Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   Samsung Galaxy Tab - sådan er den

Samsung Galaxy Tab - sådan er den

EKSKLUSIV: Galaxy Tab er netop præsenteret for offentligheden. Helt eksklusivt har Mobilsiden.dk haft Samsungs iPad-konkurrent til test, i flere uger før releasen. Her kan du læse, hvad vi synes om den.

Samsung Galaxy Tab er navnet på den tabletcomputer som fra Samsungs side, skal ud og konkurrere med Apples iPad.

Mobilsiden.dk har i en periode testet en prototype af Galaxy Tab, og de første indtryk er gode.

Når man første gang tænker på en tabletcomputer, er det noget uklart, hvorfor sådan én egentlig er nødvendig. Men efter en periode viser det sig faktisk, at den har en naturlig plads i hjemmet og på arbejdspladsen.

Mine unger kastede sig lynhurtigt over at udforske Tab'en, og fik straks hentet nogle spil og programmer fra Android Market, samt set YouTube-videoer - som i øvrigt fremgår ret lækkert på denne syv tommer skærm.

Nyheds- og mailoverblik

Da Galaxy Tab kører systemet Google Android (version 2.2 Froyo), er det let at sætte mail, kalender og kontaktsynkronisering op. Dette gælder både for Gmail, Google Apps, Hotmail og ikke mindst konti på Microsoft Exchange servere.

Det betyder, at hele kontoret er pakket ned på under én centimeter i tykkelsen og under 500 gram i vægt.

I hjemmet er det derfor naturligt, at sidde med Galaxy Tab ved morgenmaden, hvor den giver et godt overblik over arbejdsopgaver i mailboksen, eller nyhederne fra diverse netaviser. Her er Googles nyheds-program i øvrigt genialt!

På kort tid bliver det en vane også at besvare mails og håndtere ens aftaler, direkte sammen med cornflakes og blødt brød.

Når Galaxy Tab kommer på markedet kan der også købes et eksternt tastatur som tilbehør. Dette gør Tab ualmindelig oplagt til mange flere tekstopgaver - og selvom onscreen tastaturet er velfungerende, kan intet måle sig med fysiske taster.

Samsung inkluderer også et gratis tekstbehandlingsprogram på Galaxy Tab og hvis ikke dette er nok, kan man naturligvis også benytte onlinetjenester som Google Docs.

Internettet kører fedt

Samsung Galaxy Tab er født ind i en internet-alder og det mærkes tydeligt. Uden en netforbindelse, er det ikke særlig sjovt.

Heldigvis understøttes alt fra 3G-forbindelser til de nyeste trådløse netværks-teknologier, så man er altid online og behøver ikke bekymre sig om hvorvidt, der lige er et hotspot i nærheden.

Browseren understøtter Adobe Flash og alle hjemmesider fungerer dermed fuldt ud. Selv Facebook-spil som Farmwille virker på Galaxy Tab.

Generelt betjenes internettet på denne tablet, præcis som en moderne smartphone. Zoom med multitouch og flyt med fingeren er fuldt understøttet - ja, internettet kører bare fedt.

Det kan du også på mobilen!

Naturligvis er der ikke den vilde forskel i mulighederne på en Android-mobil som Samsung Galaxy S eller HTC Desire - og så denne Galaxy Tab. Forholdet er lige som mellem iPhone og iPad.

Alligevel er der forskel: Den store skærm! Godt nok er mobilerne og deres skærme blevet større, men de er langt fra altid behagelige at håndtere store mails og datamængder på. Og det er præcis her, at tabletcomputere kommer ind i billedet.

Den betydeligt større skærm, er ganske simpelt langt mere naturlig at anvende på en måde, der ligner den, man anvender sin bærbare computer på.

Dertil kommer, at benyttes en tablet til notater ved et møde, virker det ikke så provokerende på de andre deltagere, at man sidder med en computer. Hvis blot den bliver liggende fladt på bordet, gemmer man sig jo ikke bag en skærm... Det er her, at Tab'en på et psykologisk plan, gør en kæmpe forskel.

Ud med netbooks

Efter min mening er de skrapede netbooks på fx. 10 tommer, en af de dårligste computeropfindelser, i de seneste mange år.

Man forsøger at give brugeren en kompakt computer-mulighed, men i virkeligheden ender man med en halvdårlig skærm, hvor opløsningen typisk ikke passer til billedet, dertil kommer, en alt, alt for lille maskinkraft, til at trække styresystemet.

