Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 2.2 kommer til HTC inden jul

Android 2.2 kommer til HTC inden jul

HTC forventer, ifølge den ansvarlige for PR og online-fællesskaber, Eric Lin, at udrulle Android 2.2 inden jul.

HTC har via deres globalt ansvarlige for PR og online-fællesskaber, Eric Lin, fortalt til websiten Pocket-lint.com, at en opdatering til Google Android 2.2, skulle være på vej inden jul i år.

 - "Det tager noget tid at flytte alle vores applikationer over på Android 2.2 Froyo og samtidtig være sikre på, at de kører som de skal. Det er ikke et 'én uges projekt'. Vi er nødt til at sørge for, at applikationerne også gør brug af de nye features i Froyo. Vi skal også kontrollere, at det kører som forventet på vores hardware", siger Eric Lin fra HTC.

Han forventer, ifølge Pocket-lint.com, at opdateringerne er ude, inden jul i år.

Det er vigtigt at lægge mærke til, at HTC intet har sagt om, hvilke af deres enheder, som de forventer at opdatere til Android 2.2 Froyo.

Læs også:
 - Opdatering af HTC Hero til Android 2.1

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Mobilsiden.dk 11-07-2010 12:19:03

Det er en artikel, der baserer sig på fuldstændig samme oplysninger som ovenstående artikel.

Som jeg ser det, er der intet belæg for at konkludere det som overskriften gør. Desuden har HTC ikke (som vi bemærker i vores artikel) ikke nævnt noget som helst om, hvilket devices der får "Froyo".

Artiklen du linker til, bringer heller ikke nogle dokumenterede oplysninger. Der er altså ikke et nyt præcist citat fra en HTC-topperson, der giver grundlag for hele artiklens præmis .

0 0
Lindberg 08-07-2010 20:59:50

Jeg kan udmærket forstå folk, der er skuffede over HTC's manglende/langsomme opdateringer til deres mobiltelefoner. Når man køber en mobil, så indgår det også i køberens overvejelse, om mobilproducenten, vil holde telefonen opdateret og dermed yde kunderne en god service.

Hvis man nu køber et styresystem til computeren, så forventer man da også, at producenten løbende vil komme med opdateringer, da skal forbedre ydelsen, funktionalitet mv.

Det er helt i orden, at forbrugere stiller krav til mobilproducenten - også efter telefonen er købt. Jeg har en 3GS, der er købt i efteråret '09, der er lige kommet en omfattende opdatering her et lille år efter - og jeg forventer, da at der også næste sommer vil komme små forbedringer/tweaks.

0 0
08-07-2010 16:06:06

Jeg er helt enig i at man ikke kan forvente at få sin mobil opdateret i tide og utide. Men producenterne skaber også selv hele tiden denne "efterspørgelse", ved hele tiden at "leake" ting fra deres div. udviklingsafdelinger....Jeg er ved at være træt af at hører om ting der måske kommer, og så alligevel ikke... Hvor mange gadgets har vi kke snart hørt om, der faktisk var rigtigt fede, men de kom aldrig fra tegnebrættet til kunderne...De burde tage og holde deres kort lidt tættere til kroppen, og så ville folk heller ikke stille så store krav konstant..

0 0
TJ 07-07-2010 20:11:53

Hvis i vil have det seneste nye, så køb en ny telefon, i kan ikke forvente at jeres gamle "skrammel" telefoner der er 1 til 1,5 år bare skal opdateres til ny. Vi kører jo heller ikke ned til bilforhandleren og får en ny motor / udstyr, monteret i vores bil, hvis der efter et år, er kommet en anden motor / udstyrs model. Nej vel !!. Hvis man skal være med på det seneste nye, så kræver det godt med skejser, for at skifte hver 6 måned. Det er bare udviklingen inden for elektronik, om man kan lide det eller ej.

0 0
Deniz Balbay 08-07-2010 17:08:12

Selvfølgelig kan man forvente at en producent understøtter et produkt med software opdateringer... udvikling indenfor eletronik har da intet med softwaren at gøre, men derimod hardwaren, for selvfølgelig skal man ikke forvente at kunne skifte sit 3mp kamera ud med 5 mp.

Software er software, og burde og skal opdateres så det giver brugeren bedst mulig oplevelse ved et produkt.

Tænk på hvis man fra dag 1 stoppede med at rette og opdatere og istedet bare gik videre til næste hardware.

0 0
Hest 08-07-2010 09:10:50

Tror heller ikke man forventer at få opdateringer flere år frem, men fx ved Hero, hvor mange blev sure på HTC, skulle opdateringen jo også være kommet MEGET tidligere og det var jo dem selv der sagde at den kom.

Tror bare man forventer at producenterne supporter deres telefoner op til ½-1 år, det er da det mindste man kan forvente.
Hvis de gik ud og sagde at der ikke kom opdateringer til nogle telefoner mere og man bare måtte købe en ny, så ville de ikke sælge så mange telefoner mere.

