Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Afstemning: Hvad var ”Årets mobil 2011”?

Afstemning: Hvad var ”Årets mobil 2011”?

Hvilken mobil / smartphone skal efter din mening kåres som ”Årets mobiltelefon 2011”? Afgiv din stemme her.

Afgiv din stemme og vælg hvad der skal være Årets Mobil 2011. (Foto: Mobilsiden.dk.).
Afgiv din stemme og vælg hvad der skal være Årets Mobil 2011. (Foto: Mobilsiden.dk.).

Når vi ser tilbage på 2011 er det på en LANG række mere eller mindre spændende mobiltelefoner og smartphones.

Blandt de produkter som vi på Mobilsiden.dk har testet mellem den 1. december 2010 og 31. december 2011, har vi udvalgt nedenstående kandidater til titlen.

Nu er det op til dig at vælge, hvilken mobil der skal være årets vinder.

I 2010 løb HTC Desire med den eftertragtede brugerpris. I 2009 var vinderen HTC Hero. Er HTC stadig på toppen i 2011?

Skriv gerne en kommentar hvis du gerne vil begrunde dit valg, eller måske kåre årets flop.

Afstemningen slutter Lørdag d. 31. december 2011 klokken 12.00.

Kommentar

x

Opret bruger
Benjamin 29-12-2011 01:14:54

tjaa.. nu skal jeg jo ikke kloge i det, men jeg har personligt stemt på 4s´eren, pga udseende, og fordi at man kun hører godt om den.. det kører bare uden problemer.. men som sagt skal jeg jo ikke kloge for meget i det, for her sidder jeg jo bare med min nokia e72 :/

0 0
ihk 29-12-2011 23:31:14

benjamin, men så køb da en iPhone 4s :-) ?

0 0
Benjamin Jensen 30-12-2011 02:17:07

lol....jeg har lige skiftet min iPhone 4 ud med en s'er for 14 dage siden ;)

4400 kr for en iPhone 4S er ret billigt, når man tager i betragtning, at jeg solgte min 16 mdr gamle iPhone 4 32GB for 2800 kr ;)

0 0
Benjamin Jensen 30-12-2011 02:18:00

lol, og så finder jeg ud af, at det ikke var den Benjamin du skrev til.

Jeg er ikke så vant til at andre end jeg hedder Benjamin :)

0 0
BallonPedro 01-01-2012 15:49:21

Der er så 9.020 andre end dig der hedder Benjamin i Danmark :)

0 0
ihk 01-01-2012 15:58:37

jeg vil også gerne købe en iPhone 4s men alene af den grund at der endnu ikke er muligt at jailbreake den gør at jeg holder mig væk :) !
uden jailbreak er iPhone altså kedelig - og dyr ;)
(alle apps er jo gratis med jailbreak ;) )

0 0
lenni 28-12-2011 20:18:13

til årets mobil er den nye Se Xperia mini. Den går mod strømmen ved at være kompakt og billig,men stadig 100% up to date. Jeg synes virkelig det er et helstøbt produkt..Var ved at købe den,men foretrækker en lidt større skærm(Neo).

0 0
Lars Nielsen 28-12-2011 06:06:05

Som det ser ud lige nu, og tænker man på fuldstændig standard mobiler uden root, jailbreak osv, så må jeg sige SGS2 løber med sejren. Har dog HTC Sensation, som har bragt meget blandede følelser. Stock var jeg ikke helt tilfreds med den, men med custom roms, så er det en helt anden sag. Nu har jeg så lige installeret Ice Cream Sandwich i Sense version (HTC's egen Android 4.0 Beta) og hold da k... hvor har vi meget at se frem til i 2012. Er så overrasket som nogen kan være, og det bliver jeg ellers sjældent efterhånden, men ICS bringer jo så meget godt med sig. Mindre brug af resourcer, mere gennemført, federe design, federe/flere funktioner og batterilevetid på Sense på 3 dage ved moderat brug. Nævner Sense, fordi jeg synes den bruger ret meget normalt med alt sit fancy-ness. Men som sagt, Samsung vinder i år, men uofficielt bliver det HTC, som så nok vinder til næste år (måske)

0 0
Søren 01-01-2012 13:20:00

Undskyld min uvidenhed, men du nævner HTC's egen 4.0 beta? hvor finder man den henne? Da jeg snart gerne vil opleve noget positivt ved min Sensation, og du lyder i hvert fald positiv over din :)

0 0
Lars Nielsen 01-01-2012 16:07:12

Generelt finder du alt om udvikling til Sensation her

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1112

Jeg er ikke klar over om du kan installere den beta ROM uden root. Det er en HTC udvikler nu, og den custom ROM jeg kører nu er baseret på den RUU (HTC's originale ROM updating utility)

Den jeg kører med er derfor baseret på den her

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419534

men jeg installerer altid en version som er deodexed, og hvor der er fjernet nogle af de ting som jeg alligevel ikke bruger osv, kort fortalt, er optimeret yderligere. Og det synes jeg gør telefonen noget værd igen. Har dog både SGS2 og Sensation i husstanden, men synes med ICS at Sensation er oppe på siden af SGS2 igen, hvis ikke endda lidt over ;-)

Nedenstående er den jeg kører med.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1198684

0 0
Tommy Terkildsen 27-12-2011 16:41:55

hvem fanden er de til at bestemme at batteriet er stort nok og hukommelse er der åbenbart nok af for extra/udvigelse er IKKE muligt på en ellers ALT for dyr tlf hvor hardwaren er håbløst bagud.. apps ja ja da HVIS den er i deres store eller skal den jailbreakes???

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 00:26:42

Hvor meget plads er der så på din SGS2 Tommy - hvis du skal placere dem i telefonhukommelsen - 1,8 gb? Jeg har 32 gb...

Så vil du råbe hukommelseskort, men enhver ved at det er en latterlig dårlig oplevelse man får ved at smide dem der på - hvis man da ellers kan. For det er jo langt fra sikkert.

Kan du udvide dine 1.8 GB? Nej, for det er bestemt af Samsung ;)

0 0
Anders 28-12-2011 01:46:11

Hvad fanden snakker du om? Samsung galaxy s 2 har 16 gb telefonhukommelse, så det er hvis noget være mundlort du lukker ud der.
Jeg finder det også lidt komisk hvordan du disser sd-kort, og siger at det er en latterlig dårlig oplevelse, men samtidig antyder at det også er for dårligt hvis den nu IKKE var der. Så har du sikret dig, og kan brokke dig, både hvis en android-telefon har mulighed for sd-kort eller ej, smart ;-)
http://en.wikipedia.org/wiki/Samsung_Galaxy_S_II

0 0
Peter Frederiksen 28-12-2011 02:40:49

Rolig nu min ven!

Jeg tror du har misforstået Benjamin.

Han har næsten ret, der er 16 GB ialt, hvor af de 1.8 gb går til system apps, Cache og andre underlige ting, 2 gb går til apps som f.eks. ikke kan flyttes til de resterende 11.5 gb.

Men på den anden sige så ved jeg heller ikke helt hvad Benjamin snakker om i forhold til den dårlige oplevelse ved at kunne flytte apps til den resterende 11.5 GB plads.

Jeg tror desværre den gode Benjamin har misforstået noget, apps'ne bliver ikke flyttet SD-kortet, men til de resterende 11,5 GB (som kaldes usb lager), så det er de samme ramkredse som de 2 GB app hukommelse, derfor er der ingen data hastighedstab!

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 03:01:32

I øvrigt vil jeg da lige pointere, at fremtiden bliver med indbygget lager. Google startede med at lade et hukommelseskort være bærende for deres telefoner, hvilket udviklingen er løbet fra. Det har de også indset nu heldigvis. Det ser ud til at flere og flere telefoner kommer uden mulighed for opgradering af hukommelsen.

Grunden til Google lavede hukommelseskort tricket i sin tid, var for at kunne sælge telefonerne så billigt.

Men når jeg til min iPhone kan downloade apps der fylder 2 GB, så er tiden løbet fra det. Pt har jeg 26 GB apps på min iPhone, så det siger vel alt!

0 0
Tommy Terkildsen 28-12-2011 12:45:29

Benjamin Jensen: udviden på market for appz til iphone har nysgerrighedden vækket lidt interesse...hvad er det for programmer der fylder 2gb..lyder da helt vildt..lidt over halvdellen hvad windows 7 ultimate fylder..

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 14:28:42

2 GB er også den øvre grænse. Men jeg tog det for eksemplets skyld. F.eks. fylder Navigon 2 GB i fuld installation. De er så lige kommet med en ny udgave, hvor man selv kan bestemme hvilket kort man vil installere.

Et spil som Infinity Blade 1 og 2, fylder lige knap 1 GB. Men de har også sindssyg god grafik. Så er der en hel del spil der ligger på 200-500 mb. Det kan f.eks. være Battlefield 2 - Bad company, som fylder 268 mb. Det nye Grand Theft Auto 3 fylder 462 mb.

Så er der også Rage HD, som fylder 782 mb.

Hvis spillene findes til Android, kunne det være meget sjovt, hvis I lige skrev hvad de fylder hos Jer.

Jeg mener forøvrigt, at Windows 7 Ultimate fylder en del mere efter det er udpakket. Det er kun DVD'ens indhold du har kigget efter :)

0 0
Peter Frederiksen 28-12-2011 17:11:59

JEg har f.eks. installeret GTA III, den fylder 33 mb i tlf. mem og resten af de 460 mb ligger på USB lager.

C0-pilot 8 fylder 22 mb og de resterende 4 GB ligger på usb-lager.

Jeg har ca. hentet 50-60 apps som fylder ca. 300 mb i Tlf mem og ca. 4.6 GB på usb lager.

Så der er meget langt til man når 2 GB grænsen.

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 21:15:34

Vi kan vel så konkludere, at apps til android fylder lige så meget. At den så har en mærkelig måde at fordele tingene på i dens hukommelse er så en anden ting. Jeg ved ikke om hukommelsen til apps er hurtigere, end usb lageret, men noget kunne da godt tyde på det. Ellers giver det da ingen mening at lave det på denne måde.

Uanset hvad, så er 16 GB stadig alt for lidt. Det går kun een vej, og det er at apps fylder mere og mere.

0 0
David 31-12-2011 13:28:18

Jeg vil skyde på at det er fordi Apple retina display kræver at billeder osv ligger i en højere opløsning.

0 0
Peter Frederiksen 29-12-2011 04:40:18

Da er ingen data hastigstighedsspild, da det er den samme ramkreds som er partitioneret.

0 0
MGApcPro 28-12-2011 22:26:22

Det kan vi desværre ikke, jeg sammelignede lige nogle apps og så hvor meget de fyldte...
A=android, I=iOS
Dropbox: A 3mb, I 9.7mb
Nordea: A 2.5mb, I 6.2mb
Fruit ninja: A 10mb, I 18.5mb
DMI: A 635kb, I 1.3mb
Soundhound: A 3.51mb, I 11.5mb
Google Translate: A 3.3mb, I 2.1mb
Speedtest.net: A 3mb, I 9.7mb
Minecraft: A 1.58mb, I 2.9mb
(de er tilfældigt valgt)
Så for det meste fylder iOS apps mere, men det er formentlig bare på grund af programmerings sproget.
kilde: iTunes(app store) og market.android.com(android market)

0 0
Benjamin Jensen 29-12-2011 12:11:50

Hvad står GTA 3 til at fylde? Jeg kan sgu ikke se det på android marked. For Peter siger jo netop, at det fylder det samme som på iOS.

