Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   Samsung Galaxy S4 - den sidste finish mangler (mobiltest)

Samsung Galaxy S4 - den sidste finish mangler (mobiltest)

TEST: Galaxy S4 har mange gode egenskaber, fx kameraet, men kæmpe-performance udebliver. S4 mangler at få den sidste finish.

Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).
Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).

Galaxy S4 er både en ny oplevelse, men også meget mere af det velkendte fra Samsung.

Samsung har ikke afveget meget fra stilen de senere år. Og desværre er Galaxy S4 også lavet af et kedeligt plastikmateriale. Jeg anerkender, at det har fordelen af en lav vægt, og at plastik holder telefonen pæn i længere tid.

Men uanset holdningen til designet så skal vi huske på, at designlinjen kun har været på markedet i et års tid. Samsung fastholder noget der har virket for dem, så hvorfor lave det om.

Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).
Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).

Større skærm men lavere vægt

Jeg er imponeret over, at det er lykkedes Samsung at forøge skærmstørrelsen fra 4,8 til 5,0 tommer, uden at den fysisk er blevet større end forgængeren. Faktisk er højden gået fra 137 mm til 136,6 mm og vægten er faldet fra 133 til 130 gram.

Også bredden er reduceret en smule, fra 71 til 69,8 mm.

Det er alt i alt godt design- og ingeniør-arbejde, at få presset en større skærm ned i et mindre design. Brugerne får altså mere skærmplads, men uden telefonen fylder mere i lommen.

 - Hør historien om designet på Galaxy S4

Selvom der er tale om bittesmå justeringer, så føles S4 lidt bedre i hånden end forgængeren. Men vi kommer ikke uden om, at designvinderen dette foråret er HTC One.

Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).
Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).

Scroll med øjne og hoved

Noget af det mest omtalte er kontrolmulighederne i Galaxy S4, der åbner døren til en ny verden. Jeg tror man skal se disse features som begyndelsen på noget nyt, hvor vi endnu ikke har set dens fulde potentiale.

Du kan scrolle på en website ved at vippe hovedet op og ned. Det ser cool ud når det virker, men det tager lidt tid for telefonen at lokalisere dig, og give grønt lys. Udover at det ser tåbeligt ud når funktionen benyttes, fordi man sidder helt unaturligt og krampagtigt, og prøver at få det til at virke, så kan man også være uheldig, at blive fanget på et ”skævt sted”. Resultatet, at hovedet skal bøjes helt bagover, for at scrolle op – eller hagen skal presses mod brystet, for at scrolle ned.

Smart-rul, der også kan sættes til at virke når enheden vippes, fungerer bedre på papiret end i virkeligheden. Så jeg har deaktiveret funktionen og parkeret den som ”nu har vi set og prøvet det”.

Til gengæld er luftvisning, airview, hvor fingeren kan åbne et preview af f.eks. en mail eller en fotomappe, uden at berøre skærmen, en rimelig fed funktion.

Også luft-bevægelse, hvor der kan scrolles på websites og skiftes til foregående side, ved at bevæge hånden over skærmen, virker ret sejt, om end jeg nok heller ikke kommer til at bruge det, til andet end demonstration.

Video

Topgardinet er super godt

Samsung har placeret lynadgang til intet mindre end 20 indstillingsfunktioner, direkte i topgardinet. Der kan scrolles mellem dem alle i én linje, eller få dem alle frem, ved at trække gardinet ned med to fingre.

Det smarte er, at ikke blot er der hurtig adgang lige ved hånden, men også, at de underliggende indstillinger kan åbnes, blot ved at holde på genvejen et øjeblik. Godt tænkt og god anvendelig dagligdags funktion.

Flere af mine Facebook-venner har spurgt, om S4 kan modtage MMS, uden at dataforbindelsen skal være slået til. Svaret er nej. Men du får besked om en ny MMS-besked, og kan vælge at hente billedet, når forbindelsen bliver aktiv.

Her skal det siges, at sådan fungerer det også på f.eks. en iPhone og mange andre telefoner.

Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).
Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).

Processor med knald på

I Samsung Galaxy S4, den version der sælges i Danmark, sidder en 1,9 GHz processor (Qualcomm Snapdragon 600) med quad-core.  Der er ingen tvivl om, at der er tale om en yderst potent regnemaskine, men i dagligdags brug, er det ikke noget der mærkes ret meget.

S4 fungerer som en hvilken som helst anden moderne smartphone, så med mindre du har specifikke behov, som er grafik og processorkrævende, er processorkraften ikke den primære årsag til at vælge Samsungs nye smartphone.

Trods de mange kræfter, er interfacet ikke helt smooth og nogle gange går der et lille sekund med at genopbygge widgets på skærmen, eller opdatere uret. Dette ses typisk når telefonen har ligget med skærmen slukket. Når skærmen tændes går der et øjeblik, inden uret opdaterer. Sådanne fejl er bare ikke i orden i en topmodel fra verdens største smartphones producent.

På benchmarkprogrammet Antutu scorer S4 samlet 24.620 point med 11.452 på CPU og 8313 i GPU’en. HTC One ligger med en samlet score på 23.650. Her ender CPU på 11.023 og GPU med 7.820.

Alt i alt er S4 på papiret ikke vildt meget over den telefon, som jeg mener er dens største konkurrent på Android-platformen.

Virkelig godt kamera

Der sidder ny kamerateknik i Galaxy S4, 13 megapixels er det blevet til.

Nu er megapixels jo ikke lig med gode billeder, men i forhold til HTC One og begrebet 4 Ultrapixels, er Samsung Galaxy S4 et væsentligt mere interessant produkt. Actionbilleder, oversigtsbilleder, makroshots og billeder i lav belysning, samt modlys, her klarer S4 sig fantastisk.

Kameradelen indeholder bunker af redigeringsfunktioner, filtre (der kan ses live inden billedet skydes) og sjove features, som muligheden for at tage billede med både front og bagkameraet på én gang. Men det er irriterede, at telefonen er forholdsvis lang tid om at skyde et foto, når der trykkes på knappen.

Alt i alt er kameraet dog godkendt, og et af de bedste på markedet.

Samsung har skabt et historiealbum i S4. Med denne app kan du danne en fotobog med de billeder, der er taget på bestemte dage eller ved særlige lejligheder. Efterfølgende kan materialet bestilles og købes i fysisk form. Dette er en god indbygget funktion, hvis man gerne vil have billeder i fysisk form.

Videooptageren klarer Full HD-optagelse, men ved MEGET høj lyd, overstyrer lyden let.

Galleriet er derimod en skændsel. Ofte er telefonen mange sekunder, grænsende til det ulidelige, om at indlæse fotooversigten. Dette er særligt, hvis gallerivisningen også indeholder Dropbox-billeder.

Billeder taget med Samsung Galaxy S4

Kommer

Lang driftstid på batteriet

Kapaciteten er på batteriet 2.600 mAh og der medfølger en oplader med et output på 2 ampere, hvilket er med til at nedsætte opladetiden.

De mange funktioner, stor skærm og kraftig processor har heldigvis ikke ødelagt batterioplevelsen. Så i forhold til hvor meget power der er i hardwaren, er batteritiden rigtig fin.

