Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Advarsel: Hold dig langt væk fra Telestar.dk

Advarsel: Hold dig langt væk fra Telestar.dk

Når du køber en ny mobiltelefon, så hold dig langt væk fra forhandleren Telestar.dk Mobilsiden.dk erfarer, at mange mobilkøbere er blevet snydt af denne butik.

Telestar er tilsyneladende kun ude på at svindle dig! Hold dig derfor langt væk fra dette firma.
Telestar er tilsyneladende kun ude på at svindle dig! Hold dig derfor langt væk fra dette firma.

Mange mobilkøbere er siden slutningen af februar, tilsyneladende blevet snydt af mobil-forhandleren Telestar.dk.

Når kunderne har bestilt en mobiltelefon, har de efter 2-3 dage modtaget en pakke med posten. Men pakken har ikke indeholdt den bestilte telefon, men i stedet en Nokia 1616, der er en mobil til cirka 270 kroner.

På bedømmelses-siden Trustpilot har mange mennesker oplevet nøjagtigt det samme. Derfor virker det umiddelbart heller ikke som en fejl, men mere som planlagt svindel.

Telestar.dk’s rating på Trustpilot er også mildest talt elendig.

Telestar.dk er udelukket fra Mobilpriser.dk

Telestar.dk har tidligere reklameret på prissammenlignings-siden Mobilpriser.dk, men blev fjernet den 10. marts, efter at Mobilpriser.dk’s brugerservice blev opmærksomme på postyret omkring telebutikken. 

 - “Vi tager kraftigt afstand fra sådanne forretningsmetoder, og accepterer på ingen måde sådan noget på vores site. Efter hændelsen med Telestar.dk vil vi selvfølgelig også se på, om vores krav til forhandlerne, er gode nok, og vurdere, om der er basis for yderligere stramninger,” lyder det i en kommentar fra Mobilpriser.dk

Et af de krav Mobilpriser.dk har til de forhandlere der samarbejdes med er, at forhandlerne skal være til at komme i kontakt med. Det overholdte Telestar.dk i starten, men pt. virker det som om de er forsvundet fra jordens overflade.

Det er ikke lykkedes at få en kommentar til denne artikel fra Telestar.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Simon Kjær 20-03-2011 11:13:09

Bortset fra det? Det er vanvittig irriterende at læse dine indlæg. Hvad bruger du caps lock til? Er det for at give en illusion af at du råber?

Det får dig til at fremstå som en sur knægt på 12 i et chat forum, og svær at tage seriøst.

Desværre, men fortsat god dag.

0 0
MJ 21-03-2011 23:52:23

Jeg har nu læst alle disse indlæg og kan kun sige sikke noget skidt.

Godt forstå de frustrationer, der udvikler sig herned igennem.

Nogen lytter ikke til det, andre skriver til dem!

Nu bliver jeg sikkert upopulær, når jeg siger PeterL du viser ikke selv nogen respekt overfor andre, så hvorfor sku de vise dig respekt?

Du kalder dem dumme og naive og det er ikke raketvidenskab med videre hmmm.

Hvad har linieskift og mellemrum, at gøre med emnet?

Det kan læses uden problemer!

Så det med at skrive til en kvinde hun er, som en knægt på 12 år, sammenligne hende med en dreng, som vi selv har været, heller ikke ret meget med respekt, at gøre.

Hvordan vil I selv have det, hvis folk sad og kaldte Jer dumme og naive?

Nu har jeg heldigvis ikke handlet med Telestar, faldt tilfældigt over denne annonce og forstår fuldt ud deres reaktioner på Jeres indlæg, der er også mangel på respekt fra Jeres side.


PeterL og Simon lytter jo ikke til, hvad der bliver skrevet overhovedet, det er jo heller ikke at vise respekt!

I skriver imellem linierne hele tiden, at kunderne til Telestar er DUMME!!

Men deri er jeg ikke enig og vil bare sige til Jer Telestar kunder, håber I får Jeres penge igen og at Telestar får den straf de skal have for dette fup-nummer.

Alle kan ikke vide alting og måske kunne Simon og PeterL have hjulpet andre mennesker, når nu de besidder så meget info? Istedet for dette her!

Simon K hvad har capslock med emnet at gøre? Du kan læse hvad der står og så er det andet ligemeget?

