPU :)

Dont worry my friend

0 0
Daniel Jørgensen 05-11-2010 16:18:46

Nogen fra mobilsiden.dk der kan svare mig på dette ?

0 0
John 04-11-2010 12:27:09

Jeg står og skal købe en ny smartphone.
Jeg havde ellers planlagt at købe HTC desire HD, men efter at have læst testen til fulde, er jeg blevet lettere 'skuffet'.
Nu søger jeg andre muligheder, og stiller valget mellem Samsung Galaxy S, Nokia N8 eller HTC desire HD?

0 0
Henrik 04-11-2010 13:32:24

Jeg er selvfølgelig ikke neutral i denne her henseende da jeg ikke kan få armende ned over N8, så jeg vil selvfølgelig helt sikkert anbefale N8.

Galaxy'en har sine egne problemer, f.eks. har den også problemer med batteritiden selvom det er mindre end DHD. Samsung kan heller ikke finde ud af at lave updates uden at man skal factory-resette sin telefon hver gang - FAIL.

N8 har som bekendt een akilles-hæl, som bliver fikset snart - dens indbyggede browser (imens man venter kan man bare bruge Opera Mobile hvis der skulle være noget), resten af telefonen er ganske helt suverænt. Hardwaren er ikke til diskussion, det er klasser...KLASSER..over hvad både HTC og Samsung (hvem sagde plastic-fantastic?) kan præstere.

0 0
John 04-11-2010 14:06:05

Har du da prøvet HTC og Samsung? :D

Min far skal betale for min mobil, og han har åbenbart en mening om at det _skal_ være Nokia da det er europæisk..

Er bare bekymret for appsstore og browser/surfing på nettet med henhold til Nokia N8..

0 0
Henrik 04-11-2010 14:49:21

Appstore delen behøver du ikke være bange for på N8. Det er fuldt ud på højde med Android, og på betaling app delen, bedre end Android.

Mht. browseren - ja, du har ret. Her er N8 en lille smule dårligere end Desire/DesireHD. MEN der er en ny version af dens browser på vej, så det er noget der blir fikset inden for ca. 1-2 måneder. Desuden kan man hente Opera Mobile eller andre browsere til den også.

Jeg har selv prøvet alle modeller - og jeg kan sige med absolut sikkerhed, at jeg seriøst mener at N8eren er langt den mest interessante af disse.

Ingen mobil er perfekt fra ny af. Men det er trods alt nemmere, at tilføje og opdatere features i software end det er i hardware, og hardwaren i N8 (både kamera, video og grafikchip) er fantastisk og strømforbruget perfekt afbalanceret.

Men når alt dette her er sagt, så vil jeg ultimativt anbefale dig at tænke på hvad du har brug for og så se om du ikke kan prøve alle de omtalte modeller godt og grundigt, så får du måske en bedre fornemmelse af hvad der fungerer for dig.

0 0
04-11-2010 15:55:44

Når jeg skriver kameraet er udemærket, så er det præcist hvad jeg mener, en Desire kan tage brugbare billeder uden at de er imponerende.

I relation til N8, så forholder jeg mig til de tests jeg har læst, og når to negative faktorer som browser og brugerflade går igen, så er det er det jeg forholder mig til. HTC Desire har siden den kom fået ros for langt det meste, den vigtigste undtagelse er batterilevetiden. Dermed bliver det dit ord mod adskillige anmeldelser, eftersom du tydeligvis er Nokia fanboy så er det ikke ligefrem neutralt.

Angående hardwaren i en Desire så er det stadigt en af de hurtigste mobiltelefoner til langt de fleste funktioner fx på nettet. Jeg er endnu ikke stødt ind i programmer som jeg har problemer med at køre.

Desuden vil jeg I en mobiltelefon hellere have en hurtig CPU end en hurtig GPU, det meste 3D til mobiltelefoner er stadigt gimmicks. Desuden er det utroligt at Nokia forsømmer noget af det vigtigste(browseren) i deres topmodel(we are back...) indtil et par måneder efter den er udgivet, det er ikke specielt smart i forhold til nye brugere.

