Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   LG Optimus 3D - Verdens første 3D-mobil under lup (mobiltest)

LG Optimus 3D - Verdens første 3D-mobil under lup (mobiltest)

Vi har testet verdens første 3D-mobil. Uanset om du er til 3D eller ej, er LG Optimus 3D en solid smartphone.

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

LG Optimus 3D er den første 3D-mobil på markedet, og kan både optage og vise 3D-effekt, uden man er nødt til at påføre sig de uklædelige og upraktiske 3D-briller.

LG har selv forklaret, at telefonen mere skal ses som en smartphone med 3D-funktioner, end en decideret 3D-mobil. Det er jeg på mange måder enig i, og man kan derfor vælge at se 3D-funktionerne, som en ekstra mulighed i sin nye Optimus 3D.

Men samtidig er det 3D-effekten, som mobilen sælges på, og derfor får den selvfølgelig mere plads i anmeldelsen.

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

Betyder størrelsen noget?

LG Optimus 3D er en ordentlig krabat af en mobil, der vejer hele 168 gram - 29 gram mere end LG's topmodel Optimus 2X, der også er en stor telefon.

Skærmen på Optimus 3D på 4,3 tommer, hvilket gør den 4 mm bredere og 2 mm tykkere end Optimus 2X.

Størrelsen på en mobil er på mange måder en smagssag, og hvor Optimus 3D for nogen vil være for stor, vil den for andre være helt fin.

Personligt passer størrelsen mig godt, men mange har kommenteret på netop størrelsen, når de har set eller prøvet mobilen. Min anbefaling vil derfor være at se mobilen i virkeligheden, inden man investerer i den.

God skærm

Skærmen er af typen LCD, og er, udover 3D-effekten, den samme type, som sidder på Optimus 2X. For at opnå 3D-effekten er der på Optimus 3D to skærme oven på hinanden, hvilket snyder hjernen til at tro, at der er dybde i billedet. 

Den er flot og klar, og klarer sig på alle måder rigtig godt.

Den reagerer hver gang man berører den, og jeg oplever ikke at den ‘lagger’ eller på nogen måde hænger i det.

Nem opsætning

LG Optimus 3D er en Android-mobil med version 2.2. Den kan ifølge LG opdateres til Android 2.3 i løbet af efteråret.

Menuen og brugerfladen ligner den, man kender fra de andre nyere LG-mobiler, Optimus Black og Optimus 2X. Ved opstarten kommer en opsætningsguide, der guider dig igennem opsætningen af blandt andet Wifi, Google-konto, Twitter og 'Facebook for LG'.

Her vil jeg gentage min kommentar fra testen af de tidligere Optimus-modeller - hold dig fra ‘Facebook for LG’. Applikationen er simpelthen ikke god nok, og har alt for få funktioner. Hent i stedet ‘Facebook for Android’ i Android Market.

Justerbar menu

Menuen i LG Optimus 3D er opdelt i tre forskellige dele: 3D Applikationer, Programmer og Downloads.

Her kan man selv flytte applikationerne/programmerne imellem de tre dele, og afdelingerne kan ‘foldes ud’ eller i, afhængig af, hvad man bruger mest.

Man behøver altså ikke se på delen om 3D applikationer, hvis man ikke bruger dem.

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

Overblik over 3D

TDCs indkøbschef Morten Steen Jensen har tidligere kaldt 3D-effekten i mobiltelefoner for intet andet end en gimmick. Det kan jeg være tilbøjelig til at give ham ret i. Men ikke desto mindre er det en meget sjov gimmick.

3D-effekten er ikke gennemgående i Optimus 3D. Menuen og langt de fleste funktioner er ikke i 3D. I en dedikeret 3D-menu finder man samlet alle de funktioner, der har 3D-effekt: 3D spil og apps, 3D galleriet, 3D-spil, adgang til 3D-kanalen på Youtube og en 3D-vejledning.

Der ligger tre 3D-spil på mobilen fra salgspakken; Lets Golf 2, bilspillet Asphalt 6 og skydespillet Nova.


Man kan vælge 3D til og fra, og kan sagtens bruge Optimus 3D som en  almindelig smartphone uden 3D-effekterne.

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

3D kræver meget af mobilen

Når man første gang for eksempel spiller et spil med 3D-effekt, skal ens øjne lige vænne sig til det, og man skal finde ud af, hvordan man holder mobilen, samt hvilken afstand den skal holdes i.

Telefonen advarer da også, når 3D-indhold startes op, om brugeren skal “Tage en pause, hvis dine øjne er trætte”. Min oplevelse er da også, at man kan blive lettere rundtosset af at spille 3D-spil i længere tid.

3D-effekten virker kun, hvis man selv sidder med mobilen, og ikke hvis du vil se med fra sidelinien. Mobilen skal ligge horisontalt, når man bruger 3D-funktionerne, hvilket for eksempel betyder, at billeder fra galleriet, der ses i 2D-mode tipper rundt, hvis man slår 3D til.

Ulemperne ved 3D-funktionerne er, at hver gang man vil åbne en funktion med 3D-effekt tager det ekstra tid, og det virker som om, at 3D trækker ekstra på mobilens kræfter. Ligeledes tager det længere tid, når man vil ud af for eksempel et 3D-spil igen. Samtidig dræner 3D også mobilens batteri.