Du lytter ikke og det er måske derfor der bliver skrevet med stort!

Alle har ret til deres meninger og alle har ret til at forsvare sig og så er linieskift og capslock osv. fuldstændig ligemeget, det er jo ikke en eksamen i dansk det her vel?

Forsat god dag til Jer allesammen, nu vil jeg lede videre efter en ny mobil via mobilpriser, som jeg har tiltro til, bare ikke Telestar selvfølgelig.

0 0
Weidemann 20-03-2011 21:34:40

Lige umiddelbart vil jeg tro at det er en frustreret bruger der er træt af at banke fornuft ind i hovedet på folk der ikke vil lytte til andre, og derfor føler behovet for at markere og lægge tryk på bestemte ord.

Og forresten, så vil jeg nok hellere satse på at "clotte" er en forkortelse for Charlotte, eller et andet kvindeligt navn.

0 0
21-03-2011 14:09:34

Som nu har ændret navn til Gamle i håb om hvad?

0 0
21-03-2011 17:04:37

Så bliver det vel til Gamle naive clotte som er nem at nare, men som ikke er specielt god til at nare andre(måske der er en sammenhæng). Og det overdrevne brug af caps lock ikke det eneste problem, råbende clottes/gamles indlæg mangler også både mellemrum og linjeskift.

Desuden kunne indlæggende godt respektere andre lidt mere frem for at kalde folk for Karen kedelig og andre underlige ting. Det er i orden at være uenig, men det er ingen undskyldning for at lyde som en "sur knægt på 12".

0 0
18-03-2011 23:09:29

Jeg bliver godt nok rigtig skuffet, når andre sidder og gøre sig kloge og bagkloge osv. vedr. denne Telestar sag. DET ER TYPISK DANSK, øv og sidde at sige alle de dum smarte bemærkninger, de kan ikke BRUGES TIL EN PIND, istedet for at man evt. bare tog infoen til sig positivt og tænkte "okay der skal jeg ikke handle" og evt takke os " TELESTAR TUMPER" for at og have trådt i NOKIA 1616, så ikke flere handler der!! At vi gøre opmærksom på det er FUP og SVINDEL for at hjælpe andre!! Alle mennesker begår fejl og vi havde tillid til stedet altså via mobilpriser, men skulle blive klogere og det samme blev mobilpriser, der er for pokker ikke noget galt i og have TILLID til et sted hvor man har handlet via FLERE GANGE, jeg er mega glad for mobilpriser.dk og jeg tog også kontakt til dem med det samme efter denne oplevelse.. Trine fra mobilpriser var også rigtig ked af det og meddelte mig at nu vil de stramme op om hvem der kunne komme til at være på deres portal fra nu af! Vi hjælper hinanden og kaster ikke med skidt imod hinanden om hvad vi sku ha gjort,, vi kan ikke ændre fortiden men kan vi afhjælpe hvad der sker i fremtiden... PÅ forhånd tak til alle Jer allesammen.. vh C

0 0
19-03-2011 14:54:30

Der er en grund til at firmaer som telestar opstår og det er fordi folk er alt for naive. Hvis folk gad være lidt mindre naive, så ville markedet for firmaer som telestar ikke eksistere.

Du har lagt ansvaret fra dig i et tilfælde hvor du vil bruge mange tusind kroner, med andre ord velkommen til Danmark.

0 0
Weidemann 20-03-2011 21:30:29

Bare fordi at man er uviden, gør ikke en til naiv.

Ingen forhandler fødes med E-Mærket.
Desuden er der nogen der skal drage erfaringerne, for du kan ikke bare stemple en forhandler fordi at de ikke vil betale kamp dyre gebyre, for et logo eller høje priser for en hjemmeside.

Og var folk ikke optimistiske, ville der slet ikke være nogen mobiler at købe.

Med det sagt, så burde folk muligvis være mere skeptiske, det er bare ikke alle der ved hvad de skal kigge efter. Det skal de bare ikke straffes for.

Så nej, det er ikke danskernes skyld at en forhandler som denne får lov at opstå.