Til John, gå ind på nettet og læs/se nogle anmeldelser af de tre mobiltelefoner du kan starte her på siden. Hold anmeldelserne op i mod hinanden, hvis der noget der går igen positivt/negativt så burde du få et godt billede. Hvis din far er bekymret for mobilens oprindelse, så kan du minde ham om at langt de fleste dele formenligt er lavet i Kina uanset mobilens mærke.

0 0
Henrik 04-11-2010 16:33:02

Min fanboy'isme svinger fra år til år, men lige for tiden indrømmer jeg gerne at jeg er Nokia-fanboy. Jeg har som sagt flere kasser med mobiler, nye som gamle fra alle mærker, og min konklusion er klar. Det er Apple og Nokia der har bedst fat lige nu - på hver sin måde forstås. Android verdenen er bare en gang rod.

0 0
04-11-2010 18:08:40

Modsat symbian så er Android lykkedes noget bedre som open source system og det kna både vise sig at være en fordel og ulempe. Som du selv skriver så er Android ved at brede sig til steder det ikke er helt klar til(Toshibas Netbook som det værste eksempel).

Ikke desto mindre har Google temmeligt meget godt materiale at arbejde med i forhold til at få lavet nogle standarder. Det kombineret med Androids succes, så tror jeg det bliver svært at ignorere Android i fremtiden.

Og glem ikke at der er perler i det du kalder Androids rod, både Legend, Desire, x10 og galaxy S er i den grad konkurrenter til både Nokia og Apple.

I øvrigt er jeg ikke forskellig i relation til fanboy'isme.Hvis Meego bliver en succes, så kan jeg bestemt ikke udelukke at jeg køber en Nokia om nogle år.

0 0
Henrik 05-11-2010 00:37:01

Legend, Desire og Galaxy S er gode eksempler, ja. Men X10 er sgu noget skrald, den er temmelig langsom og den har kraftige kompatibilitets problemer. Den er bedre med 2.1, men har stadig problemer.

Hvis det er rigtigt at Google har "godt" materiale at arbejde med, må man sige at de forvalter det temmeligt dårligt.

Det jeg godt kan lide ved det Symbian, er hvor stram og konsistent det er. Selvfølgelig er det fordi at Nokia styrer retningen, men det er altså en fordel.

Tilmed har de formået at sprede konsistensen til Meego, så apps til Symbian^3 Qt kun behøver en simpel re-compile for at virke på Meego. Det er smart. Plus, at det er 100% garanteret at laver man en Symbian^3 app, virker den på ALLE Symbian^3 devices (ingen fragmentering), uden nogen dikkedarer. Det kan man ikke ligefrem sige om Android.

Og så er der hele historien med Android Market og den nærmest ikke-eksisterende håndtering af fragmentering. Hvorimod Ovi Store tilbyder at man som developer kan bestemme helt ned til hvert enkelt device, på tværs af Symbian^1 og ^3, der kan eller ikke kan køre app'en, sådan at man ikke risikerer at en bruger downloader en app der ikke virker på hans/hendes device. Det er også smart!

0 0
Allan 04-11-2010 14:39:42

Jeg venter på mine 2 N8'ere, der bliver leveret snart, men jeg kan dele af mine erfaringer fra at have brugt en N8, som en kollega har lånt mig.

Nokia's Ovi Store er fin nok. Udvalget er måske ikke umiddelbart så stort som i Google's appstore (som jeg ikke har prøvet) men der er hvad man skal bruge, som man kan læse i mange kommentarer her på mobilsiden - så vidt jeg ved findes der også mange apps til N8 (eller rettere Symbian) som hentes fra nettet udenom Ovi Store.

Netsurfing er et problem med den nuværende browser, men som Henrik skriver, så bliver det forhåbentlig snart rettet. Opera browseren kan alternativt installeres, men det løser ikke problemet helt.

0 0
04-11-2010 13:52:29

Du glemmer den anden akilleshæl, brugerfladen. Jeg har endnu ikke fundet en test som ikke nævner det som et problem sammenlignet med konkurrenterne. HTC derimod får konstant ros for Sense. Brugerflader er måske ikke det mest spændende når man læser specs, men ikke desto mindre er det brugerfladen du bruger til at kommunikere med mobilen.

