Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   60 procent vil beholde Android

60 procent vil beholde Android

Blandt smartphone-ejere med en Android i lommen, vil 60 også købe en Android næste gang. iPhone-kunderne er dog de mest loyale.

Når Android-mobilen skal skiftes ud, vil 60 procent af denne kundegruppe, vælge Android igen næste gang. Det viser tal fra analysevirksomheden GFK.

GFK-tallene udråber Apples iPhone som den smartphone, der har den mest loyale kundegruppe.

84 procent af iPhone-brugerne vil således også købe iPhone næste gang.

Blandt brugere af Blackberry er tallet 48 procent, skriver nyhedsbureauet Reuters.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Smileface 29-11-2011 12:58:42

Jeg fandt at der er mange flotte Android-mobiltelefoner med meget god pris på http://www.tinydeal.com/index.php?main_page=show_professional&show_id=93&px=1xsi
Alle mobiltelefoner er hele verden gratis forsendelse, tror jeg de vil være en god julegave idé.

0 0
Alfix 28-11-2011 10:42:44

Once you go Windows Phone, you don't go back :) har selv lokket et pa hardcore apple brugere over.

Min buddy Niels, er arkitekt, har en macbook pro og hardcore spotify bruger. Han har koebt HTC Titan og er helt thru the roof over at den er saa vild. Jeg husker foerste gang han sad paa en cafe med sin iphone 4 og jeg med min Omnia 7. Han spurgte... wtf er det for en telefon.

Ever since har han kommet og spurgt lidt til det. Og nu..... Overvejer han faktisk at supplere sin Macbook pro med en laptop fordi han elsker Zune!

He he... It works!

Come on over pod-people!

0 0
hamzah10 26-11-2011 22:50:31

hvis man tænker over det så de personer der køber android er ofte de typer der elsker leje med nye funktioner og hele tiden ville have en ny stil. Imens iphone bruger kan bedst lide at have den simpelt

det er måske derfor der er 80% iphone bruger der ikke køber en ny OS fordi de kan lide den simpelt. altså noget de ikke kan få hos de andre OS'er.

0 0
Henrik 27-11-2011 08:12:22

Det med det simple er nu ik helt rigtigt-at det kun fåes via iOS. Jeg bruger en htc radar igennem nogen uger nu, og må sige at det er mindst ligeså bruger venligt som det på iPhone! Og så er det 1000 gange mere lækkert at se på end iOS (synes jeg) synes android hakker lidt i det når man bruger den heftigt, og det er møg irriterende.

0 0
26-11-2011 12:39:01

Er iphone ejere de mest loyale...De er jo trods alt også mere bundet ind i deres økosystem...

Hvis altid skal kører med appleTV, MAC, timecapsule osv.....

0 0
Benjamin Jensen 26-11-2011 23:40:45

Min store vise Gud N - kan du ikke svare mig på følgende spørgsmål?

Vi har 2 iPhones i huset, og ellers ingen andre Apple enheder. Jeg og konen ville vælge iPhones igen næste gang.

N min store Gud - hvordan kan du forklare det? Er det fordi du er en Android Gud, at du ikke selv kan se dig fri af Android og selv er bundet på hænder og fødder af din religion?

Fortsæt du bare din ligegyldige og idiotiske indlæg. De er til stadig morskab af se, at hver gang nogen angriber din religion, så forvandler du dig til en troll.

0 0
27-11-2011 12:13:14

Ja jeg lader nu bare din kommentar stå til skue...Så kan folk jo selv bedømme hvem der er troll...

0 0
MGApcPro 27-11-2011 00:16:55

Jeg tror han mente det mere som en general bemærkning. Desuden bruger han formuleringen "mere" dvs. kun mere end det han sammenligner det med.
Forresten så lyder det som om du ser Apple som en religion, da du tiltaler Android som en.
Og N sagde altså ikke et ord om religion.
Og bare lige for at få det på det rene, det N siger er et godt argument i forhold til iPhone loyaliteten. Havde jeg investeret 5000 i lignende Apple produkter, så ville jeg nok også hold mig til Apple. Er det en dårlig ting? ikke nødvendigvis.

0 0
Benjamin Jensen 27-11-2011 01:17:45

Tak for endnu engang at blande dig i en diskussion MGA, men jeg tror godt N kan svare for sig selv ;)

Jeg kender udmærket Ns holdninger og udtalelser her på siden, og de er meget ensidige.

Jeg er lidt træt af, at skulle forbindes med en religion, fordi jeg har et æble produkt. Det er helt tosset, især når man ser på hvor illoyal jeg er med hensyn til brands. Jeg er ret sikker på, at mange Æble brugere har det ligesom mig.

