Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Alarm-problemer på HTCs mobiler

Alarm-problemer på HTCs mobiler

Ikke kun Apple har udfordringer med uret. En mængde HTC-ejere kom fredag morgen ti minutter for tidligt op. HTC erkender problemet.

HTC Sensation har også fejl i uret. (Foto: Mobilsiden.dk)
HTC Sensation har også fejl i uret. (Foto: Mobilsiden.dk)
Foto: Mobilsiden.dk

For noget tid siden kom ti-tusindvis af iPhone-indehavere for sent op, fordi alarmen pludselig ikke ringede. Fredag morgen (27. maj 2011) var det så ejere af HTC's telefoner, der fik ur-problemer.

En række personer, som Mobilsiden.dk har været i kontakt med fortæller samstemmende, at uret pludselig har sat sig selv ti minutter frem. Det betød, at vækkeuret ringede ti minutter for tidligt.

Problemerne har ramt bredt på tværs af alle teleselskaber og netværk, og relaterer sig til mobiltelefonerne fremfor telenettet.

Mobilsiden.dk har været i kontakt med teleselskaberne Telia, Telenor, TDC og 3. Ingen af dem, har i deres systemer, haft fejl omkring tid og dato.

HTC undersøger fejlen

På Mobilsiden.dk’s Facebook-side skriver brugeren Mark Sørensen: “Jeg havde problemer to gange i nat med at min alarm på HTC Desire HD ringede.

Indtil videre ser det ud til, at ur-problemerne har ramt HTC Desire, Desire HD, Desire Z, Incredible S, Legend og HTC Sensation.

HTC er i øjeblikket i gang med at undersøge, hvad der har gjort, at deres mobilbrugere blev vækket for tidligt. 

- "Vi er blevet gjort opmærksom på, at visse HTC telefoner skulle have haft en forkert tidsangivelse i morges. Vi er ved at undersøge dette nærmere – og vil selvsagt rette dette snarest muligt," siger HTCs nordiske direktør Peter Frølund til Mobilsiden.dk

HTC har i øjeblikket ikke et overblik over, hvor mange mobiltelefoner der er ramt.

Læs også:
 - Du kan ikke stole på alarmen i mobilen

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

BluezCat 30-05-2011 10:08:54

Har aldrig endnu, og vil sikkert heller ikke 7-9-13 opleve det banale problem på min smartphone.

Er humor, at tænke på de personer, der spæder penge i det nyeste grej, og til en rimelig god slat penge, og så fungerer noget så banalt, som alarmen ikke just optimalt.

iPhone og Android - Få det nu fikset!!

0 0
David 30-05-2011 21:39:33

Forstår ikke din overskrift, Android er jo netop Linux baseret.

0 0
Hotpop 30-05-2011 18:57:06

Der var tale om en gang, og på android ringede den blot 10 min. for tidligt.

På Iphone ringede den slet ikke.

Jeg ved da godt hvad jeg ville foretrække...

0 0
lsj 28-05-2011 16:31:38

samsung galaxy s 2.... INGEN PROBLEMER OVERHOVEDET!!!! hehehe

0 0
Mads 28-05-2011 12:27:10

Jeg har de sidste dage haft problemer med at mit ur ikke passede - nogle gange var den foran og andre gange bagud, men nu ser det ud til at passe igen :)

0 0
Hotpop 28-05-2011 12:10:07

Haha det skader sgu ikke :)

Dog ringede min egen 10 for sent...

0 0
Benjamin Jensen 28-05-2011 02:02:22

Vi kan hermed konkludere af denne lille undersøgelse, at HTC brugere er mere glade end Iphone ejere, fordi deres ur netop ringer 10 min for tidligt.

En anden undersøgelse viser også, at HTC ejere er glade for deres telefon, uanset om det drejer sig om SMS fejl, så som at den sender til de forkerte mennesker, eller at man ikke kan indsætte smiley uden at man kommer til at starte forfra.

Jow jow...sådan er der så meget.

0 0
GTG 28-05-2011 00:07:23

Har selv en desire HD og må sige det var lidt af en overraskelse at jeg pludselig kom 10min. før til alting fredag, men udover mit ur kører 10min. foran.. men mit sms system begyndt at gå amok også, har flere problemer med den ændrer rækkefølgen af sms'erne og har et par gange været udsat for at jeg sender en sms til en bestemt, men telefonen vælger så bare en tilfældig at sende den til fra telefonbogen i stedet... ikke særligt smart, ved ikke om det er grundet opdatering til v.2.3 men ved begge problemer dukkede op i går morges

0 0
Thomas Kristensen 27-05-2011 18:56:41

Nu har jeg ikke selv haft problemet med min HTC Desire, men det er da bedre end hvis den ringede 10 min for sent :) så hvis det ville ske så ser jeg det ikke som et kæmpe problem :)

0 0
UKR 27-05-2011 18:25:57

Min er 12 min frem. og engang imellem så passer uret. og ligepludslig er mit ur 12 min frem igen. :( Men ikke det eneste problem jeg har med min Desire HD efter opgradering til v.2.3 Der fucker mit sms fuldstændig op. når man skal sætte en android smiley ind så har den med at smutte tilbage til starten af tråden. ikke sjovt vis det er en sms tråd på 100 eller derover. så skal jeg gå tilbage og gemme den son en kladde også starte på at skrive sms færdig. plus en helevdes masse andre fejl jeg har når jeg sms. samt mine skærm fryser engang imellem. kan godt går frem og tilbage og rulle op og ned. men mine apps de fryser. der går lige et min eller mere, eller andre gange skal jeg genstarte min mobil. for at det virker igen :( alt det her plus mere. fik jeg efter min opgradering til v.2.3 har både soft reset min mobil og nulstillet den. Det blev det desværre ikke bedre af. og stavkontrolen i sms med v.2.3 er da hel af pokkers til. det må være et barn på 4 år der har lavet det. Andre her? der har samme problem med deres Desire HD efter opgradering til v.2.3 ?

0 0
David 27-05-2011 15:58:05

Skete også med min Legend imorges. Den havde dog kun stillet sig 5 minutter frem, ikke 10.

0 0
DX 27-05-2011 15:22:59

Mon det er HTC der "udsender" radiosignalet ti uret ?

0 0
Casper 27-05-2011 15:02:47

Sjovt nok sov jeg over mig i morges, og kom for sent på arbejde - men den her nyhed kan jeg vist desværre ikke bruge som undskyldning :-)

Har selv HTC Desire.

0 0
gielsgaard 27-05-2011 15:00:15

Den slags sker ikke i HTC'S verden ;-)

0 0
mathias 27-05-2011 14:45:54

Længe leve min ældgamle HTC Hero!!

0 0
Haps 27-05-2011 14:37:15

Samme problem her. Højst overraskende nåede jeg for engangs skyld toget i morges.

0 0
Thomas Andersen 27-05-2011 14:30:32

Men hva', så sov jeg ikke over mig som iphone ejerne gør

0 0