Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3 vil overgå TDC på bredbånd

3 vil overgå TDC på bredbånd

TDC har traditionelt været stærk på bredbånd over fastnet-linien. Det vil teleselskabet 3 nu prøve at overgå.

TDC har i dag en dominerede position på fastnettets bredbånd, men det varer ikke ved, hvis det står til konkurrenten 3.

Med den næste generation af mobil bredbånd, bliver hastigheden så god, at den kan kunkurrere med bredbånd.

Det skriver Børsen.

3 er i dag markedsleder på mobilt bredbånd og vil bruge den styre i konkurrencen om at give danskerne adgang til internettet.

-"Udbredelsen af bredbånd på fastnettet er gået i stå, mens der er stor vækst på mobilt bredbånd. Og med lanceringen af næste meget høje hastigheder, vil vi for alvor udfordre TDC’s fastnet. Det vil på nogle områder vise sig, at være fastnettet overlegent," siger Morten Christiansen, administrerende direktør for 3.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Sebastian 30-12-2010 22:46:45

Det er da kun godt hvis TDC kan få lidt ekstra konkurrence. 3 kommer jo også ind på markedet med god bagage fra mobilt bredbånd markedet.

http://www.mobiltbredbaand.eu/

0 0
Epedemic 29-12-2010 10:06:21

Får selv 30-60ms latency på HSPA+... Det er absolut ikke "nærmest ubrugeligt til alt andet end youtube".... Nu gamer jeg godt nok ikke, men alt andet kører aldeles udemærket... Pingtest.net giver i øvrigt karakter "B" hvilket må siges at være godt nok mobilt.

0 0
Raaert 01-01-2011 03:21:27

Jeg bruger ofte min mobil som 3g modem når jeg er i jydelandet hos svigerfamilien osv, steder hvor der intet net er ude på bøh-landet :D - Jeg har OiSTER, og får også karakterern 'B' på det mobile bredbånd (fra tlf) - Er enig i, at det må da være yderst tilfredsstillende til alt andet end online FPS.

0 0
Thomas Kristensen 28-12-2010 17:00:26

Det glæder jeg mig da til, en kabel forbindelse vil altid være bedre, og så falder priserne helt sikkert på bredbånd som hos YouSee, som er min udbyder

0 0
Kim Rieneck 29-12-2010 02:57:03

Jeg har haft You See de for dyre med deres ting jeg fiber bredbånd på 30/30 og tv hos dem også og virker bare altid.

0 0
Peter 28-12-2010 16:19:19

Alle mobilnet har en uhyggelig lang latency (ping-tider) der gør det nærmest ubrugeligt til andet end youtube. Så glem det...

0 0
Mobil SUPER User 28-12-2010 16:45:49

ikke på LTE/4G

0 0
evilguy 28-12-2010 23:44:12

Ikke at forglemme WIMAX, som også giver en latency på under 50-60 ms lige som LTE.

0 0
Peter 28-12-2010 17:10:30

Måske jeg skulle lære at tjekke Google før jeg siger noget... :-(
Du har ret - de lover ned til 20ms, men jeg forbeholder mig retten til at ville se det før jeg tror det ;-)

0 0
Raaert 28-12-2010 15:59:38

Hvis de da så bare fjerner deres åndssvage forbrugsgrænser, så vil det være aktuelt - Ellers kan mobilt bredbånd da aldrig tage over for kablet.

0 0
evilguy 28-12-2010 23:44:43

Svaret er allerede på markedet og hedder Skyline - ingen forbrugsgrænse og de benytter WIMAX.

0 0