0 0
19-03-2011 23:18:48

Jeg har ikke lagt noget ansvar fra mig,jeg tager ansvar og gøre opmærksom overfor mine medmennesker at de IKKE SKAL bestille varer dette sted, DET KALDER JEG OGSÅ TAGE ANSVAR! Heldigvis er vi forskellige og du er godt griner Det vil sige vi er skyld i firmaer som TELESTAR kommer til,, hold nu kæft, du må sgu da længere ud på landet KAREN kedelig... spild af tid og du er sgu godt nok skide bagklog og det kan IKKE BRUGES TIL SKID.. desværre... så også forsat god dag til dig...

0 0
Simon Kjær 18-03-2011 11:12:36

Hvor svært kan det være at tjekke et ukendt firma...
Slå CVR nummeret op?
Jeg får følgende:
Tele Dubai v/Alyaa Mukdad Jawad Watot
Enkeltmands virksomhed i rengøringsbranchen.

Hvis I køber jeres tlf dér så har I fandme også fortjent den lærestreg.

0 0
18-03-2011 22:39:48

Endnu en fejlfri mands person,, ihh hvor skønt.. igen spild af tid, kun en ting og sige til dig Simon HURRA for du er så KLOG og ved alle de ting altså.... hold nu fest for fanden det er sgu ikke alle der ved hvor man går ind og slår et CVR nr. op for pokker.. lad nu vær med og spille så skide klog.. ingen er ens og alle begår fejl, sådan er det, men uanset hvad så er denne forretningsførelse ikke iorden og ikke lovlig, så det er det vi allesammen skal gøre noget for at stoppe, ikke sidde her og spille smart og klog og sige at danskerne er dumme og bare fortjener at blive taget ved røven,,, FØJ FOR POKKER siger jeg bare.... at du vil være dig selv bekendt øv... men det er dig der skal leve med dig selv og ikke mig... jeg begår fejl og jeg lærer af dem hver gang og jeg er søreme ikke den eneste... ingen mennesker er dumme, nogen ved bare flere ting end andre og det er ikke at være DUM....forsat god dag til dig... mv C

0 0
Simon Kjær 19-03-2011 12:14:18

Jeg har det fint med mig selv :)
Det er oss fint at nogle begår fejl og kan lære af dem, det gør jeg selv, jeg har ikke sagt jeg er fejlfri :)

Den her type fejl er bare lidt dummere end andre...

Hav en fortsat god dag ik :D

0 0
19-03-2011 23:15:23

Ved du hvad Simon så hellere være DUM end rent ud sagt et menneske med bagklogskab for det kan nemlig ikke bruges til SKID.... også forsat god dag til dig.. MEN VI TAGER ANSVAR OG GØR NOGET det..

0 0
18-03-2011 12:13:22

Ja det ser ud til at hans vognmands firma heller ikke gik så godt. Fuck en svindler.....Håber sq de der er blevet snydt følger den til dørs, så vi kan komme af med den slags kreative "forretningsfolk"....

0 0
Anders W 18-03-2011 11:07:17

.... men alle dem der ofte klager over at blive snydt for varer via nethandel, ved de ikke at køb via dankort/kreditkort kan tilbaføres uden problemer via deres bank??

Jeg er ret sikker på at dette også gælder når forretningen sender en vare man ikke har bestilt.

Så det er bare om at ringe til banken og få sine penge retur. Jeg har selv gjort det efter bestilling af en harddisk som jeg ikke fik.

0 0
18-03-2011 12:53:31

Ikke nok med det, hvis de sender den forkerte vare, så står de selv for udgifterne for at den bliver leveret tilbage. Så i tilfælde af at banken tilbagefører pengene, så er der samtidigt en chance for at du kan så tilbage med en gratis telefon.

0 0
Michael 18-03-2011 11:29:39

Vi har alle prøvet at ringe til banken men i de fleste tilfælde vil de ikke gøre noget de første 14 dage for at se om telestar selv giver pengene tilbage eller sender den rigtige telefon.

0 0
rene 18-03-2011 10:32:06

for fanden, slap af.... det er da ikke end forklaring at man skal undersøge markedet... det vel præcis det der er sket... og man har fundet en god pris...
Desværre er der bare nogle mennesker der ikke kan finde ud af at drive ærlig forretning, og vælger at snyde og bedrage alle andre...
Det er i dette tilfælde dog typisk dansk, at der ikke findes en strafferamme, men at det er fuldt muligt, uden nogle former for sanktioner...
Slår man op i cvr register, er det et udenlandsk klingende navn, men et firma oprettet i denne branche: "812100 Almindelig rengøring i bygninger"
Se, det er bare benzin på bålet, og at nogle udnytter Danmark, og vores vage holdning til straf.

