Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Analytikere: Så godt vil iPhone 5S og 5C sælge

Analytikere: Så godt vil iPhone 5S og 5C sælge

Apple vil efter lancering af en high-end og lav-pris iPhone booste salget kraftigt, mener analytiker.

I næste måned forventes Apple at præsentere to nye iPhones. En topmodel, iPhone 5S, der følger i fodsporerne på iPhone 5, samt en billigere udgave i plastik – iPhone 5C.

Der har været spekulationer fremme om, at iPhone 5C vil komme i et udvalg af farver, og at ”C” derfor skulle stå for ”color”.

De kommende smartphones fra Californien vil sælge ganske godt, og kan måske være med til at bringe Apple ud af det dødvande de har befundet sig i, hvor Samsung er løbet med alle markedsandelene.

Eksplosivt salg i Q4

Analytiker Ming-Chi Kuo fra KGI Securities i Taiwan estimerer, overfor Wall Street Journal, at Apple i tredje kvartal 2013 vil sælge 5,2 millioner styks af den næste high-end model og omkring 8,5 millioner lav-pris iPhones.

I fjerde kvartal 2013 forventer analytikeren et salg på 28 millioner high-end telefoner samt 18,7 millioner af den billige udgave. 

Det samlede antal iPhones vil i tredje kvartal udgøre 35 millioner enheder, en forøgelse på omkring 30 procent sammenlignet med samme periode 2012. I årets sidste kvartal vil det samlede salg udgøre 55 millioner styks.

Til sammenligning solgte Apple 43 millioner iPhones i fjerde kvartal 2012, ifølge Gartner. Samsung solgte i samme kvartal 64,5 millioner smartphones.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Muri 21-08-2013 19:07:11

S for shit, C for crap.

0 0
David 22-08-2013 21:04:30

Fed kommentar, jeg er så glad for at jeg læste den..

0 0
Christoffer_FM 22-08-2013 01:34:40

Hvorfor så negativ?

0 0
TF 22-08-2013 02:30:10

Sådan er der bare nogen der er :-(

0 0
Flemming Hansen 21-08-2013 04:58:00

Fed design fejl ... den der med glasset ...

0 0
Christoffer_FM 22-08-2013 01:34:14

Design fejl? At glas kan gå i stykker?

0 0
Flemming Hansen 21-08-2013 04:57:42

Der var lige en fejl her "Jeg glæder mig også til der kommer flere af de telefoner, som børnene kaster ind i væggen med vilje for at få erstattet ridser i glasset af forsikringsselskabet"

Det er jo ikke ridser, men masser af glas der næsten går i stykker af sig selv ...

0 0
Flemming Hansen 21-08-2013 04:56:20

Sådan siger en journalist :o)

Jeg glæder mig også til der kommer flere af de telefoner, som børnene kaster ind i væggen med vilje for at få erstattet ridser i glasset af forsikringsselskabet.

Eller telefoner der bøjer i lommen ... eller harddiske, som holder op med at virke (og det er ikke harddiske, men chipkort)?.

Den fantastiske Internet Recovery virker heller ikke. Harddisken er ikke i stykker, men lortet kan bare ikke starte.

Man kan heller ikke åbne maskinen selv og hive kablet ud af disken, så skidtet måske starter igen.

Men guldtelefonerne kan sikkert ikke bøje.

De nye små telefoner er sikkert blevet endnu hurtigere med et kæmpe batteri klisteret på bagsiden og en Core i3 processor som har forbindelse til telefonen via Wi-Fi, så man kan afspille HD-film på sin telefon.

En rigtig lækker lille drømme maskine ... en drøm.

Det er i øvrigt kulissen go baggrundsbilledet som er drømmen i de der reklamebilleder.

Selve maskinen er ikke særlig pæn - når den står i naturlige omgivelser, men ligner bunden af en bradepande, som er standset ud af et stykke alu.

Hvis man fjerner maskinen fra drømmen, så bliver det der drømmebillede endnu bedre. Husk at stille skarpt på det der flotte hvide højglanspolerede bord.

Men en legetøjsfantasi. EEE PC, hvor er den hurtig. Hvorfor hakker min HD video? Hvorfor kan jeg ikke (vil Apple ikke have) jeg tilslutter noget til den (så dør den af overbelastning).

Journalisterne kunne vælge at hypnotisere deres børn til andre ting også.

F.eks. Mine børn skal kun spise McDonalds. De er flotte, de der burgerbilleder. Altså af kulissen, lækker restaurant.

Rutschebanen er dejlig at se på - især hvis der står en bigMac på den, hvis man har set en eller anden røre ved den der bigMac i et lækkert film look på en rutschebane.

Drømmebilledet. Og flotte, flotte bigMac toner i et farvemættet billede. bigMac! Sig det med et ord.

En iMig er en hypervirkelig ting ... en fantasi. Derfor kan de heller ikke rigtigt bruges til så meget.

Det eneste der er supergodt er den musiksoftware som er udviklet i Tyskland (Emagic, nu Logic) og så udviklingsarbejdet fra Adobe med at give filmamatører og forbrugere adgang til mere smarte NLE funktioner i videoredigering. Det arbejde er fortsat i iMovie.

Men masser af bullshit. Ligesom den slags der førte til finanskrisen. Vi mangler bullshit kontrol.

0 0
Christoffer_FM 22-08-2013 01:33:30

Det du skriver giver ikke så meget mening for mig. Du snakker om produkter der ikke eksisterer? Eller forstår jeg det forkert?

0 0
DX 20-08-2013 18:30:27

Nu rykker de sku Apple, både en guld telefon + en plastiktelefon, de er helt klart i spidsen igen.

0 0
Christoffer_FM 22-08-2013 01:30:09

Så vidt jeg har forstået er "guld", en meget populær farve i f.eks. Rusland og Kina, som er markeder de forsøger at indtage. Jeg kunne aldrig selv finde på at købe den, og jeg ved heller ikke om jeg synes det passer godt ind, med den sorte og hvide.
En plastik iPhone er jo ikke noget nyt, både 3G og 3GS var i plastik. Jeg tror også at det bliver en fin telefon, hvis bare plastikken er af høj kvalitet.

0 0
GammelGed 21-08-2013 01:35:41

Det er helt fantastisk, aldrig set før og den er så let at bruge når den er guldfarvet. Plastiken virker også bare!!!

0 0