Mobilsiden.dk  /   Anmeldelser  /   Samsung Galaxy S III - kæmpe mobiltest

Samsung Galaxy S III - kæmpe mobiltest

TEST: Samsung Galaxy S III er Android-platformens svar på en iPhone. Smartphonen er lækker, nyskabende og lynhurtig. Læs vores kæmpetest af SGS III - en helt forrygende god Android-mobil.

Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)

Den har været ramt af en hype vi normalt ellers kun ser ved Apples produkter, så ingen er i tvivl om, at den nyeste Galaxy-model har været ventet..

Salgsæsken med Galaxy S III blev med stor spænding i maven åbnet. Godt nok har jeg været tæt på produktet flere gange den seneste måned, men dette er mere ”rigtigt” – da det er the final edition.

Det er nu, det store slag skal udkæmpes – slaget mellem HTC One X og Samsungs forsøg på at holde fast i deres positive udvikling, der startede i 2010 med Galaxy S.

Efter monteringen af micro-SIM kort og lidt opladning af batteriet var jeg klar til den første start, hvor en intuitiv opsætningsguide byder brugeren velkommen. Efter de sædvanlige opsætninger af diverse konti, var jeg klar til start.

Husk i øvrigt at oprette en Samsung-konto, da denne giver dig adgang til modtagelse af softwareopdateringer af systemet.

I opsætningen popper også Dropbox frem, hvor der gives 50 GB gratis i to år, til data i skyen. Hvis du har en Dropbox-konto i forvejen, bliver den nuværende lagerplads opgraderet, således er jeg nu på 76 GB. Hvis automatisk upload aktiveres gemmes der en kopi på Dropbox af alle de fotos der tages, hvilket er super smart.

Manglende fejl

Jeg har testet telefoner i over 10 år, så træningen i at spotte fejl, er rimelig stor. Samsung har ofte udmærket sig ved, at have irriterede ”vi har ikke gidet gør tingene færdige”-fejl i deres produkter. Men med Galaxy S III overrasker Samsung med en hidtil uhørt detaljefokusering.

Ikke én eneste gang er et program lukket ned med fejl, ikke én eneste gang har jeg oplevet hak og lag, ikke én eneste gang er jeg blevet irriteret over det, som bedst kan betegnes som udviklerdovenskab.

Det er faktisk så underligt, ikke at finde fejl, at man helt hysterisk begynder at lede efter dem. Men super dejligt, at Samsung endelig, efter to års forsøg, tilsyneladende tager softwaredelen seriøst også. Jeg håber så på, at denne gode tendens også vil ramme deres tablets, der virkelig også trænger til en kærlig programmørhånd.

Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)

Det flyder bare

I tråd med de ”manglende” fejl bør brugerinterface og menu bemærkes. Grafikken er ufattelig flydende – og her taler vi ”iPhone-niveau”.  Når der bladres mellem skærmene, menuerne og de andre almindelige funktioner i brugerinterfacet, sker det smidigt, og uden de sædvanlige ”pauser”, som vi ofte ser på Android-produkter.

Der kan opleves små grafiske ”pops” når man går fra en applikation til forsiden, men det er så lidt, at jeg vil blive beskyldt for at være hysterisk, hvis dette skulle trække ned på karakteren.

Små ændringer i Android

Samsung har lavet små justeringer i Android 4 systemet (S III leveres med version 4.0.4), som gør at nogle ting fungerer en smule anderledes, end på tilsvarende mobiler. F.eks. kan man ikke lave mapper på hjemmeskærme, ved at trække to ikoner oven på hinanden. I stedet vælges ”Menu” – ”Opret mappe”. Det er dog fortsat muligt, at give mapperne navne, og mappens design bliver til små ikoner, fra de applikationer, der er placeret inde i den.

Til gengæld har Samsung beholdt genvejene til trådløst netværk, GPS, Bluetooth m.v. i topgardinet, og det er endda muligt at slide til siden, og få flere genveje frem.

I bunden findes fem genveje, hvor de fire kan ændres – men der kan ikke placeres ikoner i mapper i denne linje.

Menuen er opdelt i ”Alle programmer” og ”Widgets” og et ikon øverst til højre indikerer en genvej til udelukkede at vise, programmer man selv har installeret. Det er endda muligt at skjule ikoner fra menuen, som man ikke vil kigge på. Hvis ikke den almindelige gittervisning af programmerne er noget for dig, kan man i stedet vælge at få dem vist på en alfabetisk liste.

Samsung har gjort Android til sit eget, uden at det har mistet genkendeligheden i systemet.

Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).

God skærm også i solen

Skærmtypen er HD Super AMOLED-typen på 4,8 tommer og med en opløsning på 720 x 1280 pixels.

Jeg synes ikke at opleve problemer i forhold til valg af denne skærmtype. Det hele står flot og detaljeret, og det er let at læse, hvad der står, også når solen skinner.

Samsung har en meget aktiv brug af lysføleren, og skærmlyset justeres hurtigt, når omgivelserne skifter.

Du kan også aktivere ”Smart stay” funktionen der gør, at lyset på skærmen ikke blændes ned, så længe du kigger på skærmen. Smart, at man ikke behøver røre skærmen, for at forhindre den går i sort, når der læses længere tekster.

Eller sådan skulle det fungere, men jeg er ikke fortrolig med det endnu – og Samsung skriver da også, at det ikke vil ”fungere i alle situationer” - f.eks. ikke i mørke omgivelser, eller hvis enheden ikke kan registrere dit ansigt.

Video: Demo af Smart Stay

Tilrettet SMS-funktion

I de tidligere Galaxy-produkter, har jeg været efter Samsung, fordi SMS-delen havde ordbogsfejl. Jeg synes det var vanvittigt irriterende, at ordbog-linjen forsvandt og kom igen, alt efter om der var et ordforslag. Det fik hele skærmbilledet til at hoppe op og ned.

SMS-funktionen i S III ligner den man kender fra Galaxy S II, dog med den undtagelse, at ordbogs-linjen, nu er synlig hele tiden, så skærmbilledet står stille. Tak for det – det har så også taget to år at få rettet.

Desværre er der ikke blevet kigget på MMS-funktionen, hvor fotos man sender bliver komprimeret lige lovligt hårdt, hvilket går udover kvaliteten. Og visningen af MMS i indbakken, er heller ikke så elegant som vi har tidligere har set det, på konkurrerende Android produkter.

Det er vigtigt at bemærke, at hvis mobildata deaktiveres via ”topgardin-menuen”, så bliver MMS’erne ikke sendt. Mobilen kan ikke finde ud af, selv at aktivere mobildata, mens disse beskeder sendes.

Derimod er tastaturet ganske fremragende – og væsentligt bedre, end det som findes i HTC One X. Min skrivehastighed er langt højere på Galaxy S III. Gammeldags T9-tastatur, kan også aktiveres. Også ”swype”, kaldet ”kontinuerligt input” er standard i Samsungs tastatur.

Notifikationer om nye SMS’er vises i øvrigt på låseskærmen, så det er muligt at gå direkte til dem.

Når telefonen er sat på lydløs, og ligger med skærmen nedad, vil en lille vibration give besked om nye hændelser, f.eks. en ny besked, hvis telefonens top løftes en smule fra bordet.

Gode fotofunktioner

Samsung har sat et kamera på 8 megapixels i Galaxy S III, og umiddelbart er kvaliteten af billederne udmærket.

Som du kan se i nedenstående galleri, kan det være en udfordring for kameraet, at håndtere det enorme lysindfald vi har i Danmark i disse dage, på grund af det kraftige solskin. Men generelt bliver billederne virkelig fine.

Vi opdaterer løbende galleriet med nye fotos.

Kameraet indeholder alle de standardfunktioner der kendes fra mobilkameraer, så alt fra makrofotos til ansigtsgenkendelse over HDR-fotos er en mulighed. Men også den såkaldte ”Burst-mode” er til stede, præcis som i HTC One-produkterne, der netop sælges på denne funktion.

Når ”burst” aktiveres, kan man enten anvende den almindelige burst-mode, hvor der tages op til 20 billeder, ved at holde udløserknappen inde, eller aktiverer funktionen ”Bedste billede”, hvor telefonen ud fra en serie billeder, hjælper dig med at udvælge det bedste, og smider resten væk – så hukommelsen ikke fyldes med billeder du alligevel ikke behøver.

Begge funktioner er meget anvendelige, hvis man ryster på hånden eller skal tage billeder af noget der bevæger sig.

På fotos kan mobilen genkende ansigter, og give dig mulighed for at linke ansigtet med en kontaktperson. Hvis personen efterfølgende genkendes på andre fotos, spørger GS III selv, om det er den pågældende person. Du kan ved at klikke på tag’et sende billedet til den eller de som er på det.

Jeg synes fotofunktionerne i telefonen er virkelig gode, jeg kunne dog ønske, at burst/bedste billede, ikke var noget man skulle vælge, men noget der var aktiveret som standard, som på HTCs One-mobiler.

Videooptageren kan skyde video i op til Full HD 1080p, og der kan re-fokuseres, og zoomes, mens optageren kører.

Hvis du har Dropbox aktiveret gemmes en kopi af alle fotos og videoklips i skyen.

Billeder taget med Samsung Galaxy S III

Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Samsung Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).

Lidt om hukommelsen

Galaxy S III sælges i Danmark i den lille udgave, det vil sige, den med 16 GB intern hukommelse, hvilket jeg synes er rigtigt ærgerligt, specielt fordi HTC One X har 32 GB og iPhone 4S kan erhverves i en 64 GB version. Så det havde klædt Samsung, at lægge sig op af konkurrenterne.

Selvom Samsung har den fordel, fremfor konkurrenterne, at der kan sættes ekstra hukommelse i produktet via microSD-hukommelseskort, så er intern hukommelse alt andet lige væsentligt hurtigere, særligt ved store datamængder, end et eksternt kort.

