Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   3’s Samsung Galaxy S III kunder kører med gammel software

3’s Samsung Galaxy S III kunder kører med gammel software

3 er bagud med software-opdateringerne på Samsung Galaxy S III. ”Kvalitetssikring” er årsagen, fortæller teleselskabet.

Samsung Galaxy S III med Flipcover. (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S III med Flipcover. (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

Hvis du har købt Samsungs topmodel Galaxy S III hos teleselskabet 3, så er du bagud.

Selskabet sælger såkaldte brandede versioner af den populære smartphone, hvor 3 har fået lagt egne programmer og tjenester ind i softwaren, og foretaget andre justeringer.

Ifølge 3-brugere på det populære mobilforum, Mobildebat.dk, oplever flere en langsommere telefon, med flere fejl, og højere strømforbrug, end tilsvarende telefoner, uden den 3’s specielle software.

- Debattråd: Problemer med 3’s Galaxy S III software

Aktuelt er 3’s kunder med Samsung Galaxy S III to-tre versioner bagud, og de har således endnu ikke modtaget den seneste opdatering, der indeholder mange forbedringer af systemsoftwaren.

3: Bedre 3G med vores software

Hos 3 forsvares deres specielle softwareversion med, at kunderne får en mere stabil 3G-forbindelse.

- ”Radioalgoritmen er ændret, så mobilen hurtigere søger tilbage på 3G-netværket, når den er på et 2G-net. Dette giver med vores erfaring en markant bedre smartphone-oplevelse. Derudover har vi lagt indstillinger ind til SMS, MMS og data og apps til mobil-TV og Mit3 ind,” fortæller kommunikationschef Stine Green Paulsen fra 3.

Ifølge 3 handler det om sikring af en bedre mobiloplevelse, blandt andet fordi kvaliteten af samtaler og hastigheden på data, er bedre på 3G end på 2G.

Kritikken fra brugerne på Mobildebat.dk kan 3 ikke genkende.

- ”De nævnte gener som 3-brugere på Mobildebat.dk oplever, er ikke nogen vi umiddelbart kan genkende. For det er ikke det, som resultaterne af vore egne løbende tests viser. Vores formål med en anden radioalgoritme er jo netop at optimere oplevelsen for smartphone-brugerne. Hvis resultatet ikke modsvarede formålet, ville vi selvfølgelig ikke foretage ændringerne,” siger Stine Green Paulsen.

Ny version på vej

Ifølge 3 er selskabet typisk 1-2 uger senere ude med deres opdateringer, set i forhold til Samsungs generiske version. En ny opdatering skulle dog snart være på vej.

 - ”Er vi mere end en uge bagud skyldes det ofte, at vi ikke er tilfredse med kvaliteten af softwaren. Vores næste release til Samsung Galaxy S III ligger i slutningen af august. Det vil være den seneste Samsung frigiver. Den software vi bruger, udvikles parallelt med den generiske software,” fortæller 3.

Hvis kunderne hos 3 ikke ønsker 3’s software, kan enheden sendes til et serviceværksted, der kan lægge den generiske software ind på telefonen. Prisen er 275 kroner, men teleselskabet anbefaler ikke denne løsning.

Mobilsiden.dk har været i kontakt med TDC, Telenor og Telia. Ingen af disse selskaber, sælger Galaxy S III med modificeret software. Derfor modtager kunderne hos disse operatører opdateringerne, så snart de frigives af Samsung.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik jensen 27-08-2012 05:42:21

For at kunne unbrande sin S3, altså fjerne låsen til 3.dk, så man kan benytte andre teleudbydere, skal du blot følge denne simple guide


· Tænd telefonen (uden simkort)
· Indtast #7465625*638*# i PIN kode boksen der dukker op.

· Nu vil der komme en ny boks frem, hvor man skal indtaste unlock/NCK koden, som er på 8 cifre, som du får oplyst her:

http://www.3.dk/privat/kundeservice/hjaelp_til_mobilen/services/sim-unlock-laasekode/#SIM-Unlock_/_Låsekoden


ved at indtaste din smartphones IMEI nummer

Du finder hurtigst IMEI nummeret ved at gå til Indstillinger, vælg Denne enhed (allernederst i rækken) og dernæst vælge Status. Her står din smartphonen IMEI nummer


Telefonen er nu låst op.

