Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3 lægger an til hysterisk priskrig

3 lægger an til hysterisk priskrig

Nye abonnementspriser hos 3 giver lavere priser for kunderne og sætter konkurrenterne under pres. En ny priskrig er skudt i gang.

En ny prisstrategi fra teleselskabet 3 kan skubbe gang i en priskrig på abonnementer, som bliver mere hysterisk en nogensinde før.

De fire store teleselskaber TDC, Telenor, Telia og 3 har indtil nu kun sjældent ført an når det kommer til priskrige. I stedet har de sendt deres discountselskaber ud i forreste frontlinje.

Men det kan ændre sig nu, hvor 3 har et udspil, der kan tvinge konkurrenterne til at tage stilling, på en anden måde end tidligere.

I 3’s nye abonnements-struktur er samtaleminutter og SMS-antal udskiftet med fri tale og fri SMS/MMS på alle produkter. I stedet fokuseres på datamængden, som er den kunderne fremover skal vælge abonnement ud fra.

Meget billigt

En pakke med 5 GB datatrafik koster 179 kroner om måneden, mens 10 GB ligger til 199 kroner.

Til sammenligning koster tilsvarende produkter hos Telia 199 og 299 kroner om måneden. Telenor vil have 280 kroner for 10 GB pakke, mens TDC forlanger 349 kroner.

Fælles for alle produkter hos TDC, Telia og Telenor er, at der er begrænsninger på taletiden. Hos Telenor skal kunderne endda give 50 kroner ekstra om måneden, for at få fri SMS/MMS med.

3’s dyreste pakke koster 299 kroner per måned. Udover fri tale og fri SMS/MMS kaster teleselskabet også 100 GB datatrafik med. For samme beløb får du hos Telmore 20 timer tale, fri SMS/MMS og 10 GB datatrafik.

De nye abonnementer træder i kraft den 27. februar 2013.


Opdatering: Telia er også klar med fri tale og mere data


Læs også:
TDC siger nej tak til priskrig - Telenor afventer

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

FrkLarsen 04-03-2013 00:14:29

Jeg synes det giver en masse frihed. Jeg er for samme pris gået op fra 15 timers taletid til fri tale.,og fra 20 GB til 100GB. Så nu behøver jeg ikke holde øje med nogetsomhelst. Syntes dog der manglede nogle små abb. til folk der hverken taler eller surfer meget, men så vidt jeg kunne se på kommentarerne i facebookfeltet herunder, så er de på vej. 70 og 90 numre og betaling for at ringe til borgerservice synes jeg er en stor provokation. Når man tænker på de lange køer der kan være på disse numre så kan man jo næsten regne ud, hvor mange penge der nærmest må regne ind på bundlinjen.

0 0
TF 26-02-2013 14:41:47

Dejligt nogen kom ind i kampen og laver nået godt og brugbart :-)

0 0
CJ 26-02-2013 20:07:25

Sender temmelig meget SMS. Har 6 GB/6 timer tale og fri SMS hos Bibob. Er slet ikke i nærheden på data (bruger wifi) og tale. 119 kr/md på specialtilbud

0 0
Urbanus 26-02-2013 11:27:54

Hmm, jeg synes ikke det er så hysterisk. For mit vedkommende betyder det en dyrere telefonregning :-(

Jeg taler næsten aldrig i min telefon, men er storforbruger af data og SMS.

Jeg får dermed absolut ingen glæde af fri tale (bruger ikke engang en tiendedel af de minutter jeg i dag har i min pakke), men kommer til at betale for det, og får et dyrere abonnement, hvis jeg skal beholde lige så meget data som jeg har i dag.

Men et smart træk er det. For 3 har jo netop profileret sig meget på data, og har derfor nok rigtig mange kunder som mig. Og på den måde kan de jo tjene mere på os, som sikkert bliver dyrere og dyrere i længden, da vi bruger meget data og ikke så meget andet.
Og vel også et smart træk ift. Skype og lign., men det bruger jeg altså heller ikke. Jeg hader at tale i telefon, under alle former!! :-)

0 0
Ghashul 01-03-2013 09:51:14

Jeg er også utroligt skuffet. Skal betale mere for at få væsenligt mindre.
Jeg ved ikke lige hvor længe der går før vi bliver overflyttet til de nye abonnementer, men jeg vil da i hvert fald undersøge hvilket selskab jeg skal skifte til når det sker.

0 0
Ghashul 01-03-2013 09:50:53

Jeg er også utroligt skuffet. Skal betale mere for at få væsenligt mindre.
Jeg ved ikke lige hvor længe der går før vi bliver overflyttet til de nye abonnementer, men jeg vil da i hvert fald undersøge hvilket selskab jeg skal skifte til når det sker.

0 0
Søren Resbo 26-02-2013 08:12:12

hvis de ville droppe deres bloatware, ville jeg springe på med det samme..
Hvornår lærer de, at de kun skyder sig selv i foden med deres latterlige hjemmeproducerede apps?

0 0

Om brug af cookies