Det er desværre endt med, at man har købt netbooks fordi de var billige, og fordi kunderne troede, at denne nu kunne erstatte deres gamle bærbare.

End ikke Nokia's 3G booklet, som ligger i highend-klassen på denne computer-type, gjorde det specielt overbevisende - og den var da ellers blandt de bedre.

Jeg tror tablets vil presse netbooks ud af markedet - og heldigvis for det.

Brugerne vil så opleve en helt ny kompakt brugeroplevelse, hvor styresystem og muligheder er tilpasset en lille skærm og begrænset maskinpower.

Et kunstigt behov

Produkter som Samsung Galaxy Tab og Apple iPad giver os et helt nyt forbrugsmønster, som vi ikke troede fandtes. Og når vi skal være helt ærlige, er behovet for en sådan jo kunstigt skabt. Vi kan sagtens leve uden.

Jeg synes dog alligevel tablets er rare at have. De finder deres naturlige plads i hjemmet - både som musikafspiller, net-tv afspiller, fotoramme, nyhedsoverblik, mails og kalenderhåndtering og meget andet - inklusive spil.

Samsung Galaxy Tab ligger i butikkerne inden jul - og du kan godt glæde dig - det gør jeg i hvert fald.

Men lige nu, er jeg ærgerlig over, at tab'en er sendt retur til Samsung.

Læs også:
 - Sammenligning af Galaxy Tab og Apple iPad
 - Galleri: Samsung Galaxy Tab i fotos
 - Web-TV: Oplev Samsung Galaxy Tab

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

shenphen 05-10-2010 13:01:48

Jeg ved godt, at jeg gentager mig selv. Jeg købte en WeTab fra Amazon.de.

Jeg sendte den tilbage en halv time efter, at jeg havde taget den i brug. Den er simpelthen for dårlig:

1. Skærmen var alt for ufølsom, og man skulle klikke adskillige gange for at få den til at reagere. Dette var specielt et problem, når man skal lukke vinduer ned og taste på tastaturet.

2. Synsvinklen er meget begrænset, hvilket betyder, at man kun kan holde den ca. 90 grader foran øjnene. Er der den mindste smule vinkel, bliver skærmen utydelig og mørk at se på.

3. Det er ikke muligt at gå ind i en opsætning for diverse systemin stillinger. Kun netværks opsætningen. Fx kunne jeg ikke ændre keyboard fra tysk til engelsk selvom man umiddelbart kunne sætte den op til at køre engelsk. Skal man ændre dette, skal man roote den fra en terminal, hvilket var næsten umuligt, da man først lige skal opdage, at man skal på internettet for at hente terminale og installere.

4. Når man bladre side op og side ned på fx. internettet, i et dokument eller WeTabben's programflade, hænger systemet ofte, hvorved der opstår pauser i scrolling.

5. Der er kun adgang til WeTab's programmer fra brugerfladen. Man kan ikke få direkte adgang til Android Marked selvom det er en android maskine.

6. Den har en indbygget blæser, som larmer.

Så hold jer langt væk fra WeTab indtil den har været igennem mere udvikling. Som det er nu, er den bare irriterende at arbejde med.

0 0
Exert 03-09-2010 14:35:46

Jeg havde måske lidt for store forventinger til den her tablet; jeg er skuffet og undrende over en række ting.

1. Jeg undrer mig over at der ikke er et standard mini-usb til strøm. Er der nogen der kan forklare mig fordelende ved at de laver deres eget stik?

2. Jeg undrer mig over, at der ikke er Touch-wiz da de fleste (hvis ikke alle) galaxy telefoner har det.

3. Samsung galaxy s leveres med Swype - hvorfor aftalen med Swype ikke strækker sig til Galaxy Tab er mig en gåde.

4. Jeg er skuffet over at de ikke har udviklet flere tablet-applikationer end de har. Det må i første omgang være hardwareproducenterne der driver de tablet-specifikke applikationer frem, da der ikke er nogen på markedet endnu, og meget få vil udvikle applikationer til så lille et marked.

5. Og det bringer mig så frem til den sidste skuffelse: prisen. Med en pris på omkring 7000 kr. bliver den ikke særlig udbredt, og derfor kommer tablet-specifikke applikationer heller ikke med samme fart. Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig den ville blive så dyr.

Det lyder meget negativt det hele, men jeg synes jo det er en super fed gadget, og jeg tror helt sikkert tablets har en stor fremtid. Jeg skal nok bare væbne mig med tålmodighed, og konstatere at jeg ikke får det hele på en gang.