Jeg har ikke haft problem med at køre 17-18 timer uden opladning. Her skal det bemærkes, at mit brug af telefonen er temmelig intenst.

Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).
Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).

Bunkevis af funktioner

Samsung har haft travlt med udvikling af softwaren til denne telefon, måske også lidt for travlt, set i forhold til, at ikke alt spiller optimalt.

Faktisk er der så mange funktioner, at jeg tidligere producerede et web-TV indslag på 20 minutter, om de forskellige features i Galaxy S4. Og her er ikke engang nævnt muligheden for at benytte S4 som fjernbetjening til TV'et.

 - Samsung Galaxy S4 – tre tips til super-smartphonen

En af nyhederne er S Health, der kan tracke kost, træning, vægt og gang, men også vise om du befinder dig i komfortable omgivelser. Termometer, barometer og fugtighedsmåleren, er alle sensorer, der åbner for nye muligheder.

 - Ni skjulte sensorer i Samsung Galaxy S4

På tilbehørslisten kommer også badevægte samt blodsukker og blodtryksmålere. Det er for alvor her, at S Health kan vise sit værd. Jeg synes det er enormt interessant at smartphonen også bliver en del af vores sundhedstilstand.

Video: Oversættelse

4G og NFC fra starten

I forhold til hvordan det var, da Samsung lancerede Galaxy S III, er der mere i pakken fra begyndelsen med Galaxy S4.

Telefonen er, som S III, født ned NFC (Near Field Communication). Men som bekendt kom forgængeren først som 3G-model, og senere i en opdateret 4G-version.

På Galaxy S4 er det hele med fra starten, og 4G (testet på Telia) er lynende hurtig. Den er også stabil i de skift telefonen skal lave mellem 3G, 4G osv. når man bevæger sig ind og ud af forskellige dækningsområder.

På trådløst netværk og Bluetooth, er der også hurtig og stabil kommunikation.

Tastatur med ekstra række

Samsung har valgt at udnytte den lidt større skærm på 5 tommer, til en udvidelse af tastaturet. Ovenover bogstaverne findes nu talrækken. Idéen virker god, men jeg er uvenner med tastatur såvel som ordbog.

Jeg kan ikke skrive ret hurtigt og rammer konstant forkert, særligt er det taltasterne der kommer i vejen.

Ordbogen driller også. Hvis et ord staves forkert, skal der aktivt vælges en erstatning fra ordbogslinjen. Den retter således ikke automatisk ordet med mindre, man i indstillinger for tastatur klikker på "ordbog" og vælger "autoudskiftning". Denne funktion er ikke aktiveret per default efter opsætningen af telefonen.

Hvis du bringer Swype-funktion, hvor ord skrives ved at føre fingeren fra bogstav til bogstav, uden at løfte, vil du glædes over "kontinuerligt input" der virker temmelig godt. Brugeren skal ligeledes selv aktivere funktionen i telefonen.

Samsung har i øvrigt gjort det muligt at ændre tastaturet, så det kan "flyde" og flyttes rundt - ellers naturligvis blot som standard fylde hele skærmen.

Innovativ udvikling eller softwaredesign?

Med Samsung Galaxy S4 kan jeg ikke undgå at stille mig selv spørgsmålet, om der er tale om innovativ udvikling, med de mange nye funktioner, eller blot simpelt softwaredesign, der ligeså godt kunne være skabt af andre appudviklere, fremfor Samsung.

Naturligvis er der en række sensorer, der bringer nyt liv til hardwaren, set i forhold til f.eks. Galaxy S III. Men jeg synes ikke Samsung i S4 formår at udfolde mulighederne godt nok. 

Airview frembringer et smil og tanken ”hvordan gør de det”, vinkefunktionen der kan skifte galleribillede er bare sjov, mens scroll med hovedet egentlig ikke giver mening.

 - Samsung Know – sikkerhedssoftware udskydes

Det bliver interessant at følge med i, hvor mange af disse nyheder, der senere bliver gjort tilgængelig sidste års model.

Video: Et kig på S4 efter fremvisningen i marts

Hukommelse 16 GB, eller?

Det er udgaven med 16 GB intern hukommelse, med mulighed for indsættelse af microSD-kort på op til 64 GB, der sælges i Danmark.

Samsung har på forhånd reserveret lige under halvdelen af pladsen i telefonen til styresystem og indbyggede applikationer, hvilket betyder at kun omkring 8 GB er til rådighed for ejeren af telefonen.

 - Så meget plads stjæles i hukommelse

Der er mange forskellige priser på hukommelseskort til telefoner, men 32 GB kan godt erhverves for under 200 kroner.

Video: Flipcover

Konklusion: Venter spændt på opdateringen

Samsung Galaxy S4 kommer med Android 4.2.2 samt Samsung egne TouchWiz tilpasninger, men telefonen lider under, at Samsung ikke har pudset detaljerne færdige. Det er brand-ærgerligt når nu der er tale om årets måske mest ventede Android-device.

Samsung satte et stort show op ved præsentationen i Radio City Music Hall, New York, tilbage i marts. Men det imponerede arrangement har vist sig at være overgearet i forhold til produktets performance.

Skærmen i Full HD fejler ikke noget, kameraet tager virkelig flotte billeder, topgardinets hurtig-genveje fungerer godt, det samme gør nogle af de nye smarte funktioner. Desværre er den generelle oplevelse af produktet, i forhold til konkurrenterne på Android, at S4 i dagligdags brug yder mindre end det kan forventes.

Jeg har set denne problematik før på Samsung produkter, så derfor venter jeg spændt på den første store opdatering. Mon ikke kodedrengene i Korea har travlt med at rette fejl. Trods alt er flere af problemerne, noget man tydeligt kan se, uden de store anstrengelser.

Alt i alt et spændende produkt som ender på 4 ud af 6 stjerner. Jeg vil ikke afvise en opjustering senere, hvis Samsung skulle komme med en opdatering.

Video: Sikkerhedsfunktion i Galaxy S4

Video: Samsung om S4 (New York)

Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).
Samsung Galaxy S4. (Foto: John G. Pedersen).

PLUS

- Skærmkvalitet
- Godt kamera
- Genveje i topgardin fungerer godt


MINUS

- Performer ikke godt nok
- Nye funktioner fx Smartscroll ikke gode nok
- Ringe lyd fra indbygget højtaler

1 2 3 4 5 6
Samlet Karakter:

Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
serpent 14-05-2013 22:49:37

Det er kedeligt at opleve det skisma du udstiller mellem dine anmeldelser og de afbalancerede holdninger du sværger at have.

Det er ved at være trættende at læse du ikke er apple fan, når nu alle kan se du er.

Trættende at læse andre er gode i det omfang de efterligner apple. HTC one's "fantastiske" ikoner på række er et eksempel.

Din sammeligning af S4 med iphone 4-4s er trættende. Der var trods alt INGEN ændring af det fysiske design hos apple´, hvorimod S4 er betydeligt bedre i hånden (mindre) og samtidig har større skærm.