0 0
18-03-2011 10:52:33

Jeg tror nu mere på Sørens forklaring, danskere kan være umådeligt naive. Hvis jeg finder et nyt firma med et godt tilbud(eller et for godt tilbud), så bruger jeg da lidt tid på at undersøge firmaet før de får et par tusinde kroner.

0 0
18-03-2011 22:53:39

Uah Peter bare det du bakker ham Søren op, som sagt før til de "fejlfrie" på denne side, så er alle mennesker heldigvis ikke ens og alle mennesker ved ikke alting og vi lærer hver dag forhåbentlig, vi har begået den KÆMPE brøler og bestille en mobil fra denne fup firma Telestar, som lå under en side vi ALLESAMMEN havde tillid til og som vi har handlet via flere gange, så istedet for at bare bruge vores dårlige oplevelse til noget postitivt som f.eks. en info til Jer om ikke at handle det sted, så vælger I at sidde og håne og gøre grin og I vil have tjekket det ene og det andet, DET ER DET der er TYPISK DANSK, det er SGU IKKE IORDEN.
Det omhandler fup og svindel og vi er altså ikke dumme fordi vi kigger PRISER når vi handler mobiler,, det er vel naturligt og købe det billigste, HVIS MAN ikke har flere hundrede kr. til at handle mobil for og som sagt før jeg handlet meget via nettet og aldrig blevet taget VED RØVEN før.. vh C

0 0
John 20-03-2011 16:20:29

Det er desværre også typisk dansk bare blindt at tro på at folk er reelle, hvilket langt fra altid er tilfældet. At firmaer optræder på sider som edbpriser.dk og mobilpriser.dk er heller ingen garanti. Det er tidligere set med Diamond Data på edbpriser.dk og nu Telestar på mobilpriser.
Selvfølgelig er det surt at blive snydt, og selvfølgelig burde man kunne handle på nettet uden at blive snydt, men det kan man ikke og det burde altså være almen viden med al den fokus der har været på det i medierne.
Det handler ikke om at være bagklog, men om almindelig sund fornuft, og så voldsom en indsats kræver det altså heller ikke at tjekke et firma via google: http://lmgtfy.com/?q=telestar.dk :)

0 0
Søren P 22-03-2011 22:44:02

Så hvad siger du man skal gøre for at undgå at blive snydt? Jeg kan oplyse dig om, at der på grund af "forsinket" (3 uger) levering af de falske telefoner, gik et stykke tid før de første negative anmeldelser kom, hvilket gav tid til at skrabe ordrer ind.

Og ja, de havde kun ulejliget sig med at lave en enkelt falsk positiv anmeldelse denne gang (eller havde måske bare handlet reelt det første stykke tid), men hvordan vil du forhindre at man starter en virksomhed, sælger rigtige varer (måske med en smule tab) det første stykke tid, og så fra den ene dag til den anden stopper med at sende varer ud, skraber så mange penge ind som du kan, sender den billigste telefon du kan, og så bare lukker virksomheden? Og ja, SÅ kommer der negativ omtale, og folk som dig kan spille bagkloge, men der er der slet ikke mere at komme efter.

Det her er jo ikke en virksomhed der satser på at snyde folk i årevis, det er hurtige penge (50-200.000 er mit bud) og så se at komme væk. Det skal straffes eller gøres umuligt i første omgang (hvordan i alverden kan man i det hele taget drive svindelforretning med en dankortaftale, pbs?!), det er den eneste måde at undgå det på.