LG Optimus 3D er ellers både en dual-core-mobil med dual-channel og dual-memory. LG har altså gjort sig anstrengelser for at give mobilen kræfter nok til at sparke 3D-r.., godt og grundigt. Men det til trods hænger den altså lidt i bremsen, når man bruger 3D-funktionerne.

Skærmen mister desuden noget af sin skarphed, når den viser 3D-materiale, men det er muligt at justere 3D-effekten op og ned, når man for eksempel spiller 3D-spil - således man kan vælge mellem skarphed og  hvor kraftig 3D-effekten skal være.

Billeder i 2D og 3D

LG Optiums 3D har et kamera på 5 megapixels, og kan både tage stillbilleder og optage video i 3D og 2D. 3D billederne er dog kun med 3 megapixels.

Optimus 3D har bagpå to objektiver, der bruges til 3D-video og fotos.

Når kameraet er åbent, kan man let skifte mellem 2D og 3D, på samme måde som man også kan skifte mellem fotos og video.

Der er autofokus på kameraet, men det er ikke muligt at fokusere på et punkt, ved at røre på skærmen (touchfokus). Når man tager 3D-billeder kan ting, der for eksempel er i forgrunden, men som ikke er i fokus, være meget sløret og forekomme dobbelt på fotoet.

3D-billeder kun på mobilen

Det ærgerlige ved 3D-billederne er, at de ikke kan bruges til andet, end at se den på mobilen.

Hvor videoer kan uploades til Youtubes specielle 3D-kanal, kan 3D-billederne ikke bruges til så meget andet end blot at være der. De kan ikke uploades til Facebook, sendes som MMS til almindelige mobiler og den slags.

Til gengæld kan billederne laves om til 2D. Det bekræfter på mange måder det, at 3D-effekten kun er en gimmick, og nok ikke noget, man vil bruge i hverdagen.

3D billeder og video kan selvfølgelig ses på dit 3D-TV, hvis du har sådan ét. Optimus 3D kan tilkobles enten via et HDMI-kabel, eller via DLNA.

Se eksempler på 2D-fotos taget med LG Optimus 3D i galleriet herunder.

Vi kan desværre ikke vise 3D-billeder, da de ikke kan gengives uden hardwaren understøtter dette.

Billeder taget med LG Optimus 2X

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

3D dræner batteriet

LG Optimus 3D har et batteri på 1500 mAh, og LG lover en standbytid på op til 100 timer, og batteri til op mod fire timers samtale.

Telefonen holder noget der ligner en hel dag, ved almindeligt brug.

Anderledes er det dog, hvis man bruger nogle af 3D-funktionerne. Her bliver batteriet drænet ualmindelig hurtigt. I løbet af ganske få timer er mobilen død for batteri. 3D-spil og lignende er derfor ikke noget, man bruger på farten, men kun, når man har en oplader ved hånden.

Hurtig browser

Browseren i LG Optimus 3D er hurtig og selv store websider indlæses hurtigt og effektivt. Der er pinch-to-zoom, hvor man med to fingre kan zoome ind og ud på teksten, men man kan ikke samtidig flytte rundt på teksten. 

Vinduet kan tilte både til højre og til venstre, når mobilen lægges ned.

Browseren har Adobe Flash, og det er muligt at se web-TV uden problemer eller nævneværdig ventetid, selv på 3G-nettet.

I bunden af browser-vinduet finder man en bar med mulighed for at skifte mellem de åbne vinduer, og hurtig adgang til indstillinger.

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

Skriv og tal

Selve brugerfladen, og dermed også ting som SMS- og opkalds-funktionerne, er den samme på Optimus 3D, som på Optimus 2X.

Dermed vil jeg gentage, hvad jeg skrev om SMS-funktionen på 2X i sin tid - at den er velfungerende og ligetil.

Der er ikke æøå indbygget i tastaturet, men de findes ved at holde a eller o nede. I øvrigt finder telefonen selv ud af, at man mener selvfølgelig, når man skriver selvfolgelig, og retter det. Kan man ikke leve med det, kan et dansk tastatur hentes i Android Marked. Scandinavian Keyboard kan anbefales.

SMS’erne vises i en samtale-tråd. Der kan vælges mellem T9- og QWERTY-tastatur, men der er ikke Swype på Optimus 3D.

Opkalds-funktionen er ligeledes ens - der er smart-dial, så du kan stave dig frem til en kontakt på T9-tastaturet.

Andre ting

LG Optimus 3D kan også bruges som musikafspiller, men har ingen FM-radio.

Musikafspilleren i Optimus 3D er igen den samme, som den der sidder i Optimus 2X, og den fungerer udmærket.

Lyden i de medfølgende høretelefoner er ligeledes rigtig god. 

Der er 8 GB intern hukommelse, og plads til SD-kort på op til 32 GB, så der er rigelig plads til masser af musik, film og billeder.

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

Konklusion

Uanset om man bruger 3D-funktionerne eller ej, er LG Optimus 3D en rigtig god smartphone. Og selvom 3D-funktionerne uden tvivl er en gimmick, kan det også sagtens være et salgsargument.

Til en pris på omkring 4.500 kroner uden abonnement ved salgsstart får man meget mobil for pengene - 3D eller ej. Man kan så bare vurdere, om man vil slæbe rundt på så stor en telefon, hvis det ikke er fordi 3D-universet trækker i én.

LG Optimus 2X er på nuværende tidspunkt nede i en pris omkring 3.200 kroner, og hvis 3D ikke betyder det store, kan det bedre betale sig at spare de penge. I brugeroplevelse minder de to mobiler nemlig meget om hinanden. 

Hvis 3D virkelig er fremtiden på mobilmarkedet er det relevant at tro, at der med tiden vil blive mere 3D-indhold tilgængeligt, og en 3D-mobil bliver væsentlig sjovere, i det øjeblik, der kommer brugbare 3D-applikationer i Android Market.

Med kun ganske få mangler og minusser ender LG Optimus 3D med en karakter på fem ud af seks stjerner.

LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 3D (Foto: Mobilsiden.dk)

For og imod

+ 3D-sjov
+ Overall god smartphone

- 3D dræner batteriet
- Stor klods

Kommentar

x

Opret bruger
Michelle 09-09-2011 09:56:38

Jeg læste din anmeldelse af LG'en i torsdags, og fredag tog jeg ud og købte den fordi du jo roste den så meget som du nu engang gør - jeg vil bare sige det er det VÆRSTE køb af mobil jeg nogensinde har lavet! 3D bliver kedeligt efter første dag og værst af alt virker mobilen ikke engang optimalt som alm. smartphone som du i din anmeldelse antyder - jeg har bl.a. indstillet min til ikke at vibrere når lydløs er slået til, det gør den alligevel. Jeg har også indstillet den til hverken at sige lyde eller vibrere når jeg skriver sms'er - det gør den alligevel (dog uden lyd hvis lydløs er slået til, men den vibrer stadig og vibratoren er relativt højlydt i den...)
Jeg har desuden også problemer med engang imellem at den dobbeltklikker på ALT hvad jeg trykker på når den ligger til opladning - ikke altid, men engang imellem gør den.
Jeg kan derfor kun håbe andre der læser anmeldelsen, også læser kommentarerne (nu har jeg ikke personligt gjort det, og det fortryder jeg, for er sikker på jeg ikke er den eneste der har fortrudt mit køb!) Jeg har i hvert fald lært ikke at stole på de anmeldelser man læser herinde, uden også at læse kommentarerne :-)

0 0
3DvsS2 28-12-2011 21:56:54

Jeg er selv imellem et køb af endten Samsung galaxy S2 eller LG Optimus 3D og jeg må sige jeg er rigtig glad for din kommentar! lavede faktisk en bruger herinde bare for at skulle sende denne besked.

Har længe håbet og ledt efter noget personlig erfaring på 3D'en og jeg er ret sikker på at det bliver en S2 efter denne kommentar, tusind tak for input!

0 0
Michelle 28-12-2011 22:24:57

Godt at høre at min kommentar har fået nogen til at vælge noget andet end LG'en! :) Held og lykke med S2'eren! (Jeg er personligt gået over til iPhone 4S i stedet men smag og behag ;))

0 0
turnpike 09-09-2011 13:31:29

Min Lg optimus 2x er altså ikke er den nye 3d mobil.
Jeg købte min Lg for et halvt år siden.
Der har været nogle få gange jeg har været nødt til at genstarte min Lg pga for mange downloads, for mange spil som har lavet udu i mobilen.
Flere af mine venner som har android telefoner som Sony Ericson Arc, Htc Desire osv oplever de samme ting.

Jeg har stadig min Lg og den fungerer superfedt stadig.. Jeg har fået alle de opdateringer Lg har sendt ud og den kører stadig godt. Jeg bruger stort set alle funktioner i mobilen uden problemer.
Jeg synes osse Lg Skal rette fejlene og stå ved det, men kritikken er gået i den anden grøft efter min mening...

0 0
Michelle 09-09-2011 19:22:56

Nu kommenterede jeg ikke på din kommentar om LG 2x'eren turnpike ;) Jeg kommenterede på selve anmeldelsen af 3D'eren :)
Men ja - jeg har også måtte fabriksgendanne min LG 3D 2 gange nu for at få tingene til at fungere. Nu virker vibratoren i det mindste ordentligt, men den siger stadig klik-lyde når jeg skriver sms'er, og jeg har haft sindssygt mange problemer med den ikke vil godkende mine e-mail info, og jeg har mistet alle programmer jeg har købt via markedet fordi den ikke vil godkende mit google login :( Så, stadig ingen thumbs up fra mig

0 0
turnpike 03-08-2011 19:39:25

Det er jo rigtig trist at LG Optimus 2x har fået så meget dårlig omtale. Jeg har selv en og er yderst tilfreds med mobilen.. Den bliver brugt til fulde med spil, Gps, Video, billeder osv uden at der har været nogen som helst problemer.. Kunne man ikke sætte ? ved brugerne? Det er jo næsten som en lille computer og hvem har ikke oplevet efter overdreven brug at maskinen fryser eller går ned? Det er jo klart ærgeligt for dem hvor mobilen er fyldt med fejl, og det skal selvfølgelig rettes... Men udover det er den sgu et hit og jeg ville ønske at folk ikke havde så travlt med at kritisere og hagle ned når der kommer et nyt produkt på markedet... Der er jo altid startproblemer eller hvad?

