Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Afstemning: Hvad var Steve Jobs største bedrift?

Afstemning: Hvad var Steve Jobs største bedrift?

Han er manden bag en række nyskabelser i teknologiens verden. Hvilken af hans bedrifter synes du er den største?

Steve Jobs er manden der i hans karismatiske tøjvalg, mørk rullekrave og slidte jeans, præsenterede os for Mac-computere, iPod, iPad og iPhones.

Men hvad er Steve Jobs største bedrift?

Vi har samlet nogle af produkterne i afstemningen herunder. Så kom med din mening, hvad synes du var den største bedrift?

Kom også gerne med din kommentar i feltet herunder.

Læs også:
- Konkurrent: Jobs indflydelse vil vare ved
- Obama hylder Steve Jobs
- It-personligheder mindes Jobs
- Amerikanerne tænder lys for Steve Jobs
- Her er Steve Jobs største succeser



Afstemning

Hvad er Steve Jobs største bedrift?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jan Ålund 08-10-2011 13:47:30

Jeg forstår ikke rigtigt at Pixar er med på den her liste. Steve Jobs har jo på ingen måde startet eller været med til at starte firmaet. Han købte det længe efter??

0 0
PJ 07-10-2011 02:31:12

At han fik dem der ikke har forstand på computere til at tro Apples var gode.

0 0
Svend Ole Nielsen 07-10-2011 12:27:19

At han fik alle dem der mener de har forstand på computere til at fremstå skidt når de udelukkende ser på specs. og ikke computeren som en helhed (software+hardware)

0 0
Jan Ålund 08-10-2011 09:36:11

Det er jo en smags sag Svend Ole. Så dit indlæg er lige så dumt som det PJ kom med

0 0
Alfix 07-10-2011 00:45:10

At gaa med turtleneck 24/7. Det er da klart den stoerste bedrift. No wonder han fik kraeft. (sorry, daarlig joke) :)

0 0
Svend Ole Nielsen 06-10-2011 21:01:17

Må være at få en skrantende og konkurstruet virksomhed til at vende på en tallerken og blive verdens største på knap 15 år.....

0 0
Jan Ålund 08-10-2011 09:34:48

Ja uden at Microsoft redede deres røv med en god kapital indsprøjtning var der intet der hed Apple i dag

0 0
06-10-2011 20:47:44

Det er åbenlyst at almindelig pli og respekt for andre menneskers liv og død ikke er noget du besidder. Og jeg er ikke just Apple fanboy og ejer ingen af deres produkter. Skam dig!

0 0
Rasmus L 06-10-2011 20:26:23

Jeg synes det var svært at vælge!

Men jeg stemte iPad af den simple grund, at manden fik skabt et behov som ingen vidste de havde. pludselig var det ikke nok med mobil og bærbar computer, nu skulle alle også have en tablet, som jeg stadig bare ser som et stykke legetøj der ikke har nogen funktionel nytte.

0 0
Jan Ålund 08-10-2011 09:33:44

Det er jo plat at komme med. Apple opfandt ikke tablets.. de havde bare den første som faktisk brød igennem

0 0
Rasmus L 09-10-2011 16:01:28

Har aldrig sagt han skabte tablets, han skabte behovet for at have en. han forstod at markedsføre det, modsat microsoft og andre firmaer der har prøvet på det.
nej jeg er ingen Apple fanboy, jeg synes hverken om deres produkter eller om deres firma generelt. men selvom jeg ikke er nogen fan mener jeg stadig at Steve var et geni indenfor markedsføring.

0 0
Bo Westerby 06-10-2011 21:01:09

Det er netop det. Som der længere oppe blev nævnt, så er det hans evne til at markedsføre. Han har formået vække et enormt latent behov hos mange. Det eneste jeg finder sexet hos Apple er dog deres Macbook Pros.

0 0
Rasmus L 07-10-2011 07:25:45

Nemlig!! :)
manden var jo et geni når det kom til markedsføring, jeg har aldrig selv brudt mig om apples produkter, men han har jo fået millioner af andre mennesker til at elske dem.

0 0
Peter Hviid 06-10-2011 15:16:19

fuck hvor er du dum at høre på....

0 0
Patrick Petersen 06-10-2011 18:27:31

Det her har med garanti skabt mere PR for Apple end deres release af iPhone 4GS - Er det ikke en bedrift at få alverdens medier på tværs af brancher til at skrive og fortælle om det dagen efter en release af deres nyeste produkt?

Dit perspektivløse menneske.

0 0
Peter Hviid 07-10-2011 14:06:57

jesus du er blank!..

er heller ikke fanboy af Apple og ejer ikke et enste produkt.
Men giv Manden den respekt hen fortjener.

Som måske den bedste iverlæstter i verden.