Alt i alt en forventelig anmeldelse. Du må gerne hakke lystigt ned på S4 og alle andre telefoner, men vær dog lidt seriøs eller stå ved din bias.

0 0
Jan Christensen 15-05-2013 14:55:31

Rolig nu, tag en kop kaffe og nyd solen skinner:-)

1 0
... 13-05-2013 12:33:23

John G. Du har da skabt en debat, men sådan er det jo næste altid når man skriver om et top produkt.. :)

Tak for artiklen.

0 0
Magnus 12-05-2013 07:28:48

Har haft telefonen siden release og kan ikke genkende problematikken med widgets der hænger og at den skulle performe dårlgt.

Mobilsiden's stjerne rating har jeg aldrig givet meget for, idet at mange af de ting der trækker en telefon ned kan ordnes med software mods eller en anden App.

Jeg ser dog frem til at møde en der ejer en HTC One og prøve den lidt mere igennem, for det lyder da som om HTC har genopfundet den dybe tallerken.

0 0
carsten guldhammer 10-05-2013 12:00:06

det tyder med andre ord på at man bør vente med at købe en s4

personligt vil jeg mene at det grænser kraftigt til svindel eller villedning at man sælger en tlf der bliver lovet 16 gb men at man KUN får det halve fordi man vælger at lade styresystemet fylde halvcdelen af pladsen, det kan godt være at de ikke har lovet brugeren at man har rådighed over alle 16 gb, men selv samsung burde vide at de resterende 8 gb ikke er ret meget tilbageværende plads, hvad så når opdaetringerne kommer ? så kommer systemet hvertfald ikke til at optage mindre plads, og med alle de fejl der beskrives syntes jeg at det er meget at betale 5000 kr for

0 0
BSG 12-05-2013 11:21:42

Har Carsten nogensinde set en computer eller en smartphone uden styresystem?
Nej vel, det bliver installeret på harddisken.
Husker min gamle iPhone, den havde 16GB minus iOS.

Testerne hos mobilsiden er skod test, og jeg kan ikke genkende noget af det på min SG4 overhovedet.
Det var det samme med SG3, den fik al mulig dårlig omtale, selvom den blev årets telefon, som SG4 uden tvivl også vil blive.

0 0
Peter Frederiksen 11-05-2013 01:04:36

@Carsten

Nu ved jeg ikke hvor de 8GB kommer fra, da jeg har 9.25 GB rådighed.

Samsung partitionere deres deres storage typisk i recovery, system og user/app storage.. firmware opdateringer æder generelt ikke User/apps storage..

Og jeg har på fornemmelsen, at den mindre User storage skyldes det kommende Samsung Knox, som skulle have været del af S4 fra start, hvilket fornyeligt er blevet godkendt af US department of Defence.

Hvis du ikke ved hvad Knox er...
http://goo.gl/DykmD

Så jeg har på fornemmelsen, der også er en krypteret særskilt user space til Knox...

0 0
Peter Frederiksen 10-05-2013 08:29:02

Har fået en 76 mb. Updatering, har dog ikke installeret den endnu..

0 0
10-05-2013 09:52:18

Mon ikke det er et fix til det der skærm halløj mange døjer med?

0 0
Rasmus Raabjerg 09-05-2013 19:54:57

da jeg gik for at skrive sms var der et tandhjul, jeg klikket på det og vupti så var jeg inde ved swifkey tak det virker super.

0 0
09-05-2013 20:11:04

SwiftKey er et genialt tastatur og jo mere du bruger det, jo bedre bliver det til at autoindsætte det helt rigtige...

0 0
Rasmus Raabjerg 09-05-2013 17:18:55

Ja jeg er æble mand. og har lige et fået min SG4, jeg er faktisk overrasket over hvor god androide er blevet, kan se at der er flere ting på en sg4 der køre bedre en på en I5.

Jeg kan ikke forstå hvorfor at folk hisser sig sådanne op, det er bare en smartphone,

han der siger at folk der går efter en sg4 i sted for en One er til fast and furious, neaj ik helt jeg køre en alm c3 uden ali fælg.
Personlig så syntes jeg at one er grim og jeg bryder mig ikke om at holde den, der passer sg4 mig meget bedre.

som John G siger, det der er vigtigt for nogle er ikke vigtig for andre, men det var faktisk John G´s anmeldes der fik mig til at købe en sg4.

det enste jeg ikke rigtig har fundet ud af endnu er om jeg skal have et swipkey tastetur og skal jeg hvad skal det så være for et og har det æ ø å ?

Jeg har talt UG

0 0
Mirzad 09-05-2013 17:40:05

Som nævnt er Swiftkey præinstalleret på GS4, prøv at se under Indstillinger > Min enhed > Sprog on input.
Ellers kan man købe den på Play Butik, man kan downloade danske pakke til den og den har alle danske bogstaver.

0 0
Arthur 09-05-2013 16:17:57

Jeg har ventet på denne anmeldelse i længere tid. Men at den skulle havne på 4 ud 6 er godt nok kontroversielt. Jeg havde forventet et 5 ud af 6 nu når HTC har fået 6 ud af 6 (hvilket jeg godt kan forstå).

Alt i alt sommer dysten mellem de 2 enheder ned materiale valget af telefonen. For ren ingeniørmæssigt så mener jeg at S4 er den bedste telefon på markedet.

At den så får 2 stjerner mindre end dens nærmeste konkurrent, er mig en gåde.

Aluminium og unibody er lækkert. Men ikke 2 stjerner mere lækkert. Specielt ikke når S4 er en bedre telefon hvad angår specs, software, innovation og industrielt design (nej, her hentyder jeg ikke til alu vs plastik eller udseende).

I det hele taget så overser du rigtig mange plusser. Som SD kort, udskiftelig batteri og levetid, telefonens vægt mm.

0 0
09-05-2013 15:28:13

Apple man som har testet ja. her er en mere nøytral test.
http://www.amobil.no/artikler/samsung-galaxy-s4/132897

0 0
and 09-05-2013 12:06:06

Jeg har også været lidt skuffet over min nye s4. Jeg var ikke tilfreds med de lags der er ved normalt brug.

Men jeg søgte på nettet for at få nogle tips så jeg kunne rette op på disse problemer som telefonen har.

Jeg fandt ud af det hjalp voldsomt at slå alle animationer fra (find det under udviklingsindstillinger).

Slå "Open S voice via the home key" fra!

Hent firefox. Kører perfekt på s4eren.

Sådan skulle telefonen have været fra starten!!!.

0 0
09-05-2013 13:31:23

Det var også et problem på s3. Touchwiz kører elendigt, men det er der heldigvis mange ting der kan ændre på.

0 0
Anker 09-05-2013 10:19:57

Måske jeg får på munden for denne, men det rører mig ikke.. Folk der står i f.eks butikken og vælger S4 fremfor One, de har absolut ingen smag i livet... Gætter på at det er de samme personer som f.eks synes bilerne i fast n' furious er sygt fede, eller jer der synes et stykke pænt design bare er pisse grimt og man ligeså godt kan købe en stol i BIVA. Ja jeg generalisere, og hvad så ?? Det er min mening, og jeg har ret...