0 0
Hoder Jensen 03-08-2011 21:28:49

Min LG 2X kørte standard software, da den blev brugt til arbejde. Den havde Google Maps, Flash, Google Authenticator, Adobe Reader og Nummeruglen inde ud over standard software, alt noget jeg kører på en anden Android telefon uden problemer. Den kørte Gmail + Exchange.

Op til opdateringen som kom ud her i starten af Juli, var den nærmest ubrugelig. Den holdte strøm i under 12 timer, den brugte store mængder data pga. bug i deres exchange mail klient (hvilket betød jeg måtte slå det fra), den crashede, lavede spontane reboots selv når den ikke var i brug, skærmen laggede når man ladede den op. Jeg prøvede alt, lige fra totalt reset til at ligge andet UI ind, så man ikke brugte LG, samt deaktivere mest muligt, intet hjalp.

Da LG fik smidt deres opdatering ud i starten af Juli, så hjalp det og det er en ganske fin telefon, der dog stadig kører Android 2.2. Dvs. til trods for jeg nærmest kørte min så ren som mulig, samt faktisk ikke brugte den ret meget til andet end exchange+gamail, samt lidt snak, så var den meget ustabil og det tog LG 4 måneder at fixe det, samt vi som sagt stadig venter på 2.3.

Det er muligt nogle ingen problemer har haft, men det er bestemt ikke opdigtet eller bruger-fejl alle de problemer som der har været med O2X modellerne. De store teleselskaber vil heller ikke gå ud og tilbyde pengene tilbage, hvis der virkelig ikke var noget seriøst galt.

Det er synd LG ikke har tager sin opgave seriøs nok, fordi den her "skandale" kommer til at koste dem MANGE kunder og jeg skal personligt intet have med dem at gøre, før de beviser at de er voksne nok til at håndtere det man betaler dem for.

Jeg har en HTC Desire til privat brug, det er en 18 måneder gammel telefon snart og den har været min primære telefon hele vejen igennem, imens jeg har haft min O2X, pga. O2X har været så ustabil.

0 0
Villiam 01-08-2011 19:05:41

er evo 3d kommet fra telia :D damn den er nice :D den er godt nok flad for strøm nu, men i morgen skal der leges mere med den :D den er værd at købe folkens ;)

0 0
Alfix 26-07-2011 10:31:32

3D menu fladen er for ioevrigt tyvstjaalet fra The Astonishing Tribe's Stereoscopic UI paa Blackberry Playbook. http://www.youtube.com/watch?v=QYj8suGje3o

0 0
David 21-07-2011 08:03:43

LG ville være først med dual core, det var åbenbart fordi de viste at den aldrig kunne blive solgt hvis den var kommet samtidig med konkurrenterne. Nu vil de være først med en 3D mobil...... jeg venter og ser hvad de andre laver

0 0
Christoffer 21-07-2011 20:25:15

LG salgs strategi er intet i forhold til HTC de går ind med: middel-klasse, 3D, Windows Phone 7, topmodeller, buiness, design og Facebook telefoner + tablets som de også satser på de satser ikke 100% på en af deres modeller de satser på hele lortet og glemmer at gøre deres telefoner fuldkomne. LG tager jo som sagt kun Dual-Core og 3D ikke meget i forhold til Taiwanerne :)

0 0
Robert 22-07-2011 12:12:04

Og hvilken fuldkommen telefon O2X er. Baseret på dine 2 indlæg tror jeg du har valgt et forkert tidspunkt at forgude LG på (hvis der da kan være et godt tidspunkt)

0 0
Christoffer 22-07-2011 21:02:06

jeg ved ikke om du bare er en HTC fanboy, men jeg forguder ikke LG jeg er ejer af en Galaxy S II og har ingen planer om at købe en LG mobil jeg kan bare godt lide Optimus 3D's størrelse og glæder mig til at se 3D grafikken i virkligheden.

OG den eneste grund til jeg nævner HTC er fordi der er ingen HTC telefon der er 100% satset på og gjort noget ved HTC er blevet for kæphøje og store ligesom Apple og tænker ikke på noget nyt og brugbart, men kun på tidligere ting som designs HTC Evo 3D = HTC Evo 4G hvad er forskellen foruden de 2 linser bag på telefonen? synes HTC er faldet i med begge hænder, jeg er ligeglad med hvor fantastisk HTC Sense er jeg vil også have ordentligt Hardware for mine penge.

så jeg forguder ikke LG jeg kunne bare godt tænke mig at se en prøve model af Optimus 3D frem for en dummmy-model, og fordi Optimus 2X har problemer betyder det ikke at Optimus 3D har samme problemer bare se Optimus Black har jo hellere ikke samme problemer som Optimus 2X enten hader man LG eller også giver man produkter en chance først eller også elsker man LG og jeg er typen der giver alle telefoner en chance :)

0 0
Katron 21-07-2011 05:40:02

Hvad er der sket med jeres gennemtestning af nye mobiler??
Det kunne være rart at vide hvordan basale funktioner fungerer på de forskellige modeller.

Som Allan Olsen skriver, så kunne det være rart at vide hvordan feks bluetooth virker på LG 3D, og andre mobiler for den sags skyld.

Jeg er overrasket over hvor stor forskel der er fra fabrikat til fabrikat.
Jeg har en ny bil, hvor bluetooth er integreret i musikanlægget. Med min gamle Nokia N95 8Gb, som jeg havde de første par måneder med den nye bil, var der fuld synkronisering af kontakter, samt integrering af opkald. Derudover kunne jeg afspille musik via afspilleren, youtube og netradio direkte via bluetooth. Det samme gælder min nuværende Nokia N8. Men lige inden jeg købte min N8, havde jeg en HTC Legend. Der var det kun muligt at foretage og modtage opkald, samt synkronisere kontakter.
Min datter har en iphone 3GS, og den kan slet ikke parres med bilens bluetooth. Hun kan så heldigvis bruge "iphone" stikket, hvis altså jeg ikke har min N8 siddende til opladning deri.

Hvordan er antenne forhold?? Kan den fange signal i dårligt dækkede områder?? Ret relevant da jeg bor i et sådan område..

Hvordan er telefondelen?? Kan man føre en samtale i god kvalitet, eller er der iphone4 over den?? Med det mener jeg den metalliske lyd, som en iphone 4 laver, og den umiskendelige skratten, der gør at man af og til skal sige "hvad siger du" til personen med iphonen.
Har sjovt nok vundet et væddemål med en kammerat, fordi jeg sagde at jeg til enhver tid kunne udpege et opkald til mig, foretaget fra en iphone4. Over en uge, skulle han ringe til mig, fra hvilken som helst mobil han kom i nærheden af, og så skulle jeg fortælle om det var en iphone4 eller en hvilken som helst anden mobil. Det gav 100 kroner lige ned i lommen.

Synes 5 ud af 6 stjerner er meget højt, set i spejlet af at den koster mere end O2X, kan det samme bortset fra 3D, som så dræner batteriet så meget, at man ikke kan bruge det.
IMO så bør den have 2 stjerner mindre end O2X, alene grundet overstående.

Hvordan kører Android på denne model?? Har stået med en SGS2 og HTC sensation, og synes ikke det var specielt imponerende. Kan det mærkes at den har dual dit og dat??

0 0
Christoffer 21-07-2011 20:20:27

så du mener altså Optimus 3D kun fortjener 3 stjerner på grund af at den kan det samme som Optimus 2X?

så mener du også at Sensation skal have sine 3 stjerner fordi den kan det samme som Desire S?

så skal iPhone 4 da også have 1 stjerne fordi man lige så godt kan købe en brugt iPhone 2G der kan det samme jo ^^

og jeg kan fortælle dig at jeg personligt tror Optimus 3D er bedre end iPhone 4, vil hellere købe en LG telefon end Apple iPhone når man lige så godt kan købe en iPod Touch der sort set kan alt det som iPhone 4 kan =)

0 0
Anders N 21-07-2011 02:03:34

Nu er dual memory jo ikke det sammen som at gange med to

Lg 3d har de 2 x 256 mb ram som der stå i specifikationer

Dual-channel Giver dual memory engskaber som er med til at fjerne den "flaske hals" som kan opstår

Faktisk er der ikke sådan noget som dual-channel memory . Der er kun, dual-channel platforme.

Ved korrekt anvendt udtrykket "dual channel" refererer til DDR, DDR2, DDR3 chipset på visse bundkort designet med to memory kanaler i stedet for én.

De to kanaler håndtere hukommelse-behandling mere effektivt ved at udnytte den teoretiske båndbredde af de to moduler, hvilket reducerer systemet latenstider, timingen forsinkelser, der i sagens natur opstå med et enkel hukommelsesmodul.

0 0
Christoffer 21-07-2011 20:14:49

jeg kan sjovt nok ikke sige andet end hvad jeg fik af vide af LG.

0 0
Christoffer 20-07-2011 22:43:18

hej May tak for en fin anmeldelse :)

men jeg synes du mangler omkring musik oplevelsen på Optimus 3D og så Interface't, fordi selv om det virker som det samme fra Optimus 2X, så når man ser videoer af Optimus 3D på Youtube, ser det ud til at LG har lavet flere og nyttige widgets til denne mobil end Optimus 2X og så er designet af widget valg også mere HTC Sense stil. Og selv om det ikke betyder noget så er prisen for Optimus 3D omkring 4100 kr. I øjeblikket.

0 0
Michael 20-07-2011 08:35:49

Nu skrives der at Optimus 3D har en LCD skærm, men jeg mener dog at have læst at den skulle have en IPS skærm???

0 0
cJoey 20-07-2011 09:31:32

En IPS skærm er også LCD baseret.

0 0
Allan Olsen 20-07-2011 02:57:56

Er der en ordentlig antenne og lyd i sådan en mursten? Undrer mig meget over, at der aldrig bliver gået mere op i antenne styrke og lydkvalitet. De fleste smartphones er ikke imponerende på det område og det er trods alt en telefon.

Og hvad med Bluetooth forbindelser. Er det noget LG kan finde ud af at understøtte? Ikke alle producenter går lige højt op i at understøtte eksempelvis Bluetooth og så ender man med en Jabra Freeway eller Parrot, der ikke virker ordentligt.

Det er jo trods alt en telefon og samtale er "Anderledes er det dog, hvis man bruger nogle af 3D-funktionerne. Her bliver batteriet drænet ualmindelig hurtigt. I løbet af ganske få timer er mobilen død for batteri. 3D-spil og lignende er derfor ikke noget, man bruger på farten, men kun, når man har en oplader ved hånden."

Hvorfor løbe rundt med en MOBIL 3d mursten, hvis brugen af 3d reelt kræver en stikkontakt.

Det kan ikke give 5 ud af 6 i min bog. En håndværkermobil skal være særligt solid, en businessmobil skal indeholde ekstra til erhvervsfolk, en kameramobil skal have et godt kamera. Og en 3d mobil skal naturligvis have en god 3d oplevelse - i mere end et par timer.

0 0
Allan Olsen 20-07-2011 03:00:47

Med den manglende Edit funktion fjernes "Det er jo trods alt en telefon og samtale er"

0 0
Rene 19-07-2011 16:29:22

I nævner slet ikke hvordan LG behandler deres kunder, I burde skamme jer hvis uskyldige folk falder i kløerne på LG efter den anmeldelse her.

0 0
Hoder Jensen 19-07-2011 17:21:51

Helt enig. Mobilsiden lever sq ikke op til deres opgave som en kritisk og journalistisk side, når de ikke nævner hvor dårlig LG har været til at få opdateret bl.a. O2X og hvor mange problemer der har været med den.

Det er MEGET relevant for anmeldelsen, da nye købere skal vide at LG har svært ved at leve op til deres løfter og mon ikke nye købere vil forvente en 2.3 opdatering kommer hurtigt, hvilket vi alle godt ved ikke sker.

Men mobilsiden er vel bange for at kritisere LG, i frygt for ikke at modtage de nye modeller til test. Det er eneste årsag jeg kan finde, til de udelukker så kritiske informationer over for deres læsere.

0 0
Robert 20-07-2011 01:02:48

Nu må i fandme snart styre jer Rene og specielt Hoder. Artiklen er en anmeldelse af Optimus 3D ikke en analyze af LG dom producent. Desuden kan du så sent som i mandags (DAGEN før denne tråd) se 2 hele artikler der forholder sig særdeles kritisk overfor LG. Den ene omhandler at fejl stadig ikke er rettet I O2X og den anden at android 2.3 GB stadig mangler på O2X. Følger du ikke med eller hvad, Hoder? Det er især pinligt for dig i forhold til det sidste afsnit du skriver.

0 0
Rene 20-07-2011 01:25:56

Hvis man tænker på at købe den og nettop ikke følger med i mobiltelefoner, googler man jo bare navnet og dermed læser men ikke hvad der er skrevet om LG som producent men kun annoncen + anmeldelse af det produkt man tænker på at købe.
Mener det er MEGET fair at folk ved hvad de går ind til med en LG telefon - Især i dag hvor man ikke køber et færdig produkt men et der skal opdateres løbende.

0 0
Rene 20-07-2011 01:29:46

PS. jeg har ingen interesse i at læse artikler om hvor dårlige LG er som producent, sådan sladder interesse mig ikke.
Men det interesse mig at folk får oplysningen når de skal købe noget, især fordi det er sådan en oplysning som jeg selv gerne ville havde.

0 0
Robert 20-07-2011 05:00:04

Fair nok, jeg ser problemet; og ved nærmere eftertanke kunne man da også godt have lavet nogle små hentydninger til LG's tendenser bl.a i dette afsnit:

"LG Optimus 3D er en Android-mobil med version 2.2. Den kan ifølge LG opdateres til Android 2.3 i løbet af efteråret" og tilføje f.eks "hvis ellers de holder hvad de lover denne gang".

Bare et par små hentydninger til at gøre læseren interesseret i at undersøge sagen nærmere, ville være fint. Men jeg mener stadig at bruge en masse plads i en produktanmeldelse, på at male fanden på væggen, er upassende.

Jeg vil dog stadig prøve at redde min tidligere kommentar lidt i land - det var nu mest Hoder virkelig var efter, for mobilsiden er i hvert fald i stand til at forholde sig kritisk overfor LG, med alle de opdateringer vi har fået gennem de sidste 4 måneder omkring O2X's firmware-rettelser. Men måske er der også derfor ekstra interessant hvorfor der ikke er nævn et eneste kvæk omkring det i denne artikel.

0 0
Hoder Jensen 20-07-2011 11:08:34

Præcis, jeg undrer mig over hvorfor det ikke er nævnt i artiklen her. Jeg har godt se de andre artikler fra Mobilsiden med hensyn til LG, men det er da sært det ikke nævnes her.

0 0
Rene 20-07-2011 05:32:03

Jeg forstår godt hvor du kommer fra.
Jeg vil ved nærmere eftertanke stoppe med at kommentere LG artikler, så det ikke bliver en alt for stor kæphest.