0 0
Benjamin Jensen 07-10-2011 00:30:01

Så patrick - du er vel også af den overbevisning, at dette var et sidste PR stunt fra Steve Jobs side - at lægge sig til at dø dagen efter en release af en iPhone 4S?

Dit indlæg her, og andre steder er ualmindelig dumt at høre på.

0 0
06-10-2011 14:46:35

Selvom iPod har været Apple vigtigste indtægtskilde, så mener jeg ikke at den når op niveau med iPhone. På iPods tidlige tid var der allerede udemærkede mp3 afspillere og til syvende og sidste så var iPod ikke den samme revolution som Walkmanden.

Selvom iPhone ikke var den første smartphone og teknologisk den mest imponerende telefon, så mener jeg at det muligvis er den vigtgste opfindelse siden mikroprocessoren, eftersom den markerer den største IT teknologiske revolution siden.

0 0
Peter Hviid 06-10-2011 14:03:29

Stemte ipod, da det var den der fik vendt skuden for Apple og havde det ikke været for den tror jeg ikke Apple havde været her idag.!

0 0
chris 06-10-2011 13:01:08

Som Steve Wozniak siger. Hans støtste styrke var marketing. Prøv lige at se på Mobilsidens nyhedssektion. Selv med hesyntagen til nylig Iphone lancering og SJs død er det temmeligt voldsomt. Selv Engadget er kommet videre.

0 0
Zeb 06-10-2011 13:48:57

Fuck det ville være et vildt marketing stunt hvis han ikke var død, men det blot var for at aflede opmærksomheden fra iPhone 4S skuffelsen :O

Men Apple har meddelt det til Nasdaq, og handlen med deres aktier er så vidt jeg ved suspenderet. Det ville de nok alligevel ikke gøre hvis det blot var marketing...

0 0
Daniel 06-10-2011 12:15:00

Jeg har ikke stemt, fordi at jeg synes det vigtigste slet ikke står der. Dengang Lisa kom(som var før min tid), var dengang computeren blev som vi kender den i dag. Med mus og et styresystem som man kan navigere igennem ved det visuelle på den måde, som stortset alle styresystemer(til privat brug) fungerer i dag.

0 0
JesperSP 07-10-2011 23:37:05

Nu var det ikke Steve Jobs der opfandt den grafiske GUI system og musestyringen - det var rent faktisk nogle geniale folk ved Xerox (kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_graphical_user_interface)
Steve huggede også dette. Her vil jeg hellere fremhæve AmigaOS, som allerede i 1985 havde ægte multitasking (kom først i windows95 og senere til OSX9.0). Det eneste Lisa havde var proportional fonts - og det så sgu ikke specielt læsbart ud i den opløsning.

0 0
Henrikmand 06-10-2011 12:12:02

Jeg synes ikke man kan fremhæve et enkelt Apple-produkt fremfor et andet. Apple har ikke skabt noget, som er "det bedste", eller "unikt".

Apple har rykket ved vores måde at at arbejde med computere på med deres "omskrivning" af et styresystem, som de ikke selv har opfundet.

Nej, hvis man skal fremhæve en særlig bedrift fra Steven Jobs side, må det være, at han magtede at komme tilbage til Apple - oven i købet mere magtfuld end før.

DET er en bedrift, som ikke mange andre kan gøre ham efter!

Desuden synes jeg der mangler NEXT computeren i rækken af produkter. Jeg var i hvert fald fuldstændig solgt til denne MEGET visionære computer.

0 0
Allan 06-10-2011 12:26:01

Jeg er med dig her, Henrikmand. Jeg var også solgt til Next-ideen i min studietid - de produkter man kan stemme på her er jo kun dem som de op-til-25-årige kender - det er nærmest en hån med Steve ikke at dykke længere tilbage i hans bedrifter...

0 0
LukasMendez 06-10-2011 11:54:27

Selve Apple er da det bedste!

0 0
Jim Flower 06-10-2011 11:37:53

... og komme i iHeaven

0 0
Benjamin Jensen 06-10-2011 11:34:54

Jeg har stemt iPod. Jeg mener helt klart det var den største bedrift. Jeg husker tydeligt, da alle bare skulle have en iPod, til trods for at der var virkelig mange spillere på markedet. Det var første gang jeg virkelig så Apple spille en rolle. Deres brand blev meget stærkt med iPod, og det var egentlig det der startede hele designbølgen fra Apple.

0 0
06-10-2011 13:15:09

Fuldstændig enig. De har desuden formået at forny iPod'en på næsten alle tænkelige måder med tiden.

0 0
Andreas 06-10-2011 13:10:45

Her er jeg enig. Mener bestemt at det var efter iPod kom på markedet at Apple blev et stort brand "for alle" og det blev mode at have en iPod.

0 0