4 vilde facts: Så stor en succes er Pokémon GO allerede blevet

På en uge er Pokémon GO eksploderet med en fart, der sjældent er set før. Få et indtryk af, hvor enorm en succes det er blevet med disse fem statistikker.

4 vilde facts: Så stor en succes er Pokémon GO allerede blevet

Spillet Pokémon GO til iOS og Android er på ingen tid blevet det helt store hit på internettet – hos børn såvel som vokse over hele verden på trods af, at det kun er officielt lanceret i USA, Australien og New Zealand.

Det er dog allerede nu muligt at downloade det uofficielt i Danmark, lige som det forlyder, at spillet er på vej til Europa ’om få dage’.

Læs også: Sådan får du Pokémon GO i Danmark til iOS og Android

Det kan være svært at få en idé om, hvor stor en succes Pokémon GO allerede er blevet. Det kan hjemmesiden SimilarWeb dog hjælpe med. Her er der nemlig samlet fire forskellige statistikker, der meget tydeligt hvor enormt spillet allerede er blevet.

Pokémon Go
Foto: Similarweb.com

Downloadet flere gange end Tinder i USA

Allerede to dage efter udgivelsen i USA var Pokémon GO installeret på 5,16 % af alle Android-enheder i USA. Det er nok til at spillet allerede efter første dag overgik Tinder i antal installationer, der kun ligger på omkring 2,3 % af Android-enhederne i USA – noget der har taget appen knap 3 år at nå.

Da disse tal nu er fire dage gamle, må Pokémon GO formodes at være installeret på en endnu større procentdel af den amerikanske befolknings Android-smartphones.

Pokémon Go
Foto: Similarweb.com

Næsten lige så mange aktive brugere som på Twitter

60 % af alle dem, der har downloadet Pokémon GO i USA indtil videre, spiller dagligt spillet. Det betyder, at Pokémon GO allerede nu nærmer sig en daglig aktivitet af brugere i USA, der er på højde med Twitters.

De mange aktive Pokémon GO-spillere svarer til cirka 3 % af alle aktive Android-brugere i USA, mens Twitter ligger på cirka 3,5 %.

Pokémon Go
Foto: Similarweb.com

Bruges i længere tid om dagen end sociale medier

Selv om konceptet i Pokémon GO er hamrende simpelt, er jagten efter nye Pokémons også hamrende afhængighedsskabende.

Derfor er den gennemsnitlige tid, der bruges i Pokémon GO om dagen, allerede oppe på hele 43 minutter og 23 sekunder, mens flere af de store sociale medier som WhatsApp, Instagram, Snapchat og Messenger ligger meget lavere. Tættest kommer WhatsApp med ’kun’ 30 minutter og 27 sekunder.

Pokémon Go
Foto: Similarweb.com

Eksplosion af trafikken

Trafikken på hjemmesiden APKMirror, hvor du kan hente Pokémon GO til Android sikkert i modsætning til flere andre hjemmesider, er eksploderet.

Ifølge tallene er hjemmesiden gået fra cirka 600.000 besøgende inden lanceringen af Pokémon GO til over 4 mio. den 6. juli. Der er altså ingen tvivl om, at efterspørgslen for appen uden for USA, Australien og New Zealand er enorm.

Læs også: Spillet Pokémon GO er nu ude til iOS og Android

Disse imponerende tal så kort tid efter lanceringen er altså ikke til at tage fejl af. Det interessante bliver også at se, hvordan Pokémon GO klarer sig over længere tid – om den enorme hype kan holdes ved lige, eller om spillet pludselig dør hen lige som eksempelvis Flappy Bird, hvor årsagen dog lige så meget var, at udvikleren bag spillet selv fjernede det.

Hvordan tror du fremtidsudsigterne for Pokémon GO ser ud? Er vi ved at se det nye Angry Birds, eller bliver det kun en kortvarig succes? Giv endelig din mening til kende i en kommentar herunder.