Men som man siger hvis man har en kæphest skal den satme også rides (:

0 0
Jonas_a 19-07-2011 15:29:11

efter de dårlige erfaringer jeg har haft med min optimus 2x og LGs ringe service, tør jeg ikke at smide penge efter en LG telefon igen!

0 0
Villiam 19-07-2011 12:48:47

mobil :) bare ærgeligt den ikke har flere ram :(

0 0
Christoffer 19-07-2011 17:18:04

den har rigeligt med RAM på grund af Dual-Memory har den 512 MB RAM 2X så den har faktisk 1024 MB RAM hvilket er lidt mere end f.eks. Galaxy S2.

0 0
Jim Flower 20-07-2011 10:45:41

fail...

0 0
Villiam 19-07-2011 20:00:50

s2 har 1gb ram ;) jeg tror du tænker på sensation :)

0 0
Christoffer 19-07-2011 22:15:08

1000 MB = 1 GB og på grund af Dual-Memory og Dual-Channel har Optimus 3D 1024 MB RAM hvilket er 24 MB mere end Galaxy S II det er det jeg mener med at den har lidt mere RAM end Galaxy S II :)

0 0
cJoey 20-07-2011 09:27:39

Faktisk er 1 GB = 1024 MB...

0 0
Villiam 20-07-2011 09:25:38

og nu hvor du er ved at finde link til at s2 har 1000mb ram og ikke 1024mb, så send også lige link til hvor der står at ram er dual channel. for jeg finder kun at cpu er dual channel.

0 0
Christoffer 20-07-2011 22:33:57

hej alle sammen.

for nogle uger siden var der en chat med LG på mobil.nu hvor man kunne stille spørgsmål omkring Optimus 3D, og der spurgte jeg hvor mange RAM den har, jeg fik svaret at den har 512 MB RAM, men på grund af Dual-Memory og Dual-Channel teknikken er det ligesom processoren med at det er gange 2 så Optimus 3D har faktisk 1024 MB RAM.

og mht. Galaxy S II tog jeg fejl den har selvfølgelig også 1024 MB RAM lige så meget som Optimus 3D.

så jeg har blot fået bekræftet fra LG selv at det er sådan RAM fungere på Optimus 3D ikke noget jeg har set på en eller anden hjemmesiden eller noget jeg finder på, det er fra LG selv. :)

0 0
Sejrup 19-07-2011 23:20:28

De fleste steder jeg har besøgt angiver S2 til at have 1024 MB RAM også. Har du et link, hvor der angives 1000 MB?
Mvh

0 0
madslvig 20-07-2011 19:18:19

1 GB i daglig tale er i virkeligheden 1024 mb. SII og O3D har lige meget ram :)

0 0
David 19-07-2011 12:44:22

Da det er en LG, og jeg har haft LG optimus 2X, er jeg mest interesseret i at høre om mobilen er stabil over tid. Hvor lang tid har i testet mobilen? Den burde mindst kunne være tændt i en uges tid uden at lave underlige ting, som at genstarte af sig selv.
Og lige en advarsel, jeg var inde i Telenor og spørge om mobilen, og de sagde den var forsinket da de ventede på en firmware opdatering til deres telefoner. Så LG har altså oprindeligt sendt en sending til Telenor som har haft en ustabil software. Så min mavefornemmelse siger HOLD JER LANGT VÆK FRA LG!!!
jeg er noget overrasket at anmeldelsen slet ikke tager stilling til at deres sidste telefon var en skandale!

0 0
May Frederiksen 19-07-2011 12:58:34

Hej David.
Det er et yderst relevant spørgsmål du stiller. Vores testmodel har været i brug i knap to uger, og der har ikke været nogen problemer af den art, hverken spontan genstart, sort skærm eller lign.
Det der er svært ved den slags problemer, som der har været med 2X er, at det ikke er alle mobiler der har dem. Vores testmodel har fx. aldrig lidt af problemet - og den har været i brug i en lang periode (desuden har vi haft flere modeller, i en tidligere version - problemet har ikke optrådt på nogen af dem).
Mht. din sidste kommentar, så vil vi aldrig inddrage tidligere fejl på andre produkter i en anmeldelse af et helt andet produkt. Alle producenter oplever fra tid til anden problemer, det ville være unfair at ligge dem det til last ved alle fremtidige produkter.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
David 19-07-2011 13:18:52

Hej May
Det er da godt at vide, at der er nogle af mobilerne der kører uden problemer. Men jeg håber ikke i har fået dem direkte fra LG, for så har de nemt kunne håndplukke én som de har testet for fx. hardware fejl. Jeg vil godt give dig ret i, at man ikke skal blive ved med at ligge en producent til last for tidligere fejl, men de skal også lære af deres fejl. Og den behandling LG har givet deres kunder mht. LG Optimus 2X er direkte sjofel, først benægter de at der er problemer, og så udsætter de opdateringer, og da den så endelig kommer løser den ikke genstarts problemerne. Du mener ikke man skal inddrage tidligere fejl fra en producent, men er en vigtig del af en anmeldelse ikke at sammenligne med hvad producenten tidligere har lavet og hvad man ellers kan få på markedet. Ellers tak for jeres gode side, jeg dagligt holder mig opdateret med :-)

0 0
Kim Harder 19-07-2011 12:18:37

Når jeg er på farten, kan jeg nu godt nøjes med en almindelig mobiltelefon, har ikke brug for, at se film i superkvalitet. Det koster også at downloade dem. Syntes også de nye mobiltelfoner er ved, at være uhyggelig store. Det er som om man er ved, at gå tilbage til de første touts screen, som bl.a Alcatel lavede. Kæmpe store og klossede. Dengang blev der grinet af en, når man kom med denne klos af en mobil.

