Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3's priskrig er et PR-stunt - slutprisen er dyrere!

3's priskrig er et PR-stunt - slutprisen er dyrere!

3 iværksatte fornyeligt ændringer i deres abonnementer. Nu er det slut med mobiltilskud og dyrere for dig som kunde!

Til venstre et skærmbillede d. 9 april, til højre et skærmbillede d. 3 maj. Forskel i pris 206 kroner dyrere!
Til venstre et skærmbillede d. 9 april, til højre et skærmbillede d. 3 maj. Forskel i pris 206 kroner dyrere!

Artiklen er opdateret klokken 14:50

Vi skrev fornyeligt om 3’s ændringer til deres abonnementer, hvor det nu ikke længere er muligt, at få mobiltilskud som tidligere.

Tiden med mobiler til én krone ser ud til at være slut, nu skal mobilerne betales kontant, eller afbetales over en periode på 6, 12 eller 24 måneder.

Det betyder for dig, som kunde, at du betaler fuld pris for mobilen, ligesom hvis du købte den uden abonnement.

Det er ikke kun 3 der er gået ned ad denne sti, faktisk er 3 blandt de sidste, der er gået over til den nye form for mobilsalg herhjemme. Men hvad betyder det for dig som mobilkøber?

3 reklamere i stort set alle medier med ordene ”VI ERKLÆRER PRISKRIG – OVERGIV JER!”. Således ligger de op til lave priser, men hvor lave er de efter mobiltilskuddet er forsvundet?

Vi har fået tilsendt nogle skærmbilleder fra 3’s hjemmeside den 9. april 2012, hvor mindsteprisen på en række populære mobiler er angivet.

Dem har vi sammenlignet med priserne på 3’s hjemmeside den 3. maj 2012. Se sammenligningen herunder.

Priserne er opgivet i danske kroner, og er den absolutte mindstepris for den gældende mobil inklusiv abonnement på datoen.

Telefon/pris9. april 20123. maj 2012Forksel
iPhone 4 8 GB3.7424.408+666
iPhone 4S 32 GB5.1426.328+1.186
iPhone 4S 64 GB5.9427.048+1.106
HTC One X4.5425.368+826
HTC One S3.9424.648+706
HTC Sensation3.0422.529-513
Samsung Galaxy S II3.2423.448+206
Samsung Galaxy Note4.5425.368+826
Nokia Lumia 8003.9424.168+226
Sony Xperia S3.7424.408+666
Slutpris forskel41.82047.721+5.901

Konklusionen er at du, som mobilkunde nu, skal betale mere for den samme telefon end du skulle før den påståede "Priskrig".

Kigger vi på 10 populære mobiler i 3's onlineshop, så er prisen gennemsnitlig steget med cirka 590 kroner efter de nye abonnementstyper er trådt i kraft.

Opdateret:

Efter vi bragte denne historie, havde 3's kommunikationschef Stine Green Paulsen, en kommentar til artiklen.

Hun mener ikke 3's priskrig er et PR-stunt.

- "Det er ikke et PR-stunt, når vi melder priskrig, vi mener det meget alvorligt. Vi har sat vores abonnementspriser ned, så de er billigere end nogen anden operatørs."

Hun mener desuden, at 3 nu giver mulighed for at købe smartphones med billige abonnementer, hvilket ikke var muligt tidligere.

Hun fortsætter omkring Galaxy S II: -"Den Samsung smartphone i eksemplet var måske nok billigere over seks måneder lige den dag,(den 9. april red.) men prisen på smartphones kan ændre sig, og der er også et liv efter de seks måneder – og vi oplevede desværre, at folk kørte med for høje abonnementer, som de ikke udnyttede." 

Hun mener at priskrigen handler om at kunne tilbyde de skarpeste priser her og nu, således kunden kan få de bedste priser. Hvilket 3 giver, ifølge Stine Green Paulsen.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Morell 03-05-2012 16:31:54

Det skal da lige siges at 3 har nok den dårligste kundeservice. Og det kan da kun blive værre nu efter som de tidligere ikke har haft råd/lyst til at ansætte kompetente mennesker til deres service afdeling.

Tror snart 3 rammer bunden og de rammer den ret hårdt. Der har lige været en artikel om at 3 har flest klage sager mod sig i forhold til deres antal kunder. Så tror bare de er desperate lige pt efter at få kunder selvom deres dækning i mindre byer er super ringe og deres service er mega ringe.

0 0
Morell 03-05-2012 16:37:04

Og så efter hvad jeg kan se så er der ingen rabat at hente ved at tag et af de større abonnementer som man f.eks. får hos telia :) Skidt skidt skidt siger jeg bare

0 0
hotpop 03-05-2012 19:19:50

Telenor giver også rabat på udvalgte telefoner, hvis man vælger et større abonnement.
Har f.eks. lige tjekket og med Telenor fri kan man få en Experia Active til 1 kr.
Eller
Sony Xperia S med 10 timer, 3 gb data og fri sms/mms til ialt 324 pr. md.