Er du sikker på, at det er fordi noget er delt op i tlf hukommelse og usb lager?

0 0
Peter Frederiksen 29-12-2011 12:31:46

Selve GTA III app'en fylder omkring 18 mb fra android market efter install og man starter app'en skulle yderlige ca. 450 mb downloades.

0 0
Peter Frederiksen 29-12-2011 23:23:22

Selve mappen på USB lageret fylder ca. 784 mb efter GTA er færdig installeret!

0 0
Anders 28-12-2011 18:38:15

Fifa 11 og 12 fylder begge over 1 gb på ios-platformen.

0 0
MGApcPro 28-12-2011 03:27:54

Jeg det ikke med sikkerhed, men jeg tror apps generalt fylder mere på iOS end android... Jeg har 120 apps på min SGS2, men fylder kun 0,97gb(ikke flyttet over på sd) mens jeg kun har omkring 20-30 apps på min ipod, mens det fylder 0,9 gb
Forresten så har SGS2 1,97gb til apps, det siger den i hvert fald selv.

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 02:55:10

Det kan godt være jeg har misforstået noget, da jeg ikke selv ejer en sådan mobil. Dog har jeg da læst forskellige steder, at det forholder sig sådan.

http://www.appsandroid.dk/joomla/samsung-galaxy-s-2-test.html

Et af DHD store ankepunkter var den latterlige lille interne hukommelse (som er 600 mb større til SGS2). Jeg har set rigtig mange indlæg på mobildebat, hvor folk beklager sig over, at mange apps ikke kan flyttes til SD kortet, eller også virker de ikke ordentligt - eller loader meget langsomt. Flere har da også givet udtryk for, at apps slet ikke hører til på SD kortet, som derimod er beregnet til video/musik.

Jeg måtte forøvrigt den anden dag slette en del apps fra min svigermors HTH Wildfire, fordi jeg ikke kunne flytte det over på sd kortet.

Men fortæl mig da endelig, hvis jeg tager fejl.

0 0
Peter Frederiksen 28-12-2011 13:33:28

HTC har ikke været så heldige i Desire dagene i forhold til apps og Hukommelse.

Jeg havde selv en Desire og Legend, hvilket til sidst blev et helvede og på det tidspunkt var det en kamp om at skabe plads og der var en del apps der ikke kunne flyttets til SD-kortet.

Og at hukommelsen blev spist af andet end apps på de HTC mobiler jeg har haft.

"Et af DHD store ankepunkter var den latterlige lille interne hukommelse (som er 600 mb større til SGS2)"

Desire HD har en intern hukommelse på 1,5 GB , hvor SGS2 har 16 GB (1.8 systems apps og Cache. 2.0 GB til egne apps og 11.5 usb-lager)

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=3468&idPhone2=3621

"Grunden til Google lavede hukommelseskort tricket i sin tid, var for at kunne sælge telefonerne så billigt."

Nej, du er helt galt på den.

Android er en sammenslutning af en masse (ca. 117) High tech og software firma, Google leder udviklingen af Android.

Så snart ICS er blev frigivet som open source er det fuldstændigt op til f.eks. HTC, LG, SE og Samsung, hvordan de vil producere deres mobiler med de specs, som de vælger at bruge og deres overflader, Google har intet at sige efterfølgende.

"Men fortæl mig da endelig, hvis jeg tager fejl."

Du har taget lidt fejl! :)

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 14:38:54

Jeg har bare læst rigtig mange steder, at det netop var Google der havde den ide. At tingene er open source, betyder jo ikke at producenterne kan gøre lige hvad de vil. I ordets forstand jo, men realiteterne er nok anderledes.

Det jeg har læst mig frem til er, at Android er designet til, at der skal eller kan, ligge et hukommelskort i.

Der er selvfølgelig løbende blevet udviklet på det, og ICS skulle være udviklet til at man laver hukommelse som på f.eks iOS og WP.

Når det er sagt, så er det klart at producenterne udvikler den billigste tlf - dvs uden intern hukommelse.

Den nye Nexus S, er da også med 16 GB hukommelse som kan bruges til apps, og er ikke begrænset som SGS2. Det er bare ærgerligt, at vi kun får 16 GB versionen herhjemme, da jeg ikke mener det er nok.

0 0
Peter Frederiksen 28-12-2011 17:04:04

Det var først med Android 2.2 froyo, det blev muligt at flytte apps til SD kortet, på baggrund af mangelende TLF hukommelse.

Og det kan være at dette bliver ændret med ICS på SGS2!

0 0
Benjamin Jensen 28-12-2011 21:11:40

Ja, nu mente jeg selvfølgelig ikke, at det var apps til hukommelseskortet, men alt andet. Du har ret i, at det først var med froyo, at det blev muligt. :)

0 0
Kim 27-12-2011 17:02:12

Tommy - læs mine indlæg om iPhone så du ved hvor jeg står. For så kan du måske bedre "overleve" mit svar her...

For det første skal du nok vende dig til at der ikke kommer udvidelsesmuligheder i mobiler i fremtiden. Skyen du ved, det nye sort.

Hardwaren er jo ikke håbløst bagud. Det er et falsum. Ligesom der er flere apps i AppStore end på App Market, og de fleste (større) kommer der først.

Alt i alt er din kritik ikke brugbar.

0 0
Tommy Terkildsen 27-12-2011 18:11:02

Okay din mening...hardware er da ikke på højde med galaxys2 lige med undtagelse af en smugle højre opløsning i en ringere skærm iphone er en noget dyrer tlf og det er sgu næsten ligegyldigt om det er den nye eller 4èren for at få cpu og ram der er noget bagud..min mening men tror sgu aldrig android vs ios galaxy vs iphone tager nogen ende.. hvad man i fremtiden skal vende sig til er da urelavant når vi snakker cpu,ram,intern hukommelse,udvidelse og extra batteri

0 0
Kim 27-12-2011 18:31:51

CPU'en er ikke bagud på 4S, desuden er det fuldstændigt nytteløst at sammenligne hardware-specs på tværs af OS'er.

Og nogle vil jo mene at fremtiden er her, og det er Galaxy der er bagud med hukommelsesudvidelsesmuligeheden (hold nu op for et ord!).

Jeg ved ikke om man kan skifte batteriet på galaxy (eller om det er det du mener), men hvor mange gør rent faktisk det?

Du skal være meget velkommen på iPhone-kritikerholdet, men det kræves altså en nogenlunde gennemtænkt kritik.

0 0
Tommy Terkildsen 28-12-2011 08:46:06

kim: det syntes jeg klart den er iphone 4s cpu "2.0ghz vs 2.4ghz..det er aligevel nogen % og ram der er kun skuffene 512mb, lille skærm og halv tung nå whatever. personligt skifter jeg tit og ofte batteri på min telefoner og har altid gjort :) jeg syntes det er rart at kunne refuele på 20sek.. et batteri fylder intet og ligger i min pung somregel.. min pointe er at jeg HAR muligheden for at skifte :) hånden på hjertet skal de fleste vel ik andet end 1 uge eller 2 tilbage før man hade en fon med død batteri desvære..jeg har i min sgs2 32gb extra hukommelsekort classe10..igen jeg har mulighedden for udvidelse/skifte kort fra tlf til tlf/pc :) uden at skulle bryde garantien og stå med en halv værktøjskasse. om min kritik er gennemtænkt er vel et spørgsmål om hvad der score poing i min hverdag ang krav/ønsker til min tlf..og der taber iphone 4s og alle de andre stort!!! plus de er en 500-1000kr dyrer..alså mindre for flere penge.

0 0
Kim 28-12-2011 09:18:58

Men igen, det giver ingen mening at sammenligne specs på tværs af OS'er.
Nokia'er der kører med en singlecore 1,4 CPU og Belle, sparker røv i forhold til Android. Måske i mindre grad nu med iskage-versionen (der langt om længe har fået gjort op med noget af alt ressourcespildet).
Men altså umiddelbart væsentligt under konfigureret hvis du kigger på specs alene.

Fair nok at du skifter batteriet i løbet af dagen. Det tror jeg bare det er langt de færreste der gør. Og jeg tror også at fremtiden generelt vil bringe færre muligheder for at skifte batteriet "on-the-go". Igen er iPhonen jo heller ikke alene om at gå væk fra den mulighed. Nokias telefoner er f.eks. også helstøbte.

Udvidelseskortet vil på meget kort sigt blive afløst af skyen. Jeg tror ikke du skal regne med at der er kortslot i den næste Galaxy - det er der i alle fald ikke i Nexus'en
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_nexus-4219.php

0 0
Tommy Terkildsen 28-12-2011 10:20:03

kim: du har desvære nok ret men det skal ikke forhindre mig i at nyde hvad der er nre samlige appz fraske kan lige og kønu :)benjamin jensen.. jeg har internt 16gb.ca 2gb til appz og externt 32gb hvor jeg efter egen ønske kan ligge og køre mine APPZ..jeg har ca 65 appz kørene nu og bruger lidt under 400mb "1,6gb fri" plus de 32gb på kortet... ud over det køre jeg synkronisere jeg valgte data med min synology disk station...er der net er der 10tb:) men det har så selvfølgelig INTET med sgs2 at gøre.... i bølgepap så findes der til min hverdag ingen iphone der på nærmelsevis kan være med galaxy s2.. nu også rart med en skærm med størelse,lys og farver i den klasse den levere :)

0 0
Tommy Terkildsen 28-12-2011 10:21:20

allerede nu med mine 65 kørene apps er jeg 100mb over i brugte ram hvad iphone kan klare....

0 0
blackknightdk 27-12-2011 20:27:43

kræves ikke. iphone er og bliver en gammel nyhed var blandt de første der havde den i danmark da den kom i sin tid . ikke sket meget siden og må sige at jeg ikke kan li designet på den 4'er total mursten og ikke behagelig at holde ved kunne personlig klart bedre li 3'eren. det jeg vil sige er bare at jeg håber snart på noget nytænkning andriod er også det samme. derfor er WP fed total nyt systen der bare spiller max, ja der er mangler men var der jo også ved iphone og andriod den første laaaaange tid.

0 0
Tommy Terkildsen 27-12-2011 18:11:58

forsættelse: af de modeller der er på market lige nu....

0 0
Tommy Terkildsen 27-12-2011 16:31:40

ingen fysisk billede knap som være det abselut eneste der kan peges fingre af på verdens bedste tlf nogensinde :)

0 0
Durante 27-12-2011 14:36:11

Jeg kan ligeså godt indrømme at der går lidt fangirl op i mig når Nokia kommer med nye produkter (dvs. skrige som en lille pige der ser Justin Bibeber).
Efter de skuffelser de har haft det sidste stykke tid, er det forfriskende med et interface der er en fryd for øjet i software og design. Thumbs up til Nokia!

0 0
mobilos 29-12-2011 15:03:44

Enig!

0 0
Peter Frederiksen 27-12-2011 12:44:29

Da de har leveret nyt, 720p skærm, ICS og navigationen i Browser delen ser fantastiske ud!

Men jeg stemte på SGS2, det er ingen hemmelighed at jeg har den selv.

Grunden til at jeg har stemt SGS2, er når den får ICS kommer den til at sparke mere røv end den gør nu!

0 0
PiX 27-12-2011 12:22:22

Man kan vel kun stemme ud fra hvilken mobil man selv har.
Man kan jo ikke vide hvilken mobil der er bedst, hvis man ikke selv har den - eller har prøvet den ;)

0 0
27-12-2011 09:11:16

Jeg har lige læst ALLE indlæg i denne tråd :)

Jeg har stemt SGSII, selv om jeg mener at 4S er den bedste telefon, lige nu. SGSII var der først og lagde således overliggeren som Apple skulle betvinge, for at komme op på det øverste trin. Derfor fik den min stemme. Der skulle nok have kommet en Iphone 5, så sent på året, for at kunne vippe SGSII af pinden.

0 0
27-12-2011 09:12:30

Og

Lige en til referatet. Jeg har selv SGSII.

0 0
Rena 27-12-2011 11:57:35

Kan ikke rigtigt se andre end Samsung Galaxy S2 som Årets Mobil

0 0
Magnus Jacobsen 26-12-2011 22:57:35

htc desire z er da fra slutningen af 2010?

0 0
Tbm2 26-12-2011 18:39:01

Apple er klart de bedste inden for smartphones.
Men deres største fejl var bar at lancere en iPhone 4s når alle havde en iPhone 5.
RET DUMT!!!!

0 0
Tbm2 26-12-2011 18:41:03

sorry: ikke "havde" men VENTEDE

0 0
Jeppe Andersen 26-12-2011 22:14:08

Kan ikke se problemet ? Det var jo det samme som de gjorde med 3G->3GS :o Og Sony Ericsson med Arc og Arc S :o

Men pludselig blev det et problem, af mærkelige årsager.

0 0
Kim 27-12-2011 10:36:57

Men med Apples forretningsstrategi in mente, giver 4S al mulig mening. 4'eren solgte stadigt pænt, iOS 5 var klart til lancering og med en relativ simpel opdatering har Apple forlænget levetiden på 4'eren med mindst et halvt år.
Husk på, det har aldrig handlet om at levere det nyeste og bedste hardware til forbrugerene som muligt, men om at levere den bedst mulige bundlinje til aktionærene.

Smartphone segmentet adskiller sig på ingen måde fra andre hardware (eller andre) markeder - selvom det er tydeligt at henholdsvis iClones og fandriods tror at deres firma er hævet over markedsøkonomi, og kun vil deres kunder det bedste, og derfor tilsidesætter al basal viden om økonomi.

Men en lancering af 4S hvor hovednyheden var iOS 5, lykkedes det igen på mirakuløs vis Apple at overbevise verdenen om at de kom med noget helt nyt. iCloud f.eks... Det til trods for at Skydrive sådan set allerede var en del af WP, og at der er utallige apps til alle platforme der leverer lignede ydelser.
Eller Siri. Voice-command som vi har kendt det siden Nokia introducerede det (dengang iPhonen stadigt bare var en iPod) med et par få ekstra features, altså opdateret til '11. Det mest revolutionerende ved Siri er, at hun er kodet til at besvare irrelevante spørgsmål. Men der er vel også en øvre grænse for, hvor ofte man vil fri til "hende".

0 0
BallonPedro 27-12-2011 12:51:01

Er fuldstændig enig i alt der!

Og ja, man kan jo se at folk var utroligt skuffede over der kun kom en 4S'er, men den storsælger sgu da alligevel.

Og er også fuldt klar over at det handler om penge og så kommer forbruger tilfredshed på anden pladsen.

Måske kan det virke som om Android virker lidt mere fremme i skoene fordi der er så mange producenter der laver Android mobiler, så kommer der hele tiden noget nyt fra en af dem.

Folk ville nok opfatte dem mindre innovative hvis der var én producent der fremviste én mobil om året. Modsat kommer der også mange crap mobiler ud som aldrig burde være lanceret (var der nogle der sagde HTC).

0 0
Benjamin Jensen 27-12-2011 12:47:01

Selvom du ofte prøver at fortælle omverdenen at Nokia er de mest innovative, og kommer først med alt, så glemmer du nok den vigtigste del som de fleste brugere går op i Kim. Det der gør, at brugerne vil bruge det.

Skydrive kan ikke sammenlignes med hverken Dropbox, Icloud eller for den sags skyld Cloudme. Jeg har kigget en del på de mange tilbud der var for Clouding - både Skydrive, Cloudme og en del andre mindre tjenester som jeg ikke husker navnene på nu (ja, der er mange).

Skydrive er dybt integreret med messenger, og ens live konto. Der er 1000 indstillinger, for hvordan man vil dele sit indhold med venner og fjender. Personligt vil jeg ikke dele noget indhold overhovedet, og jeg havde store problemer med at den ville huske mine indstillinger. Alt dette gjorde, at jeg ikke turde stole på at jeg ikke delte mine mest personlige filer med nogen.

Cloudme fra Apple kunne jeg heller ikke bruge, da den virkede som sikkerhedskopi af mapper. Det virkede ærlig talt ikke så gennemtænkt som Dropbox, som jeg endte med at bruge, selvom jeg skulle give penge for de 50 GB jeg havde brug for.

iCloud gemmer bare ens indstillinger og fotos, og jeg ser det heller ikke som en revolution. Havde den nu gemt hele tlf. indhold, ville det være noget jeg synes der var smart.

Jeg har desuden endnu til gode at se nogen tlf der levere det samme som Siri. Der er jo forskel på om tingene fungere eller ej Kim. Nokia har ikke været i stand til at komme med noget brugervenligt, eller noget hvor man bare fik følelsen af - at det her er sgu lækkert. Som du selv nævner til sidst, så handler stemmegenkendelse jo om, hvor god den er til at besvare så mange detaljer som muligt - ellers er det jo ligegyldigt, og ikke noget man gider bruge tid på.

Men du har ret i, at ingen firmaer er hævet over markedsøkonomien.

Desuden synes jeg den her slags kåringer er tåbelige. Man kunne lige så godt spørge folk herinde, om hvilken mobil de selv har. Nogle har måske haft 2-3 tlf på 1 år, men det er nu de færreste. Jeg ved i hvert fald, at mange er skiftet fra DHD til Samsung Galaxy S2, og jeg synes virkelig at sidstnævnte tlf slet ikke har bragt noget nyt med sig - andet end forbedret hardware. Selv iPhone som er blevet kritiseret for at være for lidt ny, har fået et helt nyt OS. Det venter SGS2 stadig på.

0 0
Kim 27-12-2011 13:07:32

Jeg tilskriver nu ikke Skydrive til Nokia, blot at det var intergreret i WP i frovejen. Med 5 gange så meget plads til rådighed så vidt jeg husker. Om der er for mange tilpasningsmuligheder, det skal jeg ikke kunne sige noget om. Jeg er selv til dropbox, som jeg jo har brugt i årevis.

Og i forhold til Nokias voicecommand, så virker det udemærket. Problemet har med så meget andet nærmere været, at Nokia var forud for sin tid.
Video-call gav jo ikke meget mening da kameraerne suttede og datatrafik kostede et mindre husmandssted. Og derfor kunne Apple lancere 4'eren med denne fantastiske "nyhed".

Og det er det der har været Nokias sande udfordring. Deres innovationer var for langt fremme, og i stedet for at vende tilbage og samle dem op igen, har Nokia haft for travlt med at arbejde videre. Og derfor har (charlataner som) Jobs kunne samle sammen fra hylderne, og forføre en hel generation til at tro, at Apple rent faktisk har opfundet noget. Det er ikke tilfældet.

0 0
Footiefan 27-12-2011 15:38:26

Det handler ikke om, at folk tror Apple har opfundet de enkelte ting. De er bare rigtig dygtige til at komme med tingene lige når folk vil ha' dem, eller endda før folk er klar over de vil ha' det. Fx iPad. Apple opfandt jo ikke en tablet som de første, men genopfandt den og ramte markedet på det rigtige tidspunkt. Og det er jo der pengene er.
At du og vi andre kan sidde her og spille kloge og tro vi kender sandheden, det rager da den almindelige forbruger et vist sted. For de kigger efter et produkt der kan levere det de har brug for - og thats it. Flertallet er fløjtende ligeglade med hvem der opfandt det.
Men det er måske der skoen trykker og bitterheden kommer frem, siden du skriver ordet "charlataner". Det er ikke ulovligt at være smart og klogere end de andre ;-)

At Nokia har været ih og åh så dygtige tidligere, hjælper jo ikke en skid. På den anden side, så forpligter Apples nuværende succes. Der skal ikke mange fejltrin til, så kan det gå galt. De har jo ikke så mange mobiler og tablet ude af gangen, så de SKAL sælge og sælge godt.

0 0
Kim 27-12-2011 16:42:57

Steve Jobs var en charlatan fordi han bildte verdenen ind at det var hans ideer. Om det var medicinen der steg ham til hovedet, det kan jeg ikke sige, men har var jo tydeligvis helt fra den. Bla med hans udfald mod Android, som skulle være en kopi af... hans kopi?

Det er heller ikke ulovligt at være en charlatan, det har jeg aldrig påstået. Jeg ved ikke om flertallet er ligeglade med hvem der har opfundet hvad, men alt tyder på at flertallet har accepteret at det skulle være Apple og Jobs. Derfor er min protest nødvendig.

Der er ingen tvivl om at Apple laver nogle rimeligt idiotsikre stykker hardware. Og det er bestemt en bedrift. Men det største og vigtigste de har kunnet er, at markedsføre deres produkter. Det er her Apples sande fortjeneste ligger, de har formået at skabe behov hvor andre har fejlet. Men de har hele tiden stået på skuldrene af de, der i sandhed har kunnet innovere.
Desuden har det været et spørgsmål om timeing. Tidligere var tablets alt for dyre og teknisk ubrugelige.

Skal man virkeligt spænde buen, så bliver det interessant at se hvad der sker når (hvis) Nokias innovationslager engang løber tør, og de andre selv skal på banen. ;)

... på den note kan vi glæde os over Androids seneste sell-point. Ansigtsgenkendelses! Hvilket, naturligvis, også er en Nokia innovation som andre løber med æren for...

0 0
Kim 27-12-2011 16:55:03

Det mest påfaldende ved iPhonen er også, at størstedelen af datatrafikken (på verdensplan) der benyttes, er til musik. Med andre ord er kritikken, at iPhonen bare er en iPod der kan ringe, faktisk ikke så forkert.

0 0
Footiefan 27-12-2011 19:47:58

Din protest er hermed noteret. Er sikker på det hjælper ;-)
Hvor meget tror du virkelig folk går op i historikken på mobilområdet? Come on, de fleste der vælger en smartphone, køber sq da ikke efter hvem der kom først med dit og dat for X antal år siden. Folk aner det ikke og de er heldigvis også ligeglade :-)

Og mht Jobs, ja det er så din mening og den har du ret til at ha' :-) Men hvor mange af disse markante folk i teknologiens verden (og andre steder), er bare helt almindelige? Og ville de nå så langt hvis de bare var som alle andre, næppe...

Altså folk bruger deres iPhone til musikstreaming, og det går kritikken på? Hvilken kritik? Jamen så skal den da straks destrueres, uha da.

Du virker da sådan lidt småbitter. Må da være irriterende, sådan at se sig sur på alle og enhver med en iPhone. Godt du har valgt anderledes, er mere oplyst og et større menneske ;-)

Og ja ja jeg driller bare lidt ;-)

0 0
Kim 27-12-2011 20:11:52

Folk skal have alle de iPhones og iPods de har lyst til! Og være vanvittigt glade for dem, alt andet ville jo bare være spildte penge.

Men vær glad for produktet og det det giver, og ikke firmaet og slet ikke Jobs.

0 0
Footiefan 27-12-2011 21:08:05

Tror heller ikke fleste tænker dybere over det.

Go' efter-jul :-)

0 0
ihk 26-12-2011 13:34:10

de fleste på denne side har kun ejet htc eller noget andet andriod. derfor stemmer self. på en sådan en telefon med andriod. de har ikke prøvet iOS eller iPhone, så det stemmer jo ikke på.
de stemmer naturligvis på den telefon de selv ejer!

og siden der er flest andriod brugere på denne side, så er det jo ingen overraskelse at "årets mobil" IGEN IGEN IGEN bliver en andriod mobil.
denne afstemning siger derfor intet om "årets mobil" ...

0 0
Jonas_a 28-12-2011 16:54:08

siger dette noget om året mobil så:
http://www.eisa.eu/awards/5/mobile-devices.html

Nu vil du vel ikke mene at de også er Andorid-fan og ikke har prøvet andet end Android.. :)

0 0
Henrikmand 27-12-2011 00:32:31

Ikke enig!

Man er nødt til at være lidt objektiv, synes jeg, og jeg gider ikke tage del i "jeg-har-det-eneste-rigtige-nogen-sinde-kampen"!

Min egen telefon er en Galaxy Nexus, og jeg har haft en del iPhones i hænderne på det seneste ifm mit job. Der er INTET nyt -heller ikke mig iOS5 og iPhone 4S.

Der er kun 3 enheder, som har bragt noget virkelig nyt på banen i 2011. Det er Galaxy Nexus med Android 4.0 (men det er jo "bare" en opdatering af Android).
Det er Lumia 800 med Windows Phone 7, men den har jeg desværre ikke prøvet.
Og der er Nokia N9, som jeg har købt til min datter. Den er ny på alle måder, og Lumia 800 har samme design - altså må den være årets bedste bud!

0 0
jydenersej 26-12-2011 10:24:43

I min optik burde overskriften hedde "Hvilken mobil købte/ejede du i 2011. Alle mobilsidens brugere har næppe haft ret mange, af de deltagende tlf. i deres hænder, så kåringen bliver ikke ret objektiv og i de fleste tilfælde vælger man nok at stemme på sin egen tlf.og det giver i min optik ikke et særlig retvisende billede og i det at Samsung & Appel er nogle af de bedst sælgende vil jeg så gætte på at det er en af de to der vinder????!!!!
Så i min verden er denne kåring ikke særlig brugbar.

0 0
Slaraffenland 26-12-2011 14:20:29

Hvis I kigger længere oppe i tråden (d. 23.12) er det præcist dét jeg hentydede til. Ærgerligt at John G. ikke ville svare allerede på det tidspunkt.

0 0
Mobilsiden.dk 26-12-2011 11:15:44

Du har i princippet ret. Men der er nu altid noget interessant i, at høre hvad brugerne / læserne mener - i stedet for det altid er eksperter der mener noget.

Inden for TV og film er de priser, som det altid publikumspriserne, at de fleste bliver gladest for. Og i den sammenhæng er det jo også "de mest solgte" der i princippet kan få flest stemmer.

0 0
Kim Harder 26-12-2011 22:28:23

Det er stadig eksperterne, som har udvalgt de mobiltelefoner, som der kan stemmes på, så det er kun det udvalg, der kan stemmes på. Altså er det stadig ekspertene, som bestemmer hvilke modeller vi skal stemme på.

0 0
jydenersej 26-12-2011 14:50:39

Ja, John jeg kan godt følge din pointe, MEN denne kåring er overflødig at overlade til brugere af mobilsiden. Når jeg køber et produkt kigger jeg på test m.v som er udført af eksperter på det pågældende område, da de har forskellige parametere og instrumenter at teste ud fra og går ned i detaljer som den alm. bruger aldrig kommer til og ikke mindst ved i på mobilsiden hvad folk mener om de forskellige tlf. og styresystemer i forvejen, da alle test fra jer bliver debatteret ret heftigt, til tider.
Jeg mener at når det er en kåring af årets mobil, skal det afspejle kvaliteten af den enkelte mobil og ikke kvantiteten, som denne kåring i min optik bliver.

0 0
BallonPedro 26-12-2011 12:16:57

Hej John.

Kan det lade sig gøre at få en detaljeret gennemgang af afstemningen når den er slut? F.eks. så man kan se hvor ens egen mobil ligger i forhold til de andre, i stedet for kun at få én vinder af vide.

0 0
Clestin 26-12-2011 06:25:52

Skriv din kommentar til artiklen her..

0 0
mikkel 26-12-2011 00:30:27

i er bare misundelige fordi i ikke har råd til lortet fuck haters!

0 0
Jonas_a 28-12-2011 16:48:48

har du måske råd til det?
http://articles.businessinsider.com/2010-10-15/tech/30042633_1_iphone-platinum-diamonds
nej..vel..?lover!

eller tænker du på den her:
http://store.apple.com/dk/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone4s

jo, det har man vel også råd til hvis man har råd til at betale 4238,- :

http://www.pricerunner.dk/pl/1-2758931/Mobiltelefoner/Samsung-Galaxy-Nexus-Sammenlign-Priser

;)

0 0
26-12-2011 00:35:55

Ind på Arto.dk! .. farvel blev der sagt!

0 0
Kim Harder 25-12-2011 19:00:56

Nokia 500 er en billig Nokia 9, som kan næsten det samme. Den er trist nok ikke med i afstemningen.

0 0
David 25-12-2011 20:20:20

Hvordan kan du få det til at være en "billig N9", der er ingen ligheder? fuldstændigt andet design, både hardware og fysisk, og den kører Symbian.

0 0
Dennis 25-12-2011 12:58:37

Samsung Galaxy S2 er efter min mening den bedste mobil.God skærm,reagerer hurtigt og masser af RAM,med mulighed for at proppe mere RAM i på et microSD kort..Havde før en LG Optimus 2X som lovede himmel og jord,men som ikke var til en brik alligevel pga. dens spontane genstarter (fy skamme jer LG,at sende en mobil på markedet der ikke virker ordentligt)

0 0
BallonPedro 25-12-2011 14:13:30

Tror du lige skal læse lidt op på betegnelsen RAM inden du foretager dig mere i dag :)

http://da.wikipedia.org/wiki/RAM

0 0
25-12-2011 22:32:45

Ja ram'ne (RAM - random access memory) som er styresystemets arbejdshukommelse , kan ikke udvides der er 1GB (lidt over 800Mb anvendelige) i sgs2 og det halve 512Mb i en iphone 4s. SD kortet er et Flash-drev - en slags hurtig harddisk, som udelukkende er lagerplads.

0 0
Dennis 25-12-2011 20:02:16

Hvad mener du...?
Der er 16 GB RAM i fætteren når du køber den,det er der en del mobiler der stadig ikke har..og ja...jeg ved godt at alle 16 GB ikke går til lagring af musik da noget går til programmer og selve Android-systemet,men der er meget RAM i fra start af,med muligheden for at udvide med mere RAM i den interne microSD port.Så hvad er det lige jeg skal læse inden jeg foretager mig mere idag.

0 0
Tommy Terkildsen 27-12-2011 16:35:10

hvis du lige retter de RAM til intern hukommelse er vi HELT enige :) SPEC. 16gb intern hukommelse,1gb RAM, 1,2ghz dualcore cpu

0 0
BallonPedro 25-12-2011 23:01:32

Under specs står der: 16GB/32GB storage, 1 GB RAM. Og så kan man udvide denne lagerplads med et microSDHC kort, men ikke RAM'en. Den kan ikke ændres til mere end den ene GB der er i.

Det er lidt det samme som din computer som f.eks. har en HDD på 500 GB og du så måske har 6 GB RAM.

0 0
Dennis 26-12-2011 08:01:25

Ja...ok...my mistake.
Det var også lagerplads jeg mente.
Det er bare mig der er kommet til at kalde det RAM.
Men som sagt,telefonen har masser af lagerplads med mulighed for at udvide på microSD kort :-)

0 0
daffy79 25-12-2011 11:09:22

Jeg vil sige Google Nexus S fra samsung.Den må være et godt bud. Det er en super god allround mobil. Perfekt størrelse. En mobil der bare fungere. Nok ikke en der er solgt mange af. Men derfor er det stadig et godt bud. :) god jul alle sammen.

0 0
Steen Petersen 25-12-2011 00:54:10

Jeg købte i juni HTC Sensation og har næsten lige siden da fortrudt, at jeg ikke valgte SGS2, men efter at have set præsentationen af Galaxy Nexus live fra Hong Kong 19. oktober blev jeg overbevist om, at min næste telefon skulle være en GN. Jeg har haft min GN i 8 dage, og jeg må sige, at den slår alle andre smartphones, som jeg har haft i hånden, med flere længder, så den har fået min stemme.

0 0
Emil 25-12-2011 00:41:27

Hej Thomas.
Jeg vil give dig ret i meget at det du skrev, men du skal dælme ikke sige at Iphone 4S har været en skuffelse! Det kan godt være at den ikke fik det meget forventet navn "iPhone 5" men det betyder at slet ikke det har været en skuffelse! Jeg tror den eneste grund til at iPhone kom til at hedde "iPhone 4S" var på grund af det var det samme design. Og det er da bestemt ikke noget minus. Jeg syntes at iPhone 4/4S har det fedeste design. Ud af alle smartphones. Apple har bestemt heller ikke skuffet, ud over det. Du har skabt en ny revolution af Smartphones. SIRI er et kæmpe ryk i Smartphone historien. Der er også kommet en masse nye fede features med både på telefonen, og også især på IOS5.
Jeg ved ikke om det er årets smartphone men ihvertfal ikke nogen skuffelse!

Glædelig jul til alle! :-)

0 0
25-12-2011 08:50:51

Ja selvfølgelig er iphone med helt fremme. S4 er en fed mobil ingen tvivl om det. Jeg syntes bare ikke de har leveret nok nyt under solen til at få titlen årets mobiltelefon. Faktisk syntes jeg at lumia 800 er en meget mere aktuel, men alligevel for ny til at vi egentligt ved nok om den. Iphone er en fin telefon, men Fiat multipla vinder jo heller ikke årligt titlen som "årets bil bare fordi det sikkert er en god bil, eller fordi den pludselig er begyndt at tale til ejeren (Siri)"jeg er ikke grim... jeg er ikke grim..jeg er smuk " kunne jeg forestille mig den ville sige. ;-D

0 0
BallonPedro 25-12-2011 14:18:40

Vil godt have lov at støtte Thomas i det her.

Synes selv at iPhone 4/4S har det fedeste mobildesign, ever. Der er igen der kommer derop, men mht. nyheder og skuffelser, ja, der synes jeg heller ikke den fortjener en førsteplads. Netop fordi den ikke bragte noget nyt andet end en opdatering af hardware og et taleprogram som endnu ikke virker på f.eks. Dansk.

Hvem går i øvrigt og snakker med ens mobil? Jeg ville nok hvis jeg sad alene i bilen, men det må man jo heller ikke :)

0 0
25-12-2011 22:22:03

He he , jeg tør vædde med at nogle ældre medlemmer af den danske befolkning ville tro at man var skør, hvis man sad i bussen og snakkede engelsk med sin mobil telefon. Der findes flere "siri" programmer til android og idéen er slet ikke ny overhovedet. Faktisk begyndte man allerede i tidernes morgen på bla. Amiga at lave tale programmer. Dog var de selvfølgelig ikke ligeså gode og udviklet som idag men al teknologi udvikler sig med tiden. Skrive idéen er hverken ny eller unik.