0 0
Lecter 27-08-2012 11:54:11

@Erik

En åbne simlåsen er ikke det samme som ay unbrande.

0 0
27-08-2012 13:08:02

Ja..der er nogen der tror de har tjek på det.
Men det har de så ikke alligevel kan man se.

@ Erik Jensen.
At UNBRANDE er at få flashet/lagt en helt ren,i dette tilfælde Samsung firmware ind i telefonen,med kun de ting som Samsung har udviklet til den.Den BRANDEDE version fra 3 har alle deres lorte-crap-resource-krævende-app's lagt ind oven i Samsungs software (til stor irritation for forbrugeren)

0 0
Erik jensen 27-08-2012 23:57:00

Da der lykkeligvis er nogle i dette forum som mener,at de har tjek på på bl.a. at unbrande sin smartphone, så jeg gerne et detaljeret svar på, hvorvidt det er nødvendigt at gennemføre punkterne 8 og 9 (reset smartphone) i ovenstående guide til unbranding.

Selv er jeg desværre ikke erfaren ud i det root relateret, men lytter meget gerne til alle de guldkorn der måtte fremkomme..

0 0
Erik jensen 27-08-2012 16:25:51

At unbrande er ganske rigtigt ikke det samme som at SIM oplåse, og betegnelsen blev fejlagtigt anvendt ved en fejl i nattens mørke nattetimer, men i det mindste forklarer jeg hvad jeg præcist mener, så ingen alligevel bør tage fejl af forskellen mellem oplåsning og unbrand, jeg mener hele tråden handler om unbrand, og blot som en hjælp nævner jeg også hvordan man oplåser.
- men ellers tak for de nyttige kommentarer...

0 0
Erik jensen 27-08-2012 00:46:13

Nedenstående er en omskrevet guide skrevet af "Gøjser" til hvordan man hurtigt og meget enkelt lægger den nyeste unbrandet firmware over på sin nye Samsung Galaxy S3 købt fra 3.dk. Så skal du ikke mere vente på at 3.dk får snøvlet sig færdig med deres egen og langt dårligere version af firmwaren.

http://www.mobildebat.dk/showthread.php?217249-Har-du-Galaxy-S-3-fra-3(tre)-Er-den-sl%F8v

Følg nedenstående instruktion, ud fra hvordan jeg selv gjorde det, det er faktisk ganske enkelt- selv for en begynder!

Installer Samsung Kies på din Windows PC.

Jeg vil anbefale, at du vha. Kies først laver en sikkerhedkopiering af alt, hvad du gerne vil gemme. Hvis kopieringen melder fejl, vælg selv , istedet for at kopiere alt automatisk.

Dernæst HUSK at lukke Kies programmet, inden du går igang med at opdatere til ny firmware ...

1. Download og udpak nyeste nordiske unbrandede firmware fra denne webside (registrer dig først), det er den øverste af de viste, kaldet Nordic I9300 XXBLH1

(Brug en ZIP manager til at udpakke filen med (f.eks http://www.7-zip.org/) og gem den udpakkede fil(kaldet.TAR) på dit skrivebord)

http://www.sammobile.com/firmware/?p...ype=1#firmware

2.
Download ODIN software (som også en en ZIP fil) Den bruges til at installere den nye Nordic firmware med. Nyere versioner af ODIN kan måske melde fejl og giver ikke gult "klarsignal", men denne "gamle"version herunder virker med garanti med Samsung Galaxy S3.

http://www.jayceooi.com/2011/07/27/d...d-odin3-v1-85/d

Gem også denne udpakkede fil på dit skrivebord, så du nemt kan finde den igen.


3.Start Odin programmet og lad være at røre ved nogen indstillinger. Marker og tryk kun på knappen "PDA" og find den udpakkede firmware ".TAR" fil fra trin 1.

4. Med tændt eller slukket telefon, det er lige meget, holder du knapperne "home", "volumen ned" og "power" inde samtidig på telefonen, indtil der kommer en advarselsskærm frem. Det tager en ca.10 sekunder. Nu skal du trykke på knappen "volumen op".

5.Forbind nu din telefon med din PC vha. USB kablet.

