Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Amber-update til Nokia Lumia 920 kan hentes nu

Amber-update til Nokia Lumia 920 kan hentes nu

Nokia Lumia 920 modtager netop nu Amber-opdateringen til Windows Phone. Se nogle af nyhederne her.

Nokia Lumia 920 modtager nu Amber-opdateringen. (Foto: John G. Pedersen).
Nokia Lumia 920 modtager nu Amber-opdateringen. (Foto: John G. Pedersen).

Den længe ventede store opdatering til Nokia Lumia 920, kendt som Amber-update, til Windows Phone 8, rulles nu endelig ud i Danmark.

Opdateringen indeholder en række nyskabelser, hvoraf mange giver god mening for brugerne. Det er samme softwareversion, der ligger på den nyeste topmodel Nokia Lumia 925.

Nokia oplyser, at senere bliver følgende smartphones også opdateret: Lumia 820, Lumia 720, Lumia 620 og Lumia 520.

Du modtager updaten ved at gå ind i INDSTILLINGER og derefter OPDATERING.

Hvis du finder flere funktioner, end dem vi har beskrevet herunder, så er du meget velkommen til at skrive en kommentar.

Dobbelt-tap for at vække

Telefonen kan nu vækkes fra dvale ved at dobbelt-tappe på skærmen, så man ikke behøver trykke på en knap, for at se hvad klokken er.

Flip to silence

Når telefonen ringer, kan lyden sættes på ”mute” ved at vende telefonen med skærmen nedad.

Klokken som standby

En overbliksskærm viser klokken når telefonen sættes på standby. Der er forskellige indstillinger for denne funktion. F.eks. kan du vælge om ur-overblikket altid skal være på, eller tone frem, når hånden føres over skærmen.

Styr på lagerpladsen

Lagerkontrol, storage check, kan vise hvor meget plads, der er brugt i telefonen, og til hvad.

Forbedrede fotos

Der er justeret på de algoritmer, der styrer kameraet. Farverne vil stå endnu skarpere og der vil være mindre støj i billedet.

Brugeren kan nu justere ISO-værdien fra 800 til 3200.

Nokia Smart Cam

Smart Cam funktionen fra Lumia 925 findes nu også i Lumia 920. Smart Cam er en applikation, der kan hentes i Windows Phone Store, når Amber-opdateringen er installeret.

Med denne app skyder kameraet 10 billeder i træk når der trykkes på udløseren.

Der kan også laves Action Shots. Her bliver bevægelsen fra et objekt gentaget flere gange i billedet, f.eks. hvis en person på skateboard kommer susende forbi. Der er desuden flere indstillingsmuligheder for Action Shots.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Claus 22-08-2013 12:21:32

Der fines appen MyWeek og hvis der er kan man jo få en app som viser uge nummer

0 0
harper 19-08-2013 03:04:13

En "business-phone" uden en ugekalender er jo lidt ligesom en flødeis uden fløde.

Og muligheden for at synkronisere data over kabel, wifi eller bluettooth direkte til en Outlook på PC'en er vel også efterhånden langt oppe på listen!?

0 0
Katron 22-08-2013 11:44:17

Også mig en gåde. Selvom der er med Amber nu er kommet endnu flere fede detaljer, så er det stadigt ugenummer i kalenderen, der har stået øverst på min liste, siden min aller første WP mobil.

0 0
Theis Friberg 20-08-2013 20:21:36

Total enig.
Jeg kan selv ikke huske datoer når jeg skal noget, og ligge planer vis jeg ikke for at hvide hvilken uge vi snakker om.

0 0
18-08-2013 09:28:07

Flip to silence er standard nu.
altså at kunne vende telefonen med skærmen nedad ved opkald for lydløst.

0 0
Janik Frithioff 16-08-2013 18:01:36

Det er nu også blevet muligt at hente Nokia's nye kamera app "Nokia Pro cam", der ellers kun var at finde på den nye 1020. Denne kamera app er den indbygget standard kamera-app total overlegen, og byder på fede funktioner som Styring af Fokus, Styring af Lukketid og zooming ved optagelse af video. Derudover er der også kommet en praktisk video trimmer. Begge findes inde i Store / Nokia Collection (Kun 920/925/928).

0 0
Krabbe 16-08-2013 21:06:53

Enig. Så kom 920 langt om længe op på N8-niveau.

0 0
Frederik 16-08-2013 17:29:42

Det er nu muligt at ændre på skærmens visning af farvemætning og farvetemperatur.

0 0
18-08-2013 09:00:25

***** herfra til den..

0 0
Frederik 16-08-2013 17:27:41

Lagerkontrolfunktionen er ikke ny, den var med i sidste opdatering fra nokia.

0 0
Katron 22-08-2013 11:38:54

Det er nyt for wp8 enheder som ikke er fra Nokia. Lagerkontrollen fra Microsoft har aldrig rigtigt fungeret, derfor udgav Nokia en version, som vistnok er den som Microsoft nu har integreret.

0 0
Frederik 16-08-2013 17:26:08

Der er også kommet en mulighed for at blokere SMS og opkald fra forudbestemte numre eller blot ukendte numre.

0 0
Tommy 16-08-2013 18:04:12

Den har jeg ikke kunne finde i min opdatering fra Telenor

0 0
18-08-2013 08:56:28

Prøv at gå i opkaldslisten find et nummer hold ned på nummeret, så skulle du gerne få mulighed for at blokere det.

herefter skulle du under indstillinger gerne dom det sidst have et punkt " filter for opkald+sms.

her kan du også vælge live title

0 0
Peder Alipio Thurøe 16-08-2013 13:31:08

Nu virke det !

0 0
Claus 16-08-2013 12:39:21

Er der nogen fra Telenor brand telefoner som har fået opdateringen GDR2

0 0
18-08-2013 08:51:49

Nej
Telenor er ikke klar med opdateringer til NL920 endnu i følge nokia er den coming soon

link:

http://www.nokia.com/global/support/software-update/wp8-software-update/availability-in-europe/

0 0
Michael 16-08-2013 12:47:33

Jeg har Bibob som er under Telenor, og jeg har ikke modtaget opdateringen endnu.

0 0
eBBox 16-08-2013 11:20:15

Har du overvejet at slå det til under skærm+touch?

0 0
lars rasmussen 16-08-2013 11:19:56

du skal gå i indstillinger > skærm/touch > "slide til højre" og så et flueben, så skulle det virke :-)

0 0
Peder Alipio Thurøe 16-08-2013 10:56:59

Min 920 er lige opdateret,men det der dobbelt-tab det virker sku ikke på min tlf. øv!

0 0
Michael 16-08-2013 10:48:34

opdateringen endnu. Jeg er lidt bekymret for at det kan være Bibob der holder opdateringen tilbage. Er der andre med Bibob der ikke har, eller har modtaget opdateringen?

0 0
Benny 16-08-2013 10:33:11

Der er også kommet FM-radio:-)

0 0
Krabbe 16-08-2013 17:30:37

Hvorledes ser du det ?

0 0
Janik Frithioff 16-08-2013 17:56:27

App-liste -> Musik + Videoer, hvor "radio" er næst-nederst :)

0 0
Krabbe 16-08-2013 21:04:58

Bukker og takker Janik ;-)

0 0
Mike 16-08-2013 09:28:41

Fik den i går aftes og hvor er kameraet blevet endnu mere lækkert. Jeg er virkelig imponeret. Og de nye ikoner på låseskærmen er virkelig nice!

0 0
Nick 15-08-2013 23:14:47

Der er også kommet Data Sense, hvor man kan se, hvor meget data man har anvendt, og hvor man kan indstille loft på ens månedlige datamængde, så man kan få telefonen til at begrænse dataforbruget, når grænsen nærmer sig.

0 0
Michael Fallwickl 15-08-2013 22:39:15

Der har også været snak om endelig understøttelse wav filer, men jeg kan stadig ikke få Windows Phone 8 til at afspille dem.

0 0