0 0
Footiefan 26-12-2011 00:12:37

Nej Siri ideen er ik ny. Men må vel godt bruges alligevel i en iPhone - eller vil du ha' den dybe tallerken hver eneste gang der tilføjes 'nyt'. For så kommer der jo aldrig forbedringer af eksisterende :-(

Og multipla....ja den kan jo tilpasses dagligdagens behov, så minder jo mere om den grønne robot, hehe ;-)

0 0
26-12-2011 06:59:52

Iphone folk fremhæver bare siri som noget helt nyt , unikt og super-teknologi-agtigt (det forekommer det vel også at være for en iphone bruger aka. Æbleskive ;-) ) og ikke mindst en genial opfindelse af MR. Jobs himself (guess he needed someone to talk to) siri er den eneste tromme der er at slå på. Android kommer også med noget som ikke er en "ny idé" (som ikke er ny) "ansigts-genkendelse-oplåsning" som efter min mening er meget anvendeligt.
Men hele denne android vs ios diskussion er ligegyldig, slutter ikke med en vinder. Fordi den slutter aldrig. Hvis jeg vælger at skifte til en telefon med et andet OS, ville det sikkert blive WP 8 , når det kommer. Godt nytår...

0 0
25-12-2011 22:24:29

*siri ideen (ikke skrive ideen) dansk ordbog stiller mig lidt her. :-)

0 0
Casper 24-12-2011 19:59:10

kan kun sige Apple Iphone 4S, for alle ved at de laver de bedste telefoner, som bare virker.

0 0
Anders 25-12-2011 11:25:04

Jeg har helt ondt af dig, så lidt du ved om teknologi :-)

0 0
David 25-12-2011 12:02:46

Oplys os

0 0
Anders 25-12-2011 12:22:53

"alle ved at de laver de bedste telefoner" siger hvis det hele ;-)

0 0
Jeppe Andersen 26-12-2011 22:19:04

Anders:

Nej du er netop udvidende. Design handler om funktionalitet :o Og om du vil det eller ej så har Apple den største brugertilfredshed i verden! (Kilde: ComON)

Rent teknologisk set med hardware udstyr er de ikke fremme. Men de forstår at formidle det på en anden måde.
(Se blot ved Tablet - ikke en ny opfindelse, men de ramte bare plet - iPod ? Der var MP3 afspillere, men de henvendte sig på en anden måde)

Desuden svarer du ikke på David E's forespørgelse om du vil oplyse ham hvorfor han ikke ved noget om teknologi. Din argumentation er altså ikke i orden.

0 0
Anders 27-12-2011 11:33:33

1: Nu er det ikke David E jeg skriver ikke ved noget om teknologi, men en gut der hedder Casper.
2: At Apple relancerede tablets er da fuldstændig urelavant, da det eneste jeg kommenterer er Caspers udsagn "alle ved at"
3: Hvis "alle" vidste at iphone var den bedste, ville der være et langt større procent-tal der havde iphonen. Alle ved jo, at det er det eneste der dur.
Hvis man, under en uge fra 2012, mener at iphonen hands down, er den ultamativt bedste smartphone NOGENSINDE, og at konkurrenterne ikke engang mår dem til sokkeholderne. For det ved ALLE jo de er. Så er man enten en fanboy, eller bare uvidende, man bestemmer selv hvad der er værst :)
Du må gerne forklare mig, hvor min argumentition knækker midt over?

0 0
Footiefan 27-12-2011 20:13:03

Punkt 3. Skal ikke blande mig i om alle ved noget eller ej.
Men fordi man evt har en viden om noget, behøver man jo ikke handle efter den viden ;-)

0 0
MentalCare 24-12-2011 17:28:53

Min stemme går helt klart til Samsung SG2. Jeg har 2 stk., de kører som en våd drøm. De fungerer bare!!
God jul til alle☺

0 0
Mathias 24-12-2011 17:51:11

Samme her ;-) har også en Samsung Galaxy S2, og er super tilfreds med den ;-) den virker bare!!! :D har også stemt på den. Men ikke fordi jeg selv har den, men fordi at den bare virker og alt spiller bare! :D Galaxy S2 er og bliver den allerbedste mobil i 2011! :D faktisk den bedste mobil jeg nogensinde har haft ;-)

0 0
24-12-2011 15:06:30

Ak ja 1000 mennesker 1000 forskellige meninger! En ting er sikkert jeg er glad for min iPhone!
Nyd nu de kommende dage! ;-)

0 0
Anders 25-12-2011 11:28:13

"hey se, et får"

0 0
Footiefan 26-12-2011 00:07:03

.....sagde den grønne robot til den anden.

0 0
Peder Alipio Thurøe 24-12-2011 14:01:59

Og god afstemning...

0 0
24-12-2011 13:32:50

Naturligvis skal iPhone 4S være årets telefon! iPhone er den eneste rigtige smartphone! Alle andre er bare dårlige kopier! ;-)
HUSK lige at Steve Jobs opfandt smartphonen!

Årets mobil 2012 bliver iPhone 5!! :-)

0 0
Tommy Terkildsen 27-12-2011 16:45:37

hvem fanden er de til at bestemme at batteriet er stort nok og hukommelse er der åbenbart nok af for extra/udvigelse er IKKE muligt på en ellers ALT for dyr tlf hvor hardwaren er håbløst bagud.. apps ja ja da HVIS den er i deres store eller skal den jailbreakes???

L O R T

0 0
Footiefan 27-12-2011 20:19:02

Indebrændt vrede!! Sådan, så er der argumenteret i bund! Så er det jo godt du lever i et frit land - du kan helt selv kan bestemme hvilken mobil du vil ha'. Tydeligvis en iPhone der har tisset på din sukkermad ;-)

0 0
Steen Petersen 25-12-2011 01:23:19

Verdens første smartphone var IBM Simon, som er fra 1992. http://en.wikipedia.org/wiki/Smartphone

0 0
Footiefan 24-12-2011 21:57:34

Hehe, jeg læser det bare UU's indlæg som lidt sjov og en lille provokation.....bemærk blinke smiley ;-)
Men uha da, ikke lave sjov her ;-)

0 0
MentalCare 24-12-2011 17:33:06

Pas på med at ophøje dig til sandhedsvidne og tage patent på sandheden. Selvom det er jul behøver du ike blande religion ind i denne tråd. Opfør dig voksent bare denne ene dag om året, selvom det er børnenes fest.

0 0
24-12-2011 14:21:45

Steve jobs opfandt iphonen, men iphone er bare bygget på teknologier en masse andre virksomheder har udviklet her kan især nævnes Nokia som kom først med wap og introducerede internet på mobilen. Det var heller ikke steve jobs og Apple der opfandt touch skærmen eller stort set alt andet som en iphone består af. At sige at iphone er den eneste rigtige smartphone er noget ævl. Det svare til at sige at den eneste rigtige bil er en Ford t, eller sådan noget. Fordrukken sludder. I 2011 har Apple faktisk mest af alt skuffet en masse forventningsfulde mennesker ved kun at komme med en opgraderet version af en telefon fra 2010. Det syntes jeg ikke bør belønnes med titlen som årets telefon.

0 0
Mathias 24-12-2011 14:25:28

''Enig'' :-)

0 0
24-12-2011 14:24:55

OK god jul allesammen iøvrigt ..også John g. Og mobilsiden ;)

0 0
blackknightdk 24-12-2011 14:07:27

heheh . det var nu nokia der opfandt smartphonen laaaaaaaaang tid før apple kom på banen ligeson video opkald osv osv som apple har stjålet. smiler.Har stemt på sgs2 men tæt forfuldt af nokia lumia den er altså helt kanon.

0 0
Henrikmand 24-12-2011 14:06:03

Suk...

Endnu en, der er faldet for den udbredte misforståelse, at Steven Jobs har opfundet smartphonen...

Læs på lektien, min ven, og glædelig jul :)

0 0
Mathias 24-12-2011 14:23:58

Ja, det tror jeg vist nok lige at der en der skal :-)

0 0
Mathias 24-12-2011 13:56:53

Det behøver ikke altid være iPhone, iPhone og atter iPhone hele tiden... Jeg har også stemt Samsung Galaxy S2 fordi det uden tvivl årets bedst smarthone i 2011 :-) og nej, det er ikke bare en dårlig kopi... den ligner overhovedet ikke iPhone, hvis du kigger ordentlig efter. Kan godt høre, at du er Apple og sådan er det. Det er jo smag og behag ;-)

0 0
Mathias 24-12-2011 13:57:40

Fan af*

0 0
Kim Harder 24-12-2011 12:59:42

Den, som dækker ens behov bedst :-)
Glædelig jul!

0 0
Finn 24-12-2011 07:33:43

Jeg har valgt SG2 som årets mobil, jeg syndes den er rigtig god, flot skærm og den kører bare uden problemer, jeg har så lige fået min nye mobil Nokia Lumia 800 i blå hjem, den skulle Nokia have sendt på marked tidligere i år, så havde den været en klar kandidat til titlen, det hele glider bare på den, skærmen er super flot, den er jeg rigtig tilfreds med.

0 0
24-12-2011 10:13:05

Jeg valgte også en sgsii, Nokia har allerede leveret et par rigtigt gode mobiler, så hvis de holder dampen oppe, så skulle det ikke overraske mig hvis de kunne vinde næste år... medmindre de overrasker i år

0 0
Tommy 24-12-2011 02:14:56

jeg stemte selv SG2, men det var nu mere fordi én skulle have titlen. Jeg valgte den fordi det er den første andriod enhed der for alvor kan give apple kamp til stregen, men gør det 4s til den bedste telefon, ikke nødvendigvis, men samtidig gør det heller ikke SG2 til den bedste, blot de mest populære. Ja, SG2 bragte den store skærm og 2kerne på bordet, men det er jo blot hvad man kan forvente, ikke noget specielt - dette var bare modellen der gjorde det. 4s bragte intet nyt på bordet eller til ios platformen (nej, jeg gider ikke høre på Siri)
Er der nogen telefoner der bragte noget nyt? ja, dem med windows og Nokia N9, men fælles for begge er manglende udbredelse og der stadig er nogle børnesygedomme.
Personligt har jeg selv N9, men jeg valgte den som en overgangstelefon og hvis man ser den som en midlertidig løsning på max 2 år, er den uden samligning noget af mest (/eneste) interessante der er sket for branchen i år. N9 bliver ikke Nokias fremtidige satsning, men med god vilje og penge i rykken kunne den sagtens blive et alternativ til ios og andriod - det betyder dog ikke at Nokia tog den forkerte beslutning da de valgte WP med alle deres penge, xbox-forbindelser, skydrive og officepakken. Det ville jeg nok også blive fristet af, men ikke fristet nok til at jeg valgte en WP enhed i efteråret - måske sommeren 12 kan ændre mit synspunkt men WP8, win8 og måske mere klarsyn på hvornår der kommer en afløser til xboxen(for det sidste er hårdt tiltrængt - det gælder også ps3)

0 0
andreas 24-12-2011 02:04:51

glædelig jul

0 0
24-12-2011 08:58:40

Den var dællenme god engang. 3110, 3210, 3310 var i starten af 90erne de mest populære mobiler.... en af alternativerne var en Dancall der circa var ligeså stor (og tung) som en mursten. Også havde den tilmed en hel halv times taletid på batteriet. :D

0 0
Mette Østerbæk 27-12-2011 13:59:12

"....god engang. 3110, 3210, 3310 var i starten af 90erne de mest populære mobiler.....