At være loyal kan jo også skyldes det faktum, at man har noget der virker hver gang, og man elsker brugervenligheden. Det sidste var jo også grunden til at jeg købte Nokia i mange år, indtil de glemte at fornye sig.

Men det er rart, at der kommer så mange fordomme omkring iTunes som jo slet ikke holder vand, ligesom at Apples produkter udelukkende kun vil arbejde sammen med andre Apple enheder. Det er noget fordrukkent sludder.

0 0
MGApcPro 27-11-2011 02:18:46

Det sagde jeg jo heller ikke xD
Der er forskel på hvad man hentyde til, og hvad man ret faktisk siger(skriver).

0 0
Onkel_Per 25-11-2011 21:39:27

Det er vist kun en undersøgelse siden at procentsatsen var lige omvendt.

altså at 40% ville beholde Android.

0 0
cas 25-11-2011 15:12:09

Klart at iPhone brugere vil vælge samme enhed næste gang. De kan jo ikke bruge deres musik på en enhed med andet OS.

Desuden kan de sikkert heller ikke finde ud af Androidplatformens smartere OS. Her er jo mulighed for at personliggøre sin enhed i stedet for at lade Æbleskroget bestemme.
(Kunne ikke lade være) :-D :-D :-D

0 0
Lars 25-11-2011 17:01:44

Du må lige forklare mig, hvordan det kan være, jeg ikke kan bruge min iTunes musik på enheder med et andet OS.

Jeg har ellers min musik købt i iTunes liggende på både Android, WP7 og iOS enheder. Men det er måske en fejl, at det kunne lade sig gøre.

0 0
zonetrooper90 25-11-2011 21:55:58

Det er ikke en fejl... de fleste telefoner understøtter DRM... og nogen gange står der også specifikt "iTunes-DRM" eller "iTunes"...

0 0
Lars 26-11-2011 09:11:58

Musik i iTunes har da været DRM fri i flere år.

0 0
Aijes 27-11-2011 00:17:22

"Musik i iTunes har da været DRM fri i flere år."
- Bum!

0 0
evilguy 25-11-2011 14:59:20

Det vil sige at hele 40% af smarphone brugerne med Android styresystmet på deres telefon ønsker at skifte styresystem.

Her er en bedre overskrift "40 procent er ikke tilfredse med Android"

0 0
25-11-2011 15:25:10

Hvis de skrev det ville det være forkert, da der nok er tre muligheder
1. vælge android igen
2. ved ikke
3. ikke vælge android igen.

Og bare fordi man ikke vælger android igen, betyder det ikke nødvendigvis man er utilfreds, men man gerne vil prøve noget nyt, som fx en Windows telefon.

0 0
MGApcPro 25-11-2011 18:54:47

At man ikke kan garanterer at ens næste telefon vil have det samme styresystem viser bare at man er klog, da man holder sig objektiv i forhold til markedet, dvs. at man vælger det produkt som er bedst for en, i stedet for hvad man kender.
Måske er Android-brugere bare kloge generelt?

0 0
Henrikmand 26-11-2011 09:34:06

Lige præcis!

De seneste 2-3 gange, jeg har valgt ny telefon, har jeg haft iPhone, Symbian^3 og Windows Phone med i overvejelserne.

Indrømmet: jeg har haft en Symbian^3, men det varede kun et par uger ;)

Der er bare ingen af de andre, der dækker mit behov, så jeg er endt med Android hver gang. Et nyt mærke (for det tillader Android), men stadig Android.

... og nu har jeg igen overvejet, og valgt:
Efter at Apple kom med iPhone 4S, og intet nyt, forsvandt den lynhurtigt igen.
Meego kommer kun på N9, og jeg har allerede en i familien, så jeg kan få styret min nysgerrighed.
WP7 lå MEGET lynt i svinget, og er også med i overvejelserne næste gang!

Men igen har jeg valgt Android, og min Galaxy Nexus er bestilt. Denne gang blev det så Samsung, og jeg får igen noget nyt og anderledes i forhold til min nuværende HTC Sensation.
Den følelse er der heller ikke andre producenter, der kan tilbyde mig!

Så altså: hvis jeg skulle svare på sådan et spørgsmål til en analyse, vil svaret være, at jeg overvejer andre OS, og dermed tæller jeg med i kategorien på de 40% i denne analyse.
Men resultatet blev, at jeg valgte Android igen. Så resultatet viser ikke det korrekte billede, og er ikke et udtryk for manglende loyalitet.
Jeg kan heldigvis tillade mig at overveje noget nyt hver gang, og prøve noget helt nyt, hvis jeg vil.

Det er et privilegium, som jeg IKKE vil give afkald på!

0 0
Per 25-11-2011 23:20:06

Måske er Android-brugere bare kloge generelt?


Eller måske har Android-brugere bare ikke set lyset endnu?

0 0