Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Afstemning: Skal du have den nye iPhone 4?

Afstemning: Skal du have den nye iPhone 4?

Apple sender i slutningen af juli iPhone 4 i butikkerne i Dannmark. Skal du have den?

Den er 9,3 mm. tynd, har fem megapixels kamera, HD-video, multitasking  og en skærmopløsning på hele 960 x 640 pixels - alt sammen pakket ind i glas og rustfrit stål.

...men er det noget for dig? Skal du have en iPhone 4, når den sidst i juli måned kommer til Danmark?

Deltag i afstemningen herunder og kom med din mening.

Læs også:
 - Alt om iPhone 4



Afstemning

Skal du have iPhone 4?
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Adem 11-06-2010 15:40:18

Den eneste grund der skulle være for at jeg ville købe en iPhone, så er det pga. de massive reklamer de laver. Og elsker den måde de presentere deres nye iPhones, iPads osv.

Men en Android basered mobil som HTC Legend/Desire osv, er klart bedre end en iPhone. Godt nok er der pt. flere apps til iPhones, men ærligt. 15 forskellige apps som laverprutte lyde?... Android Apps'ne er klart bedre og kvalitetsrig, selv de gratis apps!. '


Men jeg kan virkelig godt lide den mode steve Jobbs og CO fremviser deres nye ting på WWDC. Så fedt, bare google også ville gøre det på en lignene måde! :)
Men husk. Der bliver solgt flere android mobiler end ihpones på det amerikanske markede nu! :).. Og bliver spået at android vil blive markedes største eller anden største på markedet!. Apple som nr 3 :)

Men Androids er klart bedre, derfor jeg har bestilt en android. Gad ikke iOS 4 :)

0 0
Roland 09-06-2010 22:34:48

Jeg har stemt, at der findes bedre alternativer.
Bl.a. fordi at Apple's lukkede koncept har sine begrænsninger ift. hvad størstedelen af brugerne ønsker.

En ting man må erkende er, at Apple er dygtige til at få opmærksomhed og at deres prægning/påvirkning af fanboyskaren virker.

Ift. forsk. debatter rund i diverse fora, så er det ret er det ret sjældent og imo belastende, at føre en fornuftig og saglig debat med de fleste - imo indoktrinerede - Apple fanboy's.
Der gang på gang "glimrer" - især med deres ensidige forsvarsmekanismer, som tit spolerer alt, hvad der bare minder om en saglig og fornuftig debat !
Et fint eksempel er allerede leveret her af "usklus". Sorry - men det skriger jo til himmels, at det indlæg er helt og aldeles er skrevet af en fanboy med skyklapper på.
Som flere andre, synes jeg også at det er synd for dem, der har ædt alt hvad Jobs har fortalt dem.

0 0
BSG 09-06-2010 12:32:55

På en iPhone 4 er der stor forskel fra en iPhone 3Gs. det kan vi nok blive enige om.
Men ikke i forhold til andre mærker som f. eks. HTC Desire, X10 o.s.v.
Der vil ikke blive nogen wow faktor at skifte fra en Desire til en iPhone 4, fordi at Desiren allerede har alt det som iPhonen vil have....

Wow faktoren mangler i iPhone 4 :)

0 0
bo 08-06-2010 20:58:07

mon ikke at en af grundene at de kommer med små detaljer er at det er den eneste måde de kan få det til at strække sig i et par dage der er jo ikke rigtigt noget nyt og fortælle.
Og det kan godt være Hr. Jobs mener at flash er på vej på pension men er stadig en af de mest udbredte og brugte netplayers og det at man ikke bruger må jo bare bevise at man tænker mere på at være vigtig eller nyskabene ( som han kalder det ) end på at skabe et produkt som deres kunder kan bruge til det de vil og ikke kun til det som apple syntes er godt nok.