3310 kom så vidt jeg er orienteret, IKKE i 90erne, ihvertfald er det den mobil som er blevet solgt længst.. Jeg fik den i 13 års fødselsdagsgave i 2001, så det er ikke HELT rigtigt?

0 0
Kim Harder 27-12-2011 14:51:10

Det har du ret i, Nokia 3310 kom i 4 kvartal 2000. Nokia 3110 er tilbage fra 1997, som var starten på nokia 3110, 3210, 3310

0 0
hamzah10 24-12-2011 01:52:07

Jeg har kun stemt på HTC sensation fordi jeg i virkeligheden ville stemme på sensation XL men bare du så ved det john så er den normale sensation og XL er helt forskellige mobiler

0 0
Cebastian 24-12-2011 01:33:42

Men siden den ikke er der, ryger den til SII. Men Note er da helt klart overlegen, men alligevel.. det er kun en forbedring (og forstørret) SII. SII var jo de som gjorde det helt store!

0 0
Erling 25-12-2011 17:37:23

Enig - Note burde afgjort være med. Er også min favorit. Men tror måske den er udeladt da den, jo nok i en eller anden grad, er et nicheprodukt. Der er nok mange mennesker der vil synes at 5,3" er lige i overkanten.

0 0
Daniel 24-12-2011 14:26:20

Jeg har haft min note i snart 3 uger nu, og jeg synes bestemt den burde have mulighed for at blive stemt på. Den er fantastisk og kunne vinde dette. Bedste telefon jeg endnu har haft:-)

0 0
24-12-2011 08:50:49

Den er kanon fed hvis du spørger mig, men jeg tror de fleste syntes at den er for stor. Den er heller ikke at finde i almindelige butikker som elgigaten eller bilka. Jeg ved ikke om de har den hos div. Telebutikker. Det er en telefon. Men skal prøve at have i hånden og evt. Lommen inden man køber. Jeg har en sgsII og vipper mellem skal skal-ikke købe. Sgs3 kommer jo også i løbet af første halvdel af 2012... og det ender jo nok med at det bliver sådan en man køber næste gang.

0 0
Gabriel 23-12-2011 20:12:07

Ovenstående burde helt klart vinde, i og med at det er de eneste der kan tage kampen op med iPhone.
Ønskeliste af Mobilsiden 2012:
Venligst læs korrektur på hinandens indlæg. Det er til tider direkte pinlig læsning.

0 0
24-12-2011 12:04:43

Endnu et ønske, lad være med at skrive om iphone medmindre det er relevant. Prøv at behandle iphone som enhver anden model, frem for at gøre den til et helligt produkt.

0 0
Aske Kaiser 24-12-2011 17:51:12

Ja, det syntes jeg også... iPhone er bare en normal mobil, og ikke en eller anden gud... og egentlig er det næsten, og jeg skriver ikke kun, men næsten kun designet ved iPhonen der er "specielt" / dyrt... og så specielt er det jo heller ikk'...

0 0
Robert 23-12-2011 21:10:53

Hørt! Men ikke kun læs korrektur, tjek også hinadens kilder! Der er mange af mobilsidens teenagereportere der fuldstændig misforstår indholdet af kildematerialet eller ikke sætter sig ordentligt ind i en sag.

0 0
Simon Iversen 23-12-2011 20:11:08

Altså jeg stemte på Samsung GS II da jeg mener den bragte mest nyt på bordret i 2011 selvom en razer bedre så har samsungen været ude en del tid.

0 0
Aske Kaiser 23-12-2011 18:59:38

Mangler de ikke Mozart???

0 0
Lennie 23-12-2011 18:35:35

Fed afstemning.... Men tror ikke der er behov for at tage LG Optimus 2X med i den her afstemning.. :D

0 0
ihk 23-12-2011 17:23:20

men gør den det?
svaret er nej.
grunden er meget simpel. denne side består 90 % af andriod brugere. naturligvis vinder en mobil, der har andriod styresystem.

iOS brugere på denne side består højst af en 5 % ...

derfor vinder iPhone ikke denne afstemning.

0 0
hamzah10 24-12-2011 01:57:59

husk nu der er omkring 10% af verdens mobiler som har ios

0 0
24-12-2011 12:37:55

Ja så er der måske også ca 10% af læserne her der har ios på deres telefon og det giver jo iphone en super god chance for at vinde, hvis 10% stemmer på den. De resterende 90% stemmer måske på en Nokia eller en af de mange, mange forskellige android mobiler (var der 40? Eller 60?) Så man kan sige at hed afstemningen "årets mobile styresystem" ville android klart vinde. Men da det nu er de forskellige enheder vi stemmer om bliver det formodenligt mere end svært for en android mobil at hive mere en 10% hjem, med andre ord er der jo en stor indbyrdes kamp mellem android mobilerne. Så jeg gætter på at iphone4s vinder og sgs2 vinder blandt androiderne og bliver nummer 2 . Jeg har selv en sgs2. Og det har jeg selvfølgelig fordi jeg i april 2011 syntes at det var verdens bedste smartphone, Pris, robusthed, funktionalitet, kvalitet og performance taget i betragtning. Og den har efter min mening siddet så længe på tronen i 2011 at den er klar vinder, med flere heste hoveder.

0 0
ihk 24-12-2011 16:36:06

hvad kan en 3gs2 som en iPhone 4s ikke kan?
... ikke sig flash. det er dødt og det har adobe også indrømmet. det hører ikke til hos en mobil.

iPhone 4s har bedre kamera, bedre design (okay, det er smagssmag - men glas og alu. vs. plastik?), og i flere test er hastigheden faktisk til fordel for 4s'eren, se f.eks. på youtube - men lad os sige at hastigheden er ens. derudover har iPhone 4s Siri - hvilket sgs2 ikke har en funktion, som kan nå Siri i sokkerholderne.
og glem ikke antal apps...
men som sagt, så vinder sgs2 100 %. jeg vil være meget overrasket hvis andet vinder.

0 0
24-12-2011 16:48:54

Den vinder ikke nødvendigvis over iphone .. se droptest mellem iphone og sgs2 på youtube feks. Med hensyn til design sgs2 vejer 116g , mod ca. 140g skrøbeligt glas og aluminium. Googles navigation owner iphones navigation...som ikke når den til sokkeholderne. Sgs2 har en større skærm osv. Osv. Iøvrigt er den en del ældre en iphone 4s

0 0
ihk 24-12-2011 22:25:32

ikke enig med dig. den lille vægt forskel er da det mest ligegyldige ting su kunne nævne?

derudover kommer de bedste navigations apps da stortset altid til iPhone FØRST?
så ved ikke hvad du tænker på der.. :s

hvorfor er større skærm en fordel? jeg gider ikke f.eks. ikke en stor skærm. 3.5" dækker fint mit behov.

begge mobiler er fra 2011.

0 0
BallonPedro 25-12-2011 14:07:57

Lige præcis vægt og skærmstørrelse er nok det som trækker mest op for mit vedkommende, så ikke ligegyldigt for alle :)

Havde selv overvejet iPhone hvis de kom med noget revolutionerende, men der kom kun en opdatering af en eksisterende, så holder mig til dem der fører feltet pt. :)

0 0
ihk 25-12-2011 21:19:29

alt det med at lave om på systemet og ændringer på OS'ets udseende du nævner rager det da ikke almindelig forbrugere :-)
det er kun hvis man har tid og lyst til at rode med sin mobil og bruge lang tid på det.

iPhone virker altid og har et design, der er kendt. alle forsøger at kopierer Apples produkter - det kan ikke benægtes. og ja nu kommer du med at Apple også kopierer andre - men ALDRIG design mæssigt. desuden skal vi huske på hvem der opfandt smartphonen tilbage i 2007.

jeg er ligeglad med om der var en eller anden firma der opdagede en mursten og kaldte det for en smartphone FØR.
den måde vi opfatter smartphonen i dag ER APPLE der "opfandt" - revolutionerede er nok et bedre ord.

andriod eksisterede IKKE før IOS kom til. smartphones eksisterede IKKE før iPhone kom til... tablets eksisterede ikke før iPad kom til.

0 0
Henrikmand 27-12-2011 00:21:41

Du er simpelthen en klovn, når du fyrer sådan noget af, som du gør i sidste afsnit! Så simpelt er det.

At iOS kom først er nok rigtigt, men det er så sandelig ikke Apple, der har opfundet hverken smartphones eller tablets.

Vil du ikke nok være rar at checke fakta, inden du blamerer dig så grænseløst ved at komme med sådan et udsagn?

0 0
ihk 27-12-2011 16:54:04

som jeg skrev i selve indlægget er jeg ligeglad om nokia eller andre firmaer havde opfundet noget, der SLET ikke er i niveau med det vi kender i dag som SMARTPHONES og TABLETS før iPhone og iPad. smartphone bølgen kom efter iPhone og tablet bølgen efter iPad. det er i orden du hader apple men det er fakta.


og jeg gider ikke diskutere med dig når du begynder at svine mig til.

0 0
Kim 27-12-2011 17:14:32

Du har jo helt ret ud fra den præmis du selv sætter op - nemlig at Apple var de første. Hvis det er præmissen så kan du naturligvis kun vinde.

Men det svarer til at sige, at der ikke fandtes hurtige biler før Porchen. Og at der forøvrigt også var Porche er opfandt motoren.

Når man bruger den slags argumentation, så er det klart at man får lidt flak.

Det er i orden du elsker Apple, men lad være med at bruge ord som "fakta" - især når du samtidigt snakker om Apple og opfindelser... ;)

0 0
ihk 27-12-2011 17:27:17

de to ting kan ikke sammenlignes.

0 0
Kim 27-12-2011 17:44:36

Hvorfor eller hvordan kan de ikke det? For det er jo det du skriver...

Det (stort set) eneste Apple gjorde i 2007 var at tilføje en ringefunktion til deres iPod.

0 0
ihk 28-12-2011 14:32:49

nu må du sku tage dig sammen hahaha :)

"tilføjede en ringe funktion til deres iPod"...

de revolutionerede smartphones i 2007 og derefter startede bølgen af smartphones som vi opfatter smartphones i dag - ellers havde du nok ikke siddet med din plastik htc i hånden nu.

0 0
Kim 28-12-2011 15:08:20

Hvilke andre større forskelle ser du da på den første iPhone og på iPod Touch?

Du har ret i at de startede bølgen og endte med at revolutionere smartphones. Men den første iPhone var altså ikke meget andet end en iPod med ringefunktion.

Og du tager meget fejl af mig når du tror jeg kunne finde på at købe en HTC... ;)

0 0
Thomas 26-12-2011 23:52:55

Ha ha 100 % forkert, Nokia opfandt alt hvad du beskriver. apple lavede der i mod den første lovlige og brugervenlige musik butik på nettet, som sammen med et meget velsmurt marketing program vandt mange fans. Jeg siger ikke at apple laver dårlige produkter, men de var ikke de første.

0 0
25-12-2011 23:17:40

Og?

0 0
BallonPedro 25-12-2011 22:58:33

Altså det med at lave ændringer er noget den helt alm. forbruger godt kan finde ud af, snakker ikke om at jailbreake/roote og andet gejl. F.eks. helt basale ting som at ligge en ny ringetone ind, ændre og arrangere widgets på hjemmeskærmene osv.

