Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Alt om The new iPad - Apples tredje tablet

Alt om The new iPad - Apples tredje tablet

The new iPad, Retina skærm, quad-core grafik og dual-core processor! Her er detaljerne om den tredje iPad.

The new iPad
The new iPad

Apple har netop annonceret deres nye iPad, der byder på en helt ny hardware og nye features.

Det er kun lige et år siden at Apple lancerede deres iPad 2, som ikke bød på mange store nyheder. Derfor skuffede den også mange medier, men i dag er dagen hvor Apple kom med deres nyeste skud på stammen.

Vi måtte vente mere end en time, for at få navnet på Apples nye konkurrent til Android tablets. Apple kalder den for "The new iPad".

Og ja i læste rigtig, den hedder The new iPad.

9,7
9,7" Retina Skærm med 2048x1536 pixel opløsning

Ny skærm, højere opløsning

The new iPad kommer blandt andet med Retina display som på iPhone 4 og 4S, med ægte RGB (Rød, grøn, blå) farvegengivelse.

Opløsningen lyder på 2048 x 1536 pixels, hvilket betyder 1 million flere pixels end en Full HD fladskærm og 3,1 millioner pixels ialt - og med 264 pixels per tomme, er det nok til at kalde det for en Retina skærm.

Skærmen leverer 40 Procent bedre farvegengivelse, end på iPad 2.

A5X dual-core processor med quad-core grafik
A5X dual-core processor med quad-core grafik

Ny og hurtig processor

The new iPad leveres med Apples nye A5X dual-core processor og quad-core grafik. Apple siger den er fire gange hurtigere end Nvidias Tegra 3 processor.

Sammen med den nye 9,7" Retina skærm skulle The new iPad levere en spiloplevelse vildere end tidligere set fra nogen anden producent.

Apple sammenligner spilkvaliteten med Playstation 3, og mener den er klart bedre, med mere hukommelse og højere grafikopløsning.

Ny kamera-teknologi

For at udnytte den kraftige processor og skærmens høje opløsning, kommer The new iPad med Apples nyeste kamerateknologi kaldet iSight.

iSight kameraet leverer 5 megapixels med backlight sensor og helt ny kamera linse, for at give brugeren den bedst mulige kameraoplevelse.

Kameraet kan optage video i 1080 pixel (Full HD) med op til 30 billeder i sekundet, derudover er der på forsiden et "Facetime" kamera med VGA opløsning som på iPad 2.

Ny iPhoto applikation til The new iPad
Ny iPhoto applikation til The new iPad

iPhoto med multi-touch billedredigering

Til at gemme og dele alle billederne taget med kameraet lancerede Apple ved aftenens event en ny applikation til The new iPad, kaldet iPhoto.

iPhoto genopfindes på den nye iPad, med helt nye features så som mulit-touch redigering, del af photos direkte mellem Apple-enheder og en ny feature til at udnytte den kraftige processor, nemlig sammenligning af billeder.

iPhoto kan sammenligne et hvilket som helst billede ved at dobbelt trykke på skærmen, hvorefter billedet automatisk sammenlignes med andre billeder fra albummet.

iPhoto kan håndtere op til 19 megapixels billeder.

The new iPad får 4G LTE

The new iPad er det første Apple produkt med 4G LTE netværk, men også den første enhed med de hurtigere 3G standarder.

3G-delen i enheden skulle give dig teoretiske hastigheder op mod 21 Mbps i HSPA+ mode, DC-HSDPA skulle give dig op til 42 Mbps, og med den helt nye 4G LTE teknologi op mod 73 Mbps.

Selvom skærmen er kraftigere, leverer flere pixels og processoren er adskillige gange hurtigere end iPad 2 så giver The new iPad op mod 10 timers batteritid, og 9 timer hvis du er på 4G LTE netværket.

Du kan læse nærmere om hvordan teleselsakberne giver dig højere hastighed på din smartphone via 3G.

Større og tungere

Hvis du havde regnet med en flottere, tyndere eller lettere iPad så må Apple skuffe dig, for at smide nyt og kraftigt hardware i The new iPad har betydet en tykkere og tungere enhed.

4G versionen vejer hele 662 gram, hvis du skal have WiFi versionen så er vægten nede på 652 gram, hvilket betyder at WiFi versionen er hele 55 gram tungere end Eee Pad Transformer Prime fra Asus.

Også tykkelsen har måtte lide under det nye hardware. Hvor iPad 2 var 8,8 mm tyk er The new iPad oppe på 9,4 mm.

Tilgænglighed

Du kan allerede fra i dag forudbestille den nye iPad, ihvertfald hvis du bestiller den fra USA.

De amerikanske priser for The new iPad er 499$ for 16 GB, 599$ for 32 GB og 699$ for 64 GB, alle priser er for WiFi versionerne.

4G-versionerne har følgende amerikanske priser. 16 GB 629$, 32 GB 729$ og 64 GB 829$.

Ifølge Apple vil The new iPad være tilgængelig i Danmark fra fredag den 23. marts 2012.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ravnen1 14-03-2012 13:13:40

På Apples egen side skriver de:
"iPad with Wi-Fi 16GB - Black (3rd generation)"
hvor at iPad 2 hedder:
"iPad 2 with Wi-Fi 16GB - Black".

Så nej de har ikke valgt bare at kalde den iPad 3. Det ville være alt for nemt.

Det må være en ny generation af smarte Amerikanske marketingsfolk, Barns and Nobles ebook reader, Nook, hed også "the all new nook" istedet for "nook touch" som ville give mening, da det var en Nook med touch skærm... Men det giver bare så meget glæde for forbrugerene når de skal finde covers osv der passer ;)

0 0
Lindberg 08-03-2012 21:59:38

I må ikke tro, at den nye ipad, rent faktisk hedder "The new ipad".

Ipad-navnet ændres bare til at følge samme systematik som deres øvrige produkter (undtagen iphone). Det vil sige iPod, MacBook og iMac.

Derfor kan man kalde den nye iPad "3. generation iPad" eller "iPad (2012)", eller bare henvise til den som "den nye iPad" - med lad vær med at tro at "the new iPad" er det officielle navn!

0 0
Kim Jensen 08-03-2012 23:56:46

Tv2 beep har snakket med apple om navnet den hedder "iPad" ikke 3 eller HD eller the new, bare "iPad"

http://beep.tv2.dk/nyheder/her-er-navnet-p%C3%A5-den-nye-ipad

0 0
hotpop 08-03-2012 22:33:20

Nå så er det derfor Apple kalder den "The new Ipad"?

0 0
Mikkel.gt 08-03-2012 23:14:29

Det er nok fordi apple planlægger en hel ny serie af deres produkter som bliver kaldt "The New". Senere på året kommer der nok "the new macbook pro", "the new ipod toch", "the new iPhone", "the new Imac", osv. De sagde jo også til apple event'et at der vil komme en masse nye produkter i år, dette er nok bare den første løkke rækken:D

0 0
Mikkel.gt 08-03-2012 23:16:15

*den første i rækken.

0 0
Jesper 08-03-2012 09:48:22

Det er fint at de opdaterer specifikationerne på deres iPad. Men jeg forstår ikke hvorfor de laver en stort opslået en præsentation. De trommer jo heller ikke hele verdenspressen sammen hver gang de giver deres MacBooks en større harddisk eller en bedre processor.

Men så længe de kan få pressen i selvsving over ingenting, er det selvfølgelig klart at de udnytter eksponeringen, men de skal nok passe på at disse præsentationer ikke bliver fyldt med så mange ligegyldigheder, at man mister interessen.

0 0
Allan 08-03-2012 13:07:23

Jeg er nok enig en hel del hen af vejen. Jeg har ikke noget Apple produkt mere (og skal nok heller ikke have det igen) men jeg sad da alligevel og så de første 45 minutter af den såkaldte live stream.

Jeg blev fascineret af de 3-4 bloggere (antager jeg) de havde samlet for at kommentere eventen - jeg tror næsten den gik i bukserne på dem et par gange når en ny spec blev læst op på eventen - mage til hysteri skal man da lede længe efter.

Desværre holdt jeg ikke ud til tykkelsen og vægten af "The New iPad" blev annonceret, for da ville jeg da gerne have set dem næsten begå kollektivt selvmord i frustration over at Apple kunne tillade sig at lade den blive tykkere OG tungere.

Og disse "eksperter" var også tydeligt meget uvidende om, hvad der sker udenfor USA. Efter Apple annoncerede Dual Carrier support var de helt ude i hampen om at det måtte betyde plads til 2 SIM, da man i USA kalder en operatør for en carrier. Dual Carrier dækker dog blot over brugen af to frekvenser (carriers) for at opnå dobbelt båndbredde, så det morede mig lidt... ;-)

0 0
PhilipHoller 08-03-2012 08:09:17

Når man ser på den performance der kommer ud af tegra 3, kan jeg umuligt tro på at de 4x hastigheden er rigtig i praksis.

0 0
Andreas 08-03-2012 13:15:39

Problemet er at mange folk har problemer med at skelne mellem CPUen og GPUen (grafikprocessoren). I mobiltelefoner/tablets er de bygget sammen i samme chip/IC (kaldet en SoC, "System on Chip") - hvilket sikkert er årsag til forvirringen.
CPUen i den nye iPad er med al sandsynlighed baseret på en dual core ARM cortex-A9 arkitektur (med nogle tweaks forskellige steder, hvilket samsung også gør i deres Exynos SoCs) ligesom det er tilfældet for A5 chippen. Forskellen ligger derfor stortset udelukkende i grafikprocessoren, hvor mængden af hardware er ca. fordoblet - hvilket teoretisk set kan gøre A5X dobbelt så hurtig som en A5 når det drejer sig om spil eller andre grafiktunge programmer.
En Tegra3 SoC har 4 ARM cortex-A9 cpu kerner (+ 1 low performance & low power kerne, der kun bruges når SoCen er i standby). Derfor har Tegra3 potentialet til at være MEGET hurtigere i generel brug (internet surfing mv.) pga. de 4 kerner i stedet for 2, men desværre er det meget svært at skrive programkode, der udbytter 4 kerner effektivt, hvorfor forskellen i praksis nok ikke vil være så stor. Jeg er dog ikke i tvivl om at A5X er væsentligt hurtigere end Tegra3 når man kigger på grafikprocessoren - om det er så er en faktor 4 i forhold til Tegra3 er mere tvivlsomt, men det kommer helt an på hvordan man måler. Det er nemlig altid muligt at vælge et bechmark, der sætter ens egen processor i et godt lys :o)

0 0
David 08-03-2012 16:12:20

Hvordan er det svære at skrive programkode der bruger 4 kerner end 2 kerner? hvis du laver tråde i dit program er det ikke svære end at vælge antal af kerner i en konstant.

0 0
Andreas 08-03-2012 22:41:56

David, du skriver hvis man laver tråde i sit program er det let at udnytte flere kerner. Det svære er lige præcist at dele funktionaliteten op i flere tråde. Nogle ting egner sig formidabelt til multi-threading, mens andet er langt sværere at lægge ud i flere tråde. Kontroldomineret funktionalitet (med en masse conditional statements) er generelt svært at lægge ud i flere tråde uden at være nødt til at indføre en forbistret mængde synkronisering mellem trådene, hvilket får ydelsen til at falde. Hvis du søger lidt på nettet kan du finde en mængde beskrivelser af hvorfor det har taget årevis for programmører at lære at udnytte multi-core processorer effektivt.

0 0
Peter Frederiksen 08-03-2012 16:59:38

Fordi den måde som Tegra chipset arbejder på er, at når CPU1 når 100% work Load, Slår CPU2 til og når den så når 100% slår CPU3 til osv.

Tegra3 er derfor heller ikke afhængig af om OS støtter multi core.

http://www.youtube.com/watch?v=R1qKdBX4-jc&feature=plcp&context=C49d5d0aVDvjVQa1PpcFP4pMmPpooe-GRjStea5VcnfY0P6cLj84o%3D

Ved dual core køre begge CPU konstant, her er det mhz, der sætter work loaden og strømforbruget.
Er der ikke specialt meget at lave, clocker CPUerne ned til 200 mhz og max 1200 mhz hvis den skal knokle (Sgs2).
Og de

0 0
Andreas 08-03-2012 23:20:08

Peter, Tegra3 er bestemt afhængig af om operativsystemet understøtter multi-core processorer - og lige så afhængig af at programmerne understøtter multi-core. Det som operativsystemt derimod ikke decideret behøver at understøtte (eller overhovedet kende til) er den 5. companion core: Processoren og dens driver sørger selv for at enten at tilbyde companion core'n eller de 4 high performance core til operativsystemet.
Derudover har du vist misforstået forskellen dual-core og multi-core: Den eneste forskel er antallet af processorkerner. Om de enkelte kerner kan slukkes eller ej afhænger alene af hvordan man har implementeret chippen. Grunden til at mange dual-core chips kun kan skrue op og ned for frekvensen og ikke slukke helt for kernerne er, at det er sværere at implementere power gating end at implementere frekvensskalering.

0 0
PhilipHoller 08-03-2012 13:43:04

ja da, man vil altid få sit eget til at se bedre ud :)
- Jeg tror også kun der er tale om måske højst 10-20% i forhold til Tegra 3 :)
ps. tak for et godt svar :)

0 0
David 08-03-2012 16:13:10

kan du dokumentere din 10-20% eller er det bare totalt grebet ud af den blå luft?

0 0
Lars Hansen 08-03-2012 09:05:14

Hvordan måler man det?
Hvis man tager tegra 3 i transformer prime, og lad os sige den 2 sek om at åbne Mobilsiden. Skal Ipad så være 0,5 sek?

Ville bare lige vise at jeg ikke kan se pointen i sådan et tal, da man ikke kan bruge det til noget som helst...=)

0 0
Peter Frederiksen 08-03-2012 13:36:50

Der er tale om Grafisk ydelse, skulle være 4x bedre!

Det tester ved benchmarking, som f.eks. GLbenchmark som både findes til android og IOS hvor det typisk er Open GL ydelse. Grafisk i denne test er Ipad 2 bedre end prime i denne test.

http://www.anandtech.com/show/5163/asus-eee-pad-transformer-prime-nvidia-tegra-3-review/3

0 0
08-03-2012 13:50:17

Har de lavet en test efter 4.0 ?Kunne være sjovt at se om det havde noget at sige.

0 0
Peter Frederiksen 08-03-2012 16:30:54

I en sammenligning med S4 krait,ser det ikke meget bedre ud med 4.0!

http://www.anandtech.com/show/5563/qualcomms-snapdragon-s4-krait-vs-nvidias-tegra-3/2

0 0
PhilipHoller 08-03-2012 10:04:24

Enig, gad godt vide hvad de måler på...
- Er det deres egne Benchmarks måske?
Fordi både grafisk og hastighedsmæssigt tvivler jeg utroligt meget på 4x hastigheden. Nvidia er et stort og dygtigt firma, de bliver ikke bare sådan overhalt så groft.

0 0
Maggreg 08-03-2012 22:52:44

Du tror, jeg tror, hallo det er noget man gør i kirken. Windows troede vel heller ikke de kunne overhales?? Eller Nokia?? Eller.... Hvad vil du med din sætning?? Apple har siden deres spæde start været TOTALT dominerende indenfor den grafiske branche, det er vel forklaring nok ik??

0 0
Andreas 09-03-2012 10:33:59

Derudover synes jeg, at man skal holde Apples desktop systemer udenfor diskussionen. At Apple er dominerende i den grafiske branche hænger ikke det mindste sammen med at grafikhardwaren i deres iPads er hurtigere end i de konkurrerende tablets.

0 0
Andreas 09-03-2012 10:30:44

For at fjerne det meste af diskussionen om "tro" (selvom al erfaring siger, at det er godt med en sund skepsis i computerverdenen) linker jeg her til en analyse af den nye iPad:
http://www.anandtech.com/show/5663/analysis-of-the-new-apple-ipad

Som det kan ses er der en stor forskel på den teoretiske beregningskraft. Alt afhængig af hvilken hastighed man kører tegra3 med, er den teoretiske forskel i beregningskraft mellem ~2,7 og 4 gange. I en tablet, hvor der er bedre muligheder for køling og et større batteri end i en telefon, må det antages at en Tegra3 køres ved tophastighed eller lidt under - derfor en hastighedsfordel til den nye iPad på maks 3 gange (hvilket dog bestemt ikke er noget at være flov over).
Derudover ses det, at man skal bruge et gammelt benchmark (GLBenchmark 2.1.1 Pro) for at se en forskel tæt på de 4x som Apple hævder (~3,6x) - hvis man antager perfekt skalering (2x) fra A5 i iPad2 til A5X i den nye iPad. Et nyere og mere krævende benchmark viser at iPad2 er ~30% hurtigere end tegra3, hvilket (igen med perfekt skalering) vil give den nye iPad en fordel på ~60%. Derfor er det helt reelt at tvivle på, at den nye iPad kan præstere 4x grafikperformace i en brugssituation. Dog vil hastighedsforskellen helt sikkert være betydelig og mærkbar i programmer, der kræver meget af grafikhardwaren.

0 0
David 08-03-2012 12:57:08

Man ville trods alt tro at Apple ikke melder sådan noget ud, medmindre de er helt sikre på at de dokumentere det, og modstå kritik og sagsanlæg.

0 0
Kim Jensen 07-03-2012 22:38:10

Hvor mange ppi skal en skærm have for at kalde det retina, jeg troede den skulle være over 300?

Og ellers kan jeg ikke se det store ved en ipad, bedre skærm, grafik, farver thats it, hellere en huawei tablet så

0 0
Zeb 08-03-2012 00:58:11

Det var også over 300 ppi i "gamle dage", men Apple har så omskrevet kriterierne så det nu er nok med de 264 ppi. Begrundelsen er at din tablet bliver holdt længere væk fra øjnene, og så kan du ikke skelne pixels på trods af den lavere tæthed. Hvis du kigger præsentationen igennem viser de på et tidspunkt en figur med nogen udregninger der skal forklare det.

0 0
hotpop 07-03-2012 22:58:18

Bedre skærm, grafik og farver er sgu 75% af oplevelsen, så dit valg er helt hen i vejret :)

0 0
07-03-2012 22:11:25

Af en Ipad. Lækker skærm, men afløser til consoler bliver den nok ikke.

0 0
Styxx 07-03-2012 21:52:11

Generel gennemgang af artiklen ville ikke gøre alverden.

0 0
Jacob Smidt 07-03-2012 21:59:50

Artiklen er netop blevet opdateret.

0 0
Kim Christiansen 07-03-2012 20:38:45

Havde nok forventet mere end bare en, efter min mening, ligegyldig opdatering af hardware. Tablet industrien skal da have mere fokus på udvikling af hvad den kan bruges til. Lige nu er det stadig bare dyrt legetøj. Håber at Lenovo kommer med noget mere brugbart. De har gjort det okay med deres ThinkPad tablet.

0 0
BallonPedro 07-03-2012 21:54:31

Lige mht. iPad'en synes jeg ikke man kan være skuffet når man ser hvad den afløser.
Kan godt forstå at man blev grumt skuffet med iPhone fra 4 til 4S, men her er der dog sket en del.

I'm in :)

0 0
hotpop 07-03-2012 21:25:50

Lenovo?

Har de også udviklet et lige så godt OS?
Nej vel?

0 0
ihk 07-03-2012 21:15:01

hvad vil du have?

denne iPad er langt mere end en ligegyldig opgradering - de har opdateret næsten hvert eneste aspekt af iPad 2.
skærmen, grafikken, tilføjet flere programmer, stemmefunktion osv. læs mere på Apple.com/iPad.

skal de lave en tablet der kan lave morgenmad og gøre rent?

0 0
Jesper 08-03-2012 00:06:17

Vil give Kim ret!
Æble har lavet en forholdsvis overflødig opdatering af iPladen. Fint nok med ny processor og bedre skærm; men sådan en opdatering skal der jo til, for at holde trit med markedet rent spec's mæssigt.
At den er tungere er et skridt tilbage! Tablets i den størrelse er for tunge til mobilt brug i længden! Jeg har fået adskillige henvendelser fra læger på hospitaler, som efterlyser 7" tablets fordi deres iPad er for tung og uhandy...!
Tablets pt. er dyrt og dybest set ligegyldigt legetøj. Når Windows 8 kommer, håber jeg, at det funker, for så har du en tablet, som er direkte integrerbar til virksomhedernes eksisterende systemer! DET er smart! Alt andet er legetøj til sofaen derhjemme!

0 0
Maggreg 08-03-2012 12:01:15

Lyder som om du ikke er kommet videre i dit liv og stadig venter på at Windows skal komme til at virke. Vi andre smuttede ved Vista. Iøvrigt er Apple den virksomhed der har haft langdt den største vækst indenfor katagorien " it til virksomheder". Med 65 mill solgte iPad sidste kvartal, så må det være verdens mest solgts "legetøj", som nogen vælger at kalde iPad herinde. Kunne tyde på at det er grundet uvidenhed. Jeg bruger min iPad mere end min laptop på jobbet. Nye funktioner, ny opløsning, nye programmer, jeg vil have den nye iPad ;).

0 0
08-03-2012 13:16:34

Hvis du forlod windows ved vista, så ved du jo heller ikke hvad du taler om ang. windows....Og bare fordi at Apple's salgs maskine har tryllebundet en flok IT-analfabeter indenfor den offentlige sektor gør den jo ikke lige pludseligt til et professionelt værktøj...

Ja der er da sikkert mange fag/brancher der har kæmpe gavn af en tablet, men der er stadigt ligeså mange der ikke kan....

0 0
Maggreg 08-03-2012 15:34:47

Sidder på wc og skriver dette på min iPad 2, som jeg er glad for.
Ved ikke hvor du har din viden ( uviden) fra, men tyder på at du ikke har haft oplevelsen af at bruge en iPad til noget fornuftigt. Men hvis du kan nævne en ting som din PC med Windows kan, som jeg ikke kan på min iPad 2 i stillingen som salgschef, så værgo... Fyr løs. Og jo jeg har også forsøgt xp og 7, med de ca 500 opdateringer på årsbasis (tyder på at der er nogle mangler/brister i det styresystem).
Fordele med iPad er følgende. Let, hurtig (også i opstart), brugervenlig OG IKKE MINDST VIRKER BARE.
Det er IKKE min oplevelse med nogen af Windows produkterne.

Apropos it analfabeter har du fuldstændig ret. Man må have en it uddannelse for at kunne forstå Windows, deri den store forskel.

0 0
08-03-2012 15:59:56

Jeg kan jo ikke fortælle hvad dine arbejdsfunktioner er. Men du kan jo fortælle mig hvordan jeg programmere .net og embedded på ipad'en ? Det er nemlig en del af mit job. Som jeg også skrev, så er der sikkert mange jobs der kan klare sig med en ipad, men der er allerede sundhedsfolk der råber vagt i gevær ang. arbejdsstillinger osv ved brug af tablets (her mener jeg alle) i lang tid, så lang tids arbejde ved en skærm er nok heller ikke det bedste...

Og det kræver nu ikke det store for at kunne håndtere en win 7 i dag. Det går kun galt når folk begynder at lege pillefinger...

0 0
Maggreg 08-03-2012 22:43:05

Skaderne er vel næppe større end museskader??? Arbejdsstillingen kan være med tastatur, så er den pot ude ;). Du arbejder med it og god fornøjelse med det, det er nemlig IKKE det iPaden er beregnet til. Det jeg mener er at dette produkt er fantastiskt til min arbejdsopgave ( og en hel del andre), så som indenfor ingeniørfaget er een MEGET populær, byggebranchen etc., hvor vi har fået et produkt, som slet ikke eksisterede inden iPaden. At Apple produkterne har været enestående indenfor den grafiske branche, er ingen hemmelighed, nu er de bare blevet endnu bedre, så som medie etc. Og opdateringen, hurtigere, smartere, bedre opløsning, er der mange der får glæde af, men bruges den kun til facebook og at læse mail, kan det være ligemeget. Min point er bare at iPaden KAN virkelig bruges til meget andet end fb, mail, spil etc.

0 0
09-03-2012 14:25:23

Jamen jeg er på ingen uenig at apple med ipad'en lappede et hul. Og er da også enig i at der er mange fag der kan bruge den. Men syntes bare ikke man kan disse windows fordi man syntes vista var noget skrammel. Nu har jeg prøvet win8 til PC, og jeg tror det kommer til at blive sindsygt godt på tablets.

Jeg har selv en tablet (dog ikke med æble på, surprice :D) og er fuldstændigt enig i at den i hvert fald kan bruges til andet end sjov.

0 0
Dan Mørk Frandsen 08-03-2012 08:54:39

syntes ikke det er en overflødig opdatering af ipaden. hvad vil du have ellers. er ret svært at lave nyt design til en ting der består af en skærm og ja ik ret meget andet. skulle den være trekantet eller rund istedet? jeg har en bærbar computer og ja en tablet kan ikke det samme som en alm computer men fuck jeg savner min ipad 2 som jeg solgte for at købe den nye ipad så jeg er i butikkerne den 23 marts for det er ikke kun legetøj. det er oplevelsen af at det er lettere at surfe rundt på nettet, den er lettere at have med rundt end en bærbar, ( har macbook Air ) og ja gør bare livet lettere at have sådan en.

0 0
Jesper 08-03-2012 11:49:55

Dan, nu skrev jeg jo "forholdsvis overflødig"!
Mht. design, er det jo ret interessant, at du spørger om de nskulle være trekantet eller rund i stedet! For er det ikke lige præcis dét, som Æble forlanger af sine konkurrenter? "I må ikke lave en tablet, der er flad og firkantet med runde hjørner!"
Oplevelsen af surf på nettet er åbenbart forskellig, for hvis jeg skal bruge internettet til noget seriøst, vælger altid en PC. Om det er Windows eller Mac er lige meget. Det slår til hver en tid internetoplevelsen på en tablet...måske lige med undtagelse af en tablet med ...Windows 8!

Til useriøs internet hygge og check af mail, er en tablet fin nok...men noget unikum er det s'gu ikke. Et halvdårligt kompromis, hvis du spørger mig...men det gør du jo nok ikke! ;o)

0 0
ihk 07-03-2012 20:25:32

uden Steve Jobs. Det er utrolig kedeligt. Steve Jobs gjorde det hele meget spændende...

0 0
Bjarke Hansen 07-03-2012 20:22:52

Spændende at der nu kommer et Apple produkt med LTE.. Det må i godt bore lidt mere i, også til det Danske marked?

0 0
Bo 08-03-2012 08:48:39

Desværre kun USA :-(

http://www.apple.com/uk/ipad/specs/

0 0
Jacob Smidt 07-03-2012 21:57:27

Følg med på siden, vi afventer selv svar omkring emnet :)

0 0
Lars Hansen 07-03-2012 20:06:35

Alt det er fint. Men hvorfor er processereren 4 gange hurtigere end tegra 3? Og hvorfor og hvordan er farvegengivelsen 40 procent bedre?

Kan i ikke skrive noget om det?
Og nu når i bare har taget det apple har lagt ud råt, så kan i i det mindste skrive det:-)

0 0
Jacob Smidt 07-03-2012 21:59:06

Artiklen er løbende blevet opdateret mens selve eventen stod på.

Nu hvor eventen er færdig er artiklen blevet omformuleret, og alt er skrevet, og ikke kopiret.

0 0
ihk 07-03-2012 19:35:51

over hvorfor den ikke får Siri?

0 0
hotpop 07-03-2012 19:57:23

Måske fordi det skal udvikles lidt bedre.
Ved det ikke, men dem jeg kender med Iphone er ikke videre begejstret.

0 0