Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   HTC Desire - mobiltest - del 2

HTC Desire - mobiltest - del 2

Hvor sulten er Desire på strøm? Er der dansk SMS-ordbog? Hvor flydende er brugerfladen? Velkommen til del 2 af Mobilsiden.dk's store HTC Desire test.

I den første del af HTC Desire testen kunne du blandt andet læse om internettet, de animerede baggrund samt vores vurdering af designet.

Her i anden del går vi tættere på smidigheden i brugerinterfacet, ser på widgets, batteritid, SMS og kameraet.

<p>HTC Desire</p>

HTC Desire

Brugerinterface og menu

En stor del afoplevelsen i HTC Desire er brugerinterfacet HTC Sense ansvarlig for.

Som på tidligere HTC-produkter er der også her, syv forsideskærme, som individuelt kan tilpasses med widgets, genveje og mapper.

Mobilen har en lang række rigtig lækre standard-widgets, som alle passer designmæssigt til hinanden. Derudover, kan der direkte fra widget-menuen, downloades nye funktioner som tilbydes helt eksklusivt til HTC-brugere.

Her midt i testen er der f.eks. kommet både en notat- og drikkepenge-widget.

Skulle du være i tvivl, så er en "widget" et lille program, der på forside-skærmen kan vise og opdatere forskellige informationer, uden du selv skal gøre noget. De mest almindelige widgets er vejrudsigter, ure, kalendere og musikafspillere.

HTC Desire er baseret på styresystemet Google Android og er dermed blandt de mest tilpasningen-venlige mobiltelefoner. Kortfattet kan man sige, at hvis en funktion mangler, kan den næsten altid downloades fra Android Market, forudsat, at hardwaren er understøttet.

Dansk SMS-ordbog

Desire giver mulighed for at skrive SMS-beskeder på enten et QWERTY-tastatur, hvor alle tasterne er fremme, eller på T9-tastaturet. I begge tilfælde er der dansk ordbog.

Danske ord som f.eks. "færdig" og "spændende" gættes af mobilen, hvis der blot skrives "fardig" og "spandende".

SMS-delen er også god til at gætte fejlskrivninger. Med andre ord kan man i en kæmpe brandert få ordene stavet rigtigt - også selvom de rigtige taster langtfra rammes.

Beskederne samles i indbakken som 'samtaler' under kontaktpersonens navn. 

MMS kan både sendes og modtages og de såkaldte "wap push"-beskeder som f.eks. nyhedsopdateringer fra TV 2, er også en del af SMS-systemet.

Hak i oplevelsen

Ak ja. Det skulle være så godt. Den store skærm, høje opløsning og hurtig 1 GHz processor... Men desværre er der skår i glæden.

Når man trykker "hjem", så de syv forsideskærme scoller til midterpositionen, er oplevelsen ikke fyldende og der ses tydelige "hakker" når grafikken glider på plads.

I menuen (med alle ikonerne til programmerne) er hakkene også meget tydelige, når der trækkes i billedet.

Kampen mod konkurrenterne på smartphone-markedet er hård, og med den foromtale og interesse der har været omkring HTC Desire, er det simpelthen ikke godt nok, at udviklingsafdelingen ikke har haft øjnene med sig - specielt når lederen i grafisk smidighed hedder Apple iPhone.

Dermed kan vi konkludere, at processorkraften i hvert flad, ikke er udnyttet godt nok.

<p>Batteriforbrug på HTC Desire</p>

Batteriforbrug på HTC Desire

Sulten på batteri

I de første dage med Desire var det nærmest umuligt at trække driftstiden op over 10 timer. Efterfølgende gik det noget bedre - omkring 17 timer ved sengetid og stadig omkring 30 procent tilbage på batteriet.

HTC Desire skal som andre smartphones, når den bruges meget, oplades hver nat.

"Bruges meget" vil sige en del samtaler og sms'er og naturligvis fuld synkronisering og pushmail kørende hele tiden - samtidigt med, at jeg også går en del på nettet, hører musik og tager billeder.

Jeg har bemærket, at særligt det trådløse netværk, tapper ualmindeligt meget på batteritiden og man skal i hvert fald ikke glemme at slå det fra efter brug.

Rimeligt kamera

Der sidder et 5 megapixels kamera i HTC Desire, præcis som i Legend, Hero og HTC HD2.

Jeg synes billedekvaliteten er rimelig for en mobiltelefon at være, men det vigtigste er egentlig ikke den minimale forskel der er mellem billederne fra mobilerne - men mere, om den kan tage et billede når der er brug for det.

Både Legend og Desire starter kameraet op, og er klar til fotografering i samme hastighed - også autofokus er lige hurtigt, ligesom de også får billedet i kassen på samme tid. Kameraets opstartstid er under to sekunder på HTC Desire - hvis det lige har været brugt, er tiden under ét sekund.

Desire leverer ikke en overvældende præstation i fotokvalitet og særligt ved meget dagslys, har mobilen svært ved at styre billedets lysforhold.

Jeg er ikke over-imponeret af billederne fra HTC Desire - omvendt heller ikke det modsatte. Bedøm selv i galleriet her i artiklen.

Når GPS-delen i mobiltelefonen er slået til, sættes der automatisk GPS-koordinater på billederne, så du bagefter kan se hvor de er taget - f.eks. på Google Maps i mobilen. Uploades billederne til et onlinegalleri som Picasa vises location også på et kort. Denne funktion kaldes for geotagging.