Kan til dels give dig ret i noget af det du siger. Blandt andet det med at smartphone bølgen startede med iPhone, tablets startede med iPad osv.

Men de formår så ikke helt at holde den position, de skal i hvertfald til at tage sig gevaldigt sammen.

På tablets er de nok førende endnu, og de fleste kender kun ordet iPad, men på mobilsiden er f.eks. Samsung kommet indenom og fører lige pt. løbet efter min mening.

Fordi man er først er man ikke bedst, det er man kun i et stykke tid og derefter skal man tage sig alvorligt sammen for at fastholde dette.

0 0
24-12-2011 23:59:04

Vi snakker ikke om 3 parts navigations apparater her, men derimod hvad telefonen har out of The Box. Siri lignende apparater er jo lavet til android. Og hvem gider at egentligt sidde og snakke engelsk med sin telefon... "Call mormor" ... sorry dont understand "mormor" lol.... men What ever ... det er da godt at du kan lide din iphone.

0 0
25-12-2011 15:49:17

Tredje parts navigations programmer så som navigon, koster iøvrigt ca. 30 40% mere til iphone end til android. Men Google navigation et faktisk den bedste (bortset fra at den mangler IT par små-feature, her tænker jeg på fart advarsel især) men den finder ruten meget hurtigere end andre programmer og det er meget lettere at finde adresser og skrive dem ind. Integrationen med google maps er også helt forrygende.

0 0
25-12-2011 00:01:01

Apps* ordbogen indsatte apparater , uden at jeg opdagede det :S

0 0
Jonas Rasmussen 23-12-2011 17:50:50

hvorfor dog det? i forhold til det der er objektivt, så vinder SGSII klart. den er hurtigere, (jo den er, kender en der har iphone 4s, og jeg lavede en speed test) den har en LANGT flottere skærm, er tyndere, halvt så dyr. Så er det jo op til den individiuelle person, om man foretrækker at tingene skal være enkelt og ligne alle andre personers iphone, eller om man gerne vil kunne ændrer på tingene selv. jeg foretrækker at kunne ændre ALT ved min telefon fordi jeg er lidt af en mobilnørd, det er derfor jeg har anskaffet mig en SGSII...

0 0
Durante 27-12-2011 14:01:46

Det ville aldrig kunne blive objektivt af én grund: Der står hvad VI synes, derfor er det objektive forsvundet. ;-)
Derfor er det heller ikke nødvendigt at vi skal bedømme efter de bedste specs, for så er det ikke hvad vi synes men baseret på fakta.

Jeg vil stadig mene at nokia 3310 er den bedste mobil of all time, men vi kan vidst godt være enige om at den langt fra har de bedste specs ;-)

Gør det SGSII til en værre telefon på grund af det? Slet ikke, jeg synes at den ligger i toppen af poppen netop på grund af specs og fordi den har en brugerflade der ikke er helt så tosset :-) (Men det er stadig en subjektiv bedømmelse)

0 0
MentalCare 24-12-2011 17:52:04

☺☺☺ Lige mine ord.

0 0
24-12-2011 10:06:16

Hvis du kan udvælge årets telefon objectivt, så er der ingen grund til at have en afstemning for så må der jo kunne lægges noget entydigt og videnskabeligt bag udvælgelsen... men det tror du vel ikke på?

0 0
Footiefan 23-12-2011 23:43:54

Objektivt?? Jamen så behøver der jo ikke være så mange at vælge i mellem! Og du siger det selv, det er op til en selv. Ellers er det bare at ta' den der tyndest, hurtigst osv. Ingen grund til at stemme... Når de kårer årets bil er det jo heller ikke den hurtigste eller dyreste eller flotteste der vinder. Det er vel en allround vurdering for den enkelte, pris/kvalitet/behov osv.

Synes også SGSII kom med et brag i år - og den holder stadig. (igen den der med halvt så dyr.....ahhh) Har den selv, men også en iPhone 4. Ser dog ik S'eren som den der bragte det nye i år sammenlignet med andre. Men det er der måske andre der synes, især hvis de kom fra en 3G(S) eller noget helt andet. Så det er jo netop ret subjektivt. Og mht om den ligner andres, I couldn't care less. Men det er så åbenbart næsten det vigtigste for andre ;-)

Og så glæder jeg mig da til at prøve lidt windows phone i det nye år. Men venter lige en updates tid :-)

0 0
Henrik Bech 23-12-2011 17:22:17

Har selv nu Samsung Galaxy S2, og tidliger på året iPhone 4.

Men har været så heldig jeg har prøvet og bruge Nokia Lumia 800 det er nok noget af det bedste jeg har prøvet i år, Køre lige så godt som iPhone, bare uden og være bundet til iTunes.

Så det er bestemt i min øje nyheden for i år. så meget nyt syntes jeg hverken Apple eller Div. androide telefoner har bragt af nye ting i 2011.

0 0
Paw Sandayo 23-12-2011 16:48:28

års flop er efter min mening Nokia N9... med et styre system som blev droppet før de kom med den er da helt hen i vejret, så kan den være lige så god osv. men en mobil de stort set dropper fordi de har fundet noget bedre må være års flop. en smart phon skal kunne have fremtid med både app og opdateringer, ik lige det den har mest af

0 0
Thomas 26-12-2011 23:31:32

Ha ha, du må meget undskylde, men du aner ikke hvad du taler om. 1 N9 er ikke en meego telefon, den eneste grund til den har denne lable er den kontrakt nokia havde med intel, som forpligter Nokia til at sende en Meego telefon på gaden. N9 er i virkeligheden en Meamo 6/ eller den førdte i en lang række af telefoner basseret på Qt/qml. Nokias fremtidige telefoner kommer til at benytte sig af dette miljø. Lige fra s40 (som bliver afløst af en linux light platform) til highend telefoner. Elop har allerede sagt det flere gange der kommer ikke flere Meego telefoner men teknologien kommer til at leve videre. Spredningen er stille og roligt i gang Qt er f.eks. nu tilgængelig på Android hvor det stille og roligt vil vinde fodfæste. Der ud over vil html5 samtidigt spille en større rolle på vej mod et mobil marked uden begrænsninger. Det betyder at vi er tilbage til den situation hvor økosystem ikke betyder noget da alle telefoner har samme muligheder (Et stort økosystem ) og det igen handler om at lave den bedste telefon med det bedste UI. N9 er ikke den sidste men den første i en lang række. Hvorfor gror du samsung intel lg osv. Overtog Meego under navnet Tizen. De har set hvilken vej udviklingen går og vil ikke stå uden en konkurence dygtig platform nårndet går løs. derfor går min stemme til N9 den første i den nye generation af telefoner.

0 0
Peter Frederiksen 28-12-2011 00:10:10

"Hvorfor gror du samsung intel lg osv. Overtog Meego under navnet Tizen. De har set hvilken vej udviklingen går og vil ikke stå uden en konkurence dygtig platform nårndet går løs. derfor går min stemme til N9 den første i den nye generation af telefoner."

Jeg syntes det er lidt af en gåde?

Nu når Intel og Google har lavet et samarbejde omkring Android, Chrome OS og Google-TV (Android).

http://newsroom.intel.com/community/intel_newsroom/blog/2011/09/13/intel-and-google-to-optimize-android-platform-for-intel-architecture

Alt tyder på at Samsung er tæt på en deal med google om, at integrere Google-TV i deres fladskærme.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Smart_TVs/Samsung/Samsung_Teases_The_Future_of_Smart_TV_at_CES_2012/8370

LG præsenterer fladskærme med Google-TV i Januar 2012.

http://digitalt.tv/lg-viser-google-tv-pa-ces-messen-til-januar/

Så Tizen virker lidt halv hjertet.

0 0
Kim 28-12-2011 06:07:35

Men du glemmer, at Syd-Korea og Samsung er ret trætte af Google. Syd-Korea vil gerne have deres egen platform, hvor de ikke er afhændige af Google - og som ikke har Googles begrænsninger (der er en verserende sag i Syd-Korea vs Google).

bada er blevet vejet og målt for let. Og Tizen samarbejdet blev annonceret efter Intel / Google samarbejdet du henviser til :)

0 0
Thomas 26-12-2011 23:38:17

Ovenstående er et svar til paw.

0 0
Henrikmand 23-12-2011 22:15:11

Helt uenig.

Jeg har stemt på N9 fordi den som den eneste bragte noget HELT nyt til bordet.

Måske holder den ikke med opdateringer de næste 3 år, og hvad så?

Telefoner bliver alligevel skiftet oftere end det :)

Jeg ville ellers have stemt på min egen Galaxy Nexus, men der er trods alt mere nyt i N9 end i en opdateret Android, og designstadiet er formidabelt!

0 0
Kim 23-12-2011 17:04:24

Den har skam begge dele Paw... Den opdateres og udvikles længe over forventet levetid på en smartphone. Der er allerede rullet en større opdatering ud (med 3500 bugfixes og features) og næste opdatering er også annonceret. Lad være med at tro på alt du læser i anmeldelserne ;)

0 0
Paw Sandayo 24-12-2011 13:27:14

jamen så forstår jeg bare ikke hvorfor de ikke bare forsætter med systemet hvis det er så godt... ja den er da fed osv. men hvorfor ik bare køre med 2 systemer, som htc og samsung fx. gør

0 0
Peter Frederiksen 25-12-2011 02:06:53

Det er fordi, det handeler om at have et app markedet!

Så jeg gætter på det er derfor at Nokia har valgt at skrotte Meego og Symbian.

Dette har Blackberry måtte sande, og er igang med at udvikle en android player i deres OS, som gør det muligt at hente og afvikle apps fra Android market.

0 0
Kim 25-12-2011 12:27:58

Det er jo sådan set udviklet til MeeGo, Nokia har bare ikke villet bruge det. Sååå...

0 0
Peter Frederiksen 26-12-2011 17:40:33

Lol!

0 0
Kim 26-12-2011 20:33:26

Ved ikke hvad dit "lol" dækker over, men det er jo ikke så underligt, at MeeGo ikke skal outshine WP på app-området?

Desuden er, en gammel kæphest, kvantitet ikke lig med kvalitet.

0 0
Peter Frederiksen 27-12-2011 04:54:14

Det er jo sådan set udviklet til MeeGo, Nokia har bare ikke villet bruge det. Sååå...

Lol= fordi jeg syntes du skriver lidt naivt.

Ved ikke hvad dit "lol" dækker over, men det er jo ikke så underligt, at MeeGo ikke skal outshine WP på app-området?

Men igen "LOL"!

Jeg prøver igen!

Fælles for Android og IOS er de har et stort markedet for apps også Danske og hvor det meste virker på alle mobiler uanset mærke eller model.

Nokia har taget en gevaldig blunder i gennem årene og er stort set hægtet af smartphone markedet.

N9 er en rigtig lækker telefon, men desværre en dødsejler, efter at Meego er blevet lagt på hylden.

Så det er lidt svært at tiltrække 3. parts software udvikling af apps, på noget er en dødsejler.

Måske skulle Nokia have gået "All in" med Meego, da jeg tror det bliver skæbnesvangert 2012 for både Nokia og MS,som indtil videre ligner mere en selvmords-pagt end en succes.

0 0
Kim 27-12-2011 08:38:13

Ved ikke hvad det er du finder "naivt". Der er op til flere firmaer der har udviklet software til afvikling af Android-apps på MeeGo devices. Mest kendt er Alien Dalvik - fakta er bare, at Nokia ikke er i samarbejde med nogen om det, sandsynligvis fordi de ikke er interesserede i Android Market på N9. For meningen ER JO at det skal være en "dødsejler".

