Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Alarmen i iPhone virker ikke i 2011

Alarmen i iPhone virker ikke i 2011

Overgangen til 2011 blev ikke fejlfri for iPhone-ejerne. Alarmen i mobilen virker ikke længere korrekt efter årsskiftet. Læs her hvordan det løses.

Sov du forlænge? Du var ikke den eneste. En fejl i ur- og alarmdelen har nemlig efter nytår, drillet iPhone-ejere verden over.

Fejlen opstår når mobilen går fra 23:59 til 00:00 mellem den 31. december 2010 og 1. januar 2011. Herefter virker alarmer, som er sat til at ringe én gang, ikke længere. Alarmen ringer ganske simpelt ikke.

På Mobilsiden.dk kan vi bekræfte at fejlen eksisterer. Efter et par forsøg er det lykkedes os, genskabe problemet.

Det viser sig, at hvis en alarm sættes til at ringe alle dage, i stedet for én gang, så fungerer det, og du kommer igen op på det rigtige tidspunkt.

Tilsyneladende løser problemet sig selv den 4. januar 2011. I hvert fald kan vi konstatere, at når uret sættes frem til den dato, så begynder enkelt-alarmer igen at virke korrekt.

Apples mobiler havde et tilsvarende problem mellem den 31. oktober 2010 og 1. november 2010.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mobilsiden.dk 04-01-2011 10:18:10

Virker alarmen nu?
Afstemning: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/virkede-alarmen-i-din-iphone-i-dag,lid.13920/

0 0
Mozz 03-01-2011 11:55:47

Har ikke læst alle de overstående kommentare,men kan blot konstatere,at det i dag er den 3jan.og min alarm på iphone 4 virkede fint her i morges!! - og ja det er den indbyggede alarm i iphone 4 der virkede. :-)

0 0
Martin Nygaard 02-01-2011 22:13:46

Èn time for sent på arbejdet blev det til, uden den helt store ballade fra cheffen.

0 0
Lecter 02-01-2011 17:11:48

Hvorfor er der kun en i denne debat, som mistænker Apple for at lave denne fejl bevidst ?

Apple har igen igen igen fået gratis markedsføring i alle medier i hele verden. Det er jo sindsygt genialt.

0 0
tobias 02-01-2011 17:47:08

det kan der være noget om...

det er faktisk ret godt tænkt af apple.


massere af omtale.

0 0
Schwartz 02-01-2011 20:53:43

Ja det kunne godt være et taktisk marketingsstunt, for mange vil sikkert tænke at det jo bliver rettet alligevel, men sjovt er det nu :-)

0 0
David 02-01-2011 12:42:02

Det er begge to super gode platforme, specielt iPhone 4 og Android topmodellerne. De kan stort set det samme, Android har nogen fordele i at være mindre lukkede, og iPhone har fordel i at være lidt mere konsistent igennem GUI'en og, iTunes kan ses både som en fordel og ulempe.

Jeg har efter grundig overvejelse valgt iPhone 4 fordi den passer MINE behov bedst (jeg påstår ikke den passer DINE behov bedst), og som nørd er det virkelig grundige overvejelser :) Faktisk havde jeg først valgt en Android, men valgte så om, og jeg er super glad for min iPhone 4.

Jeg forstår ikke den nedgørende og hånlige attitude der er blandt specielt HTC (Desire) brugere, jeg synes at Desire er en fed telefon, og den var specielt overlegen for sin tid da den kom frem. Hvorfor kan I/vi ikke bare respektere at vores behov er forskellige, og nyde den telefon vi nu engang har valgt, og tale ordenligt om/til hinanden.

0 0
02-01-2011 18:29:29

@David, jeg tror du skal se det som en modreaktion til Apple fanboys, som har en hvis grad af arrogance og ofte er komplet ukritiske(du er ikke en af dem, og jeg kender også andre applebrugere, som jeg ville betegne som ekstremt kritiske).

Jeg tvivler ikke på at iPhone4 er en af de bedste smartphones der findes, men når du køber en iPhone, så får du også 10kg hysteri og Apples kultur(inklusive censuren) med i købet, med andre ord et cirkus. Netop cirkusset er det jeg anser for at være latterligt, især fordi alt for mange, især journalister, virker fuldkomment ukritiske over for Steve Jobs, men giver Apple alt urimeligt meget omtale, deraf de 10kg hysteri.