0 0
Brian Tanggaard 09-05-2013 00:20:39

En anden ny ting er sikkerhedsassistance som ikke bliver nævnt

0 0
09-05-2013 07:19:04

Der er så mange ting der bliver fløjet hen over, men lad det nu ligge. Denne anmeldelse er hvad man kunne forvente.

0 0
Michael Larsen 08-05-2013 23:54:01

I hvert fald hvis man skal tro disse rygter:

http://www.technobuffalo.com/2013/05/08/galaxy-s4-zoom-s4-active-launch/

http://www.sammobile.com/2013/05/08/release-date-galaxy-mega-galaxy-szoom-galaxy-s4-active-and-galaxy-s4-mini/

http://www.itechpost.com/articles/8885/20130508/samsung-galaxy-s4-mini-zoom-active-will-launch-2013.htm

http://androidos.in/2013/05/release-schedule-of-rugged-camera-focussed-mini-variants-of-galaxy-s4-rumoured/

Osv....så der er nok noget om snakken ;-)
Personligt er jeg meget interesseret i S4 Active udgaven, da jeg er friluftsmenneske(lystfisker bl.a.).....og var meget interesseret i Xperia Z......men er blevet noget skuffet efter at have set diverse tests på nettet....så lige da jeg så især de udenlandske positive tests af S4....tænkte jeg at det dog var irriterende at der ikke fandtes en vand og støv tæt udgave af den....få dage efter læste jeg så, at det kom der til sommer :-) Jeps...tænkte jeg....og nu ser det ud til at jeg kan få fingre i en endnu hurtigere end forventet :-)
Jeg har godt nok også læst, at Sony har en ny model på banen snart, de også er støv og vandtæt...og med et virkelig godt kamera(Hanoi...et eller andet), men man kan jo blive ved med at vente i en uendelighed...og for mig er vand to støv tæthed meget vigtigt....faktisk syntes jeg at alle mobiler burde være det til den pris man giver for dem i dag. Især nu hvor Sony med Xperia Z har bevist over for de design-elskende smartphone brugere, at støv og vandtæthed ikke nødvendigvis er lig med en grim telefon.
Nu, men vi tales ved.
Mvh.
Michael L.

0 0
Michael Larsen 08-05-2013 22:56:30

I øvrigt kan jeg ikke forstå at John G finder HTC One hele 2 stjerner bedre. Prøv at se denne sammenligning, som jeg syntes virker meget troværdig og reel:
http://www.youtube.com/watch?v=vHDm80ptGDk

0 0
Johnny 08-05-2013 21:12:12

Hej John G.
Jeg blive lige nødt til at knytte en kommentar til nogle af dine kritikpunkter som jeg finder urimelige:

1. "Ordbogen driller også. Hvis et ord staves forkert, skal der aktivt vælges en erstatning fra ordbogslinjen. Den retter således ikke automatisk ordet."
- Du kan indstille en masse ting for ordbogen, bl.a. om den skal auto-korrigere her:
Indstillinger for samsung tastatur -> Ordbog -> Auto-udskiftning.

2. "Heldigvis er der alternative tastaturer i Google Play Store."
- Ja, og det fantastiske Swiftkey tastatur er endda også forud-installeret gratis på Galaxy S4.

3. "Galleriet er derimod en skændsel. Ofte er telefonen mange sekunder, grænsende til det ulidelige, om at indlæse fotooversigten. Dette er særligt, hvis gallerivisningen også indeholder Dropbox-billeder."
- Jeg har både Dropbox, Facebook og Picasa synkroniseret med mit galleri og har ikke oplevet nogen problemer overhovedet og jeg synes at galleriet er lynende hurtigt. Måske du har haft problemer med netværket eller dropbox bare ikke altid kører så godt (hvilket sker ret ofte synes jeg), men det er jo ikke telefonens skyld.

4. "- Performer ikke godt nok"
- Man foranledes man til at tro at du mener den generelt hakker og halter i performance, men det er jo ikke korrekt! Performance er jo helt i top - alt kører hurtigt og flydende på den tlf. Hvad er det du mener den ikke kan trække tilfredsstillende?

5. "- Ringe lyd fra indbygget højtaler"
- Lyden fra højttaleren er da udemærket. Bevares, den er ikke så god som HTC One, men direkte ringe er den i hvert fald heller ikke.

0 0
Mobilsiden.dk 09-05-2013 10:07:56

Hej Johnny,

Tak for rettelser og konstruktiv tilbagemelding.. Jeg kommer lige med et par kommentarer til dig.

1. Ordbog: Tak for input. Jeg havde fuldkommen overset denne mulighed. Så denne er nu aktiveret og teksten justeret i artiklen.

2. Swiftkey er IKKE installeret på min S4. Eller jo, det er den. For jeg har selv hentet den.

3. Galleri: Jeg synes at have prøvet det meste. Men uden held, og jeg har ellers ret kraftigt netværk. Jeg synes det var vigtigt at bemærke overfor slutbrugerne, at jeg så dette problem, så man kan læse, at andre har oplevet dette.

4. Performance: Ja, men det er præcis det jeg mener. Den er langt fra så smidig som det tidligere er set på andre produktioner - den hænger ofte en smule på denne del. Men som jeg skriver, så ser jeg ofte dette på Samsungs produkter. Dog er de normalt gode til at rette det.

5. Lyd: Udmærket. Ja, det bliver vi ikke enige om. HTC One har sat en ny standard og det bør køberne vide. Du har dog ret i, at lyden gradvist er blevet bedre på markedets mobiler. S4 har i sig selv (efter min opfattelse) en rimelig højtalerlyd, men når det skal konkurrere, er den ikke god nok.

Nu vel. Igen mange tak for inputs fra dig. Jeg håber du kunne bruge svarerne.

0 0
Sven A. 09-05-2013 16:27:07

Citat John G:
"S4 har i sig selv (efter min opfattelse) en rimelig højtalerlyd, men når det skal konkurrere, er den ikke god nok.

Så mener jeg også at det er nogle ting som skal være med i en mobil i dag. Det er nogle ting som skal komme som standard, og dette bør det ikke afviges fra.

Det er fx:
- SD kort, da man skal kunne vælge mellem at købe en "dyr løsning" eller en "billig løsning". Hvis jeg købte fx. en S4 16 GB, så kan jeg selv købe et billig SD kort, og alligevel få en god mobil til en billigere pris end hvis jeg købte en S4 32 GB (mobiltype er bare et eksempel, da jeg ikke ved om det er muligt at købe 32GB i DK).
- Batteri muligt at skifte selv, er noget som bruges og slides MEGET og det er mange som skiftet sit batteri ud, da ydelsen ikke er den samme fra da man købte den til den er 2 år gammel.
- Batteritid, er noget som er vigtigt. HTC One, har dårligere batteritid end S4.
- Kamera, er vigtigt. HTC One Ultrapixel er mere gimmick end noget jeg syntes er brugbart. Jo, det giver bedre billeder i mørke omgivelser, men de fleste familier i dag, har skiftet ud deres kamera med en smartphone. Det skal da give nogle gode billeder, da det er ikke alle som kun bruger dem til facebook, twitter osv. Og da det er mange som sender billeder ind til fx. firma som laver papirfoto, kalender osv osv, så skal kvalitet være i orden, ellers bliver produkterne de får ikke specielt gode.