Hvordan du kan anse Nokias samarbejde med Microsoft for en "selvmordspagt", det tror jeg udelukkende skal tilskrives dit trolling-behov. For det ser rigtigt lovende ud på de markeder hvor de er ude nu, og om et par uger går det løs i USA.

0 0
Peter Frederiksen 27-12-2011 12:30:14

Nu har jeg ikke noget trolling behov, jeg har selv tidligere været haft og været glad for mine HTC Diamond 1 og 2 samt min HTC HD2( som jeg regnede med kunne opdateres til WP7, men desværre).

Det er 14 måneder siden at HTC lancerede hele 4 WP7 mobiler og andre producenter (LG, Samsung, Toshiba) løbende har udgivet deres modeller.

Faktum er, de har ikke solgt nævneværdigt, der findes flere mobiler med Samsungs Bada OS end WP7 mobiler.

http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1848514

Et år med Wp7 og det er kun gået ned af bakke siden.
http://www.gartner.com/it/page.jsp?id=1848514

Så med baggrund i salgstal, jo så ligner det lidt en selvmordspagt end en succes.

0 0
Kim 27-12-2011 12:48:12

Men der er ingen tal fra Q4 endnu (af gode grunde) og det var dels her Mango-opdateringen kom, og dels her Nokia lancerede deres to første WP telefoner. Tilsyneladende med stor succes i UK, Tyskland og Holland.

Det er altså ikke så underligt for mig, at salget af plastik (legetøjs) telefoner fra HTC med WP ikke skyder gennem taget, når verdenens største producent har meldt ud at de vender skuden, og tager WP til sig. Hvorfor spilde pengene på en Taiwanmodel når de rigtige er på vej på markedet?

Jeg glæder mig til at se tallene for dette og de næste par kvartaler.

0 0
Peter Frederiksen 27-12-2011 22:46:03

Nu kan man sige at de fleste Android mobiler er lavet i solid plastik og man må sige at den der er lavet af mest plastik SGS2 har solgt godt.

0 0
Kim 28-12-2011 07:00:01

Det var ikke pointen - men det ved du nok godt. Nokias Lumia-serie er også lavet i plastik.
Forskellen er at Nokia er et hæderkronet gammelt firma, der står for stabilitet og sikkerhed. HTC er en bambus-producent til sammenligning.

0 0
Peter Frederiksen 29-12-2011 06:56:11

D 28/11-11
"Nokia claims Lumia 800 its 'best ever first week sales' in UK"

http://www.forbes.com/sites/mobiledia/2011/11/29/nokia-sells-out-lumia-in-u-k-preps-for-u-s/

Salgstal for November 2011 i UK
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2078039/Nokias-ditch-Windows-phone-stumbles--sales-crawl-Androids-iPhones-BlackBerries.html

Ugler i det hæderkronede Nokia's Mose?

0 0
Kim 29-12-2011 15:59:35

Det kan være svært at gennemskue de forskellige meldinger, og det virker nu også som om at der er flere der spekulere i Nokias undergang end det modsatte - hvilket jo naturligvis også vil give det største afkast, når det viser sig at det faktisk er gået rigtigt godt ;)

Den bedste sælgende telefon hos KPN.nl (Hollands største udbyder) er på 4. uge Lumia 800.
http://www.kpn.com/mobiel/alle-telefoons.cat

Der har været reporter om "stock-outs" flere steder i UK
http://www.bgr.com/2011/11/24/nokia-lumia-800-sold-out-in-u-k-despite-rumors-of-weak-demand/

Og i Frankrig har man observeret en kæmpe stigning i WP trafik via Lumia 800
http://www.wpcentral.com/france-seeing-massive-increase-traffic-nokia-lumia-800

Og hos Phonehouse.fr er Lumia 800 godt nok blevet sejlet agterud til en 7 plads på salgshitlisten - men en lille smule spekulation i, at de 1€ telefoner som iPhone 3 på listen over Lumia ikke er et fast tilbud fremover, giver den et relativt godt salg. Og den ligger over Galaxy og iPhone 4 versionerne.
http://www.phonehouse.fr/top_50_ventes.php

Det bliver som sagt spændende at de de "rigtige" tal for Q4.
Tror jeg at WP tager store markedsandele? Nej, ikke umiddelbart.
Lumia'erne er kun på markedet i 7 lande i Europa, altså har al julehandel i resten af Verdenen ikke kunne vindes over til WP af Nokia. Og det skulle undre mig meget, hvis det generelle salg på verdensplan gik nedad i Q4.

0 0
Kim 29-12-2011 16:01:16

Manglede lige at Lumiaen har haft førstepladsen på Phonehouse.fr :)

http://www.wpcentral.com/nokia-lumia-800-tops-sales-charts-france

0 0
Peter Frederiksen 29-12-2011 23:15:56

Det der er bekymrende er, Nokia udmelding om det mest fantastiske salg I UK og så det viser at det måske ikke helt holder stik.

En mindre spørgere undersøgelse, konkludere at det heller ikke ser alt for godt ud i de 4 andre EU, hvor kun 2% har tilkendegivet at de vil købe en Nokia Lumia mobil indenfor et månedet.

http://ca.reuters.com/article/technologyNews/idCATRE7BF0K520111216
Og mere om emnet.
http://uk.reuters.com/article/2011/12/21/nokia-idUKL5E7L31S820111221
DK medie!
http://www.business.dk/digital/samsung-gaar-direkte-efter-nokia#

0 0
Peter Frederiksen 30-12-2011 05:58:15

"Nokia, Come to the dark side, because we have many desserts!!"; Darth E-Schmidt

0 0
Kim 30-12-2011 06:08:51

Hehe, well - nu spillede Nokis jo også en større rolle i Android i starten, men jeg tror nu at man ville fyre Elop og undskylde og så satse på Symbian (der jo nu bare hedder Nokia Belle).

Men vi kan blive ved med at hive artikler frem, det beviser ingenting (desuden er de 3 herover alle om den samme undersøgelse). Der er nogle der har aktierne stående som sell, men der er ligeså mange der mener at tiden netop er moden til buy.

Vi kommer ikke til at vide noget før vi får kvartalstallene om et par uger.

0 0
Kim 30-12-2011 07:00:19

Og... Surprise - det ville måske ikke engang være så dumt igen at styrke indsatsen på Symbian fronten...

http://www.webpronews.com/nokia%E2%80%99s-symbian-finishes-as-2011%E2%80%99s-top-mobile-os-2011-12

0 0
Kim 24-12-2011 17:30:15

Det er også mig en gåde. Men Microsoft kan godt have stillet krav som Elop (værende hentet fra MS) måske har været for villig til at efterleve.
Men Nokia kører jo altså stadigt med 2 styresystemer (1 med Meamo som stadigt udvikles).

0 0
Kim 23-12-2011 15:37:22

Well... LG har da i alle fald kørt hårdt på med reklamer for deres "First dualcore ever - nuff said" tlf... ;)

0 0
Slaraffenland 23-12-2011 15:27:31

Kære Mobilsiden.dk

Hvordan har I forestillet jer at jeg skal kunne bedømme, hvilken af de 39 telefon der er bedst?

Kunne der være en overvejende sandsynlighed for at jeg vælger min egen telefon?

Mvh
Thomas

0 0
N 23-12-2011 15:26:39

He he :D

0 0
Christoffer 23-12-2011 15:09:29

det er da klart den bedste telefon i år 2011 synes også at HTC Desire var den forkerte telrfon i 2010 kun HTC fanboys stemte på den, men den telefon i 2011 der har været et flop må nok siges at havde været LG Optimus 2X.

0 0
Nygaard 28-12-2011 17:27:08

Desire vandt fordi den havde en stor *fanboy* skare... og den skare havde den, forid der var rigtig RIGTIG mange tilfredse ejere!

Det var fuldt fortjent, så STFU. Kegle.

0 0
N 23-12-2011 15:27:35

Ja LG O2X.. fy for den. Godt jeg kom af med den.

0 0
23-12-2011 16:15:49

I betragtning af anmeldelserne og den modtagelse samt det enorme salg af sgs2, må det da blive den, alt andet ville være mærkeligt. Det dog svært med hensyn til lumia 800 og iphone 4s , de er jo også spændende men nåede ikke at være her sålænge i 2011. Jeg tror dog næppe at de ville have opnået den samme raket-populæritet som sgs2 fik.

0 0
Erling 23-12-2011 15:27:04

Tjae - kører selv HTC og er glad - men må nok erkende at det er Samsung der sidder på den innovative trone lige nu. Har stemt SGSII men synes det burde have være Galaxy Note - Den mangler bare.

0 0
Gammel Korning 26-12-2011 15:49:46

Ja nemlig Samsung Galaxy Note mangler....
Har haft en i en lille uge og det er suverænt den bedste tlf jeg nogensinde har haft. Den er lyn hurtig til det hele, selv på nettet er den rasende hurtig og streamer video og musik uden at hakke det mindste også med den dejligt store skærm. Den er glimrende til video og super billeder man kan tage, det eneste jeg indtil nu er lidt utilfreds med er at den fylder meget i en lomme ;-)

0 0
Kim 23-12-2011 15:19:28

Og skoven er FULD af de der HTC fanboys! ;)

0 0
Erik Østergaard 23-12-2011 14:59:06

Self. Sony Ericsson Arc S

0 0
Joachim 23-12-2011 14:45:36

Er det ikk en smule manipulerende at vise et billede af en S2? Det havde da været lidt federe med de 2 mobiler fra sidste og forrige år, samt et spørgsmålstegn til dette års vinder..

0 0
Patricia 26-12-2011 22:50:58

Nej? De/Ham/Hun/ En eller anden har nok bare sat et tilfædigt billed ind?

0 0
Joachim 27-12-2011 14:16:44

Du har ret.. så passer det jo med resten af siden.. tilfældige anmeldelser med tilfældige billeder og tilfældige kommentarer.. Det er nemlig det man gerne vil ha på sån en side xD

0 0
David 23-12-2011 14:14:36

Jeg tvivler på at HTC vinder igen i år, mit bud må være Samsung, selvom det ikke er det jeg har stemt på :)

0 0
Kim 23-12-2011 14:26:19

Tror også jeg ville satste pengene på Samsung, selvom det heller ikke er dem jeg har stemt på....

0 0
BallonPedro 23-12-2011 14:31:55

Kan kun sige det samme. Tror også at SGS2 er en klar vinder, stemte dog ikke på den da jeg købte en anden lige før den udkom :/

0 0
Mette Østerbæk 23-12-2011 14:47:54

Bare fordi du købte en anden lige før, behøver du jo ikke stemme på den :) Du skal stemme på den du synes, ikke den du har :)

0 0
BallonPedro 23-12-2011 15:15:06

Jah, i know. Men den jeg har synes jeg deler pladsen med den jeg ikke fik :)

0 0
hellas7 23-12-2011 18:12:05

Afgjort SGS II

0 0
Kim 23-12-2011 14:26:18

Tror også jeg ville satste pengene på Samsung, selvom det heller ikke er dem jeg har stemt på....

0 0
Patricia 26-12-2011 22:53:56

Jeg tror også s2 vinder, selv om jeg kun kender en der har den! den er enmrot lækker og skal helt klart invertere i en, når pengende rækker!

0 0

Sony Xperia Z3

KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x