I "Odin" programmet skulle der nu gerne lyse et gult felt op, hvor der står noget med COM.

Tryk på knappen Start. Den nye Nordic firmware installeres nu på telefonen. Det tager ca 10 minutter , og du kan se en blå progress bar på både telefon og i Odin.

6.Når firmware installeringen er færdig genstarter telefonen automatisk, og den nyeste firmware er nu installeret, dvs nu med lysregulering i statuslinien, langt bedre batterilevetid, bedre stabilitet m.m.

God fornøjelse og Goodbye til 3.dk!


-----------------------------------------

Følgende anbefales af Gøjser , men jeg i tvivl om er nødvendigt(?), men omvendt skader vel ikke at starte på en frisk, selvom det kan være besværligt.

Han anbefaler, at gendanne telefonen til fabriksindstillinger. Indstillinger->Sikkerhedkopier og Gendan.

Dette sletter alle data og applikationen og slutter med at smartphonen genstarter. Når den er genstartet skal du vælge IKKE at synkronisere og ikke gendanne data vha. din Google og Samsung konto. Dette tager nemlig et stykke tid, og du får mulighed for det senere.

7.Gentag evt. igen trin 3 til 6 til, hvis smartphonen opfører sig lidt underligt og ikke vil genkendes i Kies


8.Nu kan du gendanne telefonen til fabriksindstillinger igen og herefter synkronisere alle dine data fra Google og Samsung konti.
Herefter kan du i Kies gendanne dine øvrige data, indstillinger osv. som du måtte have lavet backup af tidligere.

9.I Google Play marked søger du på "CSC" og downloader applikationen fra Samsung.

Kør programmet og klik videre når den kommer med en advarsel. Kontroller, at der i feltet øverst står "NEE". Hvis ja, så spiller det hele!

Luk og slet CSC applikationen.

---------------------------------------------

Er der mon nogen der ved, hvorvidt det er nødvendigt at gendanne smartphonen til fabriksindstilling som beskrevet her, og hvorfor? Min S3 kører fint med nyeste firmware, uden at jeg har gendannet den...

0 0
vonGoldschmidt 28-08-2012 09:36:57

Fedt man, så er planerne for i aften lagt :D

0 0
spock123 22-08-2012 09:34:01

"Ifølge 3 er selskabet typisk 1-2 uger senere ude med deres opdateringer, set i forhold til Samsungs generiske version. En ny opdatering skulle dog snart være på vej."

LOL, og samtidig kommer Samsung med Jelly Bean opdateringen..... nøj hvor ville jeg være pissed hvis jeg købte en 3 branded tlf.... det er jo ikke alle brugere der ved hvordan man flasher en ROM.

0 0
22-08-2012 17:15:47

Nu skal det nok passe at 3 kommer med en Android 4.0.3 eller 4.0.4 opdatering nu her når vi andre får JellyBean.
F****** nederen at være 3 kunde.Tror også snart at de er de eneste der har binding og bloatware på deres telefoner.

0 0
vonGoldschmidt 28-08-2012 09:39:16

:O Mærkeligt, jeg har 3 men også version 4.0.4. Er forskel på versionerne på den hvide og den blå model, siden den hvide var på markedet ca. en uge (14 dage?) før den blå??

(Jeg har den blå version)

0 0
21-08-2012 08:20:14

Når man ser sådan en tråd, så er det sjovt at se hvor meget frihed også kan være en begrænsning. Friheden til at ændre alt muligt på en Android er også det som betyder at en del Anroid brugerere ender med at nørde med telefonen hvor brugere af iPhone løser opgaver med den. Jeg ved at en sådan udtalelse vil få Android fanboys der hader Apple, op af stolen.

Det er ikke fordi man ikke kan løse sine opgaver med Androiden, men fordi alle de muligheder ender med at det kommer til at handle om hvad man kan indstille istedet for bare at bruge den.

PS Jeg er selv Android bruger som desuden er lidt ubekvem ved alt det Google forlanger jeg skal acceptere for jeg kan bruge f.eks. GPS på min telefon. Hvis de ikke kan få lov at korlægge min adfærd, så kan jeg ikke bruge GPS'en. Det glemmer Android fanboys hver gang de hader iPhone eller Windows. Der er med andre ord ingen der skal hænge andre platforme ud for dårlig moral - den er lige god/dårlig hos dem alle af en simple grund at de skal tjene penge på et eller andet. De gør det på hver sin måde.