For mig ville valget stå mellem Galaxy S(læs den opdaterede test her på siden) og HTC Desire pga. HTC Sense(brugerfladen) og fordi du kan få den billigt nu hvor HTC Desire HD er kommet.

Du kan få en HTC Desire til en lavere pris end N8, så medmindre du er interesseret i det bedste mobilkamaera(som alternativ til et, der er udemærket) og flere tilslutningsmuligheder end en computer så er det en no brainer at vælge en HTC Desire. Den leveres desuden med en fuldt funktionel browser, så den behøver du ikke at vente på.

0 0
Henrik 04-11-2010 14:40:37

Jeg kan godt lide brugerfladen på N8 - den er anderledes end Desire, ikke dårligere. Du lyder som om du også har prøvet N8eren. Du må gerne fortælle hvad det er, der i vejen med brugerfladen? Jeg kan nemlig ikke selv finde det, så du må hjælpe mig.

Sense er som sagt udemærket, men absolut vel ikke det eneste der skal afgøre en mobil. Man kan jo altid installere nye homescreens osv. - det har jeg sagt før.

Har jo prøvet den opdaterede Galaxy - det er jo netop derfor jeg brokker mig over, at man ikke kan opdatere den uden reset...suk..

Desire kan man få til lidt lavere pris, men man får jo så heller ikke den samme prima hardware. Den er jo også en del langsommere end N8. Jeg henviser til OpenGL tests'ne, hvis det har interesse. Desuden så kan du seriøst ikke mene, at kameraet i Desire er "udemærket" - det stinker (her er selv Galaxy'en bedre ). Men ok, hvis du kommer fra tidligere HTCere eller iPhone er det forståeligt ;-)

Flere tilslutningsmuligheder i Desire? I forhold til hvad?

Anyways, man kan sige, at man kan vælge imellem suveræn hardware og software som løbende opdateres, eller pølle hardware som ikke kan opdateres men med lidt mere "pæn" software.

Oh well...

0 0
Allan 04-11-2010 16:03:06

Henrik, jeg tror PeterL mente af N8 havde "flere tilslutningsmuligheder end en computer", ikke HTC'en...

0 0
Henrik 04-11-2010 17:05:37

Heh...jeg tror du har ret. Læste forkert :-)

0 0
John 04-11-2010 14:11:12

Jeg synes personligt at HTC Desire er virkelig grim. Så den kommer slet ikke på tale :-)

0 0
Erik jensen 04-11-2010 12:07:53

PowerAmp er en HELT NY Android media player som er LYSÅR foran de andre kendte afspillere herunder winamp doubletwist og den kan afspille langt de fleste formater som der efterspørges her.

Da vi tilsyneladende stadig må vente på en "rigtig" reference smartphone fra HTC som erstatning for Desire, vil jeg anbefale at man i mellemtiden tjekker den helt nye Archos 7,0 Internet tablet ud.

Den koster kun 1961 danske kr- inklusiv moms og porto, og kvaliteten er absolut blandt markets allerbedste, så hvorfor gå og drømme om en Galaxy Tab eller ipad til det tredobbelte pris?


http://www.archos.com/products/ta/archos_70it/index.html?country=dk&lang=en

0 0
04-11-2010 13:36:25

Den ser ikke helt ringe ud, men den har et par manlger, den ene er 3G og når det nu er en mediaspiller, så ville HD også være et plus. Desuden er 8gb intern hukommelse(medmindre man vælger harddisk) lige i underkanten. Hvis de fik de ting på plads, så ville den formentligt være et godt køb også selvom den måske kom til at koste 500 til 1000kr. ekstra.

0 0
Erik jensen 04-11-2010 18:04:57

En tablet vil som udgangspunkt altid være et supplement til din PC og (super)smartphone, og det er det "behov" de fleste brugere vil havde i den kommende periode. (Der kommer faktisk ca 80 tablets på verdensmarkedet de næste måneder!)