Desuden er antennefejlen og alarmfejlen, dybt pinlige, du kan købe en 10 år gammel brugt Nokia til 100kr. som ikke har de fejl, det er fejl som bare ikke må opstå. Mobiltelefoner har altid haft en antenne og vækkeur har vel også været standard i er par årtier, men ophøjede Apple kan ikke finde ud af at lave disse fundamentale simple funktioner fejlfrit til deres højt profilerede produkter, det er pinligt.

Højt at flyve
Dybt at falde

Og Apple flyver meget højt.

Jeg er selv en tilfreds ejer af en ikke fejlfri Desire, men jeg kan ikke få mig selv til at købe en iPhone, så længe jeg kan vælge Android, for jeg er ikke interesseret i at blive en del af Apple og Stev Jobs cirkus.

0 0
Hajric 02-01-2011 16:35:14

Bare lige for at knytte en kommentar til de sidste 5 linjer du skriver, så mener jeg svaret er:

Fordi folk er gråde, missundelige, naive, ivrige og altid gerne vil hælde salt på et sår som egentlig er helt unødvændigt. Ellers kan jeg ikke være mere enig end som du skriver ovenstående. ;)

0 0
Thomas Færch 02-01-2011 12:39:27

Ingen problemer, hverken med alm. tid eller alarm!

0 0
Primus 02-01-2011 12:06:20

Nu har nogle HTC Desire ejere svært ved at se ud over deres egen navle, men deres telefon er bestemt ikke uden fejl.
På min Desire venter jeg stadig på at få rettet mappenavne i emaildelen således at der ikke er to "papirkurve" og to "kladder" Desuden hedder nedtællingen stadig "stopur"
Den interne hukommelse er alt for lille. Tænk at man på en moderne smartphone skal selektere hvilke app's man skal have.
Heldigvis kan jeg anvende Wi-Fi hotspotfunktionen når jeg får mig en Ipad 2 så slipper jeg for to sim-kort :-)

0 0
Schwartz 02-01-2011 11:01:19

I min verden findes der ikke nogen bedste telefon eller OS, der er bare forskel på hvordan men ter sig, når der bliver opdaget fejl. Når Jobs holder en 'sådan ska' den holdes' oplæring af brugerne ber' han jo om det :-)

Kom nu ind i kampen, hvis man ik' ka' ta' lidt gas hva' ka' man så :-)

PS! HTC's manglende evne til at kommunikere med brugerne er et andet eksempel

Ved at 'drille' dem lidt ka' brugere verden over få dem til at gi' os en bedre oplevelse på sigt :-)

0 0
Jan Ålund 02-01-2011 11:13:32

Carsten jeg er helt enig med dig om at vi skal bruge vores humor. Det er for det meste subjektivt når vi taler om bedste telefon eller OS så den er jeg til dels enig i. Man kan dog vælge at angribe det med en mere objektiv vinkel.. men den tager vi ikke lige nu.

Skal dog lige høre hvor du har den der med "HTCs manglende evne til at kommunikere med brugerne" fra. Hvordan er de dårligere end Samsung, Nokia eller Apple... glæder mig til dit svar

0 0
Schwartz 02-01-2011 20:52:33

Det stammer helt tilbage fra dagene hvor Tattoo var kommet frem. Her havde HTC meget svært ved at give lyd fra sig om opdateringer til telefonen. Og jeg synes stadig deres hjemmeside mangler klare nyheder om de forskellige telefoner.

Og så er der jo historien om de famøse covers til Tattoo. Jeg har præsteret at bestille 4 stk. fordi hver eneste cover jeg modtog var fejlbehæftede...

Ikke HTC's skyld udelukkende, men de burde måske nok styre deres underleverandør lidt bedre...

Det viser bare at alle fabrikanter har deres problemer :-)

0 0
Jesper Hansson 02-01-2011 07:46:17

Kan lige sige jeg htc ikke er bedre.. jeg var ved at smadre min Legend hele tiden fordi den f...de min sms'er op hele tiden og laggede hver gang hår jeg skulle bruge mine bluetooth stereo headset. Android er sku også et buggy system. og bare så i ved det har jeg haft de første 40 forskellige mobil'er gennem tiden. og min Legend var sku en af de værste, sammen med htc dimond, fy for den.

