Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Analyse: Apples aktier rammer magisk beløb

Analyse: Apples aktier rammer magisk beløb

Den nyeste vurdering fra analytikere lyder, at prisen på Apples aktier vil nå et symbolsk beløb inden for det næste års tid.

Inden for de kommende 12 måneders tid vil prisen på Apples aktier ramme det magiske beløb på hele 1.000 dollars, det mener analytiker Brian White fra Topeka Capital Markets. Det skriver epn.dk.

- ”Gennem det meste af Apples historie har vækstraten været på 86 procent per år”, har han fortalte til latimes.com.

Sker dette vil Apple være første virksomhed, som når en markedsværdi på en billion dollars.

Det er særligt en eventuel kommende iPhone, Apple TV samt mulig succes på det kinesiske marked, som gør at mange analytikere forventer Apple vil nå dette magiske beløb.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Ole Christensen 10-04-2012 18:11:19

Taget fra den oprindelige artikel på epn.dk, linket til i ovenstående artikel.

http://epn.dk/teknologi2/article2744736.ece

Citat:Sker det, vil firmaet bag den populære iPhone og iPad være godt på vej mod at blive verdens første firma, der når en markedsværdi på én billion dollars eller 1.000 mia. dollars svarende til 5.682 mia. kr..

Så lukker vi den vist dér! :o)

0 0
Ole Christensen 10-04-2012 10:45:39

Skift lige batteriet ud i jeres lommeregner, eller få kalibreret tastefingeren!
Én billion dollars er vist mere end 5,7 milliarder kroner.. ;o)

0 0
10-04-2012 11:01:11

1 billion = 1 milliard......

0 0
Ole Christensen 10-04-2012 11:36:11

Hæ, næ nej du.
1 billion = 1000 milliarder..
1000 millioner = 1 milliard!
1 billion dollars er derfor ved kurs 5,7 = 5700 milliarder kroner. :o)

0 0
Thomas Garsdal 10-04-2012 13:11:11

På engelsk og amerikansk er a billion lig med tusind millioner, som på dansk kaldes en milliard.

0 0
Ole Christensen 10-04-2012 14:32:49

Ahh, come nu lige ind i kampen.
Apple har flere gange været oppe og været udråbt til verdens mest værdifulde selskab.
Derfor vil liiidt brug af den indvendige side af hovedet, fortælle en at hvis de ligefrem overskrider den magiske grænse på de 1000 kr pr. aktie (som ikke er sket før!), ja så vover jeg sgu den antagelse at den samlede markedsværdi af Apple, er en lille bitte smule højere end de i artiklen fejlagtigt oplyste 5,7 milliarder...
Som info kan oplyses at danske Novo Nordisk pt. ligger og ringer med en aktuel markedsværdi på omkring 400 mia. kr.
Er det snart gennemskueligt nok??

0 0
Ole Christensen 10-04-2012 18:04:11

Ja ok, 1000 dollars selvfølgelig, ikke kroner ;o(
Det ændrer ikke på at vi uanset hvilket sprog tallet måtte blive udtalt i, snakker om en samlet værdi på laaangt over 5,7 mia. kr. som N- mener det er værd...
Logikken er vel til at få øje på, i og med at det ikke kun kan være 5,7 mia. kr. værd og så samtidig være verdens mest værdifulde selskab?!
Som skrevet før så er Novo Nordisk omkring 400 mia. kr. værd pt. Mærsk er omkring 230 mia. kr værd.
Disse to selskaber er ikke just verdens mest værdifulde selskaber, hvorfor det må antages at Apple skal være mere værd end dem, for at indtage tronen. Og det har de allerede gjort flere gange som allerede nævnt. Det vel og mærke til en aktiekurs nærmere de §800 og ikke de §1000 som nævnes i artiklen.
Summeret op vel det sige at en mulig kursværdi på omkring 1000 for Apple vil gøre selskabet mere værd end 400+ mia.
Hermed kan der vist ikke koges mere suppe på den vel.?

0 0
13-04-2012 08:30:22

Selvfølgeligt er de mere værd. Jeg ville bare pointere, at hvis de skal have deres lommeregner frem, så må du hellere tage din engelsk-dansk ordbog frem, da 1 billion = 1 milliard.

0 0
Thomas Garsdal 10-04-2012 16:37:55

???

1000 kr? Næ $1000 pr. aktie..

Men ser ingen fejl? De havde nok rette det.

0 0
Ole Christensen 10-04-2012 18:16:58

Jep. De har nemlig rettet det. Der stod før omtalt 5,7 mia. kr i artiklen oprindeligt. Underligt de ikke lod falde en kommentar om deres rettelse fra Mobilsiden.dk.
Så havde vi nok sluppet for noget at det bla-bla-bla... ;o)

0 0
Morten 10-04-2012 11:32:48

Ikke i det her tilfælde: 1 billion = 1000 milliarder.

0 0