Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   4x35 uenig med Click A Taxis anklager

4x35 uenig med Click A Taxis anklager

Sagen mellem Click A Taxi og Taxa 4x35 fortsætter, dog mener Taxa 4x35, der er tale om en storm i et glas vand.

Københavns største taxiselskab, 4x35, står uforstående over for Click A Taxis anklager, om at de skulle have brudt markedsføringsloven.

 - Click A Taxi varsler retssag mod Taxi-selskab

Der var tale om en service for kunderne og ikke et markedsføringstiltag. Sådan lyder det fra Taxa 4x35 selv.

Da samarbejdet mellem Taxa 4x35 og Click A Taxi fornylig ophørte valgte 4x35 altså, at sende en servicemeddelelse ud på SMS til deres kunder om, at de ikke længere kunne bestille deres vogne fra den populære taxi-applikation.

Click A Taxi anklager Taxa 4x35 for spam og brud på markedsføringsloven, hvilket taxa 4x35 ikke mener har hold i virkeligheden, men mener striden handler om hvem kunderne tilhører.

 - ”Vi har blot udsendt en servicemeddelelse via SMS til vores kunder, der tidligere har benyttet Click A Taxi som bestillings-platform. Click A Taxi leverer blot en app til markedet og driver ikke vognmandsforretning. Det er vores vogne, kunderne sætter sig ind i, og det er os, de betaler for turen. Derfor er det også os, der har kundeforholdet og ikke Click A Taxi, som de noget overraskende påstår,” siger Jacob Gulmann, administrerende direktør for TAXA 4x35, der samtidig understreger, at der kun er blevet sendt sms’er til de kunder, der har udført og haft en transaktion i TAXA 4x35’s vogne. Og ingen andre. Det har intet med spam eller ulovlig markedsføring at gøre. 

Taxa 4x35 håber, at der hurtigst muligt bliver lagt låg på sagen, som de anser for at være et storm i et glas vand.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Søren H Thomsen 15-10-2013 19:07:28

Dette her handler vist nærmere om, at nogle smarte unge mennesker (Click-a-taxi) forsøger, at narre penge fra, en meget presset taxibranche. 4x35 og andre bestillingskontorer har i virkeligheden kun modtaget en bestilling på kørsel og et medfølgende telefonnummer til call-back. Det er nu disse kunder (der i kraft af call-back, har indvilliget i en telefonisk kontakt med taxiselskabet), man gør opmærksom på ændringen. Det ser med anmeldelsen nu ud til, at Click-a-taxi har fået smag for, at drive bestillingskontor. Derfor synes jeg, at det er på tide, at de kommer til, at bidrage til driften af bestillingskontorerne! De unge lykkeriddere skal blot huske, at der findes en lovgivning på området, der sikrer redelighed. Den forventes de, at overholde.

0 0
Arthur 15-10-2013 20:35:11

Først og fremmest synes jeg ikke at nogen sviner 4x35 til. Men har vel lov til at udtrykke en subjektiv mening, selv hvis den er negativ, uden at det er en sviner.

Jeg er rimelig sikker på at begge parter har skrevet under på en kontrakt. Så hvordan kan Click-a-taxi nare et presset selskab hvis 4x35 selv har godkendt betingelserne for driften?

I min verden er kunderne Click-a-taxi's. Det er deres platform, det er deres produkt og det er dem som lægger navn til produktet...

... Du er jo stadigvæk kunde hos EDC selvom at det hus du køber ikke er deres.

0 0
Desperate 15-10-2013 14:12:52

Information ville være: Vi har stoppet samarbejdet med Click a Taxi og du kan som kunde hos os ikke bruge denne app til at bestille en af vores vogne.

Reklame vil være: Vi har stoppet samarbejdet med Click a Taxi og du kan som kunde hos os ikke bruge denne app til at bestille en af vores vogne. Du skal derfor hente vores app på http://www.vores.app.

Så er det reklame eller information? Det er reklame.

0 0
Morten Jensen 15-10-2013 15:07:24

Det er direkte usmagelig markedsføring.
Jeg har oprettet en kritisk anmeldelse af dem på TrustPilot (ikke at det så for godt ud til at starte med for dem derinde. :-) ).
Jeg håber at Click A Taxi lægger sag an mod dem, på vegne af deres brugere.

0 0
Arthur 15-10-2013 00:58:28

Menneskerne har hentet click-a-taxi for en hurtig og bekvem bestilling af taxa, ikke fordi de ville have en 4x35 vogn.

Jeg vil æde min hat på at mennesker slet ikke var klar over hvilket vognmandsfirma der ville komme ud. Og ydermere vil jeg æde min anden hat på at de også var bedøvende ligeglade!

Jeg forventer hellere ikke at alle de pizzarier jeg har bestilt fra, pludseligt sender mig en mail fordi jeg har brugt JustEat!

0 0
Morten Jensen 15-10-2013 08:55:20

Jeg er helt enig. 99% af kunderne er jo fuldkommen ligeglade med hvilket selskab taxaen kommer fra.
Det vil jeg dog ikke være i fremtiden, da jeg for alt i verden vil forsøge at undgå 4X35.
Jeg blev ret harm da jeg modtog den SMS fra dem, dog formodede jeg at det var Click A Taxi der havde udsendt beskeden, men tilsyneladende ikke.

0 0

Om brug af cookies