Archos 7,0 Internet tablet kan kobles trådløst via WiFi op til din HTC smartphone (der jo kan fungere som et WiFi hotspot)og så er 3G absolut ligegyldigt i en tablet

Hvis 8 Gb hukommelse ikke er nok kan Archos70 udvides med et 32 GB SD kort. Hvis det heller ikke er nok, vil den tilsvarende model kunne købes for 400 kr ekstra med voldsom 250 GB hardisk indbygget(ca 2300 danske kr inklusiv told, moms og porto)

At prisen er usædvanlig lav (læs; normal) på den franske Archos betyder ikke billig kvalitet, snarere tværtimod. Det betyder kun at avancen ikke er sat nær så høj som hos de store producenter som Apple, HTC, Samsung.

De prissætter alene efter hvad folk er villige til at betale, og på det område kendes der åbenbart ingen grænser, særligt når prisen nu har oversteget hvad en bærbar luksus PC koster

Materialeprisen udgør kun ca 1100 kr for de allerbedste smartphones /tablets, så der er rigelig avance at tage af...

Diskussionen om Desire og HD er interessant, men Desire HD vil helt sikkert ikke gå over i historien som noget særligt - der skal vi nok vente til(tidligt)næste år, hvor 2 Gz chip jo bliver standard :-) 3D skærme vil vi helt sikkert også se i i 2011, LG har f.eks allerede et par Android smartphones på vej med 3D.

0 0
Sven A. 04-11-2010 02:02:24

Nu har jeg selv haft HTC Desire HD i 1 dag, og fået testet den efter hvad mit behov er.

1) Internet: ryddet cache, og skrev ind http://www.mobilsiden.dk -> trykket enter og siden var loadet med flash på 6,05 sekunder.

2) Billeder på skærm som var kedelig grå i video her på siden, er klar sort farve på min skærm (og ja, mit syn er i orden). Eneste som jeg også så var at med at kigge på siden, blegner farven. Det er ikke en AMOLED skærm.

3) Telefon opringning er bare i orden.

4) opstart efter batteri var taget ud, var noget hurtigere end vist på den tidligere video med quick boot. Quick boot, var VILDT.

5) Hovedtelefoner som fulgte med, var ikke noget at prale af. Prøvde så mine B&O hovedtelefoner med Dolby Mobile -> jeg har endnu ikke hørt så god lyd på nogle af de telefoner jeg har haft prøvet. Dette er telefoner fra Apple (iphone), sony ericsson og nokia.

6) Lyd på video er IKKE god. Lavde lidt med indstillinger, så blev lyden bedre. Men de videoer jeg så af Nokia's topmodel var vilde. Billedkvalitet på video fra HTC Desire HD var faktisk oki.

Jeg må sig at jeg er fornøjd med de nye HTC Desire HD. Jeg må indrømme jeg var MEGET skeptisk da jeg så denne test, før jeg åbnet pakken i dag efter arbejde. Alt blev kigget på med falkeøjne, men efter mit behov bestod den med glans. Håber i får samme fornøjelse som mig.

0 0
Sven A. 04-11-2010 02:03:58

Ja, glemte at skrive, at når jeg testet internet på mobilen, brugte jeg MOBILT net og ikke Wifi.

Har abonnement hos Telmore med 1 mbit/384 kbit mobilt internet til 49,- pr måned :)

0 0
Sven A. 04-11-2010 02:11:55

Eneste jeg savner er at få alle mine .WMA musikfiler i brug på mobilen. De er købt og betalt, men de kan ikke aflæses i stock player.

Har hørt at man kan lægge dem ind på en CD plade, og rippe dem igen og så ville de kunne lægges ind (ud fra hvad jeg ved TDC skrev til en kunde, som havde itunes/iphone).

Hvorfor kan man ikke afspille .WMA filer, som alle afspillere kan gøre på en PC, er mig en gåde. Det burde være muligt at lave en sådan player (som også henter licence med mobilt net og lægger det lokalt med filerne på mobil). Har for mange .wma filer til at jeg orker at gøre dette med alle album.

Det står faktisk alle steder at HTC Desire HD er kompatible med .wma og .wmv filer. Så syntes jeg det er underligt at de ikke kan afspiller når det er licence indlagt i dem.

Kom gerne med forslag til en løsning.