I 16 GB versionen er der ikke 16 GB dataplads til brugeren, da en del af pladsen, optages af systemfiler, der ikke kan fjernes. Så kun omkring 11 GB er reelt tilgængelig.

Som tidligere nævnt medfølger der 50 GB dataplads i ”skyen ”på Dropbox. Pladsen er til rådighed i to år, efterfølgende kan man så ikke uploade mere materiale. Ens data skulle dog blive bevaret.

Den aktuelle hukommelses-status på vores Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).
Den aktuelle hukommelses-status på vores Galaxy S III. (Foto: Mobilsiden.dk).

Aktiv låseskærm med mange muligheder

HTC har tidligere i HTC Sense-brugerfladen introduceret aktive låseskærme, hvor man fra en låst mobil, kan gå direkte til forskellige funktioner.

Siden da er Apple, såvel som andre producenter, kommet med deres bud på denne idé.

S III har således også denne funktion. Udgangspunktet er fire genvejsikoner, som kan tilpasses – men det kræver lidt roden rundt, for at finde ud af, hvor det sker.

Du skal faktisk via Indstillinger – Sikkerhed – Muligheder for skærmlås og derefter ”Genveje”. Bestemt ikke en logisk opbygning.

Den gode nyhed er, at der er mange forskellige muligheder på låseskærmen, f.eks. hurtig adgang til kamera. Her kan man gå direkte til kamera, ved at holde enheden lige, sætte fingeren på skærmen og dreje til horisontal visning, hvorefter kameraet åbner.

Vejrudsigt, dobbelt-ur ved roaming osv. er også en del af låseskærmen.

Det er også muligt, at gå direkte til ubesvarede opkald og nye SMS-beskeder, uden først at skulle åbne telefonen, på den traditionelle måde. Også top-gardinet, kan rulles ned og anvendes, mens mobilen er låst.

Alt i alt virker hele låseskærmen, og idéerne bag, helt som det skal.

Her ses den aktive låseskærm. Ved at trække i ikonerne, åbnes de pågældende funktioner. (Foto: Mobilsiden.dk).
Her ses den aktive låseskærm. Ved at trække i ikonerne, åbnes de pågældende funktioner. (Foto: Mobilsiden.dk).

Virkelig hurtig på internettet

Jeg beklager mig ofte over internetoplevelsen på Android-enheder, som tit er alt for dårlig, set i forhold til oplevelsen på Windows Phone – f.eks. Nokia Lumia-modellerne, eller på iPhone.

Ingen tvivl om, at HTC One X er god på netdelen, men Samsung Galaxy S III trækker bare fra på detaljerne. Indlæsningstiden er på begge enheder er virkelig hurtig, selv på store websites med meget grafik - to ens sider, åbnes stort set i samme hastighed.

Men når der zoomes og flyttes på webindholdet, er Samsung klart bedst, og mest flydende. Som på HTC er det muligt, at gemme indhold til senere læsning – de gemte sider findes under bogmærker i fanen ”gemte sider”.

Mobilen understøtter Adobe Flash, men den bedste oplevelse får man faktisk, når Flash er deaktiveret.

Mailklienten til Exchange-mail har visning af tråde og understøtter push, synkronisering af kontakter, kalender m.v. Men hele mailoplevelsen er bedre på HTCs One-serie, så her hænger Samsung lidt efter.

Alle typer af mailkonti er understøttet, hvilket naturligvis også inkluderer Gmail.

Når trådløst netværk aktiveres, er S III online i løbet ganske få sekunder, hvilket faktisk er dobbelt så hurtigt, som HTC formår at udføre samme handling.

På rå benchmark tal i programmet Quadrant scorer Galaxy S III næsten 5.500 point mens One X ligger omkring 4.600 point.
På rå benchmark tal i programmet Quadrant scorer Galaxy S III næsten 5.500 point mens One X ligger omkring 4.600 point.

Video: Så hurtig er Galaxy S III på nettet

Deling af indhold i Allshare Play

Samsung vil gerne integrere din smartphone i hjemmet med funktionen Allshare Play, som er DLNA-baseret. Det betyder, at du i princippet kan dele indhold fra mobilen, på andre DLNA-enheder, der er på samme trådløse netværk – eller hente indhold fra mobilen, på andre DLNA-devices.

Idéen er meget god, og minder på nogle områder, om Apples Airplay-løsning.

Fra musikafspiller eller galleri med billeder og video, er det således muligt, at få indholdet vist på et Samsung TV (eller andet TV med DLNA-standard). Og det virker faktisk upåklageligt – og dog.

For i forhold til nedenstående video fra Samsung, er det langt fra den flydende 1:1 oplevelse, som der lægges op til. Det tager 2-3 sekunder for hvert billede at åbne på skærmen, og videoafspilningen hakker ofte. Jeg har også testet dette med HTC One X, som gav samme problem, så mon ikke problemet ligger i DLNA-standarden.

Noget bedre går det via computeren, og det program der hentes fra Allshareplay.com. Det er dog stadig ikke fejlfrit, men det ER muligt, at afspille indhold fra telefonen – også selvom telefonen ikke er på det samme trådløse netværk. Jeg er dog ikke imponeret over hastigheden. Det tager ofte lang tid at forbinde og starte afspilningen.

Så det er bestemt ikke Allshare Play, der skal være argumentet for at købe Galaxy S III.

Via Samsungdive.com er det i øvrigt muligt at spore ens mobilenhed, låse, slette og viderestille opkald og SMS-beskeder.

Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)

Video: Samsungs præsenation af Allshare Play

Designet er seriøst

Samsung har ikke nogen voldsom lang tradition for gode designs. Galaxy S II var okay designet, set i forhold til tiden den kom på. Men i dag er det klart, at S II mest af alt var ”en stak elektronik kylet ned i plastikkasse med skærm på”.

På S III lader der til at være tænkt meget mere over designet - kurverne og formerne er bløde og lækre og selvom S II ER stor, betyder det optiske bedrag, at den slet ikke føles så stor, som den reelt er.

Farvevalg og udformningen gør også, at den nye Galaxy er let at spotte på lang afstand, da den ikke ligner så mange andre.

Samsung er kommet langt på mobildesign-fronten, men der er stadig et stykke vej op til deres fantastiske designs på fladskærms-TV, der klart er blandt verdens absolut flotteste.

Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S III: (Foto: Mobilsiden.dk)

God lydkvalitet

Lydkvaliteten ved samtaler er god og høj og Samsung har som på S II’eren indbygget støjreduktion. Denne kan dog slås fra under samtalen, hvis man ikke ønsker at anvende den.

Vores test viser dog, at den mest klare og tydelige lyd opnås ved at slå støjreduktion fra, og aktivere den indstilling under ”menu” + ”Lyd-EQ”, der hedder ”Klar tale”.

Der findes desuden flere forskellige ekstrafunktioner under opkald-indstillinger, som kan være nyttige at kigge på.

Som en meget anvendelig bonus-feature, kan vi nævne, at hvis du har åbnet en kontaktperson, og efterfølgende tager telefonen op til øret, så ringer den automatisk op til kontakten. Samme funktion går igen under SMS, hvor telefonen også kan ringe op til kontakten, hvis den tages op til øret.

Højtaleren sidder bag på mobilen, og lyden drukner lidt, hvis den lægges på en pude eller i en sofa. Men lydkvaliteten ved musik og samtaler, er rimelig god.

I salgspakken medfølger i øvrigt et in-ear headset.

Konklusion: Er den så alt det?

Samsung Galaxy S III har en lang række indstillingsmuligheder der udnytter bevægelse, den kan afspille videoklips i et vindue der ligger ovenpå brugerfladen, så du kan se videre på videoen, mens en SMS-besvares – og S III kommer med mere fokus på, hvad den kan gøre for dig i hverdagen, fremfor en lang række hårde specifikationer.

Denne smartphone har været omgærdet af et hidtil uset hype for en Android mobils vedkommende – men er forventningerne så skruet op i et niveau der gør, at Samsung kun kan fejle?

Nej, faktisk ikke. Inden for den første halve time jeg havde produktet til test konkluderede jeg, at her var noget ganske særligt, noget man ikke møder så tit – en udefinerlig ekstra dimension, som flytter produktet længere op, end mange konkurrerende enheder.

Samsung har formået at sætte fokus på softwaren, der spiller fantastisk. Der kan sagtens laves forbedringer, men i dagligdagen virker tingene som de skal, genstarter og en mobil der går i sort, er ikke-eksisterende oplevelser. Samsung har med Galaxy S og Galaxy S II vist, at de også er gode til at komme med jævnlige opdateringer – og derfor, vil dette produkt næsten med garanti, blive endnu bedre som tiden går.

Batteriet er på 2.100 mAh hvilket er en ret stor kapacitet, men det betyder ikke overdreven lang batteritid. Galaxy S III holder strøm på niveau med konkurrerende smartphones, så det er nok den store skærm, der er med til at gøre indhug i strømmen.

Med Galaxy S III får du, som på andre Android-telefoner, gratis navigation via Google Maps Navigation, og GPS-delen er hurtig til at fastslå positionen, samt præcis.

Forventningerne til S III var høje, men ikke for høje. Mobilen har ikke skuffet mig, og den holder hvad Samsung har lovet. Som i andre smartphones er der små bugs samt ting der kan forbedres, men det er ikke noget, der ødelægger hverdagen eller oplevelsen af produktet.

Den er god at skrive på, tager fede billeder, har god lyd, en fantastisk skærm og byder på nyskabende features – Samsung Galaxy S III er en smartphone der ikke er til at komme uden om; Android-kategoriens iPhone. Den er bedre end Galaxy S II og HTC One X – og der skal meget til, for at slå dette produkt. Galaxy S III bør være førstevalget, for alle der overvejer en ny Android-topmodel.

Tillykke til Samsung. Galaxy S III fortjener sin topkarakter – seks ud af seks stjerner.