0 0
John 23-03-2011 11:54:02

Hvis der gik tre uger inden levering havde jeg forlængst annulleret min bestilling. Valgte de så alligevel at hæve pengene, havde jeg gjort indsigelse i min bank.
Kan jeg ikke findet noget på en virksomhed, handler jeg et andet sted. En enkelt eller to positive anmeldelser på trustpilot.dk er ikke nok til at jeg bider på heller. Det kan sagtens være virksomheden selv der har lavet disse. Det kan 100 anmeldelser i princippet også, men sandsynligheden er ikke ret stor.
Selvfølgelig kan man ikke gardere sig 100 %, men der er mange forholdsregler man kan tage.
Køber jeg en ny telefon, køber jeg som udgangspunkt gennem et teleselskab. Her er sikkerheden størst og tit er den samlede mindstepris ikke meget større end telefonen alene.
Køber jeg computerudstyr, køber jeg udelukkende hos firmaer der har været på markedet i en del år og har positive anmeldelser.
Det er selvfølgelig ikke nogen garanti, det så vi med Getmore, men der stoppede jeg også med at handle, da historierne om skattefusk m.m. kom frem i medierne. Og ganske rigtigt, få måneder efter lukkede skidtet.
Desuden handler jeg altid med dankort. Det giver mig mulighed for at gøre indsigelse i banken.
Så jo, jeg mener godt man kan tage sine forholdsregler. En simpel søgning på google inden man handler kan spare en for rigtig meget besvær, men det er selvfølgelig ikke en 100 % garanti.
Så nej, telestar.dk ville aldrig have fået mig som kunde.
At telestar.dk har fået en aftale med PBS/Nets kan jeg ikke se noget forkert i. Man er trods alt uskyldig indtil det modsatte er bevist. Desuden ville det da være kønt om det var PBS/Nets der skulle sidde og vurdere om folk er svindlere eller ej.

0 0
19-03-2011 14:47:44

Det er helt i orden at kikke på priser når du køber noget, alt andet ville være vanvid uanset hvor mange penge du har. Men hvis tilbuddet:

1. Lyder meget godt(lidt for godt)
2. Kommer fra en ny/ukendt forhandler
3. Kommer fra en uden et e-mærke

Så er det et godt tidspunkt at blive meget mistænksom på(det er ikke raketvidenskab). Alt andet ville være naivt.

Med andre ord så handler det om at minimere chancerne for at blive snydt. Det er ikke det samme som at der er garantier imod at blive snydt, det er der aldrig, men derfor behøver man jo ikke gøre sit bedste for at støtte de mest åbenlyse svindlere.

0 0
19-03-2011 23:13:52

Bla bla bla spild , vi STOLEDE på den side vi gik ind via og længere er den søreme ikke og du er så da så klog du kan undvære dit hoved, men NEMESIS er god ting og du falder sgu også i en skønne dag... også forsat god dag til dig...

0 0
20-03-2011 20:41:24

@clotte som du kan se så er John også en person som kan undvære hovedet. Nu ved jeg ikke hvor hurtigt du kan skrive google.dk og efterfølgende telestar.dk, men hvis det er en for svær opgave så burde du nok overveje et IT-kursus for begyndere.

Med andre ord så tog det John 10 sekunder, på den mest oplagte måde(søgning via google), for at konstatere der kunne være seriøse problemer med telestar.

Det du beskriver svarer lidt til at gå hen og klappe en vild løve på hovedet, den ser meget nuttet ud, men handlingen har en høj grad af mangel på fornuft og omtanke. Faktisk i en grad så det er svært at have helt ondt af fjolset, selvom vedkomne er ved at blive flået i stumper og stykker.

0 0
Søren P 22-03-2011 22:26:00

Undskyld mig, men har du overvejet at der er nogen der er nødt til at have dårlige erfaringer, før de kan deles med åh så kloge mennesker som dig?!

Jeg tjekkede selvfølgelig firmaet inden bestillingen, men der var kun én positiv tilbagemelding på trustpilot, og når firmaet så benytter dankort, har et cvr. nummer, et telefonnummer, oplyser sin adresse, har en pæn og funktionel hjemmeside, optræder på mobilpriser.dk med en pris der er en procent eller to lavere end de andre, hvorfor fanden skulle jeg så have MINDRE tillid til dem end alle andre?!

Man har ærlig talt en forventning om, at decideret organiseret svindel ikke kan betale sig, da man altid bliver straffet for det. Specielt i sager som disse når der ikke er nogen tvivl om hvem bagmanden er. Det er en af de små forskelle på Danmark og fx Somalia.

Men det er ganske enkelt, enten bliver han straffet og folk får deres penge tilbage, eller også er det åbenbart lovligt og så kan i godt forvente at jeg begynder på det samme, indtil nogen fatter at lave loven ordenligt.