0 0
04-11-2010 10:00:33

Prøv med en anden afspiller, jeg bruger selv MixZing, dog har jeg alt min musik gemt som mp3 filer så jeg ved ikke om den kan afspille wma, men det er da et forsøg værd.

0 0
Sven A. 04-11-2010 10:55:58

Har prøvet de fleste media afspillere på android. Blandt andet: MixZing, moodagent, MediaPlayer osv osv.

Men problemet tror jeg er pga: DRM protection

Når man køber musik filer, så følger denne beskyttelse med filerne, og dette gør at de ikke vil afspille på android mobiler.

Fik dog et tips fra TDC, at man kan brænde filerne på en CD og rippe dem igen i .wma format, så vil DRM protection være væk. Dog har jeg ikke afprøvet dette, da jeg så skal gøre det på ca 50 albums, som jeg har købt over CDON.com som har .wma filer. Dog kan jeg se at CDON.com bruger mere og mere .mp3 nu.

0 0
Allan 04-11-2010 12:52:07

Det kunne vel være værre - 50 albums er trods alt noget mindre end de ca. 600 CD'er jeg rippede, da jeg netværkede al min musik... ;-)

0 0
Michael 03-11-2010 22:54:47

mun ikke HTC har tænkt at hvis desire HD havde haft den samme skærm typpe som den oprindelige desrie havde der ikke været noget "mobil" over den pga. batteriet som i skriver er en joke.

desuden tror i ikke HTC kommer til at rette fejlende i HD??
for min far har købt modelen efter mine anvisninger og vil nødigt have jeg har opfordret ham til at købe noget rent ud sagt lort :S

0 0
Allan 04-11-2010 12:48:02

Hej Michael

Jeg behøver vel ikke at sige det vel, men det er altså farligt at vejlede om noget, man ikke kender noget til... Hvis man ikke har personlig erfaring, så bør man i det mindste have mindst een uvildig test at referere til - ellers bør man helt holde sig fra at anbefale noget. Nå, men det ved du så nu...

Desuden er det muligt at nogle fejl bliver rettet af HTC, men du skal nok ikke sætte næsen op efter at de skifter skærmen... :-(

0 0
Michael 04-11-2010 13:02:01

grunden til jeg gav ham det råd var tv2 beep havde haft og prøvet den for en kort bemærkning og de sagde den var meget interasandt og spænde men intet omkring skærmen og om den var "dårlig" eller noget og det burde jo nærmest være et første håndindtryk ikke? ;)

men han vil nok syntes om den alligevel da han går efter den skal kunne meget og gøre det hurtigt og da han surfer en del på nettet og ikke ser så mange film på den så derfor tror jeg han vil kunne lig den :P

0 0
Martin 03-11-2010 18:36:26

Det ville jeg personligt give DHD.
Samsung Galaxy S er pakket ind i plastik. Har ingen foto lys. Hvor DHD er i alu body og virker rigtig solid og robust. Den har 2 foto LED som virkelig kan lyse op i rum hvor Galaxy S kun vil kunne tage sorte billeder.
Har selv Samsung og DHD og Desire.
Desires skærm er bedre end DHD, ja! Men skærmen i DHD er jo udemærket. Den siger jo woow ud i hovedet af en når man tænder den.

Synes 4 ud af 6 er for lidt.
Den har en okay skærm.
Den optager og tager billeder bedre end min gamle Desire.
Den har foto lys (2 stk)
Den er i alu body.

Godt det er en smags sag, for jeg vil ikke bytte min DHD for noget. Ikke engang den gamle Desire. :D

0 0
John 03-11-2010 21:44:29

Jeg er faktisk ret enig med John G's anmeldelse.
Skærmen er så ringe, at det er en joke på en topmodel.
Havde det ikke været fordi jeg havde set Mobilsidens sammenligningsvideo med iPhone 4, havde jeg troet det var en billig kinesisk kopi jeg havde fået mellem hænderne. Jeg var MEGET skuffet over skærmen, og den ødelagt virkelig meget for den totale oplevelse af produktet.
Når man først har set hvor god en skærm man kan levere anno 2010, så er skærmen langt fra okay. Jeg kom faktisk til at tænke tilbage på min første mobil med farveskærm, da jeg så skærmkvaliteten på Desire HD. Det var i øvrigt en S/E T610 tilbage i sommeren 2003 :)

0 0
03-11-2010 23:12:21

Ud fra det du skriver så virker det som om den skærm er så ringe som den ser ud i filmen. Nogle gange forstår jeg ikke mobilproducenterne, de ønsker en loyal målgruppe, men det bliver svært når kvaliteten er så inkonsistent. Det minder om det Nokia gjorde med N96 og N97 i forhold til N95.