Web-TV: Se testen af Samsung Galaxy S III

Priser: Se de aktuelle dagspriser på Samsung Galaxy S III

Se videoklips mens du surfer

 

Læs også:
- Web-TV: Mobilsiden.dks store gennemgang af Galaxy S III
- Samsung: Vi kan ikke mætte Galaxy S III-markedet
- Blå Galaxy S III er forsinket
- Her er tilbehøret til Samsung Galaxy S III
- Uklarhed om dansk 4G-LTE version af S III 

Web-TV: Første danske gennemgang af Galaxy S III

Kommentar

x

Opret bruger
knudknud3 30-08-2012 18:27:59

Nu har jeg haft min SGS3 i nogle uger, og jeg er ovenud tilfreds (min første smartphone). Jeg har dog et problem efter at have læst anmeldelsen igen og set de fine billeder en gang til. Mine billeder har formatet 4:3, men i anmeldelsen er vist billeder i formatet 16:9.
Hvordan og hvor finder jeg 16:9 indstillingen?
Jeg har været inde kameraets indstillinger, men der synes jeg ikke, der er nogen hjælp.

0 0
enBrille 04-07-2012 21:30:46

Når jeg modtager en sms besked og går ind og læser den, og det er lige meget hvordan man går ind i beskeden, når man så går ud af den ved at trykke tilbage to gange åbner den mappe jeg har på start hjemmeskærmen og så skal jeg lukke den, hvis jeg bare trykker på hjem knappen åbner den ikke, andre der har oplevet det?

0 0
enBrille 02-07-2012 16:20:17

Nu har jeg haft min S3 i et par dage, og nu kommer jeg fra iPhone så der er rigtig mange fede ting, men der er også problemer, den ting de har der hedder tap til toppen, den funktion synes jeg er virkelig fed, den virker bare ikke! jeg skal trykke vildt mange gange før den reagere på det. derudover undrer jeg mig meget over lyset når man bruger browseren, jeg kan godt lide at der er meget lys i skærmen, men når jeg er på nettet falder lysstyrken selvom at jeg har taget autolysstyrken fra, det undrer og irretere mig meget!

0 0
02-07-2012 17:35:08

Det kunne lyde lidt som "strømbesparende tilstand" er slået til og sat til "skift baggrunds farve ved email og internet" måske. Det gør vidst baggrunden mere grå end hvid, hvilket spare strøm, men kan forveksles med at lysstyrken er lavere på skærmen. Bare et foreslag.

0 0
Simon Iversen 02-07-2012 17:07:05

For at det med listen virker skal du gå til:
Indstillinger-Bevægelser og slå "dobbelt tap til toppen" til.

Mht. dit skærm problem, hvordan opstår det så?.. min dæmper kun efter lidt tid hvis ikke jeg kigger på skærmen?..

0 0
knudknud3 01-06-2012 01:04:24

Eller hvad man nu kalder det, når en webside skal gøres læselig på en "lille" skærm.
Kan det nye vidunder klare det?.
Kan Galaxy S2 gøre det?.
Er det Android eller browseren eller måske Samsungs
overbygning, der er ansvarlig for det?.

0 0
04-06-2012 06:05:47

Det vil jeg mene ja. Browseren og website'et, men så er det jo så smukt at du har mange browsere at vælge imellem.

0 0
Mathias 06-06-2012 22:08:31

Der kan man bare se, der er noget om det. Samsung er bare det bedste! :D har selv en Galaxy S2, og jeg er skide glad for den! :D skal aldrig have andet end Samsung. Det er helt sikkert ;-) folk kan sige hvad de vil, men iPhone er ikke længere bedst ;-)

0 0
beikes 07-06-2012 17:34:41

Åh nej.. Det er blinde udsagn som ovenstående jeg krummer tæer over :/ "Skal aldrig have andet end Samsung" - Sådanne statements fremkalder brækfornemmelser, og jeg håber vedkommende ikke er mere end 10 år gammel.

Denne såkaldte "fanboyisme" der bare skriger stupiditet i alle retninger. Indskrænket og ubegavet, hvis altså fra et voksent menneske.

0 0
Mathias 08-06-2012 13:35:28

Ja, du er lige til at brække dig over, når du kommer med sådan en latterlig kommentar. Bare fordi du er fan af Apple, så behøver du ikke blive sur og fornærnet når jeg siger at Samsung kan lave noget der er bedre, for det kan de faktisk... Og bare fordi jeg godt kan lide Samsung, behøver du ikke at skrive at det er indskrænket og ubegavet. Hver sin smag ;-) er også bare glad for, at det ikke bare er Apple, Apple og atter Apple det handler om hele tiden. Men jeg siger jo heller ikke sådan, hvis godt kan lide Apple... Hvis man ikke har andet end negative ting at komme med, så er det bedre helt at lade være med at skrive noget ;-)

0 0
Mathias 08-06-2012 13:36:35

Du*

0 0
beikes 08-06-2012 15:18:41

Jeg er nu langt mere til Samsung end jeg er til Apple, så du skyder helt forbi lille ven. Men jeg er komplet ligeglad med hvad der står på min mobil.. Til gengæld går jeg op i om enheden er god. Samsung har lavet lort, men de har også lavet meget godt. Jeg har selv en GsII som jeg var ret glad for, indtil jeg fik den nye Motorola. En dag kommer der så en smartphone der overgår den jeg har nu, og om den så hedder Huawei, LG, Samsung eller Lego, er fuldstændig underordnet.

0 0
Mathias 08-06-2012 16:14:25

Tja... Sådan er der jo nogen der har det... Bare ikke mig. Og ja, Samsung har også lavet lort, men der snakker vi i gamle dage. Havde engang en Nokia 5800, men valgte at skifte den ud til en Galaxy S dengang fordi jeg var utilfreds med den... Og nu har jeg så en Galaxy S2. Der jeg fik min først mobil fra samsung der hvor de begyndte at få succes, der blev overrasket og tænkte WOW det er en god tlf... Og det er derfor jeg ikke vil væk fra Samsung ;-) det er noget af det bedste jeg nogensinde har haft ;-)

0 0
kasper 31-05-2012 15:59:38

Jeg har nu leget med mobilen i lidt over en dag og må sige at det er en rigtig god mobil. Det eneste jeg har af kritik, er hjem-knappen. Den er simpelthen alt for lille og kvaliteten er dårlig. De kunne med lethed have gjort den dobbelt så stor og lavet den i stil med sgs og sgs2.

0 0
beikes 31-05-2012 14:37:29

"Android's svar på en iPhone"??? Ja så er det sgu da godt jeg ikke bestilte en! Sikke et tilbageskridt.

0 0
Peter Frederiksen 31-05-2012 13:16:00

Jeg forstår ikke helt Headlinen, da jeg syntes med S3eren får Iphone til at ligne en Nokia 3310! :-)

Da jeg i April/maj 2010 skulle vælge en telefon, læste jeg en del magasiner, hvor HTC Desire blev udråbt til at være Iphone Killer og senere blev kåret som årets smartphone 2010 af de fleste mobilmagasiner.

S2eren med kåret med titlen, som bedste smartphone 2011.

"Android Vs iOS The Truth about Apple and Google's OS" Youtube serierne lave af Wicked4u2c,hvor man kun kan sige HOLY CRAP til IOS,når det kommer til funktionalitet!

Så jeg forstår ikke hvad der menes med S3 Androids svar på en iPhone?

0 0
Footiefan 31-05-2012 17:24:47

Prøv at læse hvad det kan betyde og ikke hvad der ordret står. Tror rigtig mange producenter gerne vil lave deres svar på iPhone. Det betyder jo ikke, at den er magen til og alt det der. Men en mobil der sælger og sælger og sælger, vel at mærke til alle typer folk. Nævn en producent der ikke gerne vil det?? S2 var vel godt der hen af, en top android der stod ud for mængden (har den selv, super mobil) Og mon ikke 3'eren her også gør det på sigt. Den har jo fået omtalen til det - set ift mange andre androids. Så tror gerne Samsung ser den som deres svar på iPhone.

0 0
31-05-2012 18:34:38

Ja hvis må spørger mig kan sgs 3 og en iphone slet ikke sammenlignes. En iphone er en telefon, der kan køre én applikation ad gangen. En sgs 3 er en fullblown micro computer med samme kraft som en almindelig laptop pc havde for nogle år siden og som man selvfølgelig også kan ringe fra, køre Linux på og emulere playstation, gameboy, Nintendo.. you name it. Wicked4u2c på youtube viser det meget godt. Kan og tør man ikke lege med teknikken er en iphone selvfølgelig tilpas simpel, men android er ikke indviklet i sig selv, med rummer bare ufattelig mange muligheder .

0 0
Benjamin Jensen 03-06-2012 15:35:15

Leeroy>> Med det statement du kommer med, som er så faktuelt fyldt med fejl, så skulle du måske prøve en iPhone engang.

Kan i forresten Skype på en SGS2 efterhånden? Den mulighed var jo LÅST på lige netop denne tlf i meget lang tid. Jeg ved dog ikke, om denne mulighed er blevet LÅST op endnu? Gad vide om SGS3 er ligeså LÅST?

0 0
03-06-2012 17:21:24

Skype har da været muligt i lang tid på SGS2. Og stop nu dit pis med en enkelt app. Android behøves jo ikke engang Skype, da Google har lavet deres egen(som også kan kører på mobilnettet). Men fat nu bare at vi er nogle der syntes at iOS er mega kedeligt og ikke gider det. Og den med økonomien gider jeg slet ikke ind på, din udtalelse er et glimrende eksempel på hvordan nogle åbenbart anskuer verdenen når de har en iPhone ;-)

0 0
Benjamin Jensen 04-06-2012 01:38:24

Jeg fatter ikke, hvorfor du bliver ved med at kommentere mine indlæg, når du nu synes jeg er så dum.

Men vi kan da godt tage den een gang til.

Du fatter ikke ironien i mit indlæg, hvilket jo må tilskrives din manglende intelligens.