Videooptageren leverer en fornuftig kvalitet dog med lidt problemer i forhold til modlys. For de teknisk interesserede kan vi oplyse, at opløsningen er 640x480 pixels (VGA) med 28 billeder pr. sekund i en datastrøm på 1,6 Mbps.

Billeder taget med HTC Desire

Overblik over vennerne

De forskellige mobilproducenter har hvert deres bud på, hvordan man samler kommunikation og holder styr på vennerne. I Xperia X10 kalder Sony Ericsson funktionen Timescape, mens Samsungs navn er Social Hub.

HTC har lavet Friend Stream som ikke er på samme avancerede niveau som Timescape i X10. Her er ingen mails og SMS-beskeder, men kun Facebook, Flickr og Twitter.

En widget opdaterer hver time de seneste statusmeldinger fra vennerne, og det er muligt både at "synes godt om" samt se og skrive kommentarer til vennerne.

Fra Friend Stream kan du poste den samme statusmelding til alle sociale tjenester på én gang.

Personligt synes jeg HTC's sociale applikation tildels erstatter programmet "Facebook for Android", men jeg savner muligheden for at se en oversigt over hvem der senest har kommenteret på mine indlæg og opdateringer.

Der skal dog uddeles ros for den komplette integration af Facebook i kontaktlisten, hvor både fødselsdage og profilbilleder automatisk bindes sammen med kontakterne.

Husk synkroniseringen

Hvis du skal have den komplette glæde af HTC Desire, så SKAL det binde den sammen med en Google Gmail, Google Apps konto eller Microsoft Exchange.

Google spiller særligt godt - hvilket jo nok hænger sammen med, at det også er Google der står bag det underliggende Android-styresystem.

Når du ved opsætningen af telefonen (første gang den tændes) har indtastet oplysningerne til f.eks. Gmail, bliver dine e-mails, kontakter og kalender automatisk synkroniseret over mobilens dataforbindelse. Ændringer i en kontakt eller kalenderaftale, vil altså helt automatisk være tilgængelig på både mobilen og Gmail-kontoen.

Hvis du ydermere indtaster din Facebook-konto (også i opstarten) linkes kontaktbilleder, statusopdateringer og Facebook-billeder sammen med kontakten. Når det hele er sat op kan du under en kontaktperson i mobilen både se de seneste SMS-beskeder, Facebook-updates og billeder, opkaldslister osv.

Denne form for dyb integration er både smart og vanedannende, men kræver samtidigt også, at man bruger de forskellige tjenester som gør det muligt.

Multitasking - ja tak

Android-systemet i HTC Desire understøtter såkaldt "multitasking" - altså at flere programmer er aktive samtidigt. Når "hjem"-knappen holdes nede kommer joblisten frem der viser de seks seneste programmer.

Som standard har systemet altid gang i disse seks programmer - men det er på ingen måde et problem. Heller ikke selvom du f.eks. har flere hjemmesider kørende, musik eller radio i headsettet og måske lige tager et foto der sendes som mails.

Når der sammenlignes med HTC Legend oplever jeg ikke den store forskel på dette punkt, heller ikke selvom Desire har en større processor.

Den samlede anmeldelse

Dem samlede vurdering af HTC Desire kan du læse i vores kæmpetest af Desire.

Spørgsmål og forslag er som altid meget velkomne. Enten her under i kommentarfeltet eller på vores Facebook-gruppe.

Læs også:
 - Mobiltest: HTC Desire - del 1
 - Test: HTC Legend - en sikker vinder
 - Web-TV: HTC Legend - value for money


HTC Desire - billigste pris fra -kr.
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

VillanX 25-04-2010 01:15:09

Hej kompetente desire brugere ;) jeg har prob. med for lidt intern hukommelse i min desire, jeg ved ikke hvordan jeg lægger mine downloade ting ned på mit sd kort, og åbner dem igen derfra,for mig tidligere iphone 3g bruger synes jeg den driller mig lidt:( kan slet ikke finde et sted hvor man kan se sit sd kort,er det bare mig eller driller det også jer, ellers er jeg meget glad for skiftet, og endelig kan man lægge et ikon på en homescreen for den vej at komme til sit sd kort plz help me

0 0
Stig 19-04-2010 11:45:35

Hej jeg har aldrig selv brugt en HTC, men jeg er helt vild med deres designs. Er dette deres nyeste bud på en touchphone? mvh. http://www.cbb.dk/info/taletid/

0 0
Mobilsiden.dk 15-04-2010 20:40:08

Så er vi klar med final-edition omkring HTC Desire: http://www.mobilsiden.dk/?aId=11296

0 0
Pedey 14-04-2010 19:17:21

´Hey..
Nu har jeg kigget lidt rundt efter mobiler efter min iPhone blev stjålet. og HTC Legend er SUPER lækker, men lidt lille skærm syns jeg. så tænkte "Desire". men er VVS'er, så mobil skal kunne bare lidt.. den vil normalt ligge i bilen, da jeg har arbejdstelefon.
Men læste at Legend'en har en hærdet glas -skærm. så tænkte inden valget, desire eller legend falder, har Desire så også hærdet skærm? eller er den lige så skrømelig som iPhone'en??

på forhånd tak, Pedey..

0 0
Rtorp 15-04-2010 11:05:11

HTC har overfor mig bekræftet at skærmen er hærdet.