Ved 3 får du KUN 5 timer, 2 gb data og fri sms/mms til 318 pr. md (Xperia S)

0 0
Kasper Siggaard 03-05-2012 15:31:42

Lige set at deres priser er steget, og vil nu overveje at finde en ny udbyder. Havde faktisk ladet være med at forlade 3 på grund af mine opsparede point, men ønsker ikke længere at bruge dem hos 3. da jeg ikke vil være bundet til dem ½ år mere.

Og lige som kommentar til Stine Green Paulsen.
TAG DIG SAMMEN!

0 0
ronny 03-05-2012 14:32:12

Håber stadig kundeservice vil yde gode priser til højtforbrugs kunder..

Plejer altid når jeg ringer derind og få ca 15/20% rabat på telefon/abonn

Men har os de sidste 5 år brugt gennemsnitlig 20.000 hos dem pr år.. Så hvis de beholde mig skal de stadig yde den service ellers hopper jeg sq over til nogle andre!

0 0
DX 03-05-2012 12:34:30

De tror åbenbart deres kunder er dumme. Da der ikke længere er tilskud til mobiler hos dem, er der ikke nogen grund til at betale dyre abb. hos 3.dk, Så nu har jeg skiftet til Ymobile, hvor jeg får 3 timers tale fri sms/mms og 10GB Data for 79,- pr måned. Og hos Ymobile kan man selv vælge mellem TDC eller Telenors net

0 0
03-05-2012 12:42:53

Men du har så også kun 4Mbit forbindelse...

0 0
DX 03-05-2012 13:09:11

@N. Du kan godt vælge en 32/5 forbindelse hos Ymobile, den koster så 159,- pr md. Men der er jo ikke mange der endnu, har en mobil der kan udnytte den hastighed.

0 0
03-05-2012 13:14:09

Jamen jeg vil slet ikke forsvarer 3, jeg forlader dem også nu. De andre store har jo bedre service end 3 og mere at tilbyde til nogenlunde samme pris.

Men vil bare pointere at du får lavere hastigheder ved de fleste lavpris selskaber.

0 0
Sven A. 03-05-2012 13:31:31

Bibob har højere hastighed:

https://www.bibob.dk/bibob-produkter-6-timer

32 mbit download.

Ved dog ellers ikke hvordan dækningen er.

0 0
Johnny K. Olesen 03-05-2012 13:50:32

Hej Sven

Du kan læse om dækningen med Telenors 32 Mbit netværk i vores artikel: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/telenor-opgraderer-til-32-mbits,lid.20842/

0 0
Sven A. 03-05-2012 14:00:41

Hej Johnny,
Tror jeg forklaret mig forkert. Jeg mente om hvordan folk oplever dækningen/hastigheden?
Ved at de fleste enheder ikke kan klar 32 mbit/s download, men det er mere stabiliteten af max hastighed på enheden man har.


Jeg har lige pt., Oister, som på papiret skulle kunne udbyde en hastighed på:
10 mbit/s download og 1 mbit/s upload.
Personligt kan jeg ikke mærke forskel fra tidligere da jeg havde 4 mbit/s download og 1 mbit/s upload, og den nye hastighed.

Tror det er mere oplevelsen i forhold til hvad de rent faktisk tilbyder/dækker....

0 0
03-05-2012 13:49:43

Ja de ser faktisk ud til at tilbyde et rigtigt godt produkt :D Har selv haft kig på dem.

0 0
Sven A. 03-05-2012 13:51:31

Jeg kigget igennem Bibob's betingelser og fandt denne her:

"Bibob tilbyder som standart op til 6 Mbit/s download hastighed og op til 1 Mbit/s upload hastighed i mobil netværket til alle kunder. Gældende fra d. 24.04.12 frem til d. 31.12.12 får alle kunder op til 32 Mbit/s download hastighed og op til 5 Mbit/s upload hastighed i netværket."

0 0
Hans Jákup Danielsen 03-05-2012 12:49:27

som er vigtigt fordi?...
alle sidder og streamer HD film gennem mobilen?

0 0
03-05-2012 13:11:12

Når du er indenfor så falder de 4 Mbit nok, eller i udkantsområderne hvor man måske gerne vil streame lidt musik. Eller bruge sin mobil som hotspot på ferien..... Der er mange ting man godt kan bruge en højere data hastighed til. Ellers kunne vi bare nøjes med edge :-)

0 0
Huleboer 03-05-2012 12:04:42

..."priskrigen" skal ses i forhold til abonementet? Prisen for selve de nye abonnementer er lavere end hos alle de andre primære udbydere. Telia, Telenor og TDC er alle dyere i deres indhold så vidt jeg lige kan se.

Uden at være ekspert eller noget tror jeg ikke 3 tænker at føre priskrig mod dem selv.

0 0
Danno 03-05-2012 11:54:09

Ja

0 0