Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Acer kopierer iCloud - velkommen til AcerCloud

Acer kopierer iCloud - velkommen til AcerCloud

Acer er klar med en Android-tjenest som minder ganske meget om Apples iCloud.

Kort før den officielle åbning af CES i nat, dansk tid, smed Acer nyheden om sin skytjeneste ud til den sultne presse.

AcerCloud, som den hedder, skal konkurrere mod Apples iCloud - og man skal ikke hedde Sherlock Holmes for at regne ud, hvor Acer har hentet sin "inspiration" til den nye tjeneste.

AcerCloud kommer til at bestå af tre områder:

PicStream, der automatisk oploader dine billeder til din AcerCloud-konto. Herfra kan du tilgå billederne fra enhver af dine enheder - computer, mobil, tablet, etc. Med mindre du downloader dem, slettes billeder automatisk efter 30 dage. 

AcerCloud Docs, uploader dine dokumenter til skyen, så de kan tilgås fra enhver Windows eller Android-enhed.

Sidst er der Acers clear.fi medie-app, der gør det muligt at uploade musik og video til skyen og streame dem til din computer eller Android. 

AcerCloud bliver gratis og er installeret på alle nye Acer-computere, oplyses det. Det fungerer, naturligvis, kun på Windows og Android.

Her kan du læse Acers pressemeddelelse (på engelsk).

Læs også:
- Her er Apples iCloud
- 25 GB gratis iCould til MobileMe brugere
- iCloud er en skuffelse 

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jan Ålund 10-01-2012 12:15:52

Nu er det jo ikke Apple som har opfundet begrebet Clouding. Men det er der jo som vandlig en masse mennesker der tror.

Så Acer kan ikke have kopieret noget ;)

Men det siger jo alt om kvaliteten af skribenter og journalister i dag..

0 0
Footiefan 10-01-2012 16:04:27

Det kan de jo godt - bare kopieret nogle andre, haha ;-)

Og nej de har ikke kopieret Apple, enig. Tror folk tænker mere på selve løsningen, hvordan det skal virke og hvilke muligheder det giver. Det kan sagtens læne sig meget op af hvad Apple/andre laver og har lavet. Ved det ikke, men det kan være det der menes - det er ikke altid sort hvidt :-)

0 0
Thomas Kristensen 09-01-2012 17:37:13

Nu er det jo også sådan at apple selv har fået ideen et eller andet sted fra, det kunne være dropbox :)

Jeg tvivler på at apple selv har opfundet denne tjeneste, for tro det eller ej. De har lagtfra selv opfundet alle de ting de laver :)

Jeg har intet imod at firmare finder inspiration fra hinanden, men jeg er meget imod at man direkte kopier andres ideer uden at lave nogle synlige ændringer :)

0 0
TR 09-01-2012 16:28:33

Nu skete det aligevel! Jeg har læst med længe, og der har da været nogle gode nyheder. Men der har også været meget med at det ene er bedre end det andet, og nogle får ideer fra andre osv..

@PER: "AcerCloud, som den hedder, skal konkurrere mod Apples iCloud - og man skal ikke hedde Sherlock Holmes for at regne ud, hvor Acer har hentet sin "inspiration" til den nye tjeneste."

Nej, det har du sikkert ret i, men Apple har også hentet deres ideer fra andre steder - og hvor har Acer så en lig hentet sin inspiration fra?

Til de interesserede kan jeg anbefale at læse denne artikkel: http://www.version2.dk/blog/tyveri-12479

/inlæg nr. 0 - TR

0 0
JP 09-01-2012 16:37:00

LOL Acer har sågar taget Apples slide fra deres iCloud introduktion. Mere skal løst kopiring skal man se længe efter. Acer bidrager med INTET nye eller originalt.

0 0
Thomas 09-01-2012 21:19:36

Det har du ret i. På det punkt minder de meget om Apple.

0 0
JP 09-01-2012 15:35:46

Den eneste forretningsstrategi som virker at "Gør som Apple".

Det er ligeså åbenlyst som Samsungs AppleTV kopi som Samsung kalder "SwipeIt" (De har dog humor)

0 0
Thomas 09-01-2012 21:19:14

Er du stadig trist over, at Samsung laver bedre (og flottere) telefoner end Apple?

Det er længe siden jeg har set dig trolle herinde. Jeg troede faktisk du havde opgivet det.

0 0
Zeb 09-01-2012 17:49:13

SwipeIt er jo ikke en kopi af AppleTV - Det er en konkurrent til AirPlay standarden som ganske rigtigt er lavet af Apple. Jeg glæder mig til at Apple sender deres rygtede TV på gaden - og til de bliver sagsøgt ind i helvede for at have rektangulær skærm, akkurat som de har forsøgt at gøre med tablets.

On topic så har Acer, da de skiftede CEO, mere eller mindre officielt meldt ud at de "vil være mere som Apple". Alene det at de som selskab siger det er nok til at jeg ikke kan tage Acer seriøst mere....

0 0
09-01-2012 16:58:49

Så vidt jeg ved har samsung lavet TV i en del flere år end Apple, og tro mig, samsung har ikke lavet appleTV ;D

Og Cloud ideen er da på INGEN måder apples. Den har eksisteret længe før de kom med deres iCloud...

0 0
Jan Ålund 10-01-2012 12:19:18

Det er nemlig rigtigt. Apple har heller ikke opfundet Skyen eller cloud. Men sjovt at folk endnu en gang er dumme nok til at tro på sådan en. Endnu en aprilsnar på mobilsiden ;)

0 0
09-01-2012 16:59:53

Ups, det gik sq for hurtigt :D Så ikke at der stod AppleTV kopi :D Sorry for den :D

0 0