0 0
Mobilsiden.dk 03-09-2010 17:24:05

Jeg har lige et input til nogle af dine punkter.

2. Som sådan ser jeg ikke den store forskel på Androids standardflade og så Samsungs. Det er mest nogle baggrunde og menuer der ligger sig i Touch-wiz. Derfor er jeg rimelig sikker på, at den endelige version af Galaxy Tab, vil matche brugeroplevelsen på de øvrige Galaxy produkter.

3. Swype er mig bekendt også at finde på Galaxy Tab.

4. Enig!

5. Der tale om en startpris... Lad os nu se, hvad den reelt kommer til at koste, når den kommer på markedet :)

0 0
Exert 04-09-2010 15:14:37

Ok jeg har set denne video på engadet: http://www.engadget.com/2010/09/02/samsung-galaxy-tab-preview/ som så besvarer mit punkt 2 og 3. Den ser af en eller anden grund også anderledes ud end den i har testet, men det er måske kun farven, der er anderledes. Det bliver spændende at se den endelige version. Forhåbentlig med endnu flere tabletapplikationer.

0 0
Mobilsiden.dk 04-09-2010 18:59:30

Ja, den er lidt anderledes. Du skal være opmærksom på, at både hardware, design og software stadig kan nå at ændre sig mange gange, inden den officielle release.

0 0
thedane9 03-09-2010 13:12:10

Jeg synes noget helt essentielt overses i denne anmeldelse af Galaxy Tab netop, at det som gør både iPhone og iPad til noget helt særligt ikke nødvendigvis er design men udbudet af applikationer. I Apple verdenen kan man købe. I Android Google verden kan man kun få gratis applikationer eller prøver versioner af de bedste applikationer. En begrænsning man som Android bruger irriterer sig over løbende.
Det er netop applikationerne, der gør, at din PAD udvikler sig hele tiden til nye forbrugsområder. Vi har kunnet leve med det i forhold til en Android telefon - har selv en Desire - da det primære formål stadig er - at ringe.
Men netop til en Tab/Pad, en slags erstatningskomputer, bliver tilgængeligheden af applikationer alt afgørende.
Så mindre at Google får fingeren ud og får åbnet for købe applikationer i hele verdenen, så er en Galaxy Tab i endnu højere grad en forstørret telefon end iPad er blevet beskyldt for.

0 0
shenphen 05-10-2010 12:52:26

Det bliver jo ændre nu. Så vi skulle kunne købe applikationer.

0 0
Mobilsiden.dk 03-09-2010 13:51:57

Jeg er enig i din betragtning om Paid Apps. Men alene ud fra Google Docs, mail osv., og med de nuværende apps i Android Market, er Galaxy Tab SUPER SUPER cooool ;-)

Men jeg er enig i, at iPad har forspring på applikationer.

0 0
BSG 03-09-2010 13:25:29

Man kan ikke kalde en iPad for en forstørret telefon, man kan jo ikke ringe med den :)

0 0
Freshmaker 03-09-2010 11:51:47

Jeg har læst flere steder, at dette faktisk er en fuldfed telefon.
Men jeg kan ikke se, at I (Mobilsiden.dk) beskæftiger sig med den del af produktet.
Er det de øvrige medier, der har fået det med telefon-delen gal i halsen, eller har I blot ikke testet, hvordan det er at bruge en telefon med en syv tommer stor skærm?

0 0
Mobilsiden.dk 03-09-2010 13:48:31

Hej Freshmaker

Nu har vi jo haft en meget tidlig udgave, og derfor er denne del ikke noget vi har arbejdet med. Telefondelen var "uoptimal" i prototypen.

Men det er bestemt noget vi tager op senere ;-)

0 0
Exert 03-09-2010 10:35:27

John du nævner ikke noget om batteritid i din anmeldelse. Er den lige så god som på iPad?

0 0
Mobilsiden.dk 03-09-2010 12:41:01

Hej Exert

Jeg har testet et prototype, da den endelige udgave af Galaxy Tab er færdig endnu. Derfor har jeg ikke bedømt batteritiden, da denne del slet ikke virker korrekt endnu. Derfor vil en angivelse af batteritid være misvisende.

0 0
Jøren 02-09-2010 19:55:01

WeTab ser vildt lækker ud :D! bortset fra batteritiden på 6 timer :/ glæder mig til den kommer til at ligge i min skoletaske! Nogen der ved noget præcist om WeTabs styresystem?