0 0
Henrik 04-11-2010 00:03:16

Helt enig. Det kombineret med en temmelige ringe batteritid og ringere codec-support end foregående model, gør at HDeren faktisk er en skuffelse.

0 0
Thomas 03-11-2010 21:35:37

Hvad med batteriet på DHD? Er der kun en halv dag i det, som skrevet i testen?

0 0
Erik 03-11-2010 16:45:36

Hej John er der trafikmeldinger på Navigation programmet?

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 18:29:28

Hej Erik. Lige nu vil telefonen ikke lade mig forbinde til deres server. Men der er et punkt som hedder "Køb trafik"

0 0
Ali 03-11-2010 15:33:20

Fin anmeldelse, men det kan da ikke komme bag på nogen af HTC er holdt på med overraske :)

BTW er der nogen som ved hvad den batteri widget på John' HTC Desire hedder?

På forhånd tak!

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 18:28:14

Hej Ali.

Den widget hedder "Battery Status - free" fra "Android Apps"

0 0
Ali 03-11-2010 19:48:56

Jeg takker mange gange. Keep up the good work :)

0 0
Tejs 03-11-2010 15:29:08

Jeg har i andre anmeldelser løst, at Desire HD understøtter langt færre videoformater end den almindelige Desire og Galaxy S. Kan i bekræfte det? Jeg bruger min nuværende meget som mobil medieafspiller via dens tv-out. Jeg ville med en Desire HD skulle bruge dens DLNA funktion og den kommende DLNA-dims fra HTC og jeg kunne forestille mig det ikke spiller sammen med tredjeparts-afspillere.

0 0
Henrik 04-11-2010 11:09:48

Samme her på den jeg har som test. Understøttelsen virker ret sporadisk, især ifht. til min egen N8 som stort set æder alt. Det er rigtig, at den gamle Desire var lidt bedre til videoformater.

Måske det blir bedre med en software update til Desire HD. Bare ærgeligt at den skærm ikke kan opgraderes, den er dælme ikke særlig lækker.

0 0
Norupz 03-11-2010 14:59:27

Fin anmeldelse, men synes lige der er par punkter der fortjener lidt fremhævelse ;)

1. htcsense.com er blevet annonceret til Desire, hvornår kan jeg ikke huske, men det burde komme i en fremtidig opdatering.

2. jeg fik mig en go lille griner over, at en erfaren mobiljournalist/anmelder som dig ikke har erfaret, at android telefoner bare skal tændes med et enkelt tryk! Der er ingen grund til at holde knappen nede, hverken i et sekund eller flere :P

3. en lille stavefejl som jeg fandt: Kameraet på otte megapixels er bedre på papiret end i virkeligheden. Det vil sige, det er fuldt anvendeligt, men der er lagt op til, hvad vi har set fx Nokia N8 præstere.

Burde der ikke stå langt i stedet for lagt?

0 0
04-11-2010 08:51:49

2. Det virker nu altså ikke på min X10 :-/

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 18:26:46

Hej Whiplash,

1/ Jeg har ikke hørt noget fra HTC om, at Desire vil få adgang til HTCSense.com. HTC har hidtil sagt, at det indtil videre kun er til HTC Desire HD og Desire Z.

2/ ;-)

3/ Rettet.

0 0
FB Nymand 07-11-2010 10:34:39

HTCSense.com kommer ikke til Desire. Jeg har selv en Desire og skrev til HTC for at høre ad. Svaret var at HTCSense.com som udgangspunkt var forbeholdt de to nye Desire-modeller, og at der ikke var planer om at udgive det til den gamle Desire.