Apple eller noget andet må jo være en smagssag men man kommer ikke uden om at de steder at apple halter er de steder hvor de holder stejlt på at de har ret. Flash f.eks. muligheden for at lave din egen hjemme skærm med selvvalgte widgets eller widgets i det hele taget eller noget så simpelt som baggrunds billeder den mulighed kommer så godt nok nu men det dur jo bare ikke hvis designet og nyskabelsen arbejder imod det der hedder brugervenlighed eller personliggørelse af et produkt man selv har betalt og købt

0 0
Stefan 08-06-2010 13:30:36

Jeg var nu ret spændt på at se hvordan den næste iPhone ville være og hvilke specs den ville have. Der er da et par "fine" ting så som gyroskop. (Det er ligesom Accelerometer, bare mere nøjagtigt) Og selvfølgelig det faktum at den er pakket helt ind i metal og glas. (Som ikke kan ridses eler fedtes, siger de) Men tænker også om det bliver for meget af det gode. Jeg tror ikke på den kommer til at koste under 6000,- for den billigste, og så er der bare for mange gode alternativer at vælge imellem. Især mange af HTC's Android telefoner.
Personligt kommer jeg ikke til at inverstere i æble telefonen, da jeg har min HTC HD2. Også med 1GHz CPU, dejlig ridsefri skærm med høj opløsning osv. Men hvor den kører Windows Mobile i stedet for, hvilket får de fleste til at vælge noget andet.
Jeg tænker bare... er iPhone OS4, iTunes, Appstore osv. så meget mere værd? En HD2 koster idag omkring 4000,- Det er altså 50% ekstra for et stykke design.
Men okay, jeg syntes også at det er fjollet at købe B&O, medmindre man tjener ~20 millioner om året.

Tænker bare om det måske er for meget med glas og metal. Er ret glad for "gummi"belægningen som er på HD2'en. Ved ikke om iPhone 4 ville føltes for glat?

Men for at slå mit syn fast, så sælger Apple jo godt, fordi de sælger "stilrene produkter" At jeg så syntes at iPhone 4 minder mere om standard smartphones end en iPhone, vil jeg lade Apple selv ligge og rode lidt med.

Og nej, jeg føler ikke at Mobilsiden.dk kører for mange Apple/iPhone nyheder. De bringer relevante nyheder for mobilverdenen. Og iPhone 4 er en enhed som mange har ventet på. Og med Apples produkter er det bare en tendens til at komme med meget små detaljer ad gangen. Derfor man føler man bliver opdateret hele tiden.

0 0
André Sørensen 09-06-2010 09:06:49

Du ved ikke hvilken clock A4 køre med, det har de ikke sagt inu.

0 0
gielsgaard 08-06-2010 12:30:09

Jeg er ikke den store fan af Apple,men den stinker af kvalitet,i modsætning til mange andre på markedet,hvis i ikke kan lide den tja så lad være med at købe den,ang hype tjo hvis nu Microsoft udviklede en god tlf så skulle den nok også få en god portion hype,sådan er det bare,ja jeg skal da ha den,den opfylder mine krav til en smartphone,men min nuværende 3Gs kan sikkert godt klare mig gennem det næste halve års tid,så jeg vil ikke være at finde i køen på releasedagen,har også en Legend men kan jeg få lov til at købe apps?? Næ det kan jeg ikke,kan jeg få et klart svar fra HTC om Android 2.2 vil blive frigivet til Legend ?? Næ det kan jeg ikke.Men tro mig Iphone 4 bliver en kæmpe succes fuldstændig som Ipad er blevet,så vi må være mange tosser som intet aner om alle de fantastiske produkter derude.

0 0
André Sørensen 09-06-2010 09:05:38

good posting

0 0
Per Hansen 08-06-2010 13:32:18

Ja!!!

0 0
Henrik 08-06-2010 11:47:29

Den er lavet af gode materialer, og skærmens opløsning er for en gangs skyld ganske god.

Men så stopper min begejstring også. Jeg tillader mig at sammenligne med et andet ret hyped device, Nokia N8. Ok, re-cap:

For ca. 6000 kr (det er den forventede pris) får man:

- 5 MP camera (Nokia N8 til 3500 kr., 12 MP m. stor optik)

- Et skaldet LED lys som blitz? WTF? (Nokia N8 til 3500 kr. har rigtig Xenon-blitz PLUS video-lampe)

- Video-samtale med front-cam...øøh ok, det har man så haft siden 2005 i alle andre telefoner med 3G.