Jeg syntes i skal dele et review op i standard keyword, som kan bruger igen og igen i review af smartphones. Dette gør at man kan sætte en mobil op imod hinanden. I dag, syntes jeg det svinger en del i hvordan i sætter et review op og hvordan i vægter det.
Smartphones kan hos en producent/type få pluspoints for en ting, men hos andre regnes det som standard. Andre får minuspoints for andre ting, som mobiler ikke i andre tests ikke får minuspoints.
Det mangler den røde tråd, hvor alle mobiler vurderes ens og kan vurderes på lig linie.

Set op standard emner (som fx. design(materiale, porte osv.), følelsen i hånd (form, vægt, størrelse osv.), skærm, lyd, internetforbindelse, andre forbindelser (bluetooth, nfc osv.), UI (bruger interface), standard software (telefon, telefonbog, sms, mms,musik, galleri, video), kamera, nye apps, nye features), som de skal vurderes på og få points for. Standard emner vægter højere, da disse bare skal være i orden og fungere... medens nye ting har mulighed til forbedring (via opdateringer) og skal derfor vægte mindre... med mindre det er revolution det som er lavet...

S4 og HTC One, er tæt på hinanden.... men de vender sig imod forskellige brugergrupper, som også gør at ser man objektivt på det, så er de meget tæt på hinanden... de går bare op i forskellig ting.

Som når man kigger på en bil - ser man på udseende eller sikkerheden? Det er jo afhængig af hvor man er i livet, og hvad man har behov for.

0 0
Sven A. 08-05-2013 22:38:56

Jeg må sig mig enig i dine kritikpunkter.

Andre ting som skal med er:
- batteritid, som er langt bedre end andre modeller jeg har kigget på
- SD kort og udskiftbart batteri, dette burde trække op, hvis man sammenligner med HTC One (og trække ned i HTC One testen. HTC burde skamme sig, at de ikke har udskiftbart batteri og SD kort mulighed).
- "plastik" cover, er en smagssag. Nu ved vi at John G, altid er til ALU ALU ALU... om det så giver slidgigt i håndleddet, skal han have ALU. Derfor er også iPhone en god telefon i hans øjne.... Jeg syntes det "plastik" cover som SGS III og 4 har, er super godt.. og det har spart mig for nye mobiler, da både jeg og mine børn har mistet mobilen i gulvet (flise terrasse).
- Gimmick features. I forhold til alle andre mobiler, er disse gimmick features ekstra. Skal man sammenligne, så skal man sammenligne de ting som er ens på mobiler... ekstra features burde få mindre vægtelse i en anmeldelse.
- Android 4.2.2, noget som ikke nævnes speicelt. Android versionen kører flydende... så kan det være du skal have en ny mobil. Det er ihvertfald ikke et generelt problem.
- Ja, lyder er ikke SUPER, men den er bedre end fx. Sony Xperia L.

Ja, du anmelder mobiler på dem du får ind døren. Hvis dette skulle være en mandagsmobil, så er det forkert at bruge den til anmeldelse, når det generelt er enighed om at SGS4 er en god og stabil mobil... som er langt bedre end SGS3.

Det er hvad vi kalder en OM'er. Man kan se at ting som vægter højt i en test, ikke vægter det samme i en anden.

Tror i skal lave nogen punkter, for hvad en test skal indeholde... og hvad som er STANDARD punkter (som skal være med, og vægter højt) og ekstra features (som vægter mindre).

Smartscroll ikke god nok... nej, det er jo også den første i rækken af nye features som er set på mobiler... den skal sq ikke vægte meget.

Vedrørende tastatur... det er indebygget Swiftkey i SGS4... det er et af de bedste tastatur som findes. Det du skriver om at man skal vælge ord... se Johnny's kommentar... IKKE GODT...

0 0
Robert 08-05-2013 19:06:22

Synes selv Samsung har været lidt uheldige med lanceringen af S4. Den kan bestemt komme op på de 6 stjerner hos mig men lige nu er den altså ikke mere end 4-5 værd. Touchwiz hakker for meget, der er problemer med skærmen (kan rettes gennem software opdateringer) og så virker mange af de gimmicky funktioner altså bare ikke efter hensigten.

Jeg følger med i hvordan de får rettet problerne til eller kan det godt være jeg springer denne generation af mobiler over.

0 0
Mirzad 08-05-2013 14:25:52

Efter min erfaring skal man tage mobilsidens anmeldelser med et gran salt..det gælder ikke kun denne test, men generelt.
Kan desværre konstatere at niveauet er langt under andre kendte sider der anmelder telefoner.
Anmelderen glemmer at tage de væsentlige med, og fokuserer i stedet på mindre og ubetydelige detaljer.

0 0
Mobilsiden.dk 09-05-2013 10:18:31

Hej Mirzad,

Anmeldelserne på Mobilsiden.dk er ikke "supertech-reviews", men gennemgange der baserer sig på, hvordan køberne, der ikke er "supernørder", vil opleve produktet.

Du skal tænke på at ting der er betydelige for dig, for andre brugere måske ikke er så vigtige. Derfor bliver man nok heller aldrig enige i anmeldelser, der ikke matcher ens egen mening.

0 0
Thomas Larsen 10-05-2013 13:47:10

Ah, i var jo ellers "tech-journalister" da i lavede jeres Nexus 4 review :)

0 0
Mirzad 09-05-2013 13:05:25

Hej John.
Jeg mener at du glemmer at tage nogle væsentlige ting som betyder noget for ganske mange almindelige bruger med:
Muligheden for at udvide plads med SD-kort har eksisteret i lang tid og vil mene alle almindelige bruger kender fordelen ved det.
Som bekendt batteritiden er af de svagheder mange smartphones lider af, derfor vil jeg mene at kunne udskifte batteriet er en klar fordel.
De var så to vigtige punkter som du glemte at tage som point i både GS4 og Ones tests.
At du nævner notifikations dioden på One som et plus, undrer mig stadig.

0 0
Tbm2 08-05-2013 16:43:21

Den her andmeldelse lugter lidt af bliv-færdig-så-hurtigt-som-muligt

0 0
daniel 08-05-2013 14:08:36

Forstår ikke denne test. Nu er det jo din egen mening som kommer til kende, og fred være med det, men jeg er dog forundret over at du fortæller der ikke er sket nok fra S3 til S4? Hvis man kigger på iPhone, hvad enten det er 4 til 4S eller måske endda 4 til 5, så er der sket langt MINDRE end hvad der er fra disse topmodeller fra Samsung. Og hver gang giver du alligevel Apple topkarakter.

0 0
JKay 08-05-2013 13:55:14

Samsung Galaxy S3 (I9300) burde så ikke have fået mere end 2 ud af 6 stjerner. S4 er jo bedre på alle punkter: skærm, cpu, ram, LTE, størrelse, OS, software etc... mærkeligt..
Nu virker jeres søge-funktion ikke men jeg mener den (I9300) fik 5 ud af 6...

