3’s kundeservice går i baglås på grund af regninger

Kunder hos teleselskabet 3 oplever for tiden at blive mødt med et ”farvel”, når de ringer til firmaets kundeservice.

3’s kundeservice går i baglås på grund af regninger

De 3-kunder, som ønsker hjælp til abonnementet eller mobiltelefonen, må i mange tilfælde selv finde en løsning på problemerne. Således oplever adskillige af selskabets kunder, at deres opkald bliver afsluttet, allerede inden de er kommet igennem til kundeservice.

 – “Idet vi har længere ventetid end normalt, har vi ikke mulighed for at besvare dit opkald. Vi anbefaler, at du bruger vores hjemmeside, hvor du kan finde svar på mange af dine spørgsmål,” lyder beskeden, der også henviser til servicen Mit 3, hvor kunderne kan logge ind for at se forbrug, regninger, m.m.

Herefter afsluttes opkaldet med følgende besked:

 – “Tak for dit opkald. Farvel.”

Usædvanligt mange regninger skal sendes ud

I løbet af de seneste dage har Mobilsiden.dk selv forsøgt at teste, om vi kunne komme igennem til 3′ kundeservice, men uden held. Stine Green Paulsen, der er kommunikationschef hos 3, er overrasket over, at kunderne kan opleve, at systemet afviser at stille dem igennem.

 – “Det burde det altså ikke. Kunderne bør få besked om, hvor lang tid man kan forvente at være i kø,” siger Stine Green Paulsen til Mobilsiden.dk.

Hun forklarer, at der i øjeblikket er mindre tid til at besvare opkald, da selskabet er i gang med at omlægge faktureringssystemet. Det betyder, at der er mange breve, der skal sendes ud på et andet tidspunkt, end de plejer.

 – “Det skaber en ophobning lige nu, som vi skal have klaret, for at det kører endnu bedre i fremtiden. Der er simpelthen udsædvanligt mange regninger, rykkere, osv., der skal sendes ud i øjeblikket,” siger Stine Green Paulsen.

Hun mener desuden, at tiden omkring vinterferien skaber et ekstra pres på kundeservice.

 – “Vi kan mærke, at folk har fri og bedre mulighed for at ringe,” siger Stine Green Paulsen.