0 0
Jan Ålund 02-01-2011 11:02:48

He he underholdende er du. Du er den eneste jeg har hørt om der har problemer med en Legend. Måske skulle du gøre som andre fornuftige mennesker sende den på værksted når nu den er lidt kaput. Men måske tvivler jeg nok bare på at du har haft en Android mobil ;)

0 0
John 02-01-2011 11:39:39

Nu lyder du lidt som en Apple-fanboy. De kan heller ikke tåle kritik af deres elskede produkter.
Fordi du ikke kender nogen Legend-ejere med problemer, betyder det da ikke at der ikke er problemer.
Hverken HTC eller Android er perfekte og fejlfrie produkter.
Jeg er selv gået fra en HTC Desire til en Nokia N8 (efter kortvarrigt at have prøvet en HTC Desire Z), og kan da nævne mange punkter hvor Nokia N8 banker HTC Desire. Så er der andre punkter hvor Desire banker N8. Sådan er det desværre, og så må man jo vægte hvad der betyder mest for en.

0 0
Jan Ålund 02-01-2011 11:51:30

Hmm John hvis du kender til at Legend generalt har de problemer så må du da gerne lige sende et link til det? Har jeg sagt at HTC eller Android ikke kan have problemer??
Og jeg har ingen Legend så den halter vist ikke der.

Og hvis du ellers læser debatten kan du jo netop læse min holdning til f.eks iPhone så inden du flamer så læs lige. Og som jeg også skriver så er det subjektivt hvad der er den bedste.
og for øvrigt så tillykke med din med din N8 ;)

Men når man har en telefon som er i stykker så skal man jo bruge sin fornuft og aflevere den på et værksted, nemmere kan det ikke være og virker man måske heller ikke helt så naiv. Og hvis man lader som om man har en bestemt mobil så skulle man måske bare lade være ;)

0 0
John 02-01-2011 12:18:15

Læs nu hvad jeg skriver i stedet for. Jeg skriver ikke at du ER en Apple-fanboy, men at du næsten lyder som en, så inden DU flamer, så læs lige igen.
Jeg skriver heller ikke noget om at det er et generelt problem med Legend, man at Legend også har problemer.
Din kommentar "Du er den eneste jeg har hørt om der har problemer med en Legend." kan jeg da kun tolke i retning af, at fordi du ikke kender nogen med problemer, så mener du ikke der er problemer.

Nu kunne det jo tænkes at Jesper ikke gider være uden mobil i måske 3 uger, for noget som måske ikke er så kritisk at telefonen ikke kan bruges - med irritationsmomenter. Desuden er det oftest nemmere med hardware-mæssige fejl, end software-mæssige. Hvor meget skal Jesper fx acceptere at telefonen lagger, inden det anerkendes som en fejl.

Din antydning af, at Jesper ikke har (haft) en Legend synes jeg ikke er i orden. Det ved hverken du eller jeg når det kommer til stykket.

Hvad der er den bedste telefon er helt sikkert subjektivt, og ofte forbundet med kompromisser. Fx halter N8 overordnet set rent softwaremæssigt i forhold til Desire, mens Desire overordnet set halter rent hardwaremæssigt i forhold til N8.

0 0
Jan Ålund 02-01-2011 14:20:26

Du rammer dig selv bag i hver eneste gang du skriver.. Men det er for min skyld helt i orden. Du har lidt travlt med at skrive hvad du ikke mener at have skrevet - Så hvorfor i det hele taget skrive?

Og jeg gentager lige at du meget gerne sende det link til de problemer der er med legend. jeg har endnu ikke hørt om et eneste problem der florere på dem. Men selvfølgelig kan telefoner have problemer med hardware og software. Derfor er der også noget som hedder et værksted og som sagt ville fornuftige mennesker aflevere den der hvis der er problemer.

Og selvfølgelig kan jeg tivle på om Jesper har haft en Legend. I mine ører lyder det nemlig ikke sådan og der er også i min optik flere ting der antyder det. Så kig indad før du kigger ud af.. eller rettere end du bliver forurettet på andres vejne

0 0
John 02-01-2011 16:20:09

Tidsspilde. EOD.

0 0
Jesper Hansson 02-01-2011 13:52:42

Da var da utroligt. Nå men fortæller bare om min erfaring ang. htc mobiler. Og jo den blev bedre efter opdateringen til Frodo 2.2. Men må sige jeg er bare blevet slemt skuffet men HTC telefoner. Og går nok et stykke tid før jeg anskaffer mig en igen.

Ligefrem sige jeg ikke har haft en Legend er nok lidt lavt!

Og jeg er ikke Apple fan jeg har ingen apple produkter ud over min iphone.

Syntes bare når der er et eller andet bug eller ande fejl på disse iphones. har i ingen hæmninger.

Skyd bare løs! jeg kan klare det. Håber bare ikke det rammer et nyt low!!

Hilsen Jesper.

