Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Afsløring: Telia lancerer konkurrent til Happii og Bibob

Afsløring: Telia lancerer konkurrent til Happii og Bibob

Telia går med taletidsløsningen "Ringo" direkte i flæsket på selskaber som Happii, Bibob, M1, Unotel m.f. Men umiddelbart er Ringo en dyr affære.

Logomæssigt minder Ringo meget om Telias spanske taletidsselskab Yoigo. Tjek selv på <strong><a href=ringo.dk og yoigo.com

Debat:
 -
Klik her og gå til debat om emnet" />
Logomæssigt minder Ringo meget om Telias spanske taletidsselskab Yoigo. Tjek selv på ringo.dk og yoigo.com

Debat:
 -
Klik her og gå til debat om emnet

Dagbladet B.T. har afsløret Telias kommende planer for taletidsordningen "Ringo", der åbnes i begyndelsen af maj.

Formålet er, at hente kunder fra de billige selskaber på markedet.

Prisen bliver 45 øre pr. påbegyndt minut eller 70 øre pr. minut, sekundtakseret. I forhold til konkurrenterne er Telias Ringo altså ikke specielt billig, og Telia holder også stadigt fast i de upopulære opkaldsafgifter, som på Ringo bliver 30 øre pr. opkald.

Da B.T. konfronterer Telia med detaljerne indrømmer de planerne. Marketingschef Peter Krogsgaard siger til avisen, at planerne er korrekte. Han fortæller også, at det er en meget simpel løsning, der mest henvender sig til de unge.

Teleanalytiker Torben Rune fra Netplan siger til B.T. at forbrugerne skal kigge på de skjulte omkostninger, f.eks. om minuttaksten altid er den samme, og om brugeren skal betale for at tanke mobilen op.

Telia har allerede sikret sig domainet ringo.dk

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her



Om brug af cookies