0 0
John 23-03-2011 12:15:57

"Jeg tjekkede selvfølgelig firmaet inden bestillingen, men der var kun én positiv tilbagemelding på trustpilot"

Ja, så må jeg jo erkende, at jeg var smuttet videre, hvis det var det eneste jeg kunne finde om firmaet.
Om ikke andet havde "Branche: 812100 Almindelig rengøring i bygninger" fået alarmklokkerne til at ringe, hvis jeg endelig havde valgt at undersøge firmaet nærmere, fx på cvr.dk.

En pæn og funktionel hjemmeside kan laves på ingen tid med en færdig skabelon. CVR-registreret kan alle blive og telefonnummeret kan reelt set bare være et taletidskort.

0 0
Jesper 19-03-2011 15:15:51

Det er sq da ikke folks egen skyld at de bliver snydt, sikke noget vås. Alt det fis med at et offer selv at skyld i sin situation høre sq da fortiden til. Kvinden der fik tæsk kunne lade være med at gifte sig med den mand. Familien der havde indbrud kunne bare have bedre låse på deres dør. Manden der blev slået ned kunne bare lade være med at gå gennem en den gyde om aftenen. Pigen der blev voldtaget kunne bare lade være med at klæde sig uanstændigt på...sikke noget pis. Nej problemet ligger, som i så mange andre tilfælde i vores lovgivning - man kunne måske fristes til at sige regering. Men, hvis lovgivningen ikke gjorde det muligt for svindlerne, så havde vi ikke dette problem. Hvis de kære telestar havde svindlet i skat eller lign så skulle i bare se hvor hurtigt Telestar blev lukket og Alyaa Mukdad Jawad Watot smidt bag tremmer. Men sagen er at det er alt for nemt at slippe godt fra disse svindelnumre.

0 0
20-03-2011 11:56:27

@ clotte Bemærk at jeg skriver om at minimere chancerne for at blive snydt, det er ikke det samme som at det er muligt at undgå at blive snydt. Store firmaer så som Fona, Merlin og TDC snyder også folk fra tid til anden.

Men hvis du bare bare svinger dankortet det første og billigste sted, også selvom firmaet findes i mobilpriser database, så skaber du det marked telestar lever under.

@Jesper I princippet har du ret i det du skriver, hvis der var en styrket begrundelse for at forudse det. Men det er ikke det samme som at det kunne være undgået i alle tilfælde, men med omtanke ville chancen for det sker være blevet mindre, men ikke nødvendigvis nul.

0 0
19-03-2011 23:39:30

Det er nemlig rigtig Jesper..
Du har ret vi har en masse regler osv.
Men desværre også en masser smuthuller suk... Nu må vi se, DR kontant har ringet og jeg har talt med dem idag... de siger ligesom jeg, det er så trist at nogen udnytter troværdige portaler som mobilsiden til at bevidst tage røven på folk... OG INGEN BEDER OM AT BLIVE SNYDT...
Der er et par stykker på denne side som er temlig bagkloge, tænk de ikke kan tage en info til sig på en positiv måde og bruge den konstruktivt, nej nej de vælger istedet for at sidde og sige til sine medmennesker : HOLD NU KÆFT I SGU DA FOR DUMME og NAIVE,,, sorry men det er dumt i mine øjne og svine mennesker til man slet ikke kender... det er virkeligt flot, trist men ja sådan nogen er der desværre også nogen af, så må vi finde smilet frem og lade det gå igennem det ene øre og ud igennem det andet, FOR VI KAN IKKE BRUGE DET TIL SKID.. kortere kan det ikke siges,, og du har så evig ret i ALT DU skriver.. mv C

0 0
Michael 18-03-2011 11:28:01

Det der ligger i det, er at når man finder et firma igennem F.Eks mobilpriser, edbpriser ovs.
Så går man da stærkt ud fra at de firmaer der ligger på de sider ikke er fup firmaer.