0 0
Jan Ålund 02-01-2011 14:30:57

Der er ingen ting der er utroligt her Jesper!! Du var bare usaglig i din kritik. Om du har haft en Legend eller ej hviler på dine skuldre. Jeg ved det jo ikke men som jeg skrev har jeg min tvivl.

Men du må jo være glad for din nye iPhone og tillykke med den. Du har jo desværre ikke haft den så længe så når du nu har haft den i mere end 1 måned så vil jeg meget gerne hører om dine erfaringer

0 0
Aalestrup 01-01-2011 23:47:02

Pas nu på, vores mobiler er en stump hardware, som styres af software og hvis en lille fejl sniger sig ind kan det få stor betydning.
At Appel er ramt af et par software fejl er selvfølgelig træls for os iPhone ejere og til stor glæde for Jer andre, men som I nok ved, så griner den der griner sidst bedst... Så kære venner når Androide fejler på grund af en lille bitte program fejl, så skal vi nok huske, at træde i såret,,, det lover jeg Jer. ;)

Men derudover vil jeg nu gerne ha min iPhone til at vise den korrekte tid, at være 1 min bagud er træls i længden specielt hvis jeg skal vente til 2012 før fejlen retter sig.

0 0
Jan Ålund 02-01-2011 10:59:54

Aalestrup nu har jeg en HTC og jeg kan faktisk godt se det sjove i at den "fejlfri" iPhone igen har problemer. Men når det er sagt så syntes jeg da iPhone er en ganske fin telefon og selv om jeg ikke kunne drømme om at købe den selv så forstår jeg godt at nogen gør.

MEn vi skal huske at fejl er en stor del af Apples image. Sådan har det altid været og det bliver det nok også ved med ;)

0 0
Karim 02-01-2011 01:22:18

Det er ikke derfor vi "træder i såret" men efter at høre på "Iphone fanboys" sige, at der ikke er en eneste fejl i Iphone og at den er perfekt. bliver man lidt træt, fordi man ved godt at i alle software programmer/OS'er eller hvad du vil kalde det, er der fejl. så er det bare lidt extra mærkeligt/sjovt at Iphone har fejl i en så simple ting som alamen.

Og det hjælper jo ikke på det når Iphone også har en hardware fejl... (antenneproblemerne)
specielt på den måde Apple takle problemet på.

0 0
Chris Bastrup 01-01-2011 23:45:50

Hvorfor er det lige den 4. januar at problemet skulle løse sig selv?

Jeg fristes til at mistænke Apple for at lave fejl med vilje når de kan komme med en konkret dato for hvornår problemet forsvinder....

0 0
John 01-01-2011 17:36:23

Men bare endnu en Apple-feature, præcis som antenneproblemerne :)

0 0
Schwartz 01-01-2011 20:14:28

Nemlig ja,

De har bare ikke sovet korrekt med deres iPhone. Havde de sovet 'the Apple way', havde den sikkert ringet på det rigtige tidspunkt. :-)

Jeg er sikker på a Jobs gerne vil vise hvordan...

0 0
Karim 08-01-2012 01:01:59

lol

0 0
Aalestrup 01-01-2011 17:06:03

Jeg havde ikke behov for at blive vækket her til morgen, men jeg syntes det er træls at uret i min iPhone 4 nu går 1 minut bagefter siden 2010 er blevet til 2011?
Jeg har ikke fundet andre med samme problem, endnu?

Jeg antager at internettet har den korrekte tid og at det er iPhonen som halter bagud???

0 0
Shawn S. Ø 01-01-2011 16:45:26

Kan det være sandt? Endnu en fejl på iPhone. Tak til Apple for at skabe et underholdende år og håber det forsætter fremover.

0 0
Karim 02-01-2011 13:17:07

Det er simplet hen fordi at apple-folket bliver ved med at sige "There is nothing wrong with the Iphone"

0 0
David 02-01-2011 12:27:28

Selvfølgelig er der fejl på iPhones, ligesom der er på alle andre telefoner, fatter ikke folk skal være så barnlige hver gang der er en fejl på et Apple produkt. Små hjerner små fornøjelser.

0 0
Tbm2 08-01-2012 00:17:35

nej, små hjerner store fornøjelser

0 0
BluezCat 02-01-2011 12:50:20

Jovist, men det er dog pudsigt, trods folk gentagne gange skal rakke ned på Symbian OS, så har Symbian dog den force, at noget så banalt, som eksempelvis en alarm, virker.
Det er bare således, køber du en smrtphone idag, så skal de simple elemenære ting bare virke, længere er den bare ikke.
Men Jobs vil sikkert sige, som han jo plejer med iPhone 'There´s an app for that'

0 0
David 02-01-2011 13:17:46

Selvfølgelig skal det virke, ingen tvivl om det. Og Apple har bare at fikse det hurtigt.