Skype er da en væsentlig app som mange bruger, da den virker på forskellige platforme. Så er man fri for at være LÅST til Googles eget, som ingen alligevel bruger. Det er vel det samme som at sige, at Facebook app'en ikke betyder en skid, da Googles har deres eget Google+ (som ingen heller ikke bruger).

Men sandheden er, at Skype ikke virkede i lang tid på SGS2, og sandheden er også, at man er begrænset i sit valg af apps, da Play er begyndt helt at udelukke muligheden for download af apps der ikke er kompatibel med eens telefon.

Selvom der var ironi i min bemærkning omkring statistikken, så er det nu ikke helt forkert anskuet. Sjovt nok har de venner jeg har mellem 20-30 år ingen iPhone, mens jeg har et hav af venner mellem 30-40 år, som har iPhone. Jeg behøver jo selvfølgelig ikke sige, hvilken målgruppe der har flest penge vel? I øvrigt har ingen af de 20-30 årige nogen high end android, men nærmere mid og low end.

0 0
04-06-2012 07:47:37

Ja, du må undskylde min ringe intelligens, det er nok fordi sådan en fattig 22 årig som mig, ikke har nogen iphone.

Og hvorfor skulle de ikke låse apps du alligevel ikke kan bruge ? :D Den funktion har i øvrigt været der i lang tid nu.

Måske du skulle prøve en android noget mere inden du trasher den.....

Og ens personlige vennekreds behøves heller ikke være et særligt godt statistisk udgangspunkt. Og når jeg kigger i gade billedet, så er der satme godt nok også mange "unge" der render rundt med en iphone.

Iphonen er jo ikke speciel i dag, alle har den, den er jo ved at blive 90'ernes nokia.

Og jeg har på intet tidspunkt skrevet eller sagt at du er dum. Tilsvining af andre overlader jeg helt til dig. Men bliver da nødt til at kommenterer på de ting jeg er uenig i. Det er vel det sådanne kommentarfelter er til ?

0 0
04-06-2012 06:18:38

Jeg syntes meget det er bedsteforældrene der vælger iPhone.. Jeg har selv tilrådet en bedsteforældre at vælge iphone, dels fordi androids omfang kan være svære at overskue for den ældre generation og dels fordi der ikke er ligeså mange golf-apps på dansk (den ældre generation har jo ofte lidt svært ved det Engelske) Desuden er Android jo ikke fint nok Pffft! I iOS 6 bliver special support til høreapparater, man vil kunne installere en driver til sit høreapparat og sågar også en gangstativ- fartmåler.

0 0
04-06-2012 05:34:48

Nej tak ingen iphone til mig tak. Hader den lille fedtede skærm og hele pengepuger konceptet bag den. Og jeg giver ikke en skid for trendyness og siliconebalder. Hvad er det jeg skriver som er fuld af fejl? (bortset fra at min nye ordbog lige skulle justeres til min skrivestil) der er ikke nævn nogle "fakta" om iphone som kan anfægtes, kun min personlige mening, som jeg har ret til at have

0 0
Footiefan 31-05-2012 22:15:29

@Leeroy

Øhh, okay så... Men det er slet ikke det jeg skriver om - men om salg (som Kim også nævner)

Og ja nu har de youtube videoer været nævnt mange gange efterhånden. Er det fordi man skal bekræftes i sit valg, at der hele tiden skal henvises til dem ;-)

0 0
31-05-2012 23:13:27

Næh jeg behøver ikke bekræfte mit valg. Yderligere er jeg I bund og grund ufattelig ligeglad, med hvilken mobil folk vælger at købe. Dog er det alligevel meget sjovt at drille de enfoldige snopper . ;-)

0 0
Kim 01-06-2012 07:35:31

God pointe - du køber den mest hypede Android telefon i historien, skriver om hvor meget bedre den ef en historiens bedst sælgende, men det er de andre der er snobber og kræver bekræftelse?
Take a long hard look in the mirror dude... ;)

0 0
01-06-2012 08:20:41

Jeg har både haft sgs 2 og noten og har bestemt ikke købt sgs 3 fordi den er hypet. Jeg har dog heller ikke stået i lange køer med morgenfisen stadig hængende i bukserne for at få et lækkert status symbol. Sgs3 er jo lavet af plastik ... det er jo rent lort i forhold til en iphone lol . Ok der bliver talt om salgstal... og gjorde jeg ligesom de andre havde jeg jo købt en iphone. Det er jo verdens bedste smartphone fortæller de mig mens morgenfisen langsomt siver udaf armanibukserne. :-)

0 0
Footiefan 01-06-2012 10:54:56

Nu er der jo også sjældent kø på gaden til en ny android, såå... ;-)
Men igen, det handlede om "androids svar på iPhone". Og sikker på Samsung, HTC osv., gerne så en lang kø til deres mobil - og et konstant mega højt salg måned efter måned. Hvordan de så bliver solgt, i en kø eller ej, er da fuldstændig ligegyldigt. Det er bare popsmart ævl og varm luft.. ;-)

0 0
Søren D 01-06-2012 11:22:31

enig!

0 0
Kim 01-06-2012 09:24:34

Men du gør jo som alle andre, bare ikke reaktionen men mod-reaktionen. Jeg ved godt du bilder dig selv ind at dit valg er hævet over dem der har valgt iPhone (som jo ALLESAMMEN har ligget i kø - vi ved alle at iPhone kun sælges i den uge omkring udgivelsen) men du er nøjagtigt det samme produkt af markedsføringen.

Tillykke med dit informerede valg og frie vilje... LOL

0 0
04-06-2012 06:02:12

"vi ved alle at iphone kun sælges i en uge" næhh men der går ca. En uge før en af iPholkes'ne råber "jamen, det er jo bare en telefon! "

0 0
Kim 04-06-2012 06:16:54

Og det er en dårlig ting? Fordi fandroids er overbeviste om at en SGSIII er et rumskib eller hvordan?

Du skal vist tilbage under broen nogle år, dine trolling-skills er på babystadiet.

0 0
04-06-2012 08:01:02

Hvorfor læser/skriver du i det heletaget på et indlægt der handler om en Android telefon når du selv er tilhænger af iphone. Formentlig kun for at starte en flame war.

0 0
Kim 04-06-2012 08:06:42

Hvad for dig til at tro at jeg er iPhone tilhænger?
Jeg kan bare ikke lade dine fableri stå alene, nogle kunne jo komme til at tro at der fulgte et par "silikonepatter" med en iPhone, eller var det omvendt?

0 0
04-06-2012 09:22:46

ROFL! "folk kunne tro der følger et par nye patter med en iphone" :-D... Men du må indrømme at det kunne være skide skægt/tragikomisk. Tror dog ikke der er mange der ville tro det pga. Noget jeg har skrevet, så der syntes jeg IGEN at du nedgøre andre menneskers intelligens og er stærkt generaliserende, som du klantrede mig for at være i tidligere indlæg.

0 0
Kim 04-06-2012 11:12:22

Jeg skriver at "nogle kunne jo komme til at tro", altså et antal. Det er ikke en generalisering. Så skulle der have stået "man", "vi", "alle" eller "folk/folket".

Du skriver til gengæld:
Iphone folk siger galaxy er lavet af af plastik... Ad! I men det er den sammen slags, mennesker der får indopereret silicone og plastik i diverse kropsdele.. Synd man ikke kan transplantere en hjerne.. Hurra for iphone og nye patter lol"

Når man har kæmpet sig gennem de hjælpeløse sætninger, kan man ikke undgå at stå tilbage med generaliserende udtalelser. Man kan blive i tvivl om hvorvidt du både angriber hvad man populært kalder kosmetiske operationer OG body modifications i samme omgang, men stadigt står men tilbage med generaliseringer.

Såå... var der andet? ;)

0 0
04-06-2012 13:08:06

Jeg er ked af at du har svært ved at læse, men bare rolig øvelse gør mester. Jeg er mere bekymret for din manglende evne til at forstå, hvad det er du læser. Desværre har jeg ikke tid/lyst til at undervise dig, og jeg kan ikke retfærdiggøre at bruge mere tid på dig. Få et job og få et liv.

0 0
Kim 04-06-2012 14:06:06

Jeg har skam begge dele, men kan forstå det er der skoen trykker. Men du har helt ret, du burde koncentrere dig om jobsøgningen i stedet. Et lille råd - de der røde linjer under ordene betyder at du har stavefejl. Grønne at den er gal med din grammatik. Brug det!

0 0
04-06-2012 15:05:07

Jeg bruger ikke stave kontrol fordi jeg skriver ikke på en pc og er først ved at få justeret denne nye ordbog ind, då den ikke bytter ord ud dom den skal. Held og lykke og god bedring til dig.

0 0
Kim 04-06-2012 16:02:31

Så prøv noget andet der kunne hjælpe - stop op, læs og ikke mindst tænk over hvad du taster... You're writeing beyound the speed of thought, it's not becomming...

0 0
Jonas Renner 04-06-2012 16:28:14

Du er jo så ikke en skid bedre selv. Og hvorfor bliver du overhovedet ved at diskutere? Hvis du nu var klog, havde du sluppet denne tråd for længst.

Please, kom nu videre. Hvor ofte skal vi lige have diskutionen vedr. generalisering af hhv. Android og iOS brugere? Man burde jo vide man aldrig kan blive enig om noget som helst, når vi snakker om de to "folkegrupper".. Den ene lejr mener det ene, den anden noget andet. "De folk er dit", "De folk er dat".. Jeg tror vi har forstået det.

0 0
Kim 04-06-2012 17:47:30

Det kan du have ret i - never argue with a fool, people might not know the difference.

Men bemærk venligst, at jeg ikke har skrevet noget om nogen, andet end at Leeroys generaliseringer er obskure.
Hvis jeg endeligt skulle sige noget om nogen, så vil jeg tro at der er lige så mange der har silikonepatter som bruger Android, som der er der har iPhone. Faktisk vil jeg vædde med, at men ikke kan bruge plastik og/eller silikone indholdet i en person, til at afgøre om de hører til iOS- eller Android-folket.