- 2 mikrofoner. (Nokia N8 til 3500 kr., to mikrofoner som også bruges til stereo når man optager video).

- HD video, fint..men..Nokia N8 til 3500 kr. har det også, samt Vivaz'en (til 2700 kr.), Desire'en (3900 kr.), Galaxy S'en (4900 kr.) osv.

- Folders...hehe...sjovt nok var een af kritik punkterne fra Apple fans overfor Symbian, at Symbian havde folders fordi det kunne folk ikke finde ud af og de vil alligevel aldrig sidde og flytte rundt på programmer...og hvad er det iPhone 4 har fået. Hehe...øøj Apple er søreme innovative.

- Stadig ingen USB mass-storage. Det har alle andre.

- Stadig ingen trådløs forbindelse til computeren. Det har alle andre.

- Ingen Flash-support. Stort set alle andre har det.

- On-device video-redigering (Nokia N8 til 3500 kr., har også video-redigering indbygget.)

- Ingen HDMI udgang (Nokia N8 til 3500 kr. har HDMI udgang og understøtter Dolby Digital. Samsung Galaxy S har også HDMI.)

- "Multitasking", som kun er "frys app og skift". (Android og Symbian devices har og har haft _fuld_ multitasking siden deres fødsel, altså så apps kan køre videre i baggrunden).

- Kan ikke udvides, er fixed til 16 eller 32 GB. Hvorfor kan man STADIG ikke proppe et SD-kort i den? Jesus det er tåbeligt!

- Ingen USB hosting (Nokia N8 til 3500 kr. kan fungere som USB-host og dermed kan man sætte USB-nøgler, harddiske mm. direkte til den)

- Pæn og nem brugerflade. Ja, men det har de andre devices sgu også nu. Selv Symbian er blevet strammet gevaldigt op, så den hopper jeg ikke på mere.

Konklusionen må være, at man vist skal være Apple fan for at ville købe iPhone 4.

0 0
Mikkel Christensen 13-06-2010 01:14:10

Så glem dog for fuck sake at Apple ikke altid lige er de hurtigste mht. til features. Det har de jo også selv udtalt! Selvom de ikke er de hurtigste, så er og vil de blive de bedste.. Deres design og deres måde at komme på ideer til f.eks. at multitaske er jo HELT UTROLIGE! Og btw mht. til det du skriver om multitasking, så er det ikke kun "frys app og skift". Der er en video hvor det nye iOS4 kører Applikationen Pandora i baggrunden, samtidig med at man f.eks. tjekker mail osv. Det kommer HEELT an på hvilke applikationer der køres. Der er videoer af dette inde på youtube;)

0 0
Anders Melchiorsen 09-06-2010 11:00:28

Når et produkt fra Apple bliver omtalt er der straks 100 kommentarer. Kommentarer fra folk der sviner produktet til, med udelukkende det formål. Når disse diskussioner kommer ud på det plan de gør her får det mig til at tænke over at debattørerne ikke har tænkt over hvilke præmisser der bliver debatteret på.
Påstand 1: iPhone har ikke den største skærm, altså er den ikke den bedste
Påstand 2: iPhone har ikke flest megapixel kamera, altså er den ikke den bedste
Hvad er bedst til hvad? At sammenligne hardware specifikationer kommer vi ikke så langt med. Måske skulle debatten hellere inddrage hvad de enkelte enheder anvendes til og om de er gode til det de skal anvendes til.
Påstand 3: Hvis du er ligeglad med at installere et stort udvalg af programmer så er iPhone ligegyldig.
Påstand 4: Hvis du vil have frihed til at brugertilpasse din telefon som det passer dig er iPhone ligegyldig.
I begge tilfælde er iPhone et forkert produkt og så er der ikke engang grund til at argumentere for ens egne præferencer. Mange debattører her glemmer at melde ud hvad de vil med med deres produkter og derfor ender det ofte i mudderkastning.