0 0
Lecter 21-08-2012 14:07:15

Apple kortlægger også din adfærd med iPhone. Alle Apple kunder accepterer de betingelser, der gør firmaet i stand til at indsamle lokationsoplysningerne.

0 0
21-08-2012 20:26:14

En masse gode svar!
Balano, du har ret i at jeg skal passe på med at generalisere. Og jeg syntes at med ICS er Android blevet super brugervenligt. Lecter du har helt ret mht Apples kortlægning - og jeg mener også at den ene OS platform ikke er mere skurk end den anden. Jeg kunne have tre telefoner - en af hver OS - men det tager for meget tid, så jeg holder mig til Android'en. God aften !

0 0
Lecter 21-08-2012 21:15:52

Jeg ser ikke kortlægning af vores færden, som noget negativt. Det kan selvfølgelig misbruges, men det kan jeg slet ikke forestille mig bliver aktuelt.

En ting, som jeg personligt ser store muligheder i, er Google Now. http://www.google.com/landing/now/

0 0
Søren D 21-08-2012 09:28:27

Hvad er det Google forlanger du skal acceptere for at bruge GPS'en til fx navigation som Apple og MS ikke gør? Der er forskel på at aktivere gps'en og bruge den til navigation og at gi' Google/Apple/MS lov til at bruge dine placeringsdata til fx at pinpointe søgeresultater og lokaliseringstjenester. Det vælger du jo selv - men det er iflg. dit indlæg en skidt ting?
Og husk så at man kan godt syntes bedst om chokoladekage uden at hade citronmåner og kajkager..

0 0
21-08-2012 12:00:57

Jeg er helt enig i din kage sammenligning. Og som Android bruger ser jeg måbende på nogle af de udfald fanboys kommer med. Det gælder alle lejre. Jeg syntes bestemt valgfrihed er positivt. Men for nogle er Androids mange valgmuligheder et problem - de trives bedre i Apple eller Windows OS miljø - og det syntes jeg man skal respektere. Og lige præcis det at man skal løse problemer med sin Android ved at roote, flashe, installere ny ROM osv er noget mange smartphone brugere slet ikke er klædt på til. De kan til gengæld godt lide at bruge de muligheder smartphones giver dem. I min omgangskreds er det sjovt hvor meget iPhone ejerne bruger deres phone til at løse opgaver og vi Android ejere har en tendens til at nørde med den - mig selv inklusiv. Så for nogle er Android platformens mange muligheder lammende og for andre er det et mekka. Nå - jeg skal have et stykke kage nu...

0 0
Lecter 21-08-2012 14:11:18

Tror nu kun det er nørder som os, som piller ved indstillinger og flasher rommer :)

I min nærmeste familie (14 mennesker), har 13 en smartphone. Alle kører Android. De bruger deres telefon på helt normal vis.

Samme på min arbejdsplads. 16 mennesker. 10 Android brugere og 2 iPhone brugere. Her er jeg også den eneste, som bruger tid på indstillinger og andet nørderi.

0 0
Balano 21-08-2012 13:06:49

Pas på med at generalisere android brugere på samme måde som du generaliserer iPhone brugere. Med min gamle LG O2X kunne jeg ikke stoppe med at flashe osv. Men har siden købt S3 og har absolut intet pillet ved den. Jo, småting som launcher har jeg ændret. Men kun pga udseende.

Android fanboys er tit dem der lejer med softwaren. Men resten bruger faktisk deres droid præcis som iPhone brugere bruger deres iPhone. :)

0 0
Søren D 21-08-2012 13:23:16

He he kan godt følge dig med LG Optimus 2X - sikke en telefon...Den har fået sin anden ungdom her i huset hos en af ungerne med en CM9 og kører nu helt fantastisk - har også en S3 selv og har endnu ikke fundet anledning til hverken at roote eller flashe noget som helst endnu,,,men lur mig om den ikke også får en tur med Odin og CM, når der lige skal klemmes 10-15% ekstra ud af den om et års tid eller 1½ :-)

0 0
Rolfiboy 20-08-2012 12:28:33

Har lige opdateret min S2 til ICS 4.04. Og nu har google smadret deres ellers ubrydelige mønster lås med et 8 digit password der så let som ingen ting kan brydes.

Fuck jer Goggle, det var den sidste android tlf jeg købte hvis ikke det bliver lavet om igen!

Forresten kan man ikke rulle opdateringen tilbage, uden at oploade hel ny firmware med odin?

0 0
20-08-2012 20:15:48

Hmm jeg havde da mønster på min sgs2.....

0 0
20-08-2012 13:15:00

Har du først opgraderet til en nyere version kan du ikke rulle opdateringen tilbage.Du skal have flashet den forrige version ind igen :-(

0 0
serpent 20-08-2012 09:18:39

Wow, jeg skal A L D R I G igen være kunde hos 3.

0 0
vonGoldschmidt 19-08-2012 16:04:36

Skideirriterende, når man netop spørger sælgeren, om telefonen er branded og han svarer nej -_-. Når men så er 3 dømt ud ved fremtidige køb :O

Og så må man vist til at igang med at root'e.

0 0
18-08-2012 20:25:55

Jeg kører med Custom ROM på min Galaxy S III og gjorde det også på min Galaxy S II. Efter at have flashet mine mobiler har de kørt langt hurtigere og holdt strøm længere + haft langt bedre dækning end før.Og jeg kører endda på 3's netværk ved Oister.Så det er en gang fis i en hornlygte 3 har gang i der.Alle de App's og ting og sager 3 ligger i deres mobiler er med til at dræne batteriet hurtigere.Da jeg var ved 3 og havde en branded mobil skulle jeg lade hver dag.Nu kører jeg Custom firmware/ubranded og skal lade hver 3-4 dag.

0 0
Rolf 19-08-2012 12:55:19

Hvilken Custom firmware bruger du til din S3, og hvor kan man evt hente den.

0 0
19-08-2012 13:30:45

Jeg bruger lige p.t. CyanogenMod :-)

Den kan hentes her:
http://download.cyanogenmod.com/?device=i9300&type=stable

0 0
hellas7 20-08-2012 01:13:14

lade hver 3-4 dag? Bruger du din telefon eller hvad? :o

0 0
20-08-2012 12:19:59

Ja...jeg bruger den endda normalt.Det skal siges at jeg ikke har nogle som helst tunge app's til at køre på mobilen.Jeg har bl.a brugt et simpelt trick der går ud på kun at bruge premium/betalte apps da jeg der slipper for app's med reklame-banner i.De sluger nemlig en del saft på batteriet.

0 0
michael 18-08-2012 09:44:18

Nu skal det så lige nævnes at 3 faktisk har geninført mobil rabat, den eneste grund til at jeg bruger dem ikke pga deres net.
Nogen der gider poste link til stock fw jeg kan kun finde en fra maj måned på xda. Jeg jeg har 4.04 hvis det er den nyeste så er de da fint med

0 0
spawn 18-08-2012 12:32:56

Mobilrabat ? tjae, hvor meget "rabat" er der nu lige i det ? Den såkaldte rabat er begrænset og ædes ofte af dels en højere udgangs pris på selve mobilen og dels en højere pris på abonnementet

eks.

S3 med et 6 timers abonnement hos 3.dk
Mobilpris 4935 - rabat 1436 = 3499,- plus abon og omkostninger i 6 mdr = totalpris 5092,-

S3 købt i Elgiganten uden branding eller andet
Mobilpris 4199 plus 6 timers abon med samme specs og omkostninger i 6 mdr hos eks. Callme = totalpris 5093,-

"Mobilrabatten" udgør således i dette eks. kun 1 kr.

Hvis jeg så indregner kr. 275,- til 3 for at pille branding af - så ender den med at være kr. 274,- dyrere hos 3 på trods af at de reklamerer med mobilrabat kr. 1436,-

Istedetfor at lade sig forblænde af reklame tal, skal man kigge på de samlede omkostninger

Forskellen kan selvfølgelig variere lidt afhængig af mobil og abonnement - men generelt set er deres "Mobilrabat" meget lidt værd

0 0
michael 18-08-2012 14:27:46

Jeg købte den da de gav 2136kr i rabat så mobikpris blev 2800kr
Og abonnement med 15timers tale og gb til 6x300 det er en ok deal. Jeg plejer selv at unbrande med Odin

0 0
spawn 18-08-2012 15:45:09

Det tilbud har de stadig, men det giver stadig en totalpris på 4692,- og således kun en besparelse på et par hundrede i forhold til det andet regnestykke. Den oplyste mobilrabat er fiktiv for du sparer ikke reelt 2136,- - du betaler blot besparelsen for et dyrt abonnement med 15 timers tale og 20gb data som du aldrig kan udnytte fuldt ud, hvilket 3 godt ved, så det er omkostningsfrit for dem.

Du bilder dig ind du har fået en rabat på 2136,- - men i virkeligheden har du højest fået en rabat på et par hundrede.

At man kan unbrande med Odin er irrelevant - benyttelse af Odin og lign løsninger til at lægge alternative firmwares på du henter på nettet er pr. definition risikabelt og ikke noget man som bruger burde være nødt til, eller overhovedet noget man bør anbefale almindelige brugere som ikke kan overskue de riscisi det indebærer.

0 0
Halby 20-08-2012 18:21:07

Skifte til Callme og få Danmarks værste mobildækning jeg har ingen problem med at bruge 20giga da man os får datadelingskort med

0 0
Robert 18-08-2012 16:24:13

Fornuftige indlæg fra hr. spawn. +1

0 0
Rene 17-08-2012 16:34:44

Jeg har fundet en løsning der virker 100% af gangene.

Her kommer den: Jeg er ikke kunde ved 3.

Jeg vil selvføldig gerne tjene penge på min opfindsomhed men i er også velkommen til at bruge den.

0 0
spawn 17-08-2012 17:34:58

Nemlig - den eneste rigtige løsning

Boykot mobilselskabet og køb din mobil og dit abonnement et andet sted - det er ikke bare bedre, men også billigere.

3's branding handler ikke om at forbedre noget somhelst og deres forkølede undskyldning om ændringer i radio algoritmen er det rene vrøvl

3's branding handler udelukkende om at forsøge at binde kunden yderligere til 3 og deres tjenester, til STOR ulempe og gene for kunden fordi de så ALTID er langt bagefter de officielle opdateringer hvor de rigtige forbedringer ligger i.

Det er en direkte løgn når 3 udtaler at de typisk er 1-2 uger senere ude, jeg har haft mobil hos 3 og der gik ofte måneder efter de officielle opdateringer, hvoraf nogen endda blev sprunget helt over hvorved der gik endnu længere. Jeg har ALDRIG oplevet at der kun gik 2 uger.

Oveni kræver de så 275,- kroner for at pille deres skrammel af MIN telefon og give mig det jeg har betalt for. Uhørt.

Og i disse tider hvor der ikke længere er mobiltilskud, men hvor kunden bare køber en rå telefon plus et abonnement er det endnu mere uhørt at 3 tillader sig at manipulere med kundens ejendom.

Der er kun een måde kunder kan påvirke store virksomheder med beskidte forretningsmetoder - det er på indtjeningen ved simpelthen at fravælge deres produkter.

0 0
Urbanus 21-08-2012 09:23:38

Jeg har en HTC One X, købt gennem 3, og jeg har i de 5 måneder jeg har haft den fået alle opdateringer OTA samme dag de har været ude til alle andre.

Jeg kan i øvrigt ikke se tegn på at den er brandet.

Det passer så heller ikke at der ikke længere er mobiltilskud. 3 var det sidste selskab der afskaffede det, og 3 har været det første til at genindføre det igen. Således kan du ikke bruge det som argument - derfor er det naturligvis stadig kundens ejendom, og det ville være uhørt hvis de manipulerer som du beskriver.

0 0
Hans 19-08-2012 22:08:29

"3's branding handler ikke om at forbedre noget somhelst og deres forkølede undskyldning om ændringer i radio algoritmen er det rene vrøvl

Og hvordan kan du så bevise det ?

0 0
JP 17-08-2012 16:20:29

Men Android er jo åben så i kan bare selv opdatere til nyeste ikke?? Ligesom på iOS...

0 0
Lecter 17-08-2012 16:39:39

Foreslår du at kunderne selv skal bypasse sikkerheden på enheden, kode deres egne drivere, compile koden og flashe den ? Eller hvad havde du tænkt dig ?

0 0
JP 17-08-2012 17:01:30

Jeg regnede egentlig med at man bare kunne opdatere ligesom på iOS... Men Android er åbenbare ikke så åben som iOS (på det punkt)

0 0
Lecter 17-08-2012 17:54:38

@JP

Det er egentlig sjovt, når man tænker på at du deltager i alle Android debatter, at du stadig ikke har forstået (eller ikke vil forstå) at det er kildekoden til Android, som er åben - Open Source.

Drivere til de forskellige komponenter på enheden og apps som eksempelvis gmail er ikke open source og må som sådan ikke distribueres uden tilladelse.

Heldigvis, er der rigtig mange dygtige udviklere, som hver dag og helt uden at tjene på det, udvikler systemet og udgiver rigtig gode rommer til vores telefoner. Det får alle Android brugere glæde af, fordi producenterne selvfølgelig følger denne udvikling.

At måle åbenhed på hvor ofte en telefon kan opdateres, er jo absurd.

0 0
JP 19-08-2012 14:11:21

Det er rigtig mange som bliver ved med at påstå at Android er åben og iOS er lukket,på trods af at både iOS og Android både består af lukket og open source.
Kendsgerningen er at i denne situation giver iOS mere frihed til slutbrugeren end Android, og dermed er sagen ikke så simpel at man kan sige at Android i alle situationer giver slutbrugerens mere frihed.

0 0
Lecter 19-08-2012 23:24:01

Kendsgerningen i denne situation, er at alle slutbrugere frit kan hente en anden software og smide på deres telefon. De kan faktisk lave den selv hvis de har evnerne.

Samtidig kommer der updates hver dag og da du åbenbart definerer åbenhed på hvor tit der kommer opdateringer, må du indrømme at Android er MEGET åbent :)

Anyway - Vi bliver nok ikke enige og fred være med det. Vi har heldigvis frihed til selv at vælge OS :)

0 0
JP 20-08-2012 19:43:09

Hvilken artikel har du læst???

Citat "Hvis kunderne hos 3 ikke ønsker 3’s software, kan enheden sendes til et serviceværksted, der kan lægge den generiske software ind på telefonen. Prisen er 275 kroner, men teleselskabet anbefaler ikke denne løsning."

0 0
20-08-2012 20:13:22

Eller man kan gøre det selv...

0 0
Benjamin Jensen 18-08-2012 00:06:21

Lector - jeg tror ikke du forstod ironien i hans indlæg ;)

Det er jo også lidt ironisk, at det er open source, og den derfor bliver modificeret i alle mulige retninger. Det gør brugeroplevelsen helt forskellig fra telefon til telefon, hvilket igen gør det sværere for udviklere af apps at tilpasse til android. Open source har bestemt sine fordele, men det har sgu også rigtig mange ulemper, som både stat og kommuner kæmper med den dag i dag, fordi de valgte open source i sin tid. De penge der er brugt på ekstra IT timer, kunne forlængst have betalt licenserne til MS ;)

0 0
Lecter 18-08-2012 11:13:08

@Benjamin

Der er desværre ikke skyggen af ironi i hans indlæg. :)

Jeg er enig med dig i at Google har nogle udfordringer med hensyn til udvikling af apps.

0 0
Dick Taid 18-08-2012 22:48:06

Jeg tror Benjamin forveksler ironi med idioti.

0 0
SørenB 18-08-2012 09:49:56

Jeg synes egentlig ikke at han virkede specielt ironisk. Måske lidt enfoldig.

0 0
Balano 17-08-2012 16:41:58

Du går ind på XDA og henter den nyeste ICS eller JB ROM fra Samsung. Så flasher du den med Odin. Og vupti. Done.

0 0
Rene 17-08-2012 16:37:07

Nej det er jo netop pointen, den nyeste 3 version er ikke kommet ud i nu, fordi de skal ændre i den og ligge deres egen lort i så den bliver dårligere og langsomere.

Man kan selv ændre sin software til en anden end 3's men det er ikke at opdatere det er at ligge en ny software på... Det kan man gøre.

0 0