0 0
Dennis V 14-04-2010 14:52:35

Juhu har fået min Desire i dag, og uha den er bare NICE. :-)

0 0
Chris Bastrup 14-04-2010 11:06:42

Så fik jeg fat i min HTC Desire igår og den spiller bare for vildt!

3D spil kører uden hak.
Hakket John, omtalte er der heller ikke.

Det er en rigtig iPhone killer!

Enjoy folkens.

0 0
cas 14-04-2010 12:13:15

Smuttede en tur i TDC i går og købte mig sådan en sag. Den er sgu i top !
Kan det samme som Iphone, bare bedre....skærmen spiller bare og selvom jeg kører forskellige app. samtidig + skifter mellem afspilning af film (.wma) og andet, så intet hakkeri.

Så fra en (fra i går tidligere) Nokia freak : Danm, jeg er overbevist ! :-)

Bedst af alt : Man slipper for Apple's "censurpolitik", hvilket er eneste grund til at jeg ikke har investeret i sådan én for lang tid siden.

0 0
eBBox 14-04-2010 11:19:45

Lyder sq godt! Mine er lige blevet afsendt hos telmore- Glæder mig :D

0 0
Bjørn Clemensen 14-04-2010 11:20:22

Det er min også fra telmore :D - Glæder mig godt nok også!! kan slet ikke vente..

0 0
J-mand 14-04-2010 16:00:28

forstår ikke hvorfor i køber den ved telmore når den er billigere ved call me? Er det ventetiden som er problemet? :)
Og ja gkæder mig os til at få fat i den guldklump!! ;)

0 0
Mobilsiden.dk 13-04-2010 22:01:01

Jeg har i dag fået ombyttet mit anmelder-eksemplar af HTC Desire, til en 100% final-edition.

Umiddelbart virker denne mere "smooth" i menu- og brugerinterface scroll. Nu vil jeg lige bruge lidt tid på, at finde ud af, om alt er som det skal være.

0 0
Paradox 14-04-2010 18:21:09

Jeg ville nok være blevet lidt negativ, på HTC, eller hvem der har givet dig det anmelder-eksemplar, efter en ellers flot og grundig anmeldelse. Kunne man i denne forbindelse, ikke bede om lidt insiderviden mht. farver mv. :-)

0 0
NJ 13-04-2010 23:17:56

Lyder godt JGP ;) må da håbe alle kunder også får den "færdige" model :)

ser frem til at høre den endelige konklusion, og som folk siger, gerne op mod de klare konkurrenter Legend og X10 :)

Det med WiFi/hotspot løsningen, var det noget HTC har kommenteret på?

0 0
Paradox 13-04-2010 19:48:14

Tror også jeg venter lidt. Et par gode grunde til at vente: De værste "børnesygdomme / hak hak " er overstået. farven på den ******brune telefon er erstattet af en liderlig hvid/sort/alu.farve. Enjoy.

0 0
NJ 13-04-2010 20:15:25

Tænker lidt i samme baner - pga kunne være fedt med en piano black og naturligvis et "færdigt system" :)

0 0
Rydder 13-04-2010 16:17:28

Nogle af os må desværre smøre os med tålmodighed før vi får fingrene i denne delikatesse af en tlf.,så vi kan i mellemtiden glæde os til del 3 af jeres test af den. Hvornår kommer den?

0 0
Martin 13-04-2010 12:42:38

Den få tilsyneladende både i sort og brun (men i DK kun i brun), eller er det en misforståelse?

0 0
Aze 13-04-2010 12:46:10

Den findes vist i sort, brun og sølv så vidt jeg har forstået. Men ja, kun i brun i DK indtil videre. Senere kommer den vist i sort , men der er tvivl om den også kommer i sølv

0 0
Dennis V 13-04-2010 12:36:01

Juhu så er min Desire bestilt, modtager den i morgen. :-)

Mht. at HTC skulle have tilbagekaldt alle Desire grundet en ROM-fejl, det giver vel ikke mening da det bør kunne klares med en ROM-opdatering via nettet!??

0 0
Bjørn Clemensen 13-04-2010 12:39:29

Det ville jeg nemlig også mene, Dennis.. Derfor jeg heller ikke ligger mere i det end, at det må være en måde CallMe køber mere tid for at kunne levere i ønsket omfang.. ?
Hvor har du bestilt fra siden den hurtige leveringstid?

0 0
Bjørn Clemensen 13-04-2010 12:27:28

"Vi får desværre kun 250 Desire hjem i eftermiddag (hvor de kommer, med mindre der er noget, der går helt helt galt - hvilket vi ikke kan gøre noget ved. Derfor svarer kundeservice, at vi først kan LOVE, at den er der i morgen).

Vi har, for længe siden, bestilt mere end 2000 HTC Desire hjem. Desværre er leverandøren hængt op på mange bestillinger, og kan ikke levere i det tempo, vi gerne vil have.

De, der har skrevet sig op til at få en e-mail, når HTC Desire er i shoppen, vil modtage en e-mail umiddelbart før, den bliver sat til salg. De får altså en fortrinsret. Skriv jer op her: https://www.telmore.dk/shop/mobiltelefoner-paa-vej... Vis mere

På længere sigt kan vi godt se, at det bliver nødvendigt at kunne reservere den mobil, man gerne vil have. Det kan vores systemer desværre ikke håndtere nu."
- Taget fra TELMORE's "facebook-gruppe"

0 0
Bjørn Clemensen 13-04-2010 10:38:59

Så er den bestilt fra Telmore :D Glæder mig som et lille barn juleaften til at modtage den :D

0 0
eBBox 13-04-2010 19:35:45

Har du fået mail om at den er afsendt? Jeg bestilte den 1½ minut efter den var kommet på siden (sad og refreshede :D) og har fået ordre bekræftelse, men har stadig ikke fået mail om den er afsendt :S

0 0
Per Hansen 13-04-2010 12:15:07

Tillykke med det.
Jeg fik bare en lang næse!