Desværre.

0 0
Michael 03-11-2010 14:41:58

Hvis valget står mellem disse to, hvad ville I så anbefale? Jeg havde egentligt troet jeg skulle have Desire HD, og lod endda vær med at købe Desire for at købe dén. Men det lader til måske at være et fejlkøb?

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 18:24:58

Hej Michael.

Jeg synes HTC Desire er et bedre køb end HTC Desire HD. Men står valget mellem Desire HD og Galaxy S, vinder Galaxy S.

0 0
Martin 03-11-2010 18:32:15

Hvordan kan Galaxy S få 6 ud af 6? Den har ingen foto lys. Den er total plastik.
Men DHD er med alu body og med 2 foto LED.
Er det bare skærmen der trækker op?

0 1
Christoffer 22-12-2010 12:01:10

hej Martin

Galaxy S fortjener 6 ud af 6 stjerner fordi telefonen er sådan god på næsten alle punkter det tynde plastik på Galaxy S er ikke noget man lægger mærke til plus telefonen vejer ingenting når man får den i hånden derfor er den meget behagelig at holde og den går hellere ikke ligeså let i stykker som DHD og får knap så mange ridser. Omkring kameraet er Galaxy S også fantastisk god selv uden fotolys tager Galaxy S gode billeder selv i dårlige lysforhold. Lydkvaliteten er også god på Galaxy S i forhold til HTC's telefoner er lyden markant dårlig ikke bare på videoafspilleren, men også når man ser videoer på Youtube og høre musik uden headset og omkring Youtube så har HTC lavet en fejl fordi hver gang jeg trykker på Youtube widgetten på min HTC Desire åbner den ikke Youtube jegskal slette widgetten og sætte den på igen det er åndssvagt og så er jeg også træt af at den ikke gider afspille vidoeer der er over 5 minutter uden den lukker videoen ned og melder "fejl" det har jeg aldrig oplevet på min Galaxy S. Galaxy S er meget mere gennemført end DHD derfor er det 6 stjerner og 4 stjerner til de to produkter.

1 0
Jesper 03-11-2010 14:20:43

...på nogle af punkterne, men ikke på alle.
Dog vil jeg lige advare fremtidige Desire HD ejere. Når I skal isætte jeres SIM kort, skal I jo tage "bunden" af. Dette bør I gøre iht. det der står i vejledningen i æsken. Jeg kunne ikke få den af, så jeg tog fat med venstre hånds tommel- og pegefinger, hvorved jeg fik den af... dog ikke uden at dækslet knækkede!!! Heldigvis ikke helt, så jeg kan sagtens bruge den indtil jeg modtager en ny fra min HTC pusher. Men så er I advaret.
Derud over kører den som forventet indtil videre.

0 0
Sven A. 03-11-2010 14:34:45

Hvilke punkter er du uenig i?

0 0
Mikkel Thygesen 03-11-2010 14:16:02

Det er godt at læse en anmeldelse, som ikke præges af mainstreamet.

Men jeg er stadig i tvivl! Overgår HD'en Galaxy S'eren? Og vil Galaxy S og den normale Desire får 2.3? :)

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 18:23:52

Der ingen meldinger fra Samsung og HTC vedr. deres "gamle" produkter og den næste Android-version.

0 0
03-11-2010 19:36:05

Det er et af de få punkter hvor iphone stadigt er langt foran, de laver opdateringer til alle modeller simultant, jeg håber der er noget HTC m.fl. vil kopiere.

0 0
Henrik 03-11-2010 20:12:29

Ikke helt. iPad har ikke fået den fulde iOS4 endnu?

Der er også huller i iOS4 på iPhone 3G.

0 0
03-11-2010 21:50:26

Et apple produkt uden huller er ikke rigtigt apple produkt. Men ikke desto mindre fortjener de ros for deres intentioner.

En interessant finte ville være hvis Nokia havde forberedt N8 til at køre Meego og leverede en stor opdatering i julegave.

0 0
Henrik 03-11-2010 23:48:41

Mjah, jeg er nu ikke så interesseret i Meego, før det er helt færdigt.