0 0
Henrikmand 02-09-2010 22:29:02

Det er Android Froyo 2.2 - ligesom Samsung. Men de har bygget et nyt UI til den. Den har også en del power mere at gøre godt med.

0 0
shenphen 05-10-2010 12:51:00

Købe en og sendte den retur efter en halv time. Ikke pengene værd. Desværre. Se mere i et af mine andre svar oven over.

0 0
Exert 03-09-2010 10:32:39

Men umiddelbart et temmelig uelegant (grimt) UI.
Og så er det bare så ærgerligt at ellers gode specifikationer bliver tabt på jorden af dårlig batteritid.

0 0
Jonas V. 02-09-2010 17:13:02

Hvad er dette nyhedsprogram der bliver snakket om ? :)

0 0
spock123 02-09-2010 16:19:31

- ser det ud til at prisen bliver voldsom. Hvis rygterne taler sandt, og den kommer til at koste 7000+ kr, så .... ja, så får man søreme mange fede ting for de penge :)

0 0
Henrikmand 02-09-2010 17:15:02

Den pris er da helt ude i skoven!

WeTab kommer til at koste 549,- Euro i Tyskland. Så henter jeg sgu bare sådan en i stedet. Meget federe specs, og en større skærm.

0 0
JohnnyNr5 02-09-2010 14:52:41

"Dertil kommer, at benyttes en tablet til notater ved et møde, virker det ikke så provokerende på de andre deltagere, at man sidder med en computer. Hvis blot den bliver liggende fladt på bordet, gemmer man sig jo ikke bag en skærm... Det er her, at Tab'en på et psykologisk plan, gør en kæmpe forskel."/r/n/r/nJeg var ikke klar over, at det var langt bedre at sidde med hovedet nede i skærmen på et Tab (det skal man for at kunne skrive på den imho), fremfor at skulle kigge lidt op over skærmen på den bærbare.. /r/n/r/nJeg er 100% med Jesper Søgård på den her. Jeg ser ikke behovet for endnu en gadget, som ikke kan noget som helst, som vi ikke allerede har i vores mangfoldighed af teknologiske gizmo's. Netbooks er ganske rigtigt ikke voldsomt imponerende, men med mindre en Tab skulle ende med at være en pæn bid billigere end dem, ville jeg til hver en tid nuppe en netbook fremfor en Tab. Netbook'en er bedre at skrive på, og kan mere. Samtidig fylder en 10" altså virkelig ikke meget, og vejer ej heller det vilde. Sådan ca. det dobbelte af Tab'en, hvis jeg husker rigtigt./r/n/r/nDet vidunderlige i at kunne sidde med den i sofaen: Well.. I min stue har jeg en stationær med fjernbetjening til, et udmærket tv, en 14" bærbar og min Desire der kører på det trådløse. Jeg er vist dækket ind. Hvis skærmen på Desiren skulle vise sig at være for lille, kan jeg godt overkomme at gå et par meter./r/n/r/nNope. I mine øjne er de hersens tablets intet andet end nyt for nyhedens skyld. Men sådan er vi jo så forskellige, og hurra for det:)

0 0
TJ 02-09-2010 16:18:41

JohnnyNr5- Var det ikke dig Johnny der for en 10-12 år siden sagde " mobiltelefon ! hvad faen skal jeg med en mobiltelefon, folk kan jo bare ringe på fastnet telefonen, og hvis jeg ikke er hjemme må de sku da bare ringe igen" Men sådan er vores behov jo forskellige!! Bærbar PC ? Internet ? hvad faen skal jeg med -----, ha ha

0 0
JohnnyNr5 03-09-2010 03:38:36

At ligestille en skeptisk holdning til én produktype, med generelt at være i opposition overfor ny teknologi, er nok (forhåbentlig) ikke det kløgtigste du nogensinde har gjort. Ser du.. Folk der er uenige med dig, er ikke nødvendigvis idioter. De kan bare have en anden holdning.

For 10-12 år siden, havde jeg mellemklasse Nokiaer. Da SPV'en dukkede op i landet, var det mig der fik omgangskredsen til at måbe over den jeg købte, og da selskabet 3 lancerede videofoni, var jeg også med på bølgen. Sidstnævnte blev så godt nok droppet i en fart igen. Lausig dækning, afbrudte samtaler, elendige telefoner, og forståelsen af at videofoni er noget skrot, jog mig på flugt.