Just sayin´

0 0
Jonas Renner 04-06-2012 19:20:04

Anden del af min kommentar var også henvendt til jer begge, uden at anfægte hvor meget I hver i sær snakker generaliserende. ;-)

Men forstår dig udemærket i dine posts, for du kommer ingen vegne ved at diskutere med ham, hvilket også er grunden til jeg lagde et svar ved dig..

Jeg er selv Android-mand, men kan tydeligt se at at Leeroy er af dyp radikal holdning mht. Android, og ja, det er næsten trist.. Men fred være med det.. Lad da manden - bare drop diskussionen. :-D

0 0
04-06-2012 19:30:26

Slap dog af mand. Jeg laver bare lidt sjov med jer. Også gejler i helt ud. Og prøv nu at kom lidt videre ikke. ;-)

0 0
04-06-2012 19:40:24

Jeg er da skide ligeglad med android og iOS. Det er begge super gode styresystemer med hver deres styrker og svagheder. Og seriøst! det betyder virkeligt ikke noget for mig, hvilket system folk har på deres telefon, jeg kender masser flinke og gode mennesker som har en iPhone. For mig er det kun sjov. Og jeg startede ikke den hårde tone og fordømmelser af specifikke personer som skriver her.

0 0
Jonas Renner 04-06-2012 19:19:38

Anden del af min kommentar var også henvendt til jer begge, uden at anfægte hvor meget I hver i sær snakker generaliserende. ;-)

Men forstår dig udemærket i dine posts, for du kommer ingen vegne ved at diskutere med ham, hvilket også er grunden til jeg lagde et svar ved dig..

Jeg er selv Android-mand, men kan tydeligt se at at Leeroy er af dyp radikal holdning mht. Android, og ja, det er næsten trist.. Men fred være med det.. Lad da manden - bare drop diskussionen. :-D

0 0
04-06-2012 07:22:45

"Dine trolling skills er på baby stadiet" rofl..for det første troller jeg ikke, men der er nok en lille fin mand der er blevet stødt på manchetknappen over noget jeg har skrevet og dermed virker trolling skills på baby niveau altså på dig. Desuden fatter jeg bare ikke hvorfor du bliver ved med at skrive og kommentere på det jeg skriver.

0 0
01-06-2012 09:45:42

Nej det gør han/nogle af os jo nemligt ikke. Vi køber den fordi vi syntes at det er den fedeste mobil der findes lige nu. Ikke fordi der er hype eller andre har den, eller om den skulle være et status symbol(hvilket den ikke er :D).

0 0
Footiefan 01-06-2012 11:01:19

Mon ikke den massive hype/omtale til S3 også trækker flere "medløbere" med på sigt... Masser af omtale vil alt andet lige give et større salg. Alt andet er naivt at tro.

0 0
Søren D 01-06-2012 11:21:10

Nu kan man jo ikke altid projekterer egne erfaringer på andre, men hvis der her hentydes til Iphone-medløber-syndromet, så har du sikkert ret! Mere omtale har det med at generere mere salg, specielt hvis omtalen er genereret af at positive egneskaber ved et produkt, frem for rent hysteri.

0 0
Kim 01-06-2012 10:14:34

Og hvor længe har du ventet på den, selvom du naturligvis er fuldstændigt upåvirket af hypen..?
Indtil præsentationen for nyligt vidste du jo, som alle andre, ikke hvad katten i sækken indeholdt.

0 0
01-06-2012 13:05:12

Nej jeg ventede med spænding på om den kunne indfri mine forventninger til den, hvilket den gjorde. Ellers havde valget jo bare ligget på HOX.... ;D

0 0
Søren D 01-06-2012 10:44:05

Hvis man går og ønsker sig en ny Android telefon er man jo i den heldige situation at der konstant sprøjter den ene fede model efter den anden ud - man behøver ikke gå og vente i evigheder. Kan godt forstå at folk med hang til Apple produkter er skide misundelige...men er da sikker på at Apple også snart har en ny telefon til jer, så I også kan få noget at kommenterer på her på sitet - indtil da må I så bare stå for underholdningen her i tråden - keep up the good work!

0 0
Kim 01-06-2012 11:17:31

Arh hånden på hjertet - hvor ofte skuffer de ikke fælt? Galaxy Nexus, One X, Optimus x2? alle pæne på papiret men en kæmpe skuffelse...

Og jeg er skam ikke til iPhone. Jeg morer mig lige kosteligt over Jobs Kult og alle de blinde Fandroids.

0 0
Søren D 01-06-2012 12:54:24

Optimus2 må jeg give dig helt ret i - det bekendtskab kostede mig dælme dyrt i tabte timer uden telefon. Men med en gang root og ny firmware blev det faktisk til en helt anstændig telefon - men det var ikke LG softwarens skyld - big FAIL!

Og hvis du taler stereotyper så kig evt her: http://www.ourmobileplanet.com/da/

Tankevækkende at det i DK i 2012 er kvinder mellem 30-49 der ligger i spidsen som IOS telefon-brugere, mens det yngre publikum i samme periode er gået efter Android:

http://www.ourmobileplanet.com/da/graph/?country=dk&category=DETAILS&topic=DETAILS_OPSYS&stat=OPSYS01&stat=OPSYS03&wave=wave2&age=a18_29&age=a30_49&age=a50&gender=male&gender=female&active=age

0 0
Benjamin Jensen 03-06-2012 15:39:51

Sgu da ikke så underligt Søren. Den yngre generation er på SU, eller tjener ikke så meget. Derved har de jo ikke råd til en rigtig tlf, men må nøjes med en Android ;)

0 0
04-06-2012 05:48:06

Der var den! "en rigtig telefon"... Ja det er den. En telefon og ikke meget mere. Det kunne være kønt at sidde og lege smart med sådan en rigtig telefon og stritte med rødvinspatterne. Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg hellere have en windows phone f.eks en Nokia lumia 900.

0 0
Kim 04-06-2012 07:05:21

Du havde alle muligheder for at gå efter iPhonens evner som telefon, istedet fabler du stadigt rundt om kropsdele. Du har ganske tydeligt nogle mindreværdskomplekser, og da dit eneste "argument" omhandler bryster, er det voldsomt svært at tage dig seriøst, selvom man ikke kan lade være med at have lidt ondt af dig.

Hvis du magter at fremlægge bare en eller anden form for argumentation, der ikke omhandler t&a, så ser jeg gerne på det. Det behøver ikke engang være gode argumenter.

1 0
01-06-2012 11:14:11

Jeg må sige, at jeg har ventet pænt lang tid på sgs 3 og i mellemtiden blev hypen mere og mere vild. Formodentligt fordi der var mange der glædede sig til den kom, og fordi sgs2 sparkede max røv blev forventningerne skruet meget højt op.. Og i. Store træk blev de indfriet.. Jeg vidste med rimelig sikkerhed at Samsung ville levere en mobil to rule them all.
Sagen er at hvis jeg købte mig en iphone.... Ville den kede mig ihjel på stedet. Jeg ville glemme den alle mulige steder, fordi den er så upersonlig og kedelig. Har man set en iphone har man set dem alle.Iphone folk siger galaxy er lavet af af plastik... Ad! I men det er den sammen slags, mennesker der får indopereret silicone og plastik i diverse kropsdele.. Synd man ikke kan transplantere en hjerne.. Hurra for iphone og nye patter lol

0 0
Kim 01-06-2012 11:28:11

Ca 26% af de danske smartphones er iPhones. Dine tydeligvis mindre begavede generaliseringer ville give en fjerdel af den smartphoneejende befolkning silikonepatter som de så kan bruge til at snyde sig foran i køen, hver gang der kommer en ny iPhone..?

Der kører pt. en retssag i Norge - det foranlediger mig til at vide at alle nordmænd er terrorister.

0 0
knudknud3 01-06-2012 18:19:44

Nu er vi vist ved at være langt ude.
Ironi er godt, men når du (og andre) bruger slangudtryk, mister ironien sin betydning. Jeg håber, det er slang, da jeg aldrig har set en silikonepat. Det ville ellers være et syn for guder.

0 0
01-06-2012 12:10:59

Lighedstegnet mellem silicone patter og iphone er blot at det handler om udseenet og "hvad de har andre har" ikke om indhold og anvendelighed.. Nu nævnte jeg patter men det kunne ligeså godt være balder eller andre kropsdele. Lol..

0 0
Kim 01-06-2012 13:32:21

Ja, den der type mennesker der går til tandlæge og alt muligt, kender dem godt... ;)

0 0
01-06-2012 14:56:15

Hmm... Sili patter og tandpleje syntes jeg ikke falder i sammen kategori.

0 0
Footiefan 01-06-2012 11:04:39

Tydeligvis en grøn fanatiker vi har her - religion! ;-)

0 0
Søren D 01-06-2012 11:14:39

I takes one to know one...

0 0
Footiefan 01-06-2012 13:07:50

Har både en iPhone 4 og en S2 - så jeg har splittet personlighed, og dog. I bund og grund er jeg ligeglad, har dem fordi JEG kan li' dem :-)

0 0
01-06-2012 13:11:50

Og sådan skal det jo også være :D

0 0
Footiefan 01-06-2012 13:13:05

Jep :-)

0 0
Søren D 01-06-2012 08:52:46

Hvornår pokker får Mobilsiden indført en like eller + knap til indlæg der hæver sig over gennemsnittet? Her var da et der fortjener det...

0 0
Kim 31-05-2012 20:22:39

Sammenligningen går på salgstal, kan SGSIII tage salg fra iPhone?
Det tog iPhone 4S under et kvartal at sælge lige så mange enheder sonm SGSII har gjort totalt set. Siden er det tal mangedoblet.

Selvom SGSIII skulle komme op på det dobbelte af sin forgænger, så er der stadigt lang vej til iPhone niveau.