Da du og alle de ansatte og deres venner havde delt de 5 mobiler Telmore havde, var der ingen til mig:-(

Jeg er så pissearrig at jeg fnyser. Hvad ligner det at sætte skidtet til salg og reklamere med at man giver folk en email når den er til salg, uden at gøre det?
Kundeservice kan heller ikke kontaktes.

Det er simpelthen et andenrangs selskab jeg har abb. hos.

Det kan da ikke overraske at interessen for Desire er stor, eftersom temmeligt mange ville have en mail når den kom til salg. Lortefirma!!

De pisser os op og ned af ryggen for vores egne penge!!!!

ØV ØV ØV Jeg er sur :-((((((

0 0
Bjørn Clemensen 13-04-2010 12:26:10

De havde fået 50 hjem her i formiddag.. men de skulle få flere i shoppen her i eftermiddag.. Og der skulle efter sigende have været tilmeldt 1700 til den mailingliste.. Og jeg har endnu ikke modtaget mailen.. Mht. Callme, så har de lige, ifølge rygter, meldt ud at alle HTC Desire er blevet kaldt tilbage pga. en ROM-fejl.. men så er det bare mærkeligt at TELMORE's ikke er blevet kaldt tilbage??

0 0
Per Hansen 13-04-2010 20:03:16

Ja det er vist en and af de større. Selvfølgelig er der forståelse for at Telmore ikke kan levere flere mobiler end de modtager, men de kunne da godt have informeret alle på maillisten om at den var til salg. Det har de så også erkendt, med den effekt til følge, at de næste 250 mobiler først sælges i morgen kl 14. Hatten af for det!

Os der så ikke kan sidde ved puteren på det tidspunkt, må bare væbne sig med tålmodighed, selvom det er svært.

0 0
Martin 13-04-2010 12:23:04

Det samme her. Overvejer at skifte til callme. Men man skal dog lige tænke sig om, for selvom callme skriver den er på lager, kan det være for at lokke mus i fælden. Når man så bestiller, så går der x uger inden man får den....

0 0
PluMbE 13-04-2010 08:52:28

Har de trukket pengene fra jeres konto endnu?

0 0
Ricky 13-04-2010 12:26:54

Heh, nej, jeg regner da med at jeg får et girokort ;-)

0 0
Anna 13-04-2010 11:49:26

Ikke ved mig

0 0
Martin 13-04-2010 08:45:28

Kigger man rundt på nettet, på søgeord ala "Desire memory", er der mange som skriver om for lidt hukommelse, allerede fra start af. Dvs. der er få MB tilbage. Altså kan det virkelig passe der kun er 500 MB som standard, og hvis man skal have micro-sd kan man maks få 16GB (selvom Desire understøtter 32GB, men micro-sd findes normalt ikke større).

0 0
JRoos 13-04-2010 11:06:25

Du kan skam sagtens få større microSD
http://www.mymemory.co.uk/Micro-SDHC/SanDisk/Sandisk-32GB-Micro-SD-%28SDHC%29-Card---Class-2

0 0
Martin 13-04-2010 16:11:18

Hey, husk lige på at der følger et 4 gb microSD kort med i salgsæsken! ved godt det ikke er det helt store, men det er da bedre end ingenting:)

0 0
Ricky 13-04-2010 06:32:44

Det der med at den hakker... Det tror jeg er test modellen der driller... Se lige denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=oYCHXvL_PlU

0 0
Søren 12-04-2010 23:40:42

Andre der ikke kan komunikere (staveplade ønskes) mellem Desire og PC?? Når jeg hat skrevet navnet jeg ønsker på telefonen (via pc) kommer den ikke videre.. Det er som om den bare slukker for forbindelsen.

0 0
Mads 13-04-2010 10:10:34

Du kan downloade noget software fra HTC's hjemmeside til sync mener jeg

0 0
Søren 12-04-2010 23:40:13

Andre der ikke kan kumonikere (staveplade ønskes) mellem Desire og PC?? Når jeg hat skrevet navnet jeg ønsker på telefonen (via pc) kommer den ikke videre.. Det er som om den bare slukker for forbindelsen.

0 0
Søren 12-04-2010 21:59:41

Hhvilke Widget kan i anbefale til at afspille mp3 med??

0 0
Thor 12-04-2010 21:35:09

synes det er lidt sjovt at de inde på Techradar virkelig giver den så meget ros som en mobil kan få og det samme ind på mobileburn. og her lyder det som om i ikke er yderligere imponeret ? har i læst deres anmeldelser af mobilen.?
forstår bare ikke lige hvorfor i lyder så "ikke glade for den her mobil" når alle andre virkelig elsker den?

0 0
J-mand 12-04-2010 21:45:23

Ja det er lidt mærkeligt. Efter at folk har læst det med "hakke" oplevelsen kommer de lige pludselig i tvivl. Meeen jeg tror nu ikke det er så slemt som det lyder + at man ved jo ikke om det bare er deres desire den er gallt med..
Hvad med facebook, virker alle funktioner der?? :)

0 0
Søren 12-04-2010 21:56:35

Facebook kører upåklageligt..