Grunden til man får opdateringerne er samtidig for at få fjernet diverse bugs, det må man også forvente at få gjort et stykke tid.

0 0
Mobilsiden.dk 08-07-2010 20:05:32

Jeg er helt enig i, at HTC har haft en fabelagtig dårlig sag omkring Hero-updaten. Man vi da håbe, at der internt (på verdensplan) er gjort noget ved det.

Jeg tror dog, at det er vigtigt at skelne mellem bugs og nye funktioner. Naturligvis skal producenten rette bugs som berører mange brugere, så hurtigt som muligt. Men jeg mener ikke, at det indebærer, at platformen nødvendigvis skal opgraderes.

Men fremover bliver det lettere for alle at følge med, da Google jo fremadrettet kun udsende updates én gang om året.

0 0
Michael Hein 07-07-2010 19:19:06

Jeg forstår ikke hvorfor folk har så travlt med at svine firmaer til for at ikke komme med updates til nyeste version af android ca. 1 dage efter release fra google. Hvor mange af jer har prøvet at få en upgrade der direkte er en rom upgrade fra en version til en anden på f.eks. jeres Nokia telefoner? Skal vi så være sure nu hvor Maemo ikke kommer til N97 osv?

0 0
Kasper Siggaard 07-07-2010 14:39:16

De har fuldstændig ret i at deres ROM ikke bare kan laves på en simpel uge. Det er simpelthen for svært når man investere så lidt i sine nuværende kunder, og ligger alle resurser på nye telefoner i stedet. Når den nye opdatering kommer til Jul, har Gingerbread allerede været på banen i en måneds tid... Det simpelthen en ommer! Skal HTC virkelig bruge et halvt år på at optimere deres programmer/drivere til en nyere version af Android, hvis det er sandt, har HTC nogle sindsygt sløve programmøre! Det jo ikke fordi de først lige har fået Android 2.2 source koden, den har de snart haft i 2 måneder minimum.

Gætter på der ikke er nogen vej udenom Root. Desværre skuffer HTC mig igen.... :(

0 0
Mobilsiden.dk 07-07-2010 17:08:03

Jeg vil gerne lige indskyde, at jeg personligt godt at forstå det kan tage tid. Det er jo ikke én enhed vi taler om, men mange.

Det kan et simpelt regnestykke vidne om. Lad os, for eksemplets skyld sige, at HTC blot vælger at opgradere to enheder, fx. Legend og Desire.

HTC viser selv på deres hjemmeside over 40 landeområder som de understøtter support og sprog på. Det vil altså sige, at vi nu er på omkring 80 generiske software versioner (som alle skal testes og ikke mindst oversættes).

I bare Danmark er produkterne ude hos fire operatører - og lad os lege med tanken, at halvandet teleselskab pr. landeområde har egne justeringer i ROM'en, så er vi oppe på 120 forskellige ROM-versioner. (nogle selskaber kan have særlige krav til justeringer i forhold til et netværk)

Oven i dette skal tillægges tid til at lave fieldtest (hvor enhederne testes i netværk hos operatørerne).

Men hvis fx også Wildfire og Hero skal med op på 2.2, så bliver tallene bare endnu større. (240).

Det store spørgsmål er, hvor mange udviklertimer man skal bruge på konstant at opgradere bagudrettet - kontra om denne tid er brugt bedre på nyudvikling? Specielt hvis produkterne som sådan ikke fejler noget.

Ups. Jeg glemte lige: Ved en hver opgradering opstår der oftest nye problemer / udfordringer når et produkt rammer slutbrugerne. Så ud over, at man skal teste rigtig meget software, skal man også være parat til at fejlrette den opgradering, der netop er udsendt.

Jeg kan forholde mig til, at vi på Mobilsiden.dk kører fem websites i ét sprog. Uden at finde på nye tiltag kan vi som minimum holde vores tre fuldtids udviklere i gang resten af året. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der ville ske, hvis vores sites bare fandtes i tre sprog - eller vi havde tre sites mere...

0 0
Hest 07-07-2010 18:21:01

Men nu tager det jo så heller ikke dobbelt så lang tid, bare for at lave en udgave til et andet land.

Deres programmer og den slags skal kun oversættes én gang og ændringerne til hvert land, kan også sagtens bygges ind på en måde, hvor det er hurtigt at ændre.
Sence skal også kun virke på 2. én gang, derefter er det kun små ændringer der skal laves.

Så er der stort set kun tests tilbage og det bliver højs sandsynligt også kun gjort virtuelt og stikprøvevis på en rigtig telefon.

Så det jeg prøver at sige er, bare fordi de skal lave 120 udgaver, tager det ikke 120 gange længere tid. Langt fra. Hvis ikke deres software er så flexibelt, så har de lