Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3: “Vi har landets bedste netværk”

3: “Vi har landets bedste netværk”

På trods af flere større nedbrud, senest i lørdags, hævder mobilselskabet 3, at de stadig har landets bedste netværk.

Lørdag oplevede mobilselskabet 3’s kunder et nedbrud, der umuliggjorde opkald på netværket. Det er, ifølge Computerworld det tredje nedbrud på 14 måneder, der rammer mobilselskabet 3.

ComputerWorld har spurgt Stine Green Paulsen fra 3, hvorfor deres netværk går ned, når nu de markedsfører sig på, at have landets bedste netværk:

- “Vi siger Danmarks bedste netværk, fordi det er det netværk, der dækker bredest med høj hastighed, og det må selvfølgelig ikke gå ned. Men der skete det, der ikke måtte ske her i weekenden”.

Selskabet vil dog ikke ændre på deres markedsføring, og vil fortsat hævde, at de har Danmarks bedste netværk.

3 arbejder nu på, at finde årsagen til lørdagens nedbrud, og efterfølgende at sikre, at det ikke sker igen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Benjamin Jensen 14-12-2011 03:01:52

Det her er jo det seneste nedbrud. Men lige før det, har kunder i 3 og Oister skulle leve med nedsat hastighed i over 1 måned, fordi noget hardware skulle udskiftes. Oister kunder havde max 1.2 mbit, selv flere dage efter jeg og en del andre kunder gjorde dem opmærksom på, at nettet stadig ikke virkede optimalt. Det tog en uge at få dem til at erkende "en menneskelig fejl" hos Oister.

I det hele taget har jeg været meget utilfreds med 3s netværk, efter alt for mange nedbrud og da jeg så ville skifte til Call Me, ville de først skifte mig til 2/1-2012 tiltrods for at de havde fået en dato for flytning fra Call Me.

Men jeg må nu også erkende, at der ER sket en masse med Telias netværk indenfor de sidste 2 måneder. Jeg har testet i Silkeborg og Aarhus, og ikke på noget tidspunkt har jeg fået under 5 mbit. De har opgraderet deres netværk til 900 mhz, og det kan godt nok ses på deres dækning. Telia havde nok Danmarks værste dækning før, men den er blevet forvandlet til den bedste - uden tvivl. Her tænker jeg både på hastighed og dækning.

0 0
Frigg 14-12-2011 09:55:39

Kan kun sige det samme. Telia havde bare det værste net ever. Men det er satme synes jeg nu det bedste. Der er ingen i min omgangskreds, der kan hamle op med den hastighed og stabilitet end det jeg har hos Telia. Og som sagt det er ligemeget hvor jeg befinder mig hen. Har osse afmeldt mit ADSL derhjemme for at købe LTE bredbånds router. glæder mig, og resten af hustanden. Og kan tage den med til sommerhuset, hvis det er. genialt.

0 0
Nicolaj Frederiksen 13-12-2011 19:33:38

Rasmus Mogensen: Hvorfor er det et forkert selskab? Så vidt jeg kan finde af informationer på netværkstest, så har 3 vundet de sidste 7 styks. Sidste store foretaget af Mobil.nu fra November 2010.

Udover det tror jeg ikke du skal sætte næsen for langt op efter et samarbejde mellem Telia og Telenor, som for mange ses som et stunt af dimensioner. Der skal meget koordinering til mht. af opsætning af master, da disse ikke må dække hinanden. Så det sker ikke lige med det samme (adspurgt hos bl.a. Telias teknikere). Overvejer kraftigt at gå tilbage til 3 igen, da jeg kan få en langt billigere mobil + datadeling og en bedre dækning end den Telia giver lige nu!

0 0
Anders Bruun 13-12-2011 17:19:50

3 er overhovedet ikke det bedste.
jeg købte en mobil i 3 frederikshavn, og jeg vil sige nettet i nordjylland er det værste l..t der findes.
det er kun inden i byen der er nogenlunde dækning.

0 0
Rasmus Mogensen 13-12-2011 09:23:24

Nu er det 1½ år siden at der sidst blev lavet en grundig analyse af de 4 operatørers netværk. Hvor 3 vandt marginalt. Det er sket investeringer for hundreder af millioner af kr. i netværkene siden da. Ærgerligt at 3's marketing afdeling er så effektive at danskerne vælger et forkert selskab, fordi de tror de får bedre dækning der hvor de færdes, med 3.

Men nu slår Telia og Telenor jo snart pjalterne sammen (DK's bedste LTE og 3G net henholdsvis), og så er det starten på enden for 3. :D
Så er de færdige med at fuppe danskerne. Så vi kan få en ordentlig mobil oplevelse.

Jeg glæder mig i hvert fald. DK er for lille til 4 operatører.

0 0
Jørgen E 12-12-2011 23:22:54

I taler meget om hastighed, men som ny 3-kunde må jeg konstatere, at dækning er vigtigere. Jeg har aldrig haft så meget bøvl med dækning som efter jeg er skiftet til 3. Problemet er, at de fokuserer på dækning, hvor der er mange mennesker og dermed kunder, men glemmer, at folk også kan have brug for dækning selv om man ikke befinder sig midt i en større by.
Jeg har ikke dækning hvor jeg arbejder i udkanten af en større by, og det er mig ubegribelig hvordan de kan få tanken, at de skulle havde det bedste netværk. Hurtig er ikke lig med bedst for mig når det er en mobiltelefon der er tale om.
De skal dog have ros for deres kundeservice, som har været gode til at svare tilbage og rette fejl de også startede med.

