Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   4G skal stoppe kunde-afgang ved Telenor

4G skal stoppe kunde-afgang ved Telenor

Telenor har mistet 22.000 mobilkunder på tre måneder, men regner med at rejse sig, når 4G-nettet er på plads.

Telenor fremlagde onsdag, i sidste uge, deres regnskab for 2012, hvor nettoomsætningen er gået frem med 143 millioner i sidste kvartal til 1.486 millioner. Til gengæld er driftsresultatet faldet med 11 procent til 276 millioner, skriver Business.dk.

Det er ikke kun økonomien der presser Telenor. Også en stor kundeafgang giver anledning til hovedpine hos selskabet.

I alt mistede selskabet ca. 38.000 taletidskunder i fjerde kvartal, men fik samtidig omkring 17.000 fast betalende kunder, hvilket giver en tilbagegang i omegnen af 22.000 (afrundet) mobilkunder.

Der er dog en tommelfingerregel i telebranchen der siger, at der går omkring fire taletidskunder på en fast betalende kunde, hvorfor det dalende tal måske ikke er så dårligt endda.

Telenor oplever også samme tendens som andre teleselskaber, nemlig at antallet af fastnetkunder falder. Således mistede Telenor 17.000 fastnetkunder i sidste kvartal.

 - Telenor udskyder lancering af 4G-netværk

Telenor forventer dog at komme stærkt tilbage til marts, når de åbner for deres del af 4G nettet, og dermed også bliver mere attraktive for kunder med 4G-mobiler.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies