Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Analytiker: Design og skærm gør ny iPhone til et megahit

Analytiker: Design og skærm gør ny iPhone til et megahit

Den kommende iPhone får helt nyt design og 4"-skærm, lyder det fra en analytiker, som har besøgt leverandørerne i Østen.

Skærmen på de nuværende iPhones er 3,5
Skærmen på de nuværende iPhones er 3,5". Bliver den næste med 4"?
Foto: Apple

Den næste iPhone bliver et hit uden lige. Sådan lyder spådommen fra analytiker Brian White fra Topeka Capital Markets, skriver businessinsider.com.

Udmeldingen er baseret på oplysninger fra et besøg hos elektronik-leverandører i Kina og Taiwan. Her skulle Brian White således være blevet overbevist om, at Apples plan er at udstyre den kommende iPhone med en 4"-skærm. Skærmen på de nuværende modeller måler 3,5".

Derudover lyder meldingen, at der er tale om "et nyt, elegant look" efter det unibody-koncept, som Apple har benyttet til bærbare computere. Det vil sige, at rammen til computeren er skåret af ét stykke aluminium.

- "Dette nye, elegante look vil blive forbrugernes vigtigste grund til at bestemme sig for at opgradere til iPhone 5, men vi mener også, at tilføjelsen af 4G vil tiltrække købere af den nye enhed," lyder det videre fra Brian White.

Han forventer samtidig, at den store succes vil drive Apple-aktiens værdi tæt på 1.000 dollar. I øjeblikket ligger den omkring 630.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Gunnermac 14-04-2012 09:25:46

Selvfølgelig bliver den næste iPhone et hit... The new iPhone?
Kommer aktiepriserne op på over 1000$? Who knows... I øjeblikket ser det i hvert fald sådan ud... Det kræver altså ikke en "ekspert" at komme med de her forusigelser :-)
Unibodykoncept...hmmm som ipod touch og de sidste HTC telefoner? Passer i hver fald bedre i lommen end nuværende murstensdesign.... Det kunne godt blive fedt.

Nå lad os se hvad det ender med :-)

0 0
hellas7 12-04-2012 12:03:30

Jeg har stadig ikke forstået, hvorfor det er en forbedring at ændre iphone's skærmstørrelse når en halv million apps er skrevet til 3,5". Jeg lever fint på den nuværende størrelse.

0 0
AllanL 12-04-2012 14:27:21

De er jo så ikke skrevet til 3,5", men derimod til 320 x 480 og en fordobling af denne nemlig 960x640 pixel.. Dette gør jo så at den nye Iphone sagtens kan få 4" skærm, men det bevirker så at de ikke kan bebeholde deres Retina skærm med over 300PPI.. Jo så skal de ihvert noget højere op i opløsning på skærmen. De skal helt op i 1920 x 1280 Hvis de vil Beholde deres latterlige 4/3 format.

0 0
Zeb 12-04-2012 15:29:43

Well de omskrev jo også definitionen af Retina med den nye iPad som har under 300PPI, så det kan de vel bare gøre igen. Det er jo ikke nogen industri standard eller lign. Bare et begreb Apple har fundet på for at sælge mere. Derfor kan de også bare lave om på det som det passer dem, Butikkerne vil blive ved med at skrive "Retina skærm" som salgsargument og den almindelige forbruger vil ikke ane at der er forskel.

0 0
MGApcPro 13-04-2012 01:17:10

De har ikke omskrevet definitionen på retina display, de blev bare nødt til at uddybe den for ikke at forvirre folk.
Retina display er en skærm med så høj ppi at når man ser den fra den typiske brugsafstand så kan man ikke se forskel på pixelene.
ipad har en større skærm, så den typiske brugsafstand er større og ppi behøves ikke være så stor.
Fun fact: grunden til at +37" for det meste ikke har større opløsning end 1920x1080 er fordi det allerede klarificere sig som en "retina skærm"

Her er nogle formler hvis du gerne selv vil regne på det: d[cm]=(1/(tan((1/60)/2)/s)/2
s=display height[cm]/number of pixels in height
og d er så afstand du minimum skal se fra, så du ikke kan se forskel på pixelene. Det er Apples egen formel omskrevet.

0 0
Zeb 13-04-2012 13:18:23

Ja ok de uddybede den.

Faktum er at det stadig er baseret på en relativt subjektiv ide om hvornår man kan skelne en enkelt pixel, og hvornår det er attraktivt. Hvis den enkelte pixel er et punktum i sort på en hvid baggrund, ja så kan jeg skelne den på min telefon (Galaxy SII). Hvis den enkelte pixel indgår i en større sammenhæng, nej så kan jeg ikke se den ved "normalt brug". Men OK Apple fastsætter den afstand en telefon eller tablet skal bruges på. Det var vel det logiske næste skridt efter de fortalte hvordan man skal holde på den.

En ting jeg ikke kan få til at passe ved denne artikel er dog hvordan de vil få forbedret opløsningen nævneværdigt. De har jo netop hele tiden kørt med at skalere lige op x2. Hvis de skal gøre det igen bliver det som allerede nævnt 1920*1280 hvilket lyder af afsindig meget på en 4" skærm.

0 0
hellas7 12-04-2012 21:31:17

AllanL: Har ikke så meget teknisk forstand på appdesigns, min fejl, du har sikkert ret. For mig er det primære at jeg ikke har brug for en større skærm end 3,5" (ja jeg har prøvet op til 4,3"). Alle medier har spekuleret i, at iPhone skulle få større skærm, det skete ikke med 4S og jeg tror heller ikke det sker ved næste lancering.

Zeb: Apple viste i hvert fald en formel under præsentationen af ipad 3 - går ud fra, at den forfordeler større skærmstørrelser, siden det er deres definition på et retina display.
Når det så er sagt, viser det bare igen, hvor gode Apple har været til at få teknologi i øjenhøjde. Praktisk talt er skærmen jo ikke meget anderledes end HTC's lcd-skærme, men det lyder bare af 1000 gange mere at kunne sætte et "retina display" mærkat på iphone.

0 0
Cebastian 12-04-2012 12:01:31

som om... 4", var det ikke noget med at Apple synes 3,5" er perfekt? :)

0 0
TheKing 13-04-2012 12:49:17

Der er en tendens til at folk gerne vil have større skærme og at den foretrukne størrelse er 4-4,5":
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/smartphone-brugerne-kraever-storre-skaerme-og-lav-vaegt,lid.20157/
Jeg tror bare Apple vil prøve at i møde komme den tendens. Det kan gå begge veje for dem da de både kan miste kunder på det og vinde nye.
Personligt har jeg overvejet at skifte til iPhone, men jeg vil på nuværende tidspunkt gerne have en større skærm end den jeg har som er 3,7". Hvis skærmen på den næste iPhone stadig er 3,5" vil jeg nok være tilbøjelig til at vælge en anden platform.
Det er selvfølgelig smag og behag.

0 0
Zeb 12-04-2012 15:28:01

Det giver faktisk mening. Steve Jobs sxagde at der aldrig ville være nogen der ville have en telefon større end 3,5". Nu er Jobs væk og salgstallene viser tydeligt at folk elsker skærme på 4"+ så det er naturligt Apple går den vej.

0 0
David 13-04-2012 09:43:21

Jeg er også nysgerrig Zeb, kan du eventuelt smide et link til de salgstal. Såvidt jeg ved sælger iPhone 4S og Lumia 800 ret godt, begge med skærme under 4".

0 0
Zeb 13-04-2012 13:06:02

Jeg siger ikke at skærme under 4" ikke sælger - men så vidt jeg har læst mig frem til (mener det var hos engadget) Er der lavet en undersøgelse i USA der peger på at folk vil foretrække skærm på 4 tommer eller derover. Det er ikke ensbetydende med at det er en dealbreaker. Hvis de foretrækker iPhone vil de sandsynligvis stadig vælge det, de ville bare ønske den havde større skærm. Når jeg siger salgstallene peger på at der ER et segment for større skærm er det fordi at Android telefoner med større skærm klart er dem (af Android telefoner) der sælger bedst. Jeg siger ikke de sælger bedre end iPhone - rolig nu - Jge siger bare at Jobs påstod at INGEN ville have en skærm over 3,5" og med over 10mio Galaxy SII og over 5mio Galaxy Notes solgt + hvad der kommer fra andre producenter + Galaxy Nexus, så tyder det jo på der er et marked.

0 0
hellas7 12-04-2012 21:32:26

hvilke salgstal zeb? Jeg synes da iphones sælger rimelig godt, hvis jeg selv skal sige det.

0 0