Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   10.000 nye Windows-apps på en måned

10.000 nye Windows-apps på en måned

Antallet af applikationer i Windows Marketplace vokser med hastige skridt. Nu har app-butikken rundet 80.000.

App-butikkerne Google Play (Android) og App Store (iOS) er allerede langt foran konkurrenterne målt på antal, men flere og flere udviklere har også fået øjnene op for Marketplace til Windows Phone.

En ny analyse fra AAWP (All About Windows Phone) viser således, at der blev tilføjet 10.228 Windows-apps i løbet af marts, skriver wmpoweruser.com. Det vil sige i gennemsnit over 300 om dagen.

Dermed fortsætter Marketplace trenden, og tre ud af de seneste fire måneder har således kunnet tilføje over 10.000 apps. Ifølge AAWP indeholder Marketplace i alt 82.234 programmer.

Det er imidlertid ikke alle applikationer, der er tilgængelige over hele kloden. USA er den største afdeling med 69.123 programmer, mens Kina - et af de nyeste markeder - foreløbig må nøjes med 21.530.

Hvis Marketplace fortsætter den nuværende udvikling, vil 100.000-milepælen blive passeret i slutningen af maj.

Læs eventuelt mere via allaboutwindowsphone.com.

Kommentar

x

Opret bruger
Durante 09-04-2012 10:34:46

... Så må jeg indrømme at jeg elsker Windows phone's udvalg af apps. Da jeg var nødsaget til at bruge en android telefon i noget tid (sørg altid for at din lomme er vandtæt når det er øsende regnvejr), så kunne jeg ikke lade være med at tænke på at udvalget dér er ufattelig kedeligt. Der er bare ikke den samme charme for mit vedkommende, specielt spillet Tentacles var uudholdeligt at undvære i det tidsrum jeg ikke kunne bruge marketplace.
Kort fortalt, så er marketplace den bedste app butik jeg har prøvet indtil videre

0 0
Mortensen 11-04-2012 12:43:15

Som Android-bruger må jeg give dig ret i, at udvalget i Google Play er lidt kedeligt (og ekstremt dårligt hvis man kigger på tablet apps). Til gengæld er der de apps jeg har brug for. Overvejer at konvertere til Windows Phone, men så længe der både mangler apps til E-Boks, Amazon Kindle og Spar Nord Mobilbank, så holder jeg mig til Android.

0 0
Belgarion 08-04-2012 14:52:08

Man kan høre at æble folket er ude med riven igen, hvis i vidste lidt om det så ville i vide mere. Før tog det 72 timer at få sin app på windows market men nu kommer det til at tage en uge.

http://www.wpcentral.com/high-submission-rate-and-app-updates-windows-phone-marketplace-causing-delays

0 0
Thomas 08-04-2012 17:47:54

Det er vel bare de sædvanlige trolls, der er igang igen. Det er imponerende, at folk udtaler sig om ting, de tydeligvis ikke ved noget om.

0 0
Benjamin Jensen 09-04-2012 15:05:47

Og hvor der er trolls er der også en Thomas ;)

0 0
Thomas 09-04-2012 15:08:43

Ja, fy skamme mig, at jeg pointerer, når folk troller.

0 0
Tommy 08-04-2012 14:37:30

er WP's marketplace altså ikke så slem som mange giver udtryk for.
Der er udfordringer, men tilgengæld kan man altid hente købe-apps som prøve - det kunne de to andre godt lære noget af især mht store spil hvor man ikke skal hente det to gange hvis man vælger at købe det - det spillet/app'en bliver bare "unlocked" og så har man den fulde version.

Marketplaces største udfordring er mere at købe apps'ne er dyre. Kvaliteten er bedre end android play.

og jo, apps bliver testet inden de kommer i marketplace. Udviklere skal køre programmet gennem et program inden det kommer videre. Især spil bliver hårdt prøvet - og der må ikke indgå sex og bandeord i deres "xbox live"-spil (altså spil man kan spille på både sin xbox og windows phone)