0 0
Mollermand 12-04-2010 21:42:28

Er fuldstændig enig. Mobilsiden må have fat i en "mandags-model". Tror I læsere skylder jer selv at gå ind på youtube og søge efter htc desire. Der er hundredevis af video'er indeholdende reviews fra store mobil-sider og hands on fra folk som allerede har købt den. Der er på intet tidspunkt tale om en dårligere skærm end legend (som også er nævnt i denne test) eller nogen form for "hakken" Eller også som thor skriver gå ind på de respektive mobilsider og læs deres test.

0 0
Søren 12-04-2010 20:55:55

Jeg har lige anskaffet mig en Desire. Men det er sku lidt surt at hedde (søren) når den ikke kan skrive Æ, Ø, Å direkte.. Har i fundet en løsning??

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 21:47:52

Hej Søren.

Desire/Legend m.f. har dansk SMS-ordbog. Så du skriver bare Soren, hvorefter du vælger "Søren" som den foreslår. Skulle den ikke have lært det pågældende ord, skriver du bare S hold O nede og vælg Ø og skriv ren. Derefter har den skrevet Søren.

Så ÆØÅ er slet ikke nødvendig at have på tastaturet som dedikerede taster.

0 0
sorryassdk 12-04-2010 21:36:07

Inde på Android Market kan man hente et skandinavisk tastatur med Æ, Ø og Å.

Jeg har selv hentet det til min legend, dog bruger jeg det ikke, da den indbyggede ordbog fint gætter sig til hva' man vil skrive

0 0
Martin 12-04-2010 20:46:39

Har den kun google maps som navigation, eller er der en anden application? Jeg ved at f.eks. Milestone fra Motorola har sin egen navigationssoftware med. Det er bare fordi google maps har jo ikke voice guided nav.
Evt. kan nogen måske anbefale noget navigationssoftware til Android (kommercielt er ok).

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 21:50:21

Google Maps Navigation er ikke lanceret i Danmark. Derfor er den ikke med i den version af Android 2.1 der er tilgængelig på det danske marked:

http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=11115

En mulighed er at benytte CoPilot eller Navigon.

0 0
MGApcPro 13-04-2010 13:00:19

hvis man bruger en wifi forbindelse til at downloade en rute, kan man så godt slippe for at betale penge?

0 0
Martin 13-04-2010 14:08:55

Hvis det er google maps du snakker om, så nej. Dvs. du betaler penge fordi den bruger data forbindelse til at hente kort efterhånden som du kører. De andre kommercielle programmer, har kortene lokalt, såvidt jeg ved.
MEN fordelen ved google maps er at du kan søge fritekst. Alle de andre SKOD navigationsprogrammer, skal du skrive by, vej,nr. Helt tilgrin. på google maps kan du skrive f.eks. roskildevej 301 så finder den det, du behøver ikke kende byen. Det samme med Route66 jeg har på min symbian, der kan man også søge fri tekst. Desværre finde route66 ikke til Android. Underligt de fleste navigationsprogrammer stadig er så "stramme" i det. nogne kræver endda man skal skrive land først (min gamle Garmin f.eks.).

0 0
Sven A. 12-04-2010 20:34:28

Du taler om at de 7 skærme når man trykker HOME at det er hakk når de kører til home siden. Er det også sådan på Legend? Eller er det kun Desire?

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 21:45:33

Ja, præcis. Det er scrollfunktionen når man trykker HOME - samt i selv menudelen.

0 0
Sven A. 13-04-2010 02:02:23

var det bedre/dårligere/ens på Legende i forhold til Desire?

0 0
Peder 12-04-2010 20:23:35

Hm... Så vidt jeg lige kan se med en Desire jeg lånte - så kan den faktisk optage video i 800 x 480 (WVGA). Eller er det bare mig der har set forkert? Er det ikke noget med, at 640x480 er default?

0 0
Michael Hein 12-04-2010 18:46:49

Mht. til de hak værk, skriver de i testen på engadget:


like the Nexus One, you can apply live wallpapers on the Desire as well, whereas the slower Legend lacks such option (although the Legend is the only one out of the three that lets you have a dedicated lock screen wallpaper). As with most sophisticated eye-candies, the live wallpapers do make the OS slightly choppy from time to time, and needless to say they'll have an impact on the battery life as well, so it's not something you'd want if a charging source is out of reach for some time.

0 0
Xlander 12-04-2010 15:35:21

Var lige inde i en telenor butik hvor der var en Desire man kunne stå og lege lidt med,og til min gru så var der flere programmer der hakkede,ikke meget men nok til at jeg overvejer at afbestille min Desire.Men tror jeg køber den og håber at HTC får det rettet hurtigst muligt:-(

0 0
Paradox 12-04-2010 16:51:03

Igen kunne det være fint, hvis John kunne drage en sammenligning mellem Desire/Legend på netop dette punkt.

0 0
Tobias 12-04-2010 17:57:49

kan bare ikke forstå, at der skulle være hak... alle de video-anmeldelser jeg har set, har den kørt flydende :S

0 0
PluMbE 12-04-2010 18:03:31

Det er nemlig også min opfattelse

0 0
Daniel Jørgensen 12-04-2010 18:45:23

I skal nok også huske på at de telefoner der er i butikkerne er loaded med en masse skrammel. Det er jo alle mulige der har fingrene i dem.. Og f.eks. da jeg skulle prøve HD2 bemærkede jeg også den var ekseptionelt langsom i forhold til min egen.. :) Så tag dem i butikkerne med en gran salt. Hvis i f.eks. ku få lov til at resette dem til fabriks indstillingerne tror jeg oplevelsen er en helt anden !