0 0
spock123 02-09-2010 15:16:58

Ja, så må vi være forskellige.

Mit setup er da også laptops, fjernbetjeninger, samsung galaxy S osv.

Men ærligt talt er en laptop røvbesværlig at sidde og fedte med, når du bare skal chatte og holde øjne med diverse hjemmesider.

Ja, mobilen kan det samme - specielt er min GalaxyS med 4" display totalt fabelagtigt, MEN jeg kan sagtens se mig bruge en tab istedet for.

Når det så er sagt, virker prisen der er nævnt (7000 kr) for vildt overdrevet, man kan jo få lækre hurtige laptops for de penge..

0 0
JohnnyNr5 03-09-2010 03:31:18

7000? Ja så er den da heelt ude i skoven, i mine øjne. Den pris kan ikke, uanset hvor megen umage man så end gør sig, forsvares. Den er ikke lavet af hverken guld eller diamanter.

Jeg er enig med dig i, at en iPad/Tab ville være mere hygsom at sidde i sofaen med, men i min verden stopper hyggen, når det så kræver, at jeg skal ud og anskaffe endnu en dims.

0 0
02-09-2010 16:17:07

Jeg er enig med ovenstående, men det kan ikke udelukkes at der bliver skabt et kunstigt behov, derfor ville jeg gå i en lang bue udenom både både ipad, galaxy tab, m.fl.

Istedet vil jeg vente til Lenovo kommer med deres svar som vist nok er en notebook, hvor skærmen kan pilles af og dermed anvendes som pad. Desværre kan jeg ikke huske hvad lenovoen hedder, og der er heller ingen garanti for at den bliver god, især hvis der kommer et styresystem som ikke er pad venlig.

Ikke desto mindre synes jeg Lenovo har et bedre koncept end apple og samsung

0 0
JohnnyNr5 03-09-2010 03:33:39

Jeg kan heller ikke huske navnet på den, men har godt nok set at de har haft vist en prototype frem. Lige som dig har jeg ingen anelse om prisen, men hvis en Tab kommer til at ligge på 7k, er der unægteligt et vist spillerum. Man får jo trods alt en bærbar med i handlen.

Skulle jeg endelig overveje en Tab-lignende dims, ville det formentlig blive noget i den stil.

0 0
JohnnyNr5 02-09-2010 14:54:29

Ups. Havde nu ellers lavet mellemrum, og sat citat i citationstegn. Better luck next time Johnny.

0 0
Jack 02-09-2010 14:30:31

men hvad bliver prisen ?

0 0
spock123 02-09-2010 14:05:26

Smid den i en holder til bilen - og du har den perfekte GPS

0 0
Jesper Søgaard 02-09-2010 13:44:35

Tab's appellerer til drengen i mig på samme måde som at lege med RC flyvere og skyde med BB gun.

Jeg har egentlig ikke noget behov for den, men hold da fast det er sjovt. Men når der er gået lidt tid så tror jeg denne tab vil ende samme sted som min RC helikopter og min softgun - i skabet. Grunden til dette er at den ikke dækker et specifikt behov.

Problemet med tests af helt nye produkttyper er at wow-effekten altid vil have en indflydelse. Jeg kender det selv fra da jeg havde en iPad i hånden første gang. Jeg kunne jo ikke leve uden!! Men ved nærmere eftertanke så kan den jo en masse og samtidig slet ingenting. 7" er for lille til at sidde og arbejde seriøst ved, men stadig for stor til at have i lommen. Eftersom du ikke kan have den i lommen er den ikke en naturlig del som en smartphone er - som i øvrigt kan præcist det samme + lidt til. Vil man bruge den til hurtigt lige at læse nyhederne så er en smartphone absolut lige så god - måske bedre netop fordi den er mere mobil. Eftersom en tablet kræver en sleeve eller taske så er en bærbar ligeså god - eller ja bedre. Og jeg kunne blive ved...

Konklusionen er, for mit vedkommende, at jeg ikke har brug for en tablet selvom drengen i mig frygtelig gerne vil have en. Funktionalitetsgabet mellem min HTC Desire og min MacBook er simpelthen for lille til at der er plads til en 7" tablet.

0 0
shenphen 05-10-2010 12:44:55

Her er jeg ikke helt enig med dig.

Jeg har taget noter med min iPad adskillige gange. Detsværre virker den lidt for tung at sidde med i en hånden(jeg er kvinde)når man skriver.