0 0
Daniel Olesen 08-05-2013 14:15:36

Hej JKay,

Søgefunktionen skulle meget gerne virke. Jeg har i hvert fald lige testet den:-) Prøv evt. at trykke F5 og prøve igen.

God dag.

Mvh
Daniel
Mobilsiden.dk

0 0
JKay 08-05-2013 14:33:20

Nej den virker stadig ikke:
Jeg får:
HTTP Error 500

hvis jeg søger på I9300 i jeres SØG NYHEDER felt oppe i højre hjørne (bruger Chrome 26.0.1410.64 på Win7 64bit)

0 0
Filip 09-05-2013 08:59:35

Sådan ser det ud for mig når man søger:

http://cl.ly/OpzW

0 0
08-05-2013 14:46:54

Gør jeg også...Også Google chrome...

0 0
hellas7 08-05-2013 13:59:59

S3 fik 6/6. Men den kom for et år siden og havde et sprit-nyt design

0 0
Mirzad 08-05-2013 14:10:29

Det er åbenbart ikke designet der trækker ned i denne test, i så fald ville den stå under minus points.

0 0
BSG 08-05-2013 13:48:24

Denne test kan man ikke tage seriøst, fordi den som har lavet den, må hade Samsung.

SG4 er bedre på alle områder, og alligevel får den 2 mindre stjerner.

Har lige foræret min HTC Desire HD væk, det var en skod telefon, den var tung og klodset på grund af unybody, men den havde da en fordel frem om HTC One, der kunne du udskifte batteriet og den havde MicroSD slot.

Jeg er dog glad for at jeg afbestildte HTC One, fordi SG4 overgår den flere gange :)

0 0
Thomas Larsen 08-05-2013 13:47:16

Hvorfor nævner du ikke sikkerhedsproblematikken på Android's lockscreen widgets?

0 0
Mirzad 08-05-2013 14:08:40

Dette en nu test af en tlf, og ikke Android og dens widgets.

0 0
Thomas Larsen 08-05-2013 15:16:47

Der er trods alt android på :)

Undrede mig bare over hvorfor kritikken pludselig var forsvundet nu når det var en SGS4 med 4.2.2

0 0
Mirzad 08-05-2013 15:42:50

Det er også på mange andre telefoner, men som sagt handler dette emne om GS4 som tlf.
At hvad Android har af styrke og svagheder, er et emne for sig selv.

0 0
hotpop 08-05-2013 13:10:26

Hvad nummer er denne test? Nr. 17????

0 0
Jan 08-05-2013 12:50:14

Jeg har ejet sgs4 siden udgivelsesdagen og det er klart den bedste telefon jeg nogensinde har ejet.
1: funktioner med preview, tag røret uden at røre skærmen + den automatisk går på højtaler. det er GULD værd når man har beskidte/våde hænder og telefonen ligger tæt på.
2: batteriet er jo ualmindelig holdbart ift. andre telefoner jeg har haft, den holder 1 dag hele dagen uden bøvl, det er med stort forbrug.
2: det plastik den har, kan godt være det sænker indtrykket på kvaliteten, men det er virkelig holdbart, har tabt mine samsung telefoner utallige gange og man får ikke skide ondt i maven hver gang der kommer en ridse på bagcover, fordi det koster intet at skifte og egentlig ikke er så grimt at se på.

jeg forstår slet ikke din mobiltest udfra at funktioner du egentlig kan slå fra trækker ned? og du er ikke kommet ind på nogen af de bedste nye funktioner.
f.eks. at man kan vække den med hånden over skærmen og se om der er nogen beskeder til dig
køre 2 apps. på en gang
tage røret uden at røre den
trådløs ladning

Jeg har ikke prøvet htc one men den må godt nok være et stykke vindunder barn hvis den får 2 stjerner mere end denne telefon.

0 0
kelddaug 08-05-2013 14:37:32

Ja, det er alu..!sk sk :-)

0 0
CJ 08-05-2013 13:12:56

Ikke tag det så alvorligt. Der skal bare trækkes de sædvanlige 100+ kommentarer incl flames på anmeldelsen :-)

0 0
Rasmus Raabjerg 08-05-2013 12:50:05

Hvilken tastatur er godt at bruge isted for standard tastaturet? Og er swip tastatur noget være, har ikke turt at købet det da jeg ikke ved om det virker?

0 0
Mirzad 08-05-2013 14:15:55

John tha G. har åbenbart ikke haft tid til at sætte sig ind i sådan noget:
Swiftkey er præinstalleret i GS4, efter min erfaring den bedste tastatur man kan få til Android.

0 0
Mobilsiden.dk 09-05-2013 09:58:54

Hej Mirzad,

Tak for meldingen. Jeg har haft Galaxy S4 et pænt stykke tid, og har desværre ikke fundet Swiftkey som præ-installation. Men måske har jeg overset det?

Jeg kan dog fortælle, at Swiftkey fungerer glimrende som du også selv bemærker, men jeg har selv hentet det fra Google Play.

0 0
Mirzad 09-05-2013 12:57:59

Hej John G.
Swiftkey var præinstalleret på både min, og en af mine kammeraters GS4.
Lyder lidt mærkeligt at den ikke er til at finde på den eksemplar du har.

0 0
Villiam 08-05-2013 12:35:52

elsker når man kan se en æblefan på lang afstand ;) Samsung har ikke afveget meget fra stilen de senere år.

det er stor kritik til en smart mobil, men prøv lige at fortæl os hvor meget iphone har forandret sig siden den første udkom ;)

og igen, så er det æble som blokerer alle for at skifte stilen :/ jeg synes det er ganske fornuftigt af samsung at beholde stilen og undgå at vi slutbrugere går uden mobil og ender med at gå over til konkurrenten. kun fordi æble skal gøre alt i deres magt for at stoppe salget på nye mobiler.

0 0
Jan Christensen 10-05-2013 09:27:10

Men der er vel ingen tvivl om at Iphone er bygget langt bedre?

Hilsen en Samsung S2 ejer

0 0
10-05-2013 10:11:43

Jo lidt er der....http://www.youtube.com/watch?v=-ZiT8AlhUMQ

0 0
TF 11-05-2013 11:45:53

Skal vi se den droptest fra forleden igen N ;-)

0 0
13-05-2013 07:54:59

Kan vi sagtens...Jeg sagde ikke at s4 var bedre bygget, men blot at iphonen også har sine problemer.....

0 0
Mobilsiden.dk 09-05-2013 09:55:50

Hej Villiam,

Tak for din kommentar. Jeg er enig i, at Apple heller ikke har ændret deres design synderlig meget. Men når jeg skriver det i mine anmeldelser, får jeg kritik for at bringe Apple for meget ind i billedet ;)

Jeg forstår personligt godt hvorfor Samsung ikke har ændret design; hvorfor skifte noget der virker. Trods alt er designet kun godt et år gammelt (på markedet).

Men det ændrer ikke på, at jeg gerne så, at der var gjort mere ud af det. Præcis sådan mente jeg også da Apple gik fra 4 til 4S.