0 0
WHAT 12-04-2010 23:41:42

Vil bare lige igen kommenterer på det med hak i oplevelsen- Det er på ingen måde tilfældet på min Desire- har nu leget med den i 3 dage og har på intet tidspunkt fornemmet nogle hak- Derimod har der i forbindelse med opkald til kontakt personer været lidt sort skærm inden at muligheden for at afbryde forbindelsen popper op-hvilket har givet nogle problemer hvis man lige kom til at ringe op til den forkerte- noget i også har oplevet??? mvh. En meget glad DESIRE ejer ;)

0 0
Ricky 13-04-2010 08:11:36

Det der med at den hakker... Det tror jeg er test modellen der driller... Se lige denne video:
http://www.youtube.com/watch?v=oYCHXvL_PlU

0 0
cas 12-04-2010 14:30:11

Halløj der, fin beskrivelse/test af telefonen, selvom Anna har ret i, at der er en del copy/paste fra Legend testen.
Anyways, som inkarneret Nokia bruger er jeg dybt imponeret over iPhones SMS historik, når man eks. skal besvare....hvordan ser historikken ud på Desire (Android) ? Er det overskueligt på samme måde med f.eks. "talebobler" eller har man en anden - lige så grafisk - fin løsning.

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 14:52:08

Hej Cas. SMS'erne kommer ind i samtaler... Hvis du vil have talebobler kan du hente programmet Handcent fra Android Market :-)

0 0
cas 12-04-2010 15:24:18

Thanks :-)

0 0
Sven A. 12-04-2010 20:33:18

har også firkantede talebobler :D

0 0
Daniel Jørgensen 12-04-2010 14:58:29

.. og det Handcent har endda et tema der får hele sms systemet til at ligne iPhone :)

0 0
Anders 12-04-2010 14:24:03

Husk at lave en lille sektion der sammenligner pros/cons ved desire vs legend (+evt. hvad dit personlige valg ville være). Jeg tror mange står og vakler mellem de to telefoner.

0 0
naRf 12-04-2010 14:24:03

Til sådan en smartphone hvor man surfer etc. Hvad er så det bedste abonnement når man skal ud at købe den med abonnement? Her tænker jeg pris og hvad der er inkluderet. Er 3's iDeal til 599 pr måned ikke det bedste? Fri SMS, MMS og 20 GB gratis surf. Det koster måske 300 kr eller noget mere end hos CallMe, men er det ikke dét værd?

0 0
Anna 12-04-2010 15:28:06

Det kommer vel an på hvem man er og ikke mindst hvor man er. Tlf kan jo køre på wifi og er man oftest steder med wifi kan det ikke betale sig at give en masse penge for fri 3G data, når det er gratis med wifi.20 gb er også meget, så skal man nok se nogle videoer og lign for at komme derop omkring.

0 0
Kim Nielsen 14-04-2010 15:46:17

Jeg er meget enig med Anna i at det kommer an på hvem man er.

*Mht. abbonnement: Har selv siddet og regnet på, hvad der bedst kan betale sig af abonnementer på en desire jeg sammenlignede TDC, Telenor, CallMe og 3 (boost og iDeal)- og det svingede fra 400(Callme) om måneden til 720(3 ideal) for samme forbrug. (meget tale, moderat brug(mindre end 300stk/MB) af hhv. sms og data. I samme beregning blev mindsteprisen mellem i 3500(CallMe og 5100(telenor) - mit valg falder på TDC da de har god 3G dækning de steder jeg oftest befinder mig (storbyer + tog), hvor 3(som jeg har nu) er OK, men der er mange huller på en togrejse mellem Århus og KBH .. og så har de gratis musik - mindsteprisen i mit tilfælde er 3900 over 6 måneder og altså det billigste efter CallMe. For de 50kr mere om måneden hos TDC for det samme, sammenlignet med CallMe, forventer jeg god stabil dækning, god musik og god service. Så må jeg se om 6 måneder om mit forbrug og forestillinger/oplevelser har ændret sig.

*Mht. internet så har jeg længe haft et forbrug på under 50MB ved at hente mails, bruge mange mobilsider og gå "rigtigt" på nettet en gang i mellem når jeg syntes det var nødvendigt at "bøvle" med det. Ellers bruger jeg oftest en PC i stedet, da det går hurtigts.

Det er fedt med alt den viden, der bliver delt her på siden! Tak til alle!

0 0
Kim Berg 12-04-2010 15:48:21

Ja, det er rigtigt nok. Men er man nu et sted hvor der ikke er en masse wifi netværk, som f.eks. sommerhuset. Så er det jo meget rart at man kan bruge sin telefon som 3G router.
Så kan man også koble flere bærbare pc på samme forbindelse.
Det er det jeg efterlyser. For det mangler jeg tit.
Bruger et bandluxe HSDPA modem nu til mit simkort, da jeg ikke gider have kabel i telefonen for og bruge den som modem.
Kabler er besværlige. ;-)

0 0
Kim Berg 12-04-2010 13:38:26

Hej.
HD2 kan jo bruges som 3G wifi router.
Hvorfor kan desire ikke?
Den har da bedre spec. + at den kører android, i stedet for windows mobile 6,5.
Eller kan man få en app. som kan forvandle dil telefon til wifi router?.