1 0
31-05-2012 15:17:48

Det betyder bare at john g og muligvis andre inkarnerede iphone tilhængere også syntes at sgs 3 er fed.

1 0
Kim 31-05-2012 16:06:33

Må jeg henvise til min post "Whine" ovenfor...

0 0
C.H. 31-05-2012 11:23:03

Kan det bekræftes at det forholde sig som følgende citat
"Med en skærm på 4,8 tommer er Galaxy S3 naturligvis rigtig god til nettet og den sluger da også al indhold. Men det er skuffende, at teksten ikke tilpasser sig skærmen, når man zoomer ind og ud. Dobbeltklikker man på skærmen, zoomer den ind til et bestemt niveau, som man selv kan indstille til et vist punkt, men selv her tilpasser den ikke teksten, hvis jeg skruer indzooming op til for eksempel 125 procent"
citat mobil.nu.
Og hvis ja, hvordan opleves det så?

0 0
Mobilsiden.dk 31-05-2012 13:05:43

Ja, det kan bekræftes, at det er sådan at standard-browseren opfører sig.

Hvis du er "langt fra" en tekst, så dobbeltklikkes, hvorefter der zoomes til skærmbredde, men teksten re-formatteres ikke hvis man zoomer længere ind.

0 0
Søren D 31-05-2012 11:19:01

Hvor meget bloatware er der fyldt på S3? og her tænker jeg ikke på touchwiz.

0 0
knudknud3 30-05-2012 09:51:13

Jeg bruger stadig min Nokia 5230, men ønsker mig en SGS3. Testen var faktisk forståelig for mig - tak.

MMS, der komprimerer kraftigt, er lidt af en skuffelse - og dog. En komprimeret fil skal jo udpakkes igen. En uddybende forklaring på, hvor meget den komprimerer, ville være på sin plads - eller blot et eksempel. Sker der en forringelse, når filen pakkes ud?

Automatisk upload af foto/video til Dropbox er forhåbentlig en nøjagtig kopi.

Dropbox kender jeg fra computeren, hvor det fungerer perfekt, men fra en mobil aner jeg intet om det. Måske en eller anden kunne forklare, hvordan en upload af video foregår fra en mobil. Kunne det være, at når en video er færdigoptaget, så ligger den allerede på Dropbox?

0 0
Casper Bang 30-05-2012 09:57:07

Billedkomprimering er såkaldt lossy, dvs. du kan ikke "pakke ud" i bedre kvalitet end det er komprimeret til.

Når dét så er sagt, hvem f..... bruger MMS i dag? Det var smart før smartphones til at sende små frimærkebilleder, men det er da 100 gange nemmere bare at maile eller dele på Facebook mv. Og MMS hører efter min mening ikke til som relevant test punkt for en top-of-the-line smartphone anno 2012, der må forventes at være koblet på Internettet 99% af tiden.

0 0
31-05-2012 09:59:55

Det forudsætter at dine venner og familie også er på fjæsbogen eller bruger mail i telefonen. Derfor skal en smartphone være bagudkompatibel, her ift. MMS, ellers er den faktisk ikke smart. Det er med andre ord relevant med både MMS og sidste nye 2012 teknologi.

0 0
Casper Bang 31-05-2012 10:36:15

Jeg sammenligner brugere af MMS med folk der stadig bruger VHS bånd men forventer SD/HD kvalitet.

Benytter man en gammel teknologi myntet på at sende billeder i frimærkestørrelser, så må man også forvente et resultat derefter.

0 0
31-05-2012 12:06:51

Komprimerer SGS3 MMS mere end andre/end standarden for MMS? Sammenligningen med VHS er lidt søgt - ingen forventer sig HD kvalitet af en VHS. Og ingen regner vel MMS som andet end en måde at sende et billede på der kan åbnes på de fleste telefoner - også non-smartphones. Og kun billeder taget med allerbedste telefoner er værd at gemme på. Billeder i los-less kvalitet (taget med en ordenligt opløsning/optik) er en anden historie og her er bl.a. dropbox en god løsning. Der er mange der ikke har behov for at eksponerer sit liv på FB og FB duer ikke til ordenlig billede arkivering.

0 0
31-05-2012 13:06:31

Hvorfor skulle den også gøre det ? :D Og uanset hvad, så vil du jo kunne se billedet ganske fint på den anden mobil. Det er jeg slet ikke i tvivl om.

0 0
Kim Hansen 30-05-2012 10:23:45

I samme tråd - Er det muligt at opsætte den enkelte kontaktperson, eller helt generelt, til at modtage f.eks. på mail som standard. Så man ikke behøves, når man har taget et billede og vil sende til en person, at vælge om det skal være til hans mail eller som MMS?

0 0
Ghafuri 30-05-2012 11:11:47

Casper Har dropbox på min One X og det fungerere flydende og optimalt! - du venter 2 sekunder og den har allerede opdateret mappen med billeder fra din mobil. Svære er det ikke :-)

0 0
knudknud3 30-05-2012 10:05:40

Glimrende - jeg bruger hverken MMS eller SMS.
Har du lidt at tilføje til spørgsmålet angående Dropbox?

0 0
Simon Iversen 30-05-2012 10:36:56

Da du har mulighed for at alle billeder du tager bliver lagt ind i en selvvalgt mappe på din dropbox i fuld kvalitet. Så der slipper man for trælse overførsler :)..

0 0
Casper Bang 30-05-2012 09:14:49

Kommer der en test på video som opfølgning på den udemærkede gennemgangsvideo?

I har sikkert været presset af deadline. Jeg undrer mig bare over dette noget sjuskede review, der nærmest virker som kastet sammen uden bare en tilsnigelse af en rød tråd. Introduktion der starter som konklusion, afsnit der flyder rundt på må og få imellem hardware og software, og sølle 4 linier omkring en skærm der repræsenterer det ypperligste man kan få fat på i dag.

Tak for anmeldelsen, men jeg er lidt skuffet og håber på en mere poleret opfølgning.

0 0
Mobilsiden.dk 02-06-2012 23:22:56

Hej Casper

Vores videotest kan du se her:
http://www.mobilsiden.dk/web-tv/samsung-galaxy-s-iii-den-bedste-android-lige-nu,lid.21395/

0 0
knudknud3 30-05-2012 10:01:47

Jeg synes, testen var udmærket, men jeg kan klart tilslutte mig ønsket om en videotest. Gerne med BÅDE udendørs OG indendørs optagelser.

0 0
Jøren 30-05-2012 01:34:43

Endnu engang er Nokia fuldstændig glemt.. NOKIA VAR DE FØRSTE TIL AT INTRODUCERE AKTIV LÅSESKÆRM (Nokia Bubbles)
Har lige erhvervet mig en SGS II, må indrømme at jeg nok køber en Nokia næste gang, selvom den kan mange ting, og er meget funktionel.

0 0
Katron 30-05-2012 06:01:12

Vi må se i øjnene at Nokia's symbian ikke intresserer mobilsiden specielt meget, ej heller hvad symbian kan og ikke kan.
Samsungs "Allshare play" har været præinstalleret på symbian telefoner siden 2006 i N95.
Til symbian 3 enheder, skal app dog hentes seperat i nokiastore, og denne hedder play to. Så kan man også afspille fra mobil til alle DNLA enheder, og desuden gøre mobilen tilgængelig på netværket, til afspilning den anden vej rundt.
Desuden kunne det klæde mobilsiden at støve lidt op i hvad nokia render og roder med på beta labs.
Har for en måneds tid siden hentet en app der hedder Nokia Bots til min N8, som er intet mindre end genial. Den lærer selv ens brugsmønster, og indretter automatisk telefonen herefter. På homescreen oprettes automatisk genveje til mest brugte apps, mest brugte kontakter, automatisk indstilling af vækkeur, og mange andre ting.
Hvis man hver aften feks slår bluetooth fra når man går i seng, så gør der nogle få dage, så har mobilen lært det, og gør det herefter selv.
Efter et par uger har den sågar lært, at jeg i weekenderne ikke sætter mobilen på lydløs, når jeg går i seng.
Mobilen lærer simpelthen automatisk at lave de småændringer man foretager i hverdagen.

Ontopic:

Rigtig go gennemgang af SGS3. Selvom der er meget fokus på de såkaldte nyskabende funktioner, så synes jeg ikke SGS3 tilbyder noget der ikke er set før i en eller anden udformning, dog synes jeg at "Smart Stay" funktionen virker som en funktionel funktion.
Google maps navigation, har jeg ikke meget fidus til. Det virker ofte som nogle ret tilfældige ruter der foreslåes. Kan ikke forestille mig at Samsung har knækket den nød.

Er endomondo appen så integreret på SGS3, at man feks har betjening af musikafspiller direkte fra endomondo skærmen, som vi kender det fra Symbian??

Nu hvor SGS3 har bluetooth 4.0, hvordan fungerer den så med bluetoothudstyr. Jeg tænker på bluetooth i bilen. Har en Volvo hvor SGS2 feks ikke kunne streame musik til, hvilket min N8 kan. Nokia Lumia 800 fungerer ikke ordentligt med bluettoth 2.1. Den overfører ikke lyden ved opkald, men kan fint streame musik. Der var ingen problemer med min gamle N95 som også havde BT 2.1.

0 0
Trentors 30-05-2012 08:44:12

Nu havede jeg en N82 og en N85. Ja den havde DNLA men ligesom alt andet Symbian så havde ingen ulejliget sig med at gøre det brugbart. Det var så langsomt og sløvt at det reelt ikke kunne bruges. Det var en klasse-eksempel på at Symbian kunne en masse i teorien men den praktiske tilgang nærmest var idiotisk.

Desuden har der været AllShare på forgængeren også. Det som er nyt i SGS 3 (og som ikke nævnes) er AllShare Cast som fungerer som mirroring. Se det er nyt og smart (og UDEN lag).