"Æblefan" - næ ikke synderligt. I hvert fald ikke mere "fan" end af så mange andre telefoner.

0 0
Villiam 09-05-2013 21:46:45

hvis du havde fulgt med i de sidste par år, så kan samsung ikke gøre noget ved deres design uden at apple brokker sig og blokerer for at vi slutbrugere kan få den mobil vi vil have.

derfor bliver det ikke lavet anderledes ;) men jeg vil gerne skrive under på at apple skulle holde deres biip og lade os få den mobil vi vil have og et andet design om vi vil det.

men igen, lad jeres design kritik gå til apple. ikke samsung, for de ejer ingen fejl der. de vil gerne lave design om, men igen blokerer apple for det. med mindre de laver dem klumpede og grimme, som apple så fint sagde at de andre skulle lave i design.

husk at læse lidt på lektien inden i alle går ud og laver design kritik på mobiler.

0 0
Footiefan 10-05-2013 08:38:42

Ja selvf er det Apples skyld, det hele. Men godt vi har Villiam, han ved præcis hvad der foregår når der udvikles mobiler!! Hjææælp......

0 0
Villiam 10-05-2013 13:06:26

footie :D synes nok her lugtede lidt til morgen ;)

men kan du huske hvem det var som gav forsinkelser på sgs3 i sin tid ? ;) det var nemlig sagen mellem apple og samsung ;) på et tidspunkt var sgs2 og sgs3 faktisk ikke til at få pga apple ;)

men jeg kan godt forstå du er lidt forvirret med de fødder der :D

0 0
Footiefan 10-05-2013 17:28:12

Ej hvor var den sjaaaauv... ;-) El måske har det noget med fodbold at gøre - men nej, lad nu bette Villiam bestemme, også her ved han bedst. Du ved jo fx Samsung gerne vil lave deres design om - du har jo siddet med ved møderne ;-)

Snæversynethed længe leve :-)

0 0
Villiam 10-05-2013 19:14:50

de ville faktisk gerne have beholdt s2 designet :) men det var fyfy fra apple's side :/ det var faktisk apple som var skyld i at vi måtte få de runde former. og så var det alligevel ikke nok til at apple var tilfreds. for bortset fra de runde former, så var det jo præscis ligesom iphone formen :/

og ja, jeg har faktisk fulgt meget med i den krig :) det er man jo nødt til når man skal skifte mobil så snart der kommer nyt på markedet ;) som ikke er lavet ud af et æble :)

bb z10 er faktisk fed :) og der har du et meget iphone agtigt design ;)

0 0
Footiefan 10-05-2013 19:33:16

Tror stadig der er alt meget en fjer/fem høns i de historier. Rygter lever i bedste velgående... En enkelt ting og straks går historierne amok.
Ja så har du travl med at skifte - nye android mobiler hver uge ;-)

Z10 siger mig ikke noget. Og gider ikke ha' S4 da jeg har haft S3.

0 0
Villiam 10-05-2013 20:23:33

lige pt har jeg note 2, lumia 920 og bb z10 :) bruger hver en 14 dages tid af gangen :) er blevet temmelig varm på z10 :) men, der mangler apps :P samme med wp8, men det kommer stille og roligt :) der er dog lang vej endnu for at nå op til android og apple :)

0 0
Footiefan 10-05-2013 20:39:29

Blev i dec træt af min hakkende og mega batterisultne S3, så skiftede den til Nexus 4. Den har kørt super godt. Har også en i5, men bruger mest Nexus'en.
Havde en Lumia 920 i 3-4 uger, men ja apps og lidt andre småting. Havde nok for lidt tålmodighed ;-)
Tror Nexus bliver skiftet til HTC One inden længe.

0 0
Villiam 11-05-2013 02:04:20

min næste mobil bliver s4 :) og så skal jeg have skaffet mig det her også :P http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=RjTj0ymhbBw#!

0 0
Khlad 08-05-2013 12:52:14

Giver dig ret. 4 ud af 6 stjerner, vil kun en apple fan give.

0 0
Mirzad 08-05-2013 12:31:01

Kan ikke forstå at GS4 får 4 ud af 6 mens HTC One får 6 stjerne:
I testen af HTC One nævnes notifikations dioden som et plus! det har GS4 også, og så er det ikke noget nyt!
I forhold til One har GS4 to store fordel: Mulighed for SD-kort og at man kan skifte batteriet, og det glemmer I som plus points til GS4 og minus point til One.
Og så skal nogle ligegyldige funktioner som Smartscroll trække ned...seriøst??
At GS4 har en kraftigere processor, større batteri, og nyere JB version tæller åbenbart hellere ikke!
HTC One har en bedre design, kan ellers ikke se hvordan I kunne give den 6 ud af 6.

0 0
hellas7 08-05-2013 13:57:11

Den primære anke er jo den samlede brugeroplevelse, i den sammenhæng kan det jo i og for sig være ligemeget om der er et større batteri, nyere Android version osv.

Om brugeroplevelsen så rent faktisk ER bedre på HTC One skal jeg dog ikke kunne sige.

0 0
Mirzad 08-05-2013 14:06:55

Det kan så diskuteres.
Men vi kan ikke komme uden om at det er et plus at kunne udvide pladsen med SD og at batteriet kan udskiftes.
Kan stadig ikke se hvordan notifikation dioden tælles som plus (i testen af HTC One)!

0 0
Alex 09-05-2013 07:50:26

Jeg er ikke enig i den betragtning.
Personligt kunne jeg aldrig finde på, at købe en dyr mobil, som ikke er et unibody design, da mine erfaringer siger mig, at bagcoveret med tiden bliver løs.
At man så skal gå på kompromis med muligheden for at udskifte batteriet, kan jeg sagtens leve med, da jeg alligevel skifter mobil inden batteriet bliver en gene (1,5 - 2år).

Ang notifikation dioden i HTC one, så får den ros fordi den er gemt bag højtalergitteret, og dermed ikke synlig når den ikke er aktiveret. I bund og grund en ligegyldig ting, men det er en lækker detalje. :)

0 0
Arthur 09-05-2013 15:34:54

Jeg håber at du får glæden af at sende din unibody ind til reparation på et tidspunkt. Og hvis den gør, så kan du huske tilbage til gode dage med løs bagklap. For den løse bagklap gør at du kan få skiftet klappen eller batteriet for under 300 kr hvis uheldet skulle være ude.

Skulle uheldet ske at din skærm går i stykker. Så kan du lige så godt købe en ny telefon til 5k. Dem med den løse bagklap ordner det for 725 kr.

Nogle har pengene. Andre har ikke... Men uanset hvad, så er det ikke et minus med en bagklap. Kun hvis man er allergisk over for plastik.

0 0
Alex 09-05-2013 16:36:47

Ro på mester, det er ikke specielt sympatisk at ønske ulykke for andre. Mest af alt virker det som om du forsøger at forsvarer dit valg af en klaplågstelefon.
Men skulle det mod forventning gå galt og uheldet være ude, så dækker min indbo forsikring. (Har haft mobiler i 15år uden uheld)

Og jeg er bestemt ikke plastik forskrækket. Min seneste privattlf var en Nokia Lumia, som har en rigtig god "kvalitetfølelse" selvom den er lavet af polycarbonat.