0 0
André Sørensen 09-06-2010 09:01:54

Vil lagt fra gid dig ret i at det er kun apple fans der køber iphone. Hader selv mac som pesten, men iphone er sku genial, den har bare nogle ting som alle de andre ikke har, også har den fedt design.

0 0
Jesper Vejle Kristensen 09-06-2010 11:25:40

Hvad kan en iPhone som ingen andre ikke kan? Og nej, den med at hive trusserne af pigerne holder ikke.

0 0
usklus 08-06-2010 16:32:55

Haha, er du sindssyg et surt opstød - der er vidst en som ikke er "fond of apple" og slet ikke har forstand på hvad han snakker om ;)

Du snakker om Flash?? Grunden til at Apple ikke bruger flash er jo fordi det er en teknologi som "er i sit efterår" (citat fra Steve Jobs) -> derimod satser Apple på HTML5 som har meget bedre fremtids udsigter end flash.
Derfor kan du slet slet ikke bruge Flash som et argument, til hvorfor iPhone 4 ikke er en "buyable" tlf.

Derudover er det video-redigeringsprogram, "iMovie", som er på iPhone 4 ti gange nemmere at finde rundt i, og nemmere at bruge end det snørklede program på Nokia. Derudover er OS'en på Nokia'en åndssvag og irriterende spøjst sat sammen, samtidig med at designet ligner noget som hører til 90'erne.. Ved ikke om du kan se min pointe? Men det at lave smartphones er jo en relativ ny ting og derfor også en process. Med det taget i mente, sammen med at de forskellige firmaer har forskellige målsætninger med deres smartphones, så kan man slet slet ikke lave sådan en sammenligning som du laver. Nej, jeg er enig med at iPhone 4 ikke er perfekt på alle områder indenfor smartphones, men indenfor de områder som apple lægger sin energi i, (design og skærmopløsningen fx) er den da noget nær det bedste som findes på markedet.

Nej det er ikke så godt som et spejlrefleks kamera, men come on set på helheden, så vil du jo gerne ha' en inderst inde ;)

0 0
Daniel Jørgensen 09-06-2010 03:20:55

Desuden kan du jo ikke sige at flash er i sit efterår fordi Apple ikke vælger at ligge det i deres telefoner. En ting er at HTML5 slet ikke er udviklet nok endnu til at kunne de samme ting som flash, en anden ting er, at nu er flash jo nu engang det alle hjemmesider bruger, så JO det er et mangel i den nye iPhone. Selvom Steve Jobs har bestemt sig for at flash er forældet, så er det jo stadig det alle bruger.

0 0
Henrik 08-06-2010 17:17:54

@usklus:

Haha! Her har vi vidst en rigtig Apple-disciple. Du starter ud med at antage at Nokia ikke har udviklet sig siden DU holdte op med at følge med hvad der sker udenfor Apple-verdenen. Dernæst snakker du til mig som om jeg er retarderet og det er synd for mig, og at jeg virkelig gerne vil have een.

Jeg har ondt af dig. Både fordi du taler mod bedrevidende fakta og fordi Jobs er fuld af bullshit og du tilsyneladende æder det råt.

0 0
Jonas 08-06-2010 12:49:47

Thumbs op for et godt indlæg, som bestemt er rigtigt. Det er kun apple fanboys som vil kaste de penge efter det her produkt.

0 0
bo 08-06-2010 08:39:24

ellers kunne der osse være tale om at det er en nyhedsside og selv om der er sørgeligt lidt nyheder fra apple er det stadig en nyhed som mange har ventet spændt på.....

0 0
Daniel Jørgensen 08-06-2010 01:25:35

Eftersom de har valgt at skrive 10+ nyheder om en enkelt telefon lige efter hinanden.. Det kunne jo evt ligges ind under én enkelt nyhed!

0 0
Morten R. Hansen 07-06-2010 23:31:47

At lave en telefon som kan det alle andre kan, men blot sætte et æble på bagsiden og så tro at det er en revolution... Gaaabbbb...

Jeg havde virkelig håbet på noget mere!

0 0