M.v.h. Kim

0 0
Daniel Jørgensen 12-04-2010 13:43:32

Idet HD2 netop kører Windows Mobile 6.5 er det en mulighed. Softwaren der gør at det er muligt på HD2 er udviklet af HTC selv. Det kan jo nemt tænkes at det simpelthen er fordi de ikke har udviklet et stykke software til Android der kan dette.. Endnu... De er jo ret ny på Android markedet :)

0 0
Daniel Jørgensen 12-04-2010 13:34:40

Nu skriver i at den hakker lidt hist og her.. Hvordan er legend så på det punkt? For da jeg læste Legend testen var der nemlig ikke nævnt noget med hak, men tværtimod at det hele kørte som en drøm!

Jeg skal bare lige være sikker, da det for mig jo lyder lidt underligt eftersom Desire har en 1 GHz CPU imod Legends 600 MHz cpu? Det kan selv. godt være, som nogen tidligere har været inde på, netop pga desires større opløsning = højere krav på cpu delen.

Men kan det godt passe at Desire simpelthen er mere hakkende end Legend?

0 0
Robin Lilfelt 12-04-2010 14:22:27

Det gad jeg os godt at vide. Skulle faktisk selv til at spørge om det ;)

0 0
Per Hansen 12-04-2010 19:36:20

Har læst flere andre tests på engelsk. Her er der overhovedet ikke tale om hakker, så jeg tror(og håber:-)) John har været uheldig med en "mandagsmodel". Tværtimod bliver hastigheden på netop skift mellem skærme nævnt som et plus.

0 0
WHAT 12-04-2010 23:28:00

Vil bare lige kommenterer endnu engang på det med hak i oplevelsen- Det er på ingen måde tilfældet på min Desire- har nu leget med den i 3 dage og har på intet tidspunkt fornemmet nogle hak- Derimod har der i forbindelse med opkald til kontakt personer været lidt sort skærm inden at muligheden for at afbryde forbindelsen popper op-hvilket har givet nogle problemer hvis man lige kom til at ringe op til den forkerte- noget i også har oplevet??? mvh. En meget glad DESIRE ejer ;)

0 0
PointHeaven.com 12-04-2010 13:23:04

Hvor er det muligt at købe den NU?
Der skrives her i anmeldelsen, at nogle allered ER begyndt at sælge løs, men hvem/hvor?

Er meget spændt, da iPhone er hvad jeg kender til. HTC Desire bliver min første af slagsen fra HTC, og håber på en lille "åbenbaring", og ud fra denne velskrevet anmeldelse, så er der noget at se frem til :-)

0 0
Mad_Viking 12-04-2010 20:29:26

Den skulle også være i alle TDC butikker.
Som nævnt flere steder på mobilsiden.dk.

0 0
WHAT 12-04-2010 23:30:03

Købte den hos Telenor i Lørdags ;) De havde 3 stk. Så forsalg glem det....

mvh.

0 0
Anna 12-04-2010 14:12:47

Den kan købe den i forsalg mange steder bl.a. hos call me, men du får den først senere. Den skulle vist komme i butikkerne her d. 13-14.

0 0
Ditlev 12-04-2010 15:42:40

Hey så en i bussen i dag med den. Han sagde han købte den i telenor i Roskilde. Har lige set deres hjemme side. Der kan du også købe den

0 0
NJ 12-04-2010 13:06:33

Tak for nogle super tests, det er virkelig fedt at kunne "føle" produktet gennem skærmen og få en 3. dimension inden man overhovedet har holdt telefonerne du tester.

Nå men spørgsmålet, hvordan fungerer Desire(og andre Android telefoner) med andre mail setups, end Gmail, mv. jeg tænker hvis man har eget domæne, og vil sætte ens mail op på telefonen som man gør i sin outlook på computeren?

0 0
Ove Andersen 12-04-2010 13:18:28

Du har, så vidt jeg lige husker, udover google konto mulighed, mulighed for at sætte den op vha, imap, pop og exchange.

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 13:27:21

Hej Ove.... Ja, det er korrekt. Der er både IMAP, POP3 osv.

0 0
Anna 12-04-2010 14:10:47

Det er vist noget med at fx hotmail (som vist er pop3 (?)) kan sættes op til at sende kopier af mailsene til telefonen, men den synkroniserer ikke. Dvs at hvis du læser (, sletter mm) en mail på tlf vil den stå som ulæst i dit mailprogram på pc og omvendt.

0 0
WHAT 12-04-2010 22:47:01

Du har ganske ret- mail funktionen fungere fint med hotmail på Desire og de popper frem ekstremt hurtigt! Men de synkroniserer ikke på mit setup, noget jeg gerne så muligt! Så hvis der findes en løsning på det venligst skriv det...... mvh

0 0
Anna 13-04-2010 11:39:50

Det ville jeg nemlig også gerne om den kunne, men jeg har søgt lidt om emnet på nettet, og det er tilsyneladende ikke muligt pt. Det fungerer kun med gmail og imap mails. Så skal man have fat i en windows mobile tlf. Man kan selvfølgelig også håbe på, det bliver rettet i en softwareopdatering engang...

0 0
Dan Holt Jensen 12-04-2010 12:31:03

Gider du i 3. del at teste hvordan muligheden for at opsætte HTC Desire som et wifi spot fungerer?

Altså så 2-3 bærbare computer kan forbinde til nettet via HTC desires wifi spot.

