Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3 er klar med SMS-løsning tirsdag

3 er klar med SMS-løsning tirsdag

Det SMS-bøvl 4G-kunderne hos 3 har oplevet bliver løst natten til tirsdag. Men der bliver ingen kompensation til kunderne.

Omkring to procent af 3's kunder er berørt af SMS-fejlen. (Foto: Mobilsiden.dk).
Omkring to procent af 3's kunder er berørt af SMS-fejlen. (Foto: Mobilsiden.dk).
Foto: Mobilsiden.dk

4G-smartphones, uafhængigt af mærke, har over den seneste uge, haft vanskeligt ved at få SMS-beskeder igennem 3’s mobilnetværk. Nogle beskeder kommer forsinket frem, andre tabes helt i et sort hul.

 - 3 er ramt af SMS-kaos på 4G

Fejlen blev lokaliseret fredag, og teknikkere har hen over weekenden arbejdet på en løsning.

 - ”Vi har fået lavet et patch i weekenden. Det bliver implementeret natten til tirsdag, hvor vi også kører test. Dermed skulle det hele gerne køre normalt tirsdag morgen,” siger kommunikationschef hos 3, Stine Green Paulsen.

Problemet i netværket er blevet opdaget i forbindelse med, at 3 fik 15.000 nye 4G-brugere ind på nettet med et trylleslag. Det skete da Apple opdaterede iPhone 5 til iOS 6.1, der aktiverede 4G i den populære telefon.

Ingen kompensation

 - "Jeg kan ikke svare på hvorfor vi først opdager SMS-problemet nu, og ikke har set det med f.eks. Galaxy S III 4G eller Lumia 920. Det er selvfølgelig ærgerligt, men heldigvis er kun under to procent af vores kunder berørt af fejlen,” fortæller Stine Green Paulsen.

Giver I kompensation til de berørte kunder?

 - ”Det er som nævnt meget få kunder som er ramt af denne fejl, så vi giver ikke kompensation,” lyder det fra 3.

3 har tidligere, tilbage i september 2011, givet et lille plaster på såret, i forbindelse med nogle netværksproblemer. Det samme skete i oktober 2010. Ved et netværksnedbrud i december 2011 var 3 derimod ikke fremme med godtgørelser til kunderne.


Læs også:
 - 3: Vi har ikke skruet ned for 4G-hastigheden

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Hans 05-02-2013 12:40:40

Forventer du også at få kompensation når lys krydset på vej på arbejde var gået ud...
Eller når posten ikke kommer ud p.g.a. vejret...
Tag det nu roligt, det er jo ikke jordens undergang...
Du tror vel ikke selv på at de ikke gør noget som helst for at rette fejlen hurtigst muligt. De lever jo trods alt af tilfredse kunder.

0 0
Bjarke Hansen 05-02-2013 21:26:48

ja faktiskt.... Postdanmark yder erstatning hvis pakker er forsinket.. dvs er pakken forsinket yder postdanmark fuld ersatning for fragten.. Men altså kun hvis man klager og har dokumentation på porteudgiften

0 0
wooky7 04-02-2013 13:47:10

Kære Stine Paulsen. Jeg har mange gange, en uge inden iphones 4G debut, gjort jer opmærksom på at der var et problem med min Note 2 LTE ang. SMS modtagelse. Men idet vi den gang var for få, så vil i ikke undersøge det. Den officelle melding jeg fik var, at det enten var en fejl hos min enhed eller også var det en fejl hos afsenderselskabet som de synes jeg skulle ringe til. Så lad være med at virke overrasket overfor medierne når iphone oplever det samme problem. I har bare ikke noget valg nu end at forholde jer til det. Hvordan I regner ud at vi ingen kompensation skal have, forventer jeg en nærmere redegørelse om som svar på det klagebrev der sendes straks..

0 0
lasse 04-02-2013 14:36:30

Det er trist at 3 ikke gør noget som helst
Har også haft problemer med min samsung galaxy s3 (3g model)
Gad ikke bruge tid at mit nummer blev flyttet et par dage efter problemet opstod

Det mindste de kunne gøre var at melde ud om fejlen
Vis de kan slippe afted med det så lader de som ingenting

0 0
Thomas 04-02-2013 12:12:25

Hva be hva?
Der er ingen kompensation, fordi det kun er få kunder, der er berørt.
Er det antallet af utilfredse kunder, der bestemmer om 3 vil give kompesation?
Mærkelig holdning.
Godt det ikke er sådan med garanti på en vare.

0 0
lasse 04-02-2013 12:21:39

Kompensionen ville sikkert også være latterlig lille som den var i 2010

0 0

Om brug af cookies