Så om det er danskernes skyld at de er blevet snydt syntes jeg bestemt ikke at man kan sige, folk har bare ledt efter en telefon de gerne vil have og set at de kunne få den lidt billigere hos telestar end andre steder.
Og alle dem jeg kender til der er blevet snydt har jo fundet telestar igennem mobilpriser.dk så de har jo gået i den tro om at det var sikkert nok at handle der (Jeg siger IKKE at det er mobilpriser.dk skyld)
Men at firmaet telestar har udnyttet mobilpriser.dk gode rygte om at man er sikker når man finder forhandler hos dem, samt at de har udnyttet det danske system.

0 0
Søren Resbo 18-03-2011 10:50:01

Ok, så 'tjekke forhandleren'. Det kan ikke være en nyhed for folk, at der findes fuskerfirmaer. Hvis man bare blåøjet tror, at alle vil en det bedste, så har man også fortjent at blive taget i røven.

0 0
18-03-2011 22:32:45

Hold nu fest du lukker godt nok op for sluserne, ved du hvad Nemesis er.
Ved I hvad allesammen bare lad ham lukke op for sluserne, det har han sikkert nok brug for og LAD VÆR MED AT SVAR PÅ HANS TING OG SAGER for det er spild af tid og vi kan ikke bruge hans kommentare til noget som helst, vi skal hellere bruge tiden på at stoppet sådanne fuskerfirmaer, det er meget mere relevant og det er kun os som kan være medvirkende til at få stoppet dette, os som har været udsat for det, sådan er det og så tager vi den bare derfra og advarer andre imod at handle der. Ham her gutten KIGGER ÅBENBART aldrig på priser, men det gjorde vi og vi stolede på stedet fordi det lå under mobilpriser.dk....

0 0
Søren Resbo 18-03-2011 10:06:51

Men så har man måske lært, at undersøge markedet inden man bare køber billigst.. Det er fandeme danskere på nettet i en nøddeskal!

0 0
18-03-2011 22:21:00

Uha det er søreme godt der findes fejlfrie mennesker som dig Søren... Jeg har købt masser af ting på nettet OGSÅ VED STEDER der ikke har emærket og aldrig NOGENSINDE været udsat for lignede, så syntes bare du skal være RIGTIG GLAD FOR OG VÆRE SÅ PERFEKT så du ALDRIG begår fejl.. og uanset hvad, så ER DETTE bare ikke iorden mv C

0 0
Rudik 18-03-2011 16:27:13

De HAR undersøgt markedet. Som andre skriver, er man selvfølgelig ikke interesseret i at købe den telefon med højest pris, men laveste. Der er ikke her tale om en desire til 500kr u.ab. men en desire til 3200kr og så får man en skod telefon i pakken istedet for det man har bestilt. Jeg tror du har været lidt hurtig på tasterne Søren.

0 0
Sven A. 18-03-2011 09:58:08

Er dette firma politianmeldt?

Fordi planlagt svindel er strafbart.

Nogen som ved om de er anmeldt?

0 0
Michael 18-03-2011 11:31:07

Politiet kan ikke gøre noget før forbruger ombudsmanden begynder at køre en sag imod telestar, ALT er blevet undersøgt ned til mindste detalje af alle dem der har været udsat for snyd.

0 0
Shawn S. Ø 18-03-2011 12:46:56

Selvfølgelig kan Politiet gøre noget. Når det handler om svindel er de klart forpligtet til at gå ind i sagerne.

0 0
Michael 18-03-2011 13:11:33

Her er hvad der er blevet skrevet i gruppen på facebook omkring hvad man får at vide når man ringer til politiet omkring det :

Det er super fint I alle skriver til Amager politi station osv. men jævnfør reglerne har Telestar ikke gjort noget ulovligt endnu, der er desværre ikke noget om snyd i straffeloven og Telestar har nemlig 14 dage til at få sendt retursedler og få byttet de forkerte levererede mobiler og den tid er ikke gået endnu! Men e-handelsfonden og mobilpriser og politiet opfordre os til at ringe til forbrugerombudsmanden altså til HOTLINE TLF. 7013 1330! Politiet kan ikke gøre noget da de ikke har gjort noget ulovligt desværre!! Ingen af os er i tvivl om det er FUP OG SVINDEL, men der skal noget bevisførelse til, det er noget hø men vi må stadig stå sammen og kontakte dem som vi er blevet rådet til.. Så kan det være at forbrugerombudsmanden anmelder firmaet og det plejer at batte noget

0 0