0 0
Villiam 19-07-2011 16:02:25

hvis du har filmen på dvd eller bluray der hjemme, så kan du smække det ind på mobilen igennem lovlige programmer :) så du betaler ikke for dl film, hvilket også er ulovligt ;)

0 0
Kim Harder 19-07-2011 19:28:51

Jeg taler om film on demand

0 0
Villiam 19-07-2011 20:00:02

http://www.voddler.com :) meget god kvali på filmene ;) men ja, det kræver net adgang. ellers så er der stadig den anden løsning ;) tag hd film med hjemme fra i mobil udgave :)

0 0
John 19-07-2011 12:08:45

Helt ærlig, hvem gider at eje noget som helst der er lavet af LG. Det er et lortefirma der "voldboller" deres kunder i røven og lyver i øst og vest og samtidig praler med det. FØJ!.

0 0
Villiam 19-07-2011 16:01:01

skærme og tv er de nu gode til at lave :)

0 0
primestr_ 19-07-2011 18:40:45

Jeg er en tilfreds ejer af en Optimus Black.. Nok den bedste smartphone jeg har haft. Og jeg har ejet både desire, iphone 3gs

0 0
Hoder Jensen 19-07-2011 11:58:08

Det er svært at tage den her telefon helt seriøs, når de smider den ud med Android 2.2, når 2.3 har været ude i så lang tid og alle konkurrenterne har telefoner med 2.3

Når man så samtidigt kigger på hvor dårlige LG har været til at udsende opdateringer, samt de har skubbet 2.3 opdateringen til O2X ca. et halvt år nu, så har man svært ved at tro de faktisk får smidt 2.3 opdateringen ud til O3D hurtigt. Den kommer vel ca. samtidigt med at Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) bliver sendt ud fra Google.

0 0
Daniel Jørgensen 19-07-2011 12:03:45

Det kan altså ikke være rigtigt at i skal repræsentere et professionelt medie, og at i så skriver at LG Optimus 3D er 'verdens første 3d mobil' når HTC Evo 3D har været ude et stykke tid nu.

Kan det virkelig passe at de eneste nyheder i virkelig har styr på er Apple nyheder ?

0 0
May Frederiksen 19-07-2011 12:13:29

Hej Daniel,
LG annoncerede Optimus 3D i februar (http://www.mobilsiden.dk/nyheder/lg-optimus-3d-verdens-forste-3d-mobil,lid.14266/), mens HTC først i marts præsenterede Evo 3D (http://www.mobilsiden.dk/nyheder/htc-evo-3d-ny-3d-mobil-med-dual-core,lid.14958/).
Så jeg forstår ikke din kritik?
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Daniel Jørgensen 19-07-2011 12:57:24

Det kan godt ske, men HTC kom da først på markedet. Men selvfølgelig sådan kan man jo også se på det, også ER LG jo de første :)

0 0
May Frederiksen 19-07-2011 13:04:58

Men HTC EVO 3D er ikke i Danmark endnu. I følge HTC kommer den i 3. kvartal, men de er endnu ikke klar med en endelig dato.
Sammenholdt med min tidligere argumentation, så har LG efter vores bedste overbevisning ret, når de mener at være de første, der introducerede en 3D-mobil.
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Villiam 19-07-2011 15:22:19

man kan få den hos telia :) altså evo 3d :)

0 0
David 22-07-2011 15:27:59

Viliam, jeg har kontaktet Telia, og man kan ikke få evo 3d, du har vist fået for meget sol :)

0 0
May Frederiksen 19-07-2011 15:36:32

Hej Villiam,
hvor har du set det? Når jeg kigger på deres HTC sortiment, kan jeg ikke finde den (http://shop.telia.dk/telia/Mobil/HTC/category.dt?category=HTC). Hvis der er noget vi ikke har opdaget, vil vi meget gerne høre om det :)
Mvh. May, mobilsiden.dk

0 0
Villiam 19-07-2011 15:59:15

well, i har jeres kilder og jeg har mine ;) min er på vej så snart jeg er uden binding :) dvs, 1. aug har jeg den og jeg glæder mig :D

0 0
Rene 19-07-2011 16:27:06

Det var da et non-svar, hvis I kommer med sådan en kritik må du da kunne følge den op.

Men selvføldig mest Daniel J der leger skjul.

0 0
cJoey 20-07-2011 09:24:25

Don't feed the troll...

0 0
Villiam 19-07-2011 19:58:31

altså evo 3d er på vej til mig :) og i dansk udgave, så jeg kan ikke se hvor du ser kritikken i det ?

0 0
x
Om brug af cookies