Jeg har før taget noter med min iPhone, hvilket fungerede udemærket trods det lille tastatur. Dog var det lige småt nok med tastaturet. Derfor anskaffede jeg mig en iPad.

Hvis Galaxy Tab virker lige så godt som min Galaxy S, vil jeg mene, at jeg får et større tastatur, den passer i hånden og mindre vægt end iPad'en. Dette virker meget attraktivt. Så jeg vil helt klart anskaffe mig en, når den kommer på markedet.

0 0
spock123 02-09-2010 14:03:01

Jeg er slet ikke enig.

Tab'en er perfekt til at have i sofaen. Laptoppen er stor og bøvlet.

Tab'en er perfekt til toilettet og i sengen, hvor du vil checke nyheder eller måske streame film/tv.

Tab'en er perfekt når du er ude at rejse og vil underholdes - film/musik... eller gå på nettet.. læse mails m.v.

Jeg ved ihvertfald at jeg kommer til at bruge den 24/7, og at min laptop kun kommer frem når jeg skal udvikle programmer. Kan faktisk ikke vente.. størrelsen er perfekt, idet man kan have den i een hånd, og den er meget meget let at transportere rundt. Perfekt efter min mening.

0 0
Jeme 09-09-2010 16:25:32

Personligt er jeg enig med Jesper Søgaard bortset fra at jeg har ikke engang WOW effekten, specielt fordi jeg fra starten savnede de ting ved den som jeg kunne med min gamle Toshiba Portege M200 tablet PC.

På sofaen opfylder min X201 + Internet TV og Mobil behovene meget bedre, ja af de 3 kan den faktisk ikke engang dække de behov min bærbar og mit TV gør, det samme gælder for sengen (hvor jeg også har TV), og det kunne ikke falde mig ind at side på toilettet med sådan en gadget...

Og da historien fra alle dem jeg kender der har købt iPad's er meget lig den Jesper Søgaard beskriver, så er jeg ikke overbevist.

0 0
Jesper Søgaard 02-09-2010 16:14:56

Min MacBook står på sofabordet... det er der jeg bruger den.

Toilettet - der har jeg telefonen...

Sengen - der synes jeg en tablet er upraktisk, da den ikke har en stand. Det kan selvfølgelig tilkøbes, men så kan man ligeså godt tage sin laptop med.

Faktisk det eneste sted jeg kan se det er en fordel kunne være ombord på en interkontinental flyvetur. Der gør batteriet og dens kompakte størrelse den helt ideel.

0 0
spock123 02-09-2010 12:48:58

Where can I sign up for this?

Hold fast den ser lækker ud.

0 0
Henrikmand 02-09-2010 12:31:09

Galaxy Tab ser virkelig lækker ud, men jeg har stadig lidt med størrelsen. Men måske, hvis prisen er virkelig fornuftig, så....

Men tyske WeTab kommer faktisk i butikkerne allerede i september, og har nogle specs, som ser endnu mere interessante ud.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at se et dansk preview på den! :o)

0 0
shenphen 05-10-2010 12:34:55

Jeg købte en WeTab fra Amazon.de.

Jeg sendte den tilbage en halv time efter, at jeg havde taget den i brug. Den er simpelthen for dårlig:

1. Skærmen var alt for ufølsom, og man skulle klikke adskillige gange for at få den til at reagere. Dette var specielt et problem, når man skal lukke vinduer ned og taste på tastaturet.

2. Synsvinklen er meget begrænset, hvilket betyder, at man kun kan holde den ca. 90 grader foran øjnene.

3. Det er ikke muligt at gå ind i en opsætning for diverse systemin stillinger. Fx kunne jeg ikke ændre keyboard fra tysk til engelsk selvom man umiddelbart kunne sætte den op til at køre engelsk. Skal man ændre dette, skal man roote den, hvilket var næsten umuligt.

4. Når man bladre side op og side ned på fx. internettet eller WeTabben's programflade, hænger systemet ofte, hvorved der opstår pauser i scrolling.

5. Der er kun adgang til WeTab's programmer fra brugerfladen. Man kan ikke få direkte adgang til Android Marked selvom det er en android maskine.

Så hold jer langt væk fra WeTab indtil den har været igennem mere udvikling. Som det er nu, er den bare irriterende at arbejde med.

0 0
gielsgaard 02-09-2010 15:14:40

ja den skærm er simpelthen for bette,kan ikke forestille mig hvad man skulle med den.

0 0

Om brug af cookies