0 0
Svend Ole Nielsen 13-12-2011 01:12:11

Sikkert ikke men sådan er det nu engang med udbud og efterspørgsel. Hvis et selskab sagde de havde 100% dækning med 20% overlap (eller hvad man nu siger),men så samtidig prisen steg til det dobbelte. Hvor mange mon så der ville være kunder ? Har personligt 2 mobiler på forskelligt net. Så er jeg altid sikker på at kunne ringe. Eller så er det bare fordi jeg er for doventil at sige det ene op ;)

0 0
Bjarke Hansen 13-12-2011 07:49:10

Prøv at se på deres dækningskort

De viser på kortet at de stortset har 100% 3g dækning i landet. Sagen er bare den at de bruger en meget optimistisk udendørs model hvor man ikke kan se grader af signalstyrken eller andet. Hvis man sammenligner med antal master på mastedatabasen er 3 efterhånden ret meget underrepresenteret i forhold til andre udbydere. Dog vil det jo betyde en del hvor meget 3 bygger med 900Mhz som jo rækker en del.

0 0
Rallerbabz 12-12-2011 16:53:13

så vil jeg trods alt hellere have et netværk som spiller 100% hele tiden, og så går ned en sjælden gang. Det er ikke noget mere nedern end at være på f.eks. Telia's skodnet som aldrig virker som det skal.

0 0
evilguy 13-12-2011 08:49:02

Dumt spørgsmål - har du benyttet Telias netværk indenfor den sidste måned? Det kører super godt efter deres opgraderinger.

0 0
Frigg 13-12-2011 15:57:58

Ja. siger jeg os. er osse telia kunde og damn der er sket noget de sidste 5-6 måneder. Og det er ligemeget hvor jeg befærder mig hen. Bor i kbh, har familie i sønderjylland hel der hvor kragerne vender om. Og super netværk. Og efter at have læst nu 3 forkællige test hvor telia´s net er blevet testet i forhold til andre selvskaber, både 3g og LTE hvor telia har vundet, os over 3, så synes jeg de virkelig skulle tage den "danmarks bedste netværk" ned. Vil bare opfordre jer til at se forskæl, Og når ja er det ikke et eller andet med at Telia skal dele netværk med telenor næste år os, oven i købet. Good bye 3 mobil siger jeg bare.

0 0
Thomas Kristensen 12-12-2011 20:42:29

De har vel nok det bedste, men det betyder ikke at det er det mest stabile

Mit internet er ihvertfald blevet bedre, før kom jeg kun op på 2-3 Mbit
Nu er jeg helt oppe på 8-10 Mbit
Så et eller andet er der da sket

Men jeg undre mig nu meget over hvorfor deres net har været nede så mange gange i år, måske det er overbelastet :)

0 0
patrick lønquist 12-12-2011 16:37:23

De siger jo ikke de har danmarks mest stabile netværk... de siger de har det bedste...

0 0
hellas7 12-12-2011 16:47:19

uanset om de lover det mest stabile eller det "bedste" (hvad det så end betyder...) så ændrer det ikke ved, at jeg ikke har haft andet end problemer med 3. Jeg bor i Lyngby, lige nord for København, i et af Danmarks tættest befolkede områder og jeg kan max snige mig op på en enkelt streg med 3g. "Danmarks bedste"........

0 0
DX 12-12-2011 17:57:13

Sælg din iPhone

0 0
Brian Koch 12-12-2011 18:04:08

hvordan kom iphone lige med i snakken

0 0
Tommy 12-12-2011 18:32:10

fordi de notorisk er kendt for at have dårlige antenner...

Jeg vil sige der er store forskellige i landet. Jeg bor (og har kontor)ved Frederiksberg/Nørrebro og der er ca 1km fra hinanden, men forbindelsen er meget forskellig. Jeg har fuld signal på min Nokia N9 begge steder(og da jeg havde i4 var der også kun en pind i forskel), men hastigheden er meget forskellig. I min taglejlighed har jeg ca 700kb/s-1mb/s (i4 var i gns 1/3 speed), men på kontoret er der op til 5mb/s (1-2mb/s med i4) - De deler i øvrigt antenne og der er næsten lige langt.
Well, når min N9s bindingsperiode er ovre vil jeg kigge mig omkring for nyt selskab - ikke pga manglende stabilitet, men manglende hastighed.
Hvor jeg bor er der TDC og Telia master overalt så det bliver en af de to...

0 0
Brian Koch 12-12-2011 17:51:26

tja kan kun sige arbejder i lyngby og bruger tit det mobile internet på telefonen og den kører med fuld hastighed og har stort set aldrig udsving lige meget hvor jeg er i dk så er en meget tilfreds 3 kunde og syntes da heller ikke de skal ændre deres slogan mener klart de har de har det bedste netværk

0 0
12-12-2011 16:26:22

... ingeniører der står og praler med at han laver de mest stabile broer og han siger det samtidig med at han står ved sin seneste bro som lige er kollapset nogle dage før.

Til 3, nogle gange skal man bare lade være med at udtale sig, medmindre man vil være til grin

0 0