M.h.t. Symbian, så har du ret i at det det kan, det virker! det er gennemtestet, det som jeg og måske andre savner ved Symbian, er nytænkning, udvikling og high apps der typisk kun bliver lavet ved iOS og Android. Når man vælger telefon er det jo en samlet vurdering af hele telefonen, man skifter jo ikke platform hver gang der en software fejl.

0 0
BluezCat 02-01-2011 14:15:17

Dér er vi så absolut enig, dog synes jeg ikke personligt, at iPhone (iOS) er særligt nytænkende længere, det innovative ved dette, har haft sin gang.
Med det mener jeg, har du set én iPhone, har du set dem alle, der er jeg en del mere til et OS der giver mig muligheden for, at gøre min mobil personlig, hvilket er bare én af årsagerne til, at jeg har Linux Maemo OS, åbent og frit OS, der giver dig frie tøjler til, at udnytte dens muligheder, bl.a overclocke processoren.
Nok om det.
Men det du siger er, hvis Symbian havde samme grad af high-end apps, så ville det bappe flere kunder ??

0 0
David 02-01-2011 14:24:46

Du har ret i at iOS på overfladen ikke har ændret sig meget. Men der er alligevel sket en del under overfladen, Darwin kernen er blevet mere stabil, Apple har udviklet A4 som er en udbyggelse af Cortex A8. Apple har implementeret HDR (High Dynamic Range) i kameraet, det elsker jeg, når du tager billeder i svære forhold, sammensættes 3 billeder med forskellig dynamik område, og det gør faktisk en kæmpe forskel, faktisk giver det tit bedre billeder end mit mellemklasse kompakt kamera, der bare slår blitz på ,og hærger stemninge :) iPhone 4 kan presse 90mill/polygoner ud pr sekund, hvor Desire til sammenligning kan lave 21mill, det giver muliger for spil som Inifinty Blade og Rage 3D.

N900 er en sjov telefon, men efter min mening ikke god nok i hverdagen, når man som mig er storforbruger af medier :)

Men som sagt har vi forskellige behov :)

0 0
BluezCat 02-01-2011 15:04:30

Vi har forskellige behov, dog mht HDR, så har du muligheden for at smide dette på N900 i form af FCam, hvilket er et fortrinligt program til samme.
Udover dette, hvis du er til medier, så skulle du prøve at lege lidt med Mypaint, det er kort sagt, det mest geniale tegneprogram til en smartphone idag.
Men husk på, trods N900 er fra sidst i 2009, så bruger iPhone 4 og denne samme processor, forskellen er dog, at N900 har større arbejdshukommelse at lege med (op til 1 GB imod iPhone 4´s 512). Dette gør, at der skal mere til, før N900 lags ved eksempelvis multitasking.
Indrømmet, at de to er langtfra hinanden mht design, men N900, kan langtfra nævnes som værende bagud, da den dukkede op, selv den dag idag, skal der noget til, før den kommer til kort overfor anden smartphone.

0 0
David 02-01-2011 16:54:51

Nu kan du jo ikke kalde A4 1GHz det samme som en 600MHz Cortex A8. Der er pænt store forskelle på de to processorer. Du kan heller ikke direkte sammenligne evnen til at multitaske, direkte ud fra mængden af arbejdshukommelse, da N900 multitasker "rigtigt" og iPhone 4 laver alle mulige krumspring for at få det til at virke som multitasking, men i virkeligheden lukker den stort set hele programmet når du går ud af det.

Men udover det er det jo egentlig fuldstændig ligegyldigt, bare man er glad for telefonen. N900 er en meget speciel telefon, og man har virkelig mulighed for at nørde og hacke den, og den er åben på en måde der langt overgår Android. Jeg kender flere der er meget glade for deres N900 og aldrig ville skifte den ud med en iPhone :)

0 0
BluezCat 02-01-2011 14:16:16

bappe = nappe

0 0
MGApcPro 01-01-2011 16:27:35

skal der ikke stå... "mellem den 31. oktober 2010 og 1. november 2010" i stedet for 2011?

0 0
Mobilsiden.dk 01-01-2011 16:39:19

Ups ja - rettet. Tak for hjælpen :)

0 0