Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3 har rod i betalingssystemet

3 har rod i betalingssystemet

Teleselskabet 3 markedsfører sig med flere betalingsløsninger, som ikke har virket siden februar.

Teleselskabet 3 reklamerer over for kunderne med, at de kan betale deres regning via 3’s hjemmeside. Men siden februar har der været store problemer med flere af betalingsmåderne. Det skriver Politiken.dk.

Det er nemlig ikke muligt at betale med hverken Mastercard eller Visa Electron.

-”Jeg har siden februar og senest for en uge siden forsøgt at gennemføre en betaling på 3's selvbetjening. Jeg har forsøgt med flere forskellige browsere (som Internet Explorer, Google Chrome, Firefox, red.) og jeg har forsøgt både på pc og på mac, men intet af det virker”, fortæller én af 3’s kunder, Morten Pors, til Politiken.dk.

Han mener også, at der er problemer med at betale via Danske Netbetaling.

Derfor har han i stedet brugt 3’s telefonservice, der i praksis tager væsentlig længere tid, på grund af kø og ventetid.

Kan være vildledning

Hos Forbrugerombudsmanden vil man ikke kommenterer på enkeltsager, men mener der kan være et problem, hvis betalingsmulighederne er med til at overbevise kunderne om at vælge ét selskab over et andet.

-”Hvis et firma markedsfører en tjeneste og reelt ikke giver forbrugeren mulighed for at anvende den, kan der være tale om vildledning i forhold til markedsføringsloven. Så hvis vi fik en klage ind med det indhold, ville vi sandsynligvis se på den fra den vinkel”, siger Camilla Mathiesen, der er fuldmægtig hos Forbrugerombudsmanden.

En teknisk udfordring

Teleselskabet 3 indrømmer, at der har været problemer med betalingerne siden februar.

-”Vi har haft en it-teknisk udfordring, men den skulle være løst i begyndelsen af september,” siger 3's pressemedarbejder Hanne Damgaard til Politiken.dk.

Altså 7 måneder efter problemet opstod.

-”Jamen, jeg synes også, det lyder som lang tid. Men teknikerne har arbejdet med det og ikke kunnet få det til at virke. Heldigvis er der flest, der benytter dankort til at betale deres regninger med,” forklarer hun.

Nets utilfreds

Hos Nets, det tidligere PBS, er pressechef Søren Winge utilfreds med, at 3 skilter med betalingsformer, der ikke virker, og han vil nu tage fat i 3.

-”Der kan blive tale om, at vi må bede 3 om at fjerne Mastercard-logoet for eksempel. Det er ikke godt, at et firma skilter med en betalingsform, som man faktisk ikke kan bruge. Men hvad vi konkret vil gøre, afhænger af, hvad vi får at vide af selskabet”, siger han til Politiken.dk.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Andreas S. Larsen 19-07-2011 17:29:37

Hvis alle andre kan lave en velfungerende webshop hvor der kan betales med alle kort og de andre teleselskaber kan lave det så man kan betale alle kort, så burde 3 også kunne..

0 0
Lecter 19-07-2011 18:04:05

Det er vidst ikke webshoppen som er problemet. Jeg har da betalt med Mastercard et par gange uden problemer.

Men underligt er det.

0 0
David 19-07-2011 16:30:35

-”Jamen, jeg synes også, det lyder som lang tid. Men teknikerne har arbejdet med det og ikke kunnet få det til at virke. Heldigvis er der flest, der benytter dankort til at betale deres regninger med,”

Måske er det tid til at ansætte nogle "teknikere" med en uddannelse, selvom de er dyre i drift :P

0 0

Om brug af cookies