Symbian^3 kører super på N8eren, der er ikke nogen grund til at skifte det ud og Symbian's batteritids management er second-to-none.

Man skal også huske på, at Meego er tættere på et computer OS, så jeg vil forvente et temmeligt heftigt stykke hardware der er vildere end det der er set endnu nogen steder.

0 0
Mikkel Thygesen 03-11-2010 14:16:01

Det er godt at læse en anmeldelse, som ikke præges af mainstreamet.

Men jeg er stadig i tvivl! Overgår HD'en Galaxy S'eren? Og vil Galaxy S og den normale Desire får 2.3? :)

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 18:22:52

Hej Mikkel. Tak for roserne :)

Efter min mening overgår HTC Desire HD ikke Samsung Galaxy S. Efter den seneste Android 2.2 opdatering til S'eren, har vi ændret karakteren til seks og af seks mulige.

Læs evt.: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/nu-far-galaxy-s-topkarakter-android-22-rykker-for-vildt

0 0
Mikkel 03-11-2010 14:41:36

Vil Desire HD få 2.3? Det har der da ikke været nogen forlydener om, har der?

0 0
Henrik 03-11-2010 14:14:29

- iPhone4: 6/6 stjerner (eller var det 5/6?)
- Nokia N8: 5/6 stjerner (før updates)
- HTC DesireHD: 4/6 stjerner

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 18:21:16

iPhone 4 fik 5/6

0 0
03-11-2010 15:34:49

Du glemmer den normale Desire 5/6 og en prismæssig konkurrent til N8 Legend 6/6.

Ud fra det jeg har og set(primært her på siden) virker 4/6 som en ok karakter, det er slemt skuffende at skærmen ikke er HD og af en bedre kvalitet.

Og ja Meego bliver spændende, nu hvor WP7 har aflivet sig selv, så er det næste store vel Meego.

0 0
Henrik 03-11-2010 17:18:58

Legend er en fin telefon, men når altså ikke N8 hardwaren til sokkeholderne.

0 0
Thomas 03-11-2010 14:24:52

Ser vi en Nokia N8 komme snigende... :-) Hvad skal det ikke ende med... Og hvad med Meego som er lige om hjørnet, jeg tror sgu der er noget om at Nokia er tilbage..

0 0
Anders Nylle Nørgaard 03-11-2010 14:10:41

Fin anmeldelse.. Alle de ting jeg har efterlyst om mobilen er blevet klar gjort.. så tror jeg venter til næste "topmodel" kommer som forhåbentlig er mere ved.

0 0
Mikkel 03-11-2010 14:04:47

Ja, Johns kommentar siger jo sådan set det hele. Lidt ligesom Thorborgs anmeldelse af Ipad'en.

Jeg ville også rigtig gerne kunne lide den. Og har længe ønsket mig en. Men da jeg allerede har en Desire, tror jeg, at jeg venter på HTC's næste flagskib.

Jeg synes Desire HD er meget uambitiøs, og bærer præg af, at man skulle have noget ud inden jul.
Uambitiøs på skærmen. Både type og opløsning. Apple er altså på 920x640(ish).
Uambitiøs på batterilevetiden. 1250mAh, når Desiren er højere??!
Uambitiøs på styresystem. Android 2.3 (Gingerbread) står for snarlig lancering. Så Desire HD står overfor at blive forældet næsten inden brugerne får den i hånden.

HTC, jeg elsker jeres telefoner. Men dette her ligner en om'er (øv!)

0 0
BE 18-12-2010 21:50:32

Enig.

Desire med større batteri og Android 2.2(Froyo) lægger sig fint foran, - denne tilsyneladende nylancerede model der mest af alt virker som en udgået model.

0 0
Jonas Miller 03-11-2010 13:57:31

Hej John!

Tak for en god anmeldelse, som jeg nød at læse. Jeg er dog en af dem, som nyder en god omgang videoanmeldelse, så vil du på et tidspunkt lave sådan en?

Mvh.

Jonas

0 0
Mobilsiden.dk 03-11-2010 13:58:58

Hej Jonas

Tak for de pæne ord.
Der kommer snarest et web-TV om HTC Desire HD.

/JG

0 0

Om brug af cookies