0 0
CJ 11-08-2012 16:17:11

Fik AllShare Cast donglen i dag og det er simpel plug and play. Har kun prøvet den i 10 min nu, men det kører fejlfrit og gør de forventede ting so far. Prøver at tage den på arbejde i morgen og se lidt film :-)

0 0
Trentors 30-05-2012 08:46:45

Og ja Endomondo kan styre musikken direkte fra selve app'en. Det har jo ikke noget med SGS3 at gøre men derimod bare at Endomondo tilgår musik-API'et i Android.

0 0
30-05-2012 08:35:31

Endomondo delen har jo intet med sgs3 at gøre, det er jo hvordan de har lavet app'en til android. Så det kritikpunkt må du jo tage op med endomondo selv.

Med hensyn til din volvo, mon ikke grunden til at sådan noget virker med nokia, er fordi de i så mange år har været dem der satte standarden ? Så bilproducenterne har "tunet" deres udstyr efter dem ?

Men det sjove er så at en bluetooth standard åbenbart alligevel ikke er en standard :D

0 0
Simon Iversen 30-05-2012 00:16:14

Hej mobilsiden (vel mest John).

Fin test i har fået lavet med mange fine overvejelser. Jeg finder det dog underligt, at i spørger sidens brugere hvad de ønsker testet og ikke tester det eller kommer ind på det (urimelig?) kort.
Fx var der en der gerne så en test af GPS, går ud fra at det var omkring hvorvidt understøttelsen af GLONASS var af nogen betydning og bliver spist af med; "GPS-delen er hurtig til at fastslå positionen, samt præcis". En sætning der ikke siger meget om hvordan den er forhold til konkurrenterne. Derfor kunne det måske være en idé i stedet for at ’proppe’ det ind i artiklen skrive sidst, at man vil komme med en opfølgning omkring den specifikke ting og skrive det i anmeldelsen hvis dette er på tale. I tester jo fx DLNA (uden WiFi direct) funktionen som ikke er ny, hvorfor en kort GPS test, en modem test på download/upload hastighed kunne laves i stedet (hvilket kunne være en fin ting at have som fast inventar i jeres tests).

Samme eksempel med mit personlige ønske omkring batterilevetiden. Det tager ikke mange sekunder at gå ind under indstillinger og batteriforbrug og tage et screenshot for at se hvad den største strømsluger er. Dette ville også betyde at man kunne komme med belæg for denne form for argumentation:

holder strøm på niveau med konkurrerende smartphones, så det er nok den store skærm, der er med til at gøre indhug i strømmen"

Nu lyder det alt sammen meget negativt hvilket ikke var meningen. Som jeg startede indlægget med, mener jeg det er en fin test med mange gode pointer og overvejelser.

0 0
29-05-2012 23:35:57

Jeg syntes du har skrevet en god og gennemført anmeldelse. Og Samsung formåede også (igen) at give mig den wow effekt og CPU en er fantastisk og for det hele til at spille perfekt. Selvfølgelig som man kan læse i verve reviewt ( som er urimeligt kritisk) er nogle af de nye features nærmest bare gimmicks f.eks. s-voice ...der er dællenme ikke mange der bruge det i det daglige, fordi hele den teknologi slet ikke er moden nok og det virker dårligt. Men der skal jo være noget gejl ellers ville reviews få overskriften "virker men er super kedelig og kan ikke noget specielt". Jeg syntes 6 stjerner er rimeligt, somom der stadig er plads til forbedringer.... mest på touchwiz fronten. Jeg er hoppet på nova launcheren igen... bedste features er : internet oplevelsen, kameraet og skærmen. Lækkert design og dejligt let.

0 0
Kim 29-05-2012 23:02:49

Du kunne da godt have givet den 7 ud af 6, det gør du sikkert med iPhone 5, og du hader bare Android etc etc etc

0 0
Benjamin Jensen 29-05-2012 23:06:36

hahahaha good one Kim :D

0 0
SaL^ 29-05-2012 23:01:40

Måske er det bare mig, men hvad er ideen med en låseskærm hvis den bliver vurderet på antallet af funktioner? Så kan man da ligeså godt bare slukke skærmen, så har man hurtigere adgang til alle funktioner alligevel?

0 0
Alfix 29-05-2012 22:44:50

Den bagside er altsaa suspekt udover alle graenser. En gang bloed bloed lort ligner det, se lige: http://www.youtube.com/watch?v=IulbyW8J0t0&feature=player_detailpage#t=354s

0 0
30-05-2012 08:27:25

He godt set :D Så meget for en billig plastic mobil.....(havde dog købt den uanset hvad)

1 0
kelddaug 29-05-2012 23:24:34

Læs om polycarbonats egenskaber:
http://www.glas-direkt.dk/side1.php?p_id=78

0 0
kelddaug 29-05-2012 23:20:40

Det er polycarbonat (Lexan) det er det der bliver lavet covers til fjernstyret bil af... i wonder why.
Det er stærkt kan tåle slag.
Hellere blødt end skrøbeligt lort.

0 0
tewic 29-05-2012 22:54:40

Det er samme type blød plastik der benyttes på SGSII. Det fungere fremragende imo. Min ca. 1 årige SGSII's bagside ligner praktisk talt at den er helt ny. På trods af den er blevet tabt mange gang.

Ofte klikker bagcoveret sig delvist af hvis man taber den. I stil med de gamle Nokia telefoner hvor coveret og batteriet sprang ud, for at absorbere stødet. Så umiddelbart virker det som et gennemtænkt valg. Selve telefonen har jo ikke det flex som bagcoveret i sig selv har.

0 0
Christian Dam 29-05-2012 17:46:37

Er der nogen der ved hvornår 32 GB versionen kommer til Danmark? I blå vel at mærke. Jeg vil nemlig helst bare have den med stor intern hukommelse

0 0
29-05-2012 20:32:22

På Expansys.dk kan du allerede nu forudbestille den i 32gb.

0 0
29-05-2012 21:16:13

Forestille og få leveret og 3 måneder. ;-)

0 0
29-05-2012 21:17:11

Står der en leverings dato?

0 0
29-05-2012 23:29:09

Lad mig se efter for dig Leeroy. Nej. Det var derfor jeg skrev forudbestille. Så er man først når den kommer. Expansys er internationalt, så når den kommer, så kommer den der først.

0 0
29-05-2012 19:01:26

Måske... men ikke foreløbigt

0 0
BE 29-05-2012 17:19:28

Den tyndere end SGS II'eren og lidt større.

Det at den er tyndere kan nogle lide, men jeg foretrækker så afgjort den havde lidt mere krop.
Det vil ganske rigtigt også betyde større vægt, men det ville nok også bedre passe.

Vist lyder det flot de har lagt et 2.200mAh batteri i, men set i sammenhæng med den større skærm, oog det der så kræves af grafikprocessoren, samt den nye Quad-processor, at der skal endnu mere batteri til f.eks. 2.500 - 3.000 mAh før det bliver rigtig godt, og den har strøm nok til flere dage.

Foreløbig er den kun i hvid, og det er ikke en farve jeg bryder mig om.

0 0
29-05-2012 18:56:13

Citere lige en fra facebook kommentarene:

William Nikolaj Klausen

Jeg har haft den siden i fredags, og ser rigtig godt ud med batteritiden. Selv om den har kørt mere end normal brug. Men i nat har den kun brugt 5% strøm og ikke unormalt at den gamle SGS2 brugte en 15-20% Tror at jeg ved normalt brug har strøm i 2 dage, hvor jeg ellers kun havet til 1 med den gamle. :-)

0 0
29-05-2012 17:12:22

At den er sygt hurtig på nettet. Modemet er bedre end noget andet 3g modem jeg har prøvet. Jeg deler sgs3 's 3g med min laptop og har i alle hastigheds tests fået 7-8 Mbit/s jeg får normalt kun mellem 3 og 5 Med sgs 2 og sg note (mit nuværende abonnement lover optik 6 Mbit ... men jeg trækker mere med sgs 3. Jeg glæder mig til mit tlfnummer ryger over til bibob som lover op til 32 mbit . Så kan jeg forhåbentligt køre 21 Mbit/s :-) ... hvad skal jeg med en fast forbindelse ;-)

0 0
29-05-2012 19:05:23

Jeg har kørt en Benchmark test med quadrant og den owner alt inkl. HTC x one

0 0
Frank 29-05-2012 14:18:45

Hej jhon.

Nu skriver du at Dlna er langsomt, som jeg da også er egnig i. Men er det ikke defor HTC har lavet deres ejet "HTC media link"? og som kan ses på videoen i linket her under ser det ud til at virker ret godt.

http://www.youtube.com/watch?v=CnqRXJVWi_k

Kunne være nice hvis du ville lave en sammenligning mellem Dlna og HTC media link.

Syns også det var lidt synd at HTC media link og HTC car ikke blev fremhævet under din test af HTC one X, da det er funktioner der intereseret mig meget og det kunne være fint at fået et dansk syn på det.

0 0
mss999 29-05-2012 20:10:01

Det ville da være urimeligt ikke at sammenligne med All Share Cast donglen, som er en ny feature og netop også giver mirror på en vilkårlig enhed med HDMI stik. DLNA er jo ikke nogen ny feature i SGS2 i forhold til SGS1.

http://www.engadget.com/2012/05/03/allshare-cast-wireless-streaming-dongle-samsung-galaxy-s-iii/

http://www.youtube.com/watch?v=O-sAEJmTswU&list=PL560BCDD708C95EEE&index=11&feature=plpp_video&hd=1

0 0
Mobilsiden.dk 29-05-2012 16:30:14

Hej Frank,

Vi har ikke testet Medialink og Carkit, da vi endnu ikke har modtaget produkterne fra HTC til test. Men du har ret, det kunne bestemt være interessant.

0 0
Simon Iversen 29-05-2012 15:27:39

For at knytte en kommentar vil jeg gerne vide hvordan i testede med fjernsynet?.. Har i brugt deres dongle der understøtter WiFi direct, eller kører i blot DLNA?. Hvis det blot er DLNA så det nok der grunden skal findes til den langsomme opførsel?

0 0
Mobilsiden.dk 29-05-2012 16:31:17

Hej Simon,

Det er testet med et Samsung TV der har indbygget trådløst netværk og DLNA. Men ja - det er formodenlig i denne del, at den sløve hastighed skal findes.

0 0
netfors 29-05-2012 10:05:50

Hej. Er det muligt at teste hvor god gps'en er i telefonen? Jeg tænker både mht. navigation, men ikke mindst i forbindelse med div. sports app's blandt andet Endomondo og Runkeeper?

0 0
MathiasF 26-05-2012 22:39:24

Jeg fik mulighed for at lege lidt med vores udstillingsmodel i Elgiganten (jeg sælger telefoner .) Og en ting kunne jeg i hvert fald slå fast. Den er forbandet hurtigt og kører helt glat, uden hverken host eller noget som helst. Skærmen er også rigtig nydelig og jeg tænkte ikke over at den egentlig var pentile. Ergonomien er helt i top.
Designet er ikke slemt når man står med den i hånden. Den ligner mest af alt en HTC Sensation XL når den ses forfra.
Dog er bagcoveret ulækkert. Føles billigt og ser billigt ud. Kunne faktisk sammenlignes med det bag cover som sidder på Lumia 610. Ligeledes synes jeg ikke den fysiske knap var god at trykke på, og foretrækker egentlig den på S2. Det nye touch wiz virker også lidt tungt i forhold til de ældre. Men Apex Launcher og bum så er det intet problem.

Men alt i alt meget positivt indtryk. Skulle jeg selv have en så skulle jeg uden tvivl finde en form for nyt backcover eller case for at skjule den bagside.

0 0
Jonas Renner 27-05-2012 14:46:22

Nu siger du, at du egentlig ikke lagde mærke til det var pentile display, men nærstuderede du den alligevel for at se om man kunne se de elendige subpixels denne type skærm forårsager? - Altså, jeg har selv set en Galaxy Nexus som skulle bruge samme teknologi, men da vidste jeg ikke det faktisk VAR samme skærmteknologi de benyttede.

Skal da endeligt nok selv ned og prøve den af, men da der kan gå lidt dage endnu før det faktisk bliver muligt, spørger jeg dig af den grund. :)

0 0
MathiasF 27-05-2012 15:22:55

Jeg nærstuderede den ikke nej. Jeg benyttede den som man vil benytte en mobil normalt altså ikke få centimeter fra mit ansigt. Forstået på den måde at ved normal brug så giver det ingen gener for mit vedkommende i hvert fald. Jeg ærger mig dog lidt over at jeg ikke fik den nærstuderet, men det må jeg gøre på tirsdag. :)
Samsung har bestemt arbejdet med at give en mere præcis og korrekt farve gengivelse. Jeg fandt til tider farverne på S2 unaturlige.
Min A/B sammenligning af S3 og One X erklærer One X som vinder. One X besidder stadig den pæneste skærm på markedet efter min mening.

0 0
mss999 26-05-2012 11:13:37

Hej John eller andre der måske allerede har fået telefonen,

Kan det be- eller afkræftes om sgs3 ligesom sgs2 cropper 1080p video optagelser, altså om den kun optager midten af sensorens indhold i stedet for at nedskalere som i 720p hvor tingene opfører sig normalt.

/m

0 0
mss999 29-05-2012 20:26:32

Er der slet ikke nogen nye ejere der lige kan undersøge dette. Det gøres meget enkelt, åben kamera i photo mode. Peg ud i rummet og noter dig afstanden til et eller andet, skift nu til video tilstand (1080p) og se om det du pegede på kommer MEGET tættere på som det gør på en SGS2.

/m

0 0
awesomeness 25-05-2012 23:44:25

Galaxy 3 VS HTC One X
+1: interface +1: 32GB hukommelse

Det blir kamera og lyd kvaliteten, der afgøre kampen.
Ser frem til resten af testen :)

0 0
Mr.Awesome 26-05-2012 00:17:06

Jeg glæder mig nu mere til at høre om hvordan processorerne er i forhold til hinanden.

Den eneste grund til at S3'eren tiltaler mig er de små fifs såsom Smart Stay, S Alert osv. Her har man virkelig nogle brugbare, eksklusive funktioner kun for S3'eren..

HTC One X har desværre ingen af den slags "showoff"-funktioner? One X er nærmest bare en ekstremt god smartphone der kan det samme som alle andre.. En skam den ikke har noget "eksklusivt" som Samsung og Apple har forstået. Det er ellers en fantastisk fed telefon.

0 0
MathiasF 26-05-2012 22:59:17

Alle de fine nye features i S3'eren fungerer fint og egentlig overraskende godt. Der er dog en frygt som jeg ikke kan slå ud af hovedet. Hvad så når S3'eren skal opdateres til næste Android version, skal der så ventes ekstra længe for at Samsung kan få opdateret alle de nye features?
Derudover er der kun en ting ved S3'eren af de nye features som tiltaler mig og det er smart stay. Resten vil jeg aldrig kunne få gavn eller brug af. Men det er selvfølgelig individuelt.

0 0
Mr.Awesome 26-05-2012 13:29:54

Det er ikke så meget showoff-funktioner som at have noget "eye candy", fancy funktioner og andre fifs der bare gør det lækkert at have en smartphone. Topmodellerne skal jo ikke kunne det samme som alle billigere modeller, bare bedre. Topmodellerne skal have noget særligt kun for dem.

Der findes jo tonsvis af Apps der sikkert kan det samme, men det er altid bedre at have funktionerne integeret i mobilen fra start.

Eksempelvis kan jeg langt bedre lide HTC Sense 3.5 end 4.0. Nok er det blevet hurtigere, men hvorfor fjerne alle de fancy effekter? I det mindste bør man kunne slå dem til/fra - såsom 3D karusellen.

De ekstra funktioner såsom Smart Stay, picture-in-picture, S Voice, Smart Alert osv er jo netop eksklusivt for SGS3 og er den eneste grund til at jeg synes S3 er noget værd (for en topmodel).

Det handler om detaljerne. Et lækkert design, fansy funktioner, lækkert interface og lignende. Samsung (GS3) har de fansy funktioner, Apple og Nokia (Lumia 900) har det lækre design, HTC (One X) havde et fantastisk lækkert interface, men nu ikke rigtig noget længere..

Når det nu er sagt foretrækker jeg nu stadig HTC One X og HTC Sense frem for de resterende smartphones.

Det er bare en skam at man ikke formår at gøre topprodukterne til noget helt eksklusivt.

0 0
Urbanus 29-05-2012 11:06:49

"Eksempelvis kan jeg langt bedre lide HTC Sense 3.5 end 4.0. Nok er det blevet hurtigere, men hvorfor fjerne alle de fancy effekter? I det mindste bør man kunne slå dem til/fra - såsom 3D karusellen."

Vejr-animationerne kan man selv slå til i Sense 4, når man vælger widgeten. Dem har jeg valgt at slå til - jeg er eye candy-junkie :-)

0 0
26-05-2012 10:40:48

Hvad har appel iphone som er unikt? Når vi ikke taler tredjepart apps.

0 0
26-05-2012 10:37:45

Jeg har set benchmark tests af sgs3 vs Xone og sgs3 owner alt. Samsungs quad er væsenligt mere effektive end tegra 3.

0 0
26-05-2012 10:07:44

SGS3 nakker one X på alle punkter, når du snakker ren performance.

0 0
awesomeness 26-05-2012 03:15:16

Tja...smag og behag. Jeg går nu mere op i lyd og kamera end jeg gør i showoff funktioner, selvom det er lækkert med nyt lir....:)

0 0
Mr.DJ 25-05-2012 23:03:15

lyder jo lovende indtil videre! :-)
Er osse spændt på hvordan batterilevetiden ser ud!

John G., du må osse meget gerne komme med en mindre opsummering af, hvilke forskelle der gør at man kan overveje Samsungen fremfor HTC's One S og viceversa! Da det jo lyder til at være nærmeste konkurrent! :-)

0 0
Mr.Awesome 25-05-2012 23:23:55

Da forhåbentlig HTC One X :)

0 0
hellas7 25-05-2012 15:44:03

elsker bare danske oversættelser

0 0
Filip 26-05-2012 09:58:34

Ja, på HTC telefoner hedder det "Træk fingeren henover" :)

0 0
BE 25-05-2012 15:23:23

Vist har det taget tid med, at få softwaren i orden, så det kan kun glæde, de endelig har fået styr på tingene.

SGS II og den seneeste opdatering har det åbenbart bedst med en "factory Reset", - men det burde ikke være nødvendigt.
Når nu det alligevel er tilfældet, så burde Samsung gøre mere ud af at fortælle dette.

Kies giver nogle muligheder for, at bevare sine data, - men det er lidt rodet og besværligt.
Det kunne udmærket ligge i softwaren, som en feature til kopiering på SD-kortet, frem og tilbage.

0 0
25-05-2012 12:06:40

Jeg har lige i dette minut modtaget en email fra elgiganten om at min pakke er sendt :-) .. Det er tidligere end ventet. Jeg vil dog ikke brokke mig over det. Godt jeg bestilte en hvid. Har haft så mange sorte telefoner at jeg tænkte at en hvid måske var spændende. Godt valg når den blå nu er forsinket.

0 0
hellas7 25-05-2012 15:45:33

er også blevet rigtig glad fordi jeg købte en hvid iphone. 9/10 køber den jo i sort (eller blå i SGS III's tilfælde)

0 0
25-05-2012 12:00:04

man kan ikke lave mapper ved at sætte to ikon oven på hinanden. Det er ærgerligt, da jeg syntes at det er en af de fedeste og nemmeste ting ved stock ICS og Nova launcheren. Men ellers starter testen da godt :-) .. Håber telefonen snart er der med posten, så men selv kan få sine nassende små pølse fingre på den

0 0
x
Om brug af cookies