På forhånd tak

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 12:44:43

Hej Dan... Det kan jeg svare helt enkelt på; Den funktion har HTC Desire ikke. Så skal du over i HTC HD2.

0 0
Ove Andersen 12-04-2010 13:26:09

Det er fordi man kan med USB kabel - og så har folk bare startet rygter om wifi tethering, men det mener jeg aldrig HTC har snakket noget om med Desire:
http://www.htc.com/www/howto.aspx?id=781&type=1&p_id=312

At det så kunne ske det kommer, er meget muligt, og det håber jeg da også på..

0 0
Bondo 12-04-2010 13:39:04

wifi tethering er muligt på alle andre android telefoner, så hvorfor ikke desire?

wifi tethering virker da utroligt godt på min HTC Magic.. og jeg har da også leget med wifi tethering på en Hero..

dog skal man roote sin telefon samt smide et app på først.. det er derfor jeg også tidligere skrev, at det nok ikke er muligt som "standart", men der skal altså ikke forfærdeligt meget til, før det fungerer.

0 0
Ingemann 13-04-2010 15:10:34

Wi-Fi Tethering til HERO...

Ved godt, at det ikke er den rigtige tråd - kan du henvise til et sted, hvor det bliver beskrevet, hvad man skal installere og hvordan man rooter telefonen for at få Wi-Fi Tethering på sin HERO?

0 0
Daniel Jørgensen 12-04-2010 13:31:47

HTC har faktisk snakket om det, men der var da tale om Windows Mobile (HD2) .. Og Måske blander folk det så sammen med at så snart det er en HTC mobil så kan den det, og derfor burde Desire også kunne.

0 0
NJ 12-04-2010 13:01:42

Det kan jeg bare ikke helt forstå, flere steder står det jo ellers at det var noget HTC slog an på ved lanceringen...?

Hvad skal der så til, for at man kan bruge denne funktion, kan man hente apps der gør det muligt at bruge den som en "trådløs router"?
på forhånd tak :)

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 13:04:55

Personligt har jeg ikke set det omtalt officielt - kun i rygteform. Men jeg har ikke set muligheden nogle steder i produktet.

0 0
Dan Holt Jensen 12-04-2010 13:19:36

Jeg er slet ikke i tvivl om at HTC desire har den funktion. Hvorvidt det kræver en app er jeg mere i tvivl om.

Jeg så en video fra en messe, hvor de viste funktionen frem, og det så ud til at virke ret godt.

0 0
Bondo 12-04-2010 12:50:44

i hvert fald ikke som standart :)

0 0
Dennis V 12-04-2010 12:30:17

Jeg står som mange andre og vakler mellem at købe Legend eller Desire........

Er virkelig spændt på at se konklusion på Desire samt sammenligning ml. Legend og Desire.

0 0
eBBox 12-04-2010 12:26:36

Man må umiddelbart formode at en software update kan løse "hak" problemet. Hvis den uden problemer er i stand til den beskrevne multitasking, må den simpelthen også være stærk nok til at køre animationerne flydende. Jeg håber i hvert fald HTC gør noget ved det og ikke bare brugen Desire som en udviklingsmobil. Mærkeligt jeg ikke har læst om dette problem andre steder.

Bort set fra det havde jeg i en dag en Legend i hånden som var DoA desværre, men det var simpelthen en fornøjelse at bruge den. Og hvis Desire kan levere det samme bare med større skærm er jeg helt sikkert solgt. Ser frem til 3 del ;)

0 0
Anna 12-04-2010 12:17:31

Jeg får den fornemmelse, at testen virker mere begejstret for Legend end Desire? Selvom jeg også nogle steder fik fornemmelsen af copy-paste fra Legend-testen, men de ligner jo også hinanden, så fair nok.

0 0
Bondo 12-04-2010 12:11:58

tak for jeres gode tests, men blot til info, er jeg medet interesseret i at vide, om det er den opdaterede om i har smidt på, eller om det bare er den som var på, da i åbnede den?

jeg tænker jo, at eftersom htc har smidt en ny rom ud, allerede før den udkom i DK, så må det være fordi de selv har været opmærksomme på nogle fejl på telefonen, og derfor har rettet det så hurtigt som muligt! :)

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 12:17:11

Hej Bondo... Vi kører det seneste officielle release på testmodellen og har faktisk fået dobbelttjekket versionsnummeret hos HTC.

0 0
Johan 12-04-2010 12:09:56

Tror I ikke at det evt kunne laves med en softwareopdatering?

Ps hvornår kommer del tre? :)

0 0
WHAT 12-04-2010 22:38:41

Vil bare lige kommenterer på det med hak i oplevelsen- Det er på ingen måde tilfældet på min Desire- har nu leget med den i 3 dage og har på intet tidspunkt fornemmet nogle hak- Derimod har der i forbindelse med opkald til kontakt personer været lidt sort skærm inden at muligheden for at afbryde forbindelsen popper op-hvilket har givet nogle problemer hvis man lige kom til at ringe op til den forkerte- noget i også har oplevet??? mvh. En meget glad DESIRE ejer ;)

0 0
PluMbE 12-04-2010 11:47:36

... Men det er altså ikke en Legend, men en Desire I er i kan med at teste. Bare lige hvis I skulle være i tvivl ;o)

0 0
Mobilsiden.dk 12-04-2010 11:52:53

Yes! Vi har set det... Ups!

0 0

Om brug af cookies