Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Afstemning: Levede Nokia op til forventningerne?

Afstemning: Levede Nokia op til forventningerne?

Nokia World er skudt i gang med ikke mindre end seks nye mobiler – to af dem kommer til Danmark. Men er det godt nok?

Under Nokia World blev der præsenteret seks nye mobiler – fire med S40-systemet, og to med Windows Phone. De fire S40-modeller kommer ikke til Danmark, men det gør de to Windows Phones i Lumia-serien efter alt at dømme.

Hverken Lumia 800 eller Lumia 710 er dog topmodeller, hvis man kigger på specifikationslisten. Her er for eksempel ingen dual-core, og kun nogle ret små skærme, i forhold til konkurrenternes giganter.

Men nu er specifikationer jo som bekendt ikke alt. Hvis mobilen bare spiller, tager fantastiske billeder og så videre, er det jo lige meget, hvad der står på specifikations-arket.

Men hvad mener du? Levede Nokia op til de høje forventninger, der har været blandt medier og mobil-entusiaster?

Giv din stemme herunder.



Afstemning

Levede Nokia op til forventningerne?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Kristian 26-10-2011 22:38:35

"Hverken Lumia 800 eller Lumia 710 er dog topmodeller, de har nogle ret små skærme, i forhold til konkurrenternes giganter."

Så iPhone er ikke en topmodel??
TIL GRIN MED SÅDAN EN SAMMENLIGNING.

Grunden til at iPhone er blevet så stor, er IKKE pga. SPECS eller skærmstørrelse, men pga. DESIGN OG BRUGERVENLIGHED.

Hader når i drager forkerte konklusioner, det er jo ikke det i skal?
I skal informere os om mobil verdenen, og berette det på sådan en måde så vi selv kan danne vores mening. I bestemmer ikke hvad vi skal mene.

JEG synes bestemt at Nokia 800 er en topmodel, og N9 ligeså.

0 0
Kim 01-11-2011 08:15:03

Man kan jo også sige at det ville være fjollet at sende en dual-core model afsted som flagskib, når nu WP7 ikke understøtter dual-core. Så ville man bare have en model der brugte mere strøm...

0 0
27-10-2011 07:44:27

Jeg er sådan set enig, en mobiltelefon med en 1 mhz processor hvor alt kører flydende herunder internet og spil, kan sagtens være en topmodel hvis det er en, eller en af de, hurtigste telefoner.

Desuden vil jeg mene at iPhone 4s uanset at den har skuffet ved ikke at vær en 5'er er en topmodel.

Om Nokia 800 og N9 er absolutte topmodeller må de kommende tests vise, men en ting er sikkert, ingen af dem benytter Symbian og det er et kæmpe plus.

0 0
26-10-2011 20:29:27

Nu må i altså tage jer sammen med de afstemninger, de to første muligheder er hver to svarmuligheder:

Første mulighed kan deles op i:
Nokia leverede som håbet
og
Nokia er tilbage!

Hvis jeg svarer at Nokia leverede håbet så skal jeg samtidigt mene at Nokia er tilbage... det ved jeg sku da ikke dagen efter de har lanceret telefonerne... det giver ikke mening og er nonsens

Anden mulighed:
Nokia præsenterede nogle OK produkter på papiret
og
vi mangler stadig at se, om de er så fantastiske

Hvis jeg lige har svaret at de har præsenteret ok produkter, så må det vel betyde at de ok, men jeg er samtidig tvunget til at mene at de måske viser sig at være fantastiske... nonsens

og fra to/fire positive svar kan jeg vælge at Nokia skuffede fælt, jeg kan ikke nøjes med at sige de skuffede... nonsens

Gider i ikke godt lave en afstemning der viser at i er ældre end femten og at i ikke har drukket en halv flaske vodka før i lancerer jeres afstemninger.

PLEASE lav en afstemning for voksne mennesker og brug nu noget tid på at lære om afstemninger, meningsmålinger og statistik.

Behøver jeg at tilføje at jeg ikke har stemt!!

Her kommer to tips:
1. Lav en afstemning baseret på en logisk skala, lav fx fem eller tre trin fra (meget) positiv til (meget) negativ
2. Giv én svarmulighed ad gangen ikke to, drop de lange sætninger ved hver svarmulighed

0 0
Kristian 26-10-2011 22:34:42

Helt enig

0 0
mobilos 26-10-2011 18:48:36

Jeg må da erkende, at jeg er lidt skuffet.
Jeg vil gerne have min. 32 GB !

Frontkamera vil jeg alligevel aldrig bruge... så pyt med det.

Men jeg skal da ha' en under alle omstændigheder, for der er ingen andre der kommer i nærheden af designet. Se her iPhony ligner en 90'er Jacob Jensen vejrstation fra Kop og Kande ved siden af:


http://gizmodo.com/5853493/nokia-images/gallery/1

0 0
Onkel_Per 26-10-2011 17:57:10

Dem jeg kender som var "Nokia-fanatikere" har forlængst skiftet til Android og iPhone. Og de lader ikke til at komme tilbage i folden.
Tror løbet er kørt for år tilbage.

0 0
Onkel_Per 26-10-2011 18:03:13

Ups!

Se bort fra dette indlæg. Skulle være i en anden tråd.

0 0
Styxx 26-10-2011 17:40:15

Ingen tvivl om at Lumia 800 og 710 ser spændende ud. Nej man skal måske ikke udelukkende kigge på specs, men synes måske jeg mangler den der "killer-mobil", hvor jeg står tilbage og tænker "Wow, den kan give de andre topmobiler, kamp til stregen!" Men hvad ved jeg :P

Men der er jo en dag i morgen også :) Håber de tager røven på os!!

0 0