Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3G-hastigheden når 84 Mbps

3G-hastigheden når 84 Mbps

I 2011 vil nye mobiltelefoner kunne blive udstyret med hardware, der øger dataoverførselshastigheden til 84 Mbps.

Qualcomm har præsenteret sit nyeste datamodem-chipset til mobiltelefoner. Det nye chipset udnytter Turbo 3G-teknologien HSPA+ mest muligt.

Mobiltelefoner som får chipsettet vil kunne få overførselshastigheder på op til 84 Mbps under download og 23 Mbps upload, hvilket er det hurtigste indenfor 3G-netværket.

Qualcomm vil sende hardwaren ud til mobilproducenterne sidst i 2011, som forventer telefoner på markedet i 2012.

Det vides ikke hvornår hastighederne bliver aktuelle på det danske marked.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Bjarke Hansen 15-02-2011 21:11:43

Der har været en del brok om manglende 3´net og der svares fx:
Fra facebook:
3 Danmark Hej Bjarke. I løbet af første halvår 2011 opgraderer vi størstedelen af vores netværk til 42 Mbit/s. Herefter følger 84 Mbit/s.
Det betyder, at du generelt vil opleve langt højere hastigheder end hos vores konkurrenter.
Når vi opgraderer til LTE, vil det betyde for dig, at faldet i hastigheden vil være væsentligt mindre når du bevæger sig ud af et område dækket af LTE :-)

Vh. Henrik

0 0
15-02-2011 23:29:04

Tak Bjarke.

Det lyder da virkelig dejligt.
Alle 'de andre' har jo haft så travlt, så travlt :)

0 0
Carsten 16-02-2011 12:46:40

Hej Britta. Hvad får dig til at tro, 'de andre' ikke også opgraderer deres 3G-netværk? :o) Det var jo 'de andre' der var først med opgradering til 42 Mbit, så det virker ret usandsynligt, hvis 3 skulle være de eneste, der opgraderer til 84 Mbit...

0 0
16-02-2011 12:52:25

Jamen...Carsten.
Selvfølgelig går 4G meget snart i luften hos både TDC og Telenor - men spørgsmålet er jo bare hvornår, ikke.?

Der skal jo også være 4G-mobiler til at kunne bruge det.

0 0
Carsten 16-02-2011 14:11:36

Det er vi helt enige om. Men hvad har det at gøre med vores snak om 3G? :o) Der er jo heller ikke nogen 3G-mobiler endnu, der kan bruge de hastigheder, vi taler om her...

Hvis man vil have de højeste hastigheder og skal vælge mellem selskaber, der har 3G og selskaber, der har både 3G og 4G, er valget vel ret let, hvis 3G-hastigheden er den samme begge steder. Eller?

Der er dog ingen tvivl om, at standarden 3G har lang levetid. Det har man jo været indlysende lige fra starten pga de hastigheder, man har vidst, man teoretisk kunne opnå - og nu heldigvis snart kommer til at opnå :o)

0 0
16-02-2011 16:15:17

JA...Carsten.
Vi er helt enige om at 3G-nettet har lang levetid endnu - især, når mobilselskaberne råber højt op om, hvor høj hastighed man overhovedet kan opnå, for netop dét trækker jo kunder, ikke.?
Spørgsmålet er så bare om kunderne i grunden får noget som helst ud af disse høje hastigheder, som mange mobiler slet ikke understøtter....?

Det er netop hér mobilselskabernes force ligger iht. uerfarne kunder...og det er dét selskaberne lever af.

0 0
16-02-2011 16:19:00

...bl.a. lever af :)

0 0
15-02-2011 20:34:44

Selvfølgelig - så bliver konkurrencen ikke så hård om 4G-mobilerne.

0 0
15-02-2011 20:32:05

Jamen...så er det jo godt, at jeg venter til 2012....

;)

0 0