0 0
Mirzad 09-05-2013 12:53:04

Nu ved jeg ikke hvordan du behandler din tlf, men jeg har aldrig haft problemer med bagcoveret med mine.
Muligheden for at udskifte batterier betyder at man kan have en ekstra batteri med, eller man selv kan skifte batteri hvis den går i stykker, uden at skulle sende den til værksted.
Du glemte SD-kortet, et stort plus, men måske betyder det ikke noget for dit velkommende.
Ang. notifikation, kan ikke se hvad der er slemt ved at kunne se den, når kameralinsen og to andre sensorer er synlige!
Men igen, latterligt at tælle en så lille og ubetydelige detalje som et plus.

0 0
Alex 09-05-2013 14:54:16

Tror bare man skal erkende at der er forskel på mennesker, og hvad de vægter højt ved en smartphone.
Hvis man har et stort behov for at have film og musik på sin telefon, kan jeg sagtens se at det er en lækker detalje at kunne isætte et SD-kort.
Men for de fleste mennesker vil jeg vove at påstå, at de 32GB der er inkluderet i HTC One er mere end rigeligt.

0 0
Mirzad 09-05-2013 15:20:02

Det er rigtigt, der er forskel på hvad folk vægter på.
Min gamle GS2 havde 16GB indbygget, og så havde jeg et 16GB SD på, det var ok.
Men med en smartphone med Fuld HD skærm kommer man hurtigt til at opbruge pladsen, idet man gerne vil se film i HD-kvalitet som fylder mere end dem med "almindelig" kvalitet.
Jeg har haft HTC Legend, og kender følelsen af kvalitet på en unibody tlf, men det er ikke noget jeg går og savner.

0 0
hellas7 09-05-2013 18:45:11

Mirzad nu er det jo ikke notifikationslyset der gav One 6/6 stjerner.

Derudover skal man også se tingene i perspektiv - Galaxy S serien skal stå som de bedste plastic mobiler på Android platformen og jeg er ærlig talt i tvivl om hvor meget mere man får for pengene her ift. S3: Designet er næsten det samme, smidigheden er (tilsyneladende) den samme, kameraet er langsomt, der er de samme muligheder for batteri og sd-kort udskiftning osv.
De eneste to markante forskelle for mig at se skærmen og 4G

0 0
Mirzad 09-05-2013 23:32:39

Jeg siger ikke at det var notifikationlyset der udløste 6 stjerne, men at at det blev talt som et plus, hvilken i min optik ikke giver mening.

Jeg har ikke haft GS3, men GS2, så for mit vedkommende er det et stor opgradering.
Designet er en smagssag, designet på iphone har hellere ikke ændret sig meget siden iphone 4.
Jeg oplever ikke at kameraet er langsomt, tværtimod.
GS4 har hurtigere processor, bedre GPU, større batteri, bedre skærm og ekstra funktioner. Om dem der har GS3 synes det er værd at opgradere, kan jeg ikke sige noget om.

0 0
hellas7 10-05-2013 11:22:16

Du har da ret i det med iPhone's design men jeg kan ikke lige se hvad det har med noget at gøre. Derudover er det lidt mærkeligt at du sammenligner GS2 med GS4 da det (hvis vi nu skal blive ved iPhone) svarer til at sige at iPhone 4S var en kæmpe opgradering fordi den på alle punkter var bedre end 3GS.

Man må sammenligne med enten sidste års model eller også konkurrenternes og her er sandheden vel at GS4 ikke er en kæmpe opgradering fra GS3 og at GS4 ikke har rykket sig lige så meget som HTC har gjort med One

0 0
Mirzad 10-05-2013 12:40:35

Jamen du sagde at designet på GS3 og GS4 er næsten det samme, hvilken jeg er enig i og Jeg nævnte iphone som eksempel hvad angår ændring i designet.
Jeg nævnte jo de punkter der er blevet opgraderet ift. GS3, du kan læse min indlæg igen.
Jeg mener GS4 kan på alle punkter konkurrere med andre topmodeller, designet er en smagssag.
Hvis man mener at der ikke er sket meget, kan bare vente til næste års topmodel..problem solved.

0 0
hellas7 11-05-2013 17:09:31

Jeg ventede skam hverken på GS4 eller HTC One eller næste års modeller, jeg købte Nexus 4 op til sidste jul.

Til gengæld har jeg både leget med GS3 og GS4 og bortset fra skærmen og 4G (som man dog kan få i 4g-versionen af GS3) er de jo næsten ens! Så kan det godt være at CPU'en nu er 1,9 Ghz mod 1,3 (eller 1,4?) på GS3, men så længe det ikke er noget man mærker, kan det vel i grunden være det samme, hvilket er det, jeg har prøvet at understrege et par gange nu.

Endelig efterspørger jeg (som N måske prøver at hentyde) bestemt ikke et unibody alu-deisgn, jeg skriver tværtimod, at GS-serien naturligvis skal fortsætte med at være det bedste inden for plastic-mobiler på Android-platformen. Det betyder dog ikke at man godt kan være kritisk over for at de (fuldstændig som på iphone) leverer et næsten identisk design som sidste års model.

0 0
10-05-2013 12:19:19

Det passer jo ikke hellas7. Der er næsten ikke et eneste punkt hvor sgs4 ikke er opgraderet i forhold til sgs3. Det eneste de ikke har gjort er at ændre designet radikalt, hvilket størstedelen af techverdenen jo selvfølgeligt er imod. Hvis en mobil ikke er unibody eller alu, så er det noget hø.

0 0
Tbm2 08-05-2013 16:38:29

Det er da mærkeligt at en EKSTRA FUNKTION kan trække ned bare fordi den ikke virker godt nok!?
Så hvis den var kommet uden havde karakteren så været bedre?

0 0
hellas7 09-05-2013 02:25:50

Måske er det bare et spørgsmål om at producenter i stigende grad fylder deres hardware med ubrugeligt software? (igen, har aldrig haft en Samsung så har ikke meget ekspertise)

Mht. Notifikationsdioden kan jeg næppe forestille mig at det er det, der har givet One 6/6 og S4 4/6. Men hvis det nu var sådan så ville Mirzad have ret i at der er forskelsbehandling

0 0
Jonas_a 08-05-2013 12:14:15

Jeg havde ventet på jeres test af S4, og nu er den her.
Men må sige at testen er meget kortfattet og ikke særlig gennemført.
Prøv at sammenligne jeres test med de mange test man finder på nettet.

0 0
Anker 08-05-2013 11:39:53

God og ærlig anmeldelse. Den afspejler sig selvfølgelig af den generelle holdning på diverse udenlandske tech-sites. Synes Samsung fortjener at få at vide når det ikke er godt nok, køberne skal jo føle de får mest "Bang for the buck" og det vil jeg give dig ret i at det giver S4 ikke. Der er så meget andet godt i år på markedet, som ikke var der sidste år, hvor de havde succes med S3. Kom igen Samsung....

0 0
x
Om brug af cookies