0 0
Ole Christensen 09-04-2012 08:45:25

"Android play" hedder nu Google Play.
Det er altså også stadigt muligt at købe apps der og prøve dem af i en desværre noget kort tid, 15 min. Så du hænger ikke automatisk på købet som du gør det i Apple´s app store.
Desuden lyder det som om du syntes godt om at der er restriktioner på så sex og bandeord ikke er tilladt?!
Ikke at jeg selv just søger/eller kan bruge det til noget, og smag og behag er jo heldigvis også forskellig men...
Imo lugter det meget lig Apple´s app store hvor det ikke er frit og tilgængeligt, men ret "diktatorisk" styret. Og det bryder jeg mig bestemt ikke om..
Det kan godt være det ikke er helt lige så sikkert at hente programmer på Google Play, selv om de også bliver scannet, som andre steder, men friheden til selv at bestemme har ofte en pris, og den pris betaler jeg gerne! :o)

0 0
Rene 08-04-2012 13:05:32

Windows marked er meget meget dårligt, kvaliteten er værre end man kan beskrive her.

0 0
Henrik 09-04-2012 12:37:09

Apps bliver testet af Microsoft, lidt i stil med Apple og Nokia's egen Store til Symbian/J2ME telefoner. Det kan man ikke være utilfreds over.

Dog er denne test der laves hos Apple, Microsoft og Nokia ikke en test af selve applikationens kvalitet (som iøvrigt kan variere med smag osv), men kun om den virker, ikke laver noget "gris" og iøvrigt overholder deres guidelines for opførsel ifht. OS'et.

Google tester tilgengæld ikke uploadede apps særlig grundigt (hvis overhovedet), men tager alligevel 30% af salget.

Men det er rigtigt, at WP har lang vej at gå i endnu. Selv Nokia Store til Symbian har flere af de "kendte iOS spil" (f.eks. Cut the Rope, Hugo osv.) end WP har.

0 0
Henrik 09-04-2012 12:41:38

...men det kommer nok til at ændre sig. Nokia og Microsoft investerer ret aggressivt pt ifht. at lokke udviklere til.

0 0
Kim Harder 08-04-2012 13:17:06

Det vil sige, at der bliver sikkert ikke lavet test af disse aps inden de bliver frigivet, som hos Apple. Ikke godt nok Microsoft. Det vil Windows Phone komme til, at tabe bruger på. Men bruge til på, at tjekke brugernes sky drev, det har de tid til.

0 0
Thomas 08-04-2012 17:46:50

Du taler som du har forstand til Kim.

Apps bliver testet og MS tjekker ikke brugernes SkyDrive, ikke manuelt ihvf.

0 0
Per 08-04-2012 10:50:58

Uden at vide noget om kvaliteten, så må vi da håbe at kvaliteten af programmerne følger med, så det ikke bare bliver en losseplads af "fart-programs"

0 0
Xlander 08-04-2012 12:21:28

Kvaliteten er 98% skod app derfor jeg lige har solgt min Nokia lumia 800

0 0
Thomas 08-04-2012 17:46:09

98% skod apps, ligesom i Google Play og Apples App Store.

0 0
David 14-04-2012 20:20:25

Jeg synes godt nok at kvaliteten er meget bedre, på App Store end på Windows Market. Jeg synes ikke rigtigt der er nogen sammenligning. Men lad os nu se om ikke WP kommer efter det. De skal jo lige have udviklerne med.

0 0
Thomas 14-04-2012 21:51:04

Der er flere gode apps, men det skyldes jo primært mængden af apps.

Xlander har formentlig ret i sin antagelse om, at 98% er "skod apps", men det gælder for alle app-stores er min påstand.

0 0
Henrik 15-04-2012 00:58:03

Jeg synes heller ikke at WPs marked er meget værre end så meget andet. Der er nogle huller hist og pist ifht populære apps man kender fra iOS (og tildels Android og Symbian), men jeg tror det kommer.

Nokia og Microsoft har lagt i kakkelovnen til at give den max gas på investeringer ifht at få udviklerne med osv.

0 0
Kim Harder 08-04-2012 11:57:58

Noget tyder på, at disse aps ikke bliver testet, som i App store

0 0
Thomas 08-04-2012 17:45:46

Det gør de.

0 0
August 08-04-2012 12:06:25

Apple kontrollerer jo deres App Store med hård hånd - og det er dejligt, for så risikerer man ikke at installere programmer med virus, højt strømforbrug eller andet.

0 0
x