Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3 opruster til Roskilde Festival med 13 mobilmaster

3 opruster til Roskilde Festival med 13 mobilmaster

Som kunde hos 3 eller Oister behøver du ikke at frygte for manglende dækning eller langsomt net, hvis du skal på Roskilde Festival.

Når op mod 130.000 festglæde mennesker gæster Roskilde Festival inden længe, går det hårdt ud over mobilnettet i området.

Derfor er teleselskabet 3 traditionen tro forberedt sig på opgaven ved at opstille ekstra mobilmaster, så de mange datahungrende gæster kan browse og streame løs uden problemer - og ikke at forglemme - holde kontakten med hinanden.

Læs også: Sådan overlever du sommerens festivaler [TIP]

Samtidig har 3 opgraderet de 12 master, der også var placeret ved festivalen sidste år. De to master, der dækker områderne Backstage Village, Orange Scene, Grand Stand og Trade Zone, har alle fået en øget frekvensmængde på intet mindre end 178 %. Samlet set har 3 øget netværkskapaciteten med hele 1.470 % siden Roskilde Festival i 2011.

Mobilmaster som denne vil være at finde godt spredt på og omkring Roskilde Festival.
Mobilmaster som denne vil være at finde godt spredt på og omkring Roskilde Festival.

Orange Scenes monitortårne udstyret med antenner

Når de store kunstnere slår sig løs på Orange Scene, opstår der heftig aktivitet på smartphonen med deling af billeder og videoer på de sociale medier som aldrig før. Derfor består 3s 13. masteposition af en antenne på de to monitortårne i 22 meters højde, der dækker hele ’Pitten’ foran Orange Scene med lynhurtigt 4G-netværk.

”Vi sætter en ære i at levere en god mobiloplevelse til kunderne overalt på festivalen – selv i de travleste timer foran Orange Scene, hvor vi oplever den største spidsbelastning. Sidste år var vi godt tilfredse med den leverede dækning på festivalen og ikke mindst foran Orange Scene. Men vi tager ikke nogen chancer, og derfor er vi rigtig glade for vores tætte samarbejde med Roskilde Festival, der i år udmunder i, at vi kan installere en ekstra mast ved Orange Scene, som dækker hele ’Pitten’ foran scenen,” fortæller Kim Christensen, netværksdirektør i 3 Danmark.

Læs også: Find dine venner på Roskilde Festival med appen Crowdsearch

Samtidig har 3 opgraderet de 12 master, der også var placeret ved Backstage Village, Orange Scene, Grand Stand og Trade Zone sidste år. De har alle fået en øget frekvensmængde på intet mindre end 178 % - noget der tydeligvis er brug for med det eksplosiv stigende forbrug på hele 1.470 %, der er sket siden Roskilde Festival i 2011.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies