Mobilsiden.dk  /   MWC TEMA  /   HTC: Specifikationer kommer i anden række

HTC: Specifikationer kommer i anden række

MWC: Alt skal ikke handle om “bits an bytes, mener HTC, der ikke længere ser skærm- og processortyper som det vigtigste salgsargument.

Da HTC ved Mobile World Congress præsenterede deres nyeste produkt-lineup, blev der ikke talt ret meget om specifikationerne. Hverken begreber som Super AMOLED, Super AMOLED Plus, Super LCD, Dual Core m.v. fik mange ord med på vejen.

Direkte adspurgt om, hvorfor ingen af de nye HTC produkter har Dual-Core-processor eller Super AMOLED-skærm, som det er set hos konkurrenterne Samsung og LG, svarer HTC’s nordiske direktør meget svævende.

- “Jeg kan ikke kommentere på, hvorfor vi ikke har lanceret produkter med Dual-Core-processor. Om skærmen er den ene eller anden teknologi er ikke så vigtigt, så derfor ikke en masse snak om det i dag. Det vi fokuserer på, er oplevelsen fremfor specifikationerne,” siger Peter Frølund fra HTC.

Peter Frølund lægger vægt på, at deres brugerinterface HTC Sense og oplevelsen omkring dette, er vigtigere for køberne end “bits og bytes”.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

S 17-02-2011 07:03:44

HTC er gået fra en mindre fabrikant til at være -måske- den største android mobilproducent - og som tak, vil de stagnere udviklingen for android??? først med deres tablet uden 3.0 og nu hvor de vil spare udviklings-omkostningerne.. Jeg kan godt se min htc ikke bliver fornyet med en anden htc, skønt det ellers var min intention.

Ærligt talt har jeg meget svært ved at se hvorfor htc overhovedet havde en stand i Barca...

0 0
Michal 16-02-2011 20:07:46

Man kan sagtens lave de bedste telefoner uden at have de bedste spec.
Hvis folk kun køber på spec. vil ingen jo vælge Appel produkter, for her taber de bare hver gang.
Tror HTC går den rigtige vej, og personligt er jeg på min 4 HTC og har ingen plan om at skifte.

0 0
Fidoble 16-02-2011 13:01:50

Jeg syntes det er meget positivt at HTC går efter brugeroplevelsen frem for specifikationer.
Hvad nytter det du sidder med den nyeste dual core cpu og den nyeste AMOLED super plus extra (fortsæt selv med tillægsordene) skærm i en telefon til 4-5.000 kr. hvis du for det halve kan få en mindst lige så god oplevelse i en HTC telefon?
Om man kan lide HTC eller deres Sense er selvfølgelig en smagssag, men der er vel en grund til at deres keyboard og diverse widgets er meget efterspurgt på custom roms, ved rootet telefoner.

0 0
16-02-2011 13:07:48

Alle meninger har ret - også din.

Tror, at det er meget individuelt hvordan man vil satse på sit næste produkt......

0 0
Fidoble 16-02-2011 13:23:58

Det var heller ikke ment som et reklame stød mod HTC og Sense, men det må da være selve brugen af telefonen der er vigtigst, ikke om det er en 1,2Ghz dual eller single core CPU. Mht. skærmen, der vil jeg dog give jer ret, den er mere vigtig når vi nu snakker specs.
Men det er ikke det der afgør om jeg køber den ene eller den anden telefon ;)

0 0
16-02-2011 22:00:09

Du har principelt ret, men mobiltelefonerne er stadigt så langsomme at deres ydelse stærkt begrænser deres brug. Der er to begrundelser for at købe en ny primær mobiltelefon, den ene er at den gamle er gået i stykker, den anden er at en ny mobiltelefon er bedre. Nogle af kravene til min kommende mobiltelefon vil være bedre skærm, tilsvarende eller helst bedre batterilevetid, bedre ydelse og meget gerne et pænere design.

HTC Sense er også et argument for at vælge en HTC, medmindre man allerede har sense. Men for ca. tyve kroner kan du købe launcherpro som er en tand bedre end Sense og som desuden opdateres jævntligt med både funktioner og gimicks.

0 0
John 16-02-2011 12:38:21

"Om skærmen er den ene eller anden teknologi er ikke så vigtigt, så derfor ikke en masse snak om det i dag. Det vi fokuserer på, er oplevelsen fremfor specifikationerne,"

For mit vedkommende er skærmen en vigtig del af oplevelsen. Blandt andet derfor har jeg fravalgt Desire HD.
I dete hele taget kan jeg se at HTC ikke bliver min næste telefon for det var da godt nok en kedelig omgang - både specifikationsmæssigt og designmæssigt.

0 0
16-02-2011 14:19:43

Jeg er også enig, John.

Desuden ligger der noget dobbeltmoralsk i det han siger. HTC Desire blev solgt som en af de første mobiltelefoner med en 1ghz processor.

HTC var 2009 og især 2010's positive oplevelse, hvilket de også har fået en pris for hos MWC. Dog tvivler jeg på at de bliver årets producent 2011. Et helt fundamentalt problem er at de ikke lanceret nogle produkter hvor jeg sidder og tænker at de på et vigtigt punkt er langt bedre end min nuværende Desire.

Jeg er desuden meget enig især i det med skærmen. Skærmen er måske den vigtigste komponent på en smartphone, uden en ordentlig skærm er resten ligegyldigt.

0 0
John 16-02-2011 14:39:34

Jeg har også holdt fast i min Desire med AMOLED. Der har ganske enkelt ikke været andet på markedet der fristede.
Jeg forsøgte mig med en Nokia N8, men det holdt kun i 14 dage. Her var hardwaren rigtig god, men Symbian var bare så stor en skuffelse på en række områder i forhold til Android.
iPhone 4 er også lækker på en række områder, men halter gevaltigt på en række andre punkter.
Alt i alt er det en helhedsoplevelse man skal give forbrugeren i dag.

0 0
17-02-2011 16:40:21

Hej John, hvornår købte du din Desire?

0 0
John 17-02-2011 22:20:52

I maj 2010.

0 0
16-02-2011 14:52:03

Nemlig.!
...Og det hele skal altså bare hænge helt og aldeles sammen - og det er dét jeg venter på til 2012....

0 0
16-02-2011 12:43:49

Enig John.
Jeg valgte også en ganske almindelig Desire for ca. 2 uger siden, da Desire HD ikke er god i farverne - især ikke den sorte.

Næh...jeg satser næste gang på AMOLED-skærm....og super-specifikatoner...og dette bliver ikke HTC, kan jeg love dig.

0 0
16-02-2011 12:18:16

Såfremt specifikationerne er aldeles ligegyldige for HTC - ja - så er HTC også aldeles ligegyldig for mig.

Sådan mister man kunder, HTC.!

0 0
Shawn S. Ø 16-02-2011 13:14:55

Det er jo netop det de ikke gør ;) Som de siger så er helhedsoplevelsen langt vigtigere end nogle få spects. MEn når det er sagt så følger deres lineup ret godt med ;)

0 0
16-02-2011 13:27:20

...synes du.?

Måske lidt endnu.....

0 0

Om brug af cookies