Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3's netværks-problemer er løst

3's netværks-problemer er løst

OPDATERET: Problemerne på 3's net er nu løst, og alle kunderne burde have netværk igen.

Teleselskabet 3's netværk har dagen igennem været ramt af nedbrud, og siden klokken 6 i morges har mange kunder været uden net på deres mobil og bredbåndsforbindelse.

Nedbruddet skyldes en fejl under en opdatering, men skulle nu være løst, og 3 fortæller i en pressemeddelse, at alle kunder burde have net igen. Dog kan det være nødvendigt at genstarte mobilen.

-”Vores kunder skal kunne have tillid til, at vores netværk fungerer og, at de kan bruge deres telefon normalt. Derfor er det selvfølgelig totalt uacceptabelt, at vi oplever et nedbrud som denne. Vi er i gang med at analysere på, hvad der var årsagen til driftsproblemet og gøre vores yderste for, at sådan en fejl aldrig opstår igen,” siger Jörgen Askeroth, teknisk direktør i 3 Scandinavia.

3 i Danmark afventer i øjeblikket en teknisk redegørelse fra hovedkontoret i Stockholm, der er ansvarlig for drift og support af det danske netværk.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

26-10-2010 23:28:55

Som kompensation for nedetiden giver 3 nu en times gratis tale i november -> http://blog.cazaa.dk/2010/10/26/3_giver_60_minutters_gratis_tale_i_november/

0 0
Torben 20-10-2010 03:57:58

...mester.
Det her sker før eller siden for alle selskaber, og synes 3 har været rimelig vakse til at melde ud diverse steder om problemet.
Du har da verdens korteste lunte, nyd dog freden i stedet for - nettet skal jo nok komme op igen i løbet af de næste timer...

0 0
20-10-2010 12:23:22

Jeg synes 3 har været meget dårligere til at melde ud hvad problemet er! De har alle kunders e-mail adresse, så hvad med lige at sende en e-mail ud, så man ikke selv skal til at søge efter årsagen til den manglende dækning på nettet?

Og hvad så hvis man ikke har fastnet ved siden af? Det er sandelig godt man ikke har ladet sig narre til at udskifte sin bredbåndsforbindelse med 3's mobildatanetværk i hjemmet!

0 0
20-10-2010 12:31:02

Nu syntes jeg du skal fise over til telia, du er åbenbart glad for at skulle betale 8000+ for din iphone, og har intet imod div. mærkelige afregninger/takster osv...Og så skal det måske også lige nævnes at det er på telias net at det der antenne halløj på iphone4 skulle være mest markant...Men de er jo top dollar, så det er jo lige meget...

0 0
Christian M. 19-10-2010 21:31:57

Rolig nu... Det er da træls ikke at have signal, men det er jo ikke livsnødvendigt :-) Det kan ske for alle firmaer. Så når det sker for det selskab, du er skiftet til, så er du nødt til at skifte igen ;-)

0 0
19-10-2010 21:54:31

Nu har jeg været kunde hos Telia lige siden iPhone 3G kom til Danmark (og endda flere år før det) og der har jeg aldrig haft nogen som helst problemer. Har købt min iPhone 4 hos 3 fordi Telia er for dyre mht. netop denne model. Men vil være ærlig og sige at jeg savner Telia, selvom jeg ellers blev meget sure på dem grundet der høje iPhone 4 priser.

Og efter dette stunt, så er det nu 100% sikkert at jeg skifter tilbage til Telia når min bindingsperiode hos 3 er ovre.

0 0
Exert 20-10-2010 10:47:13

Du trænger da vist lige til lidt realitetssans. At det sker én gang, at serveren går ned er hvad der kan ske for alle selskaber, og ja, det er meget uheldigt. At det ikke er sket for Telia betyder ikke, at de kører med større sikkerhed. Det der er afgørende, er om det sker gentagende gange, og hvis det gør, er jeg da også den, der er skiftet. Men at skifte til Telias elendige 3g-dækning er helt uforståeligt for mig.

0 0
20-10-2010 12:20:31

Jeg er temmelig afhængig af min iPhone og jeg aldrig nogensinde oplevet nedetid hos nogen som helst anden udbyder!

Desuden bor jeg i Århus og 3G dækningen er her bedre hos Telia end hos 3 ;)

0 0
Exert 20-10-2010 13:19:17

"...jeg aldrig nogensinde oplevet nedetid hos nogen som helst anden udbyder!"
Det er der rigtig mange 3-kunder, der heller ikke har før i går. At der ikke har været nedbrud før, betyder ikke at chancen for, at det sker på Telias netværk er mindre.
Hvis du er så afhængig af din iPhone, og er tilfreds med kun at have 3g i de store byer, så kommer du åbenbart ikke meget ud af Århus. For hvis der er noget, der hænger sammen, er det da stor afhængighed og bred dækning.

Min pointe er bare at du skifter til et produkt med dårligere dækning, uden belæg for at der bliver mere oppetid. Det virker ikke særlig velovervejet.

0 0
Christian M. 20-10-2010 14:10:48

Jeg bor i Århus og jeg har både haft 3 og Telia. Jeg har Telia lige nu og hold fast en ringe 3G dækning. På handelshøjskolen er der kun EDGE dækning. Jeg er ikke enig med cazaadotdk i, at Telias dækning er bedre end 3's. Hvis jeg skulle skifte tilbage til 3 skyldes det ene og alene deres højere hastigheder i datanetværket.

0 0
19-10-2010 19:42:21

Jeg har stadig intet signal hos 3. Har genstartet flere gange uden held.

Det er vist på tide at skifte teleselskab!

0 0
Deucalion 19-10-2010 20:07:07

Jeg har heller ingen forbindelse, men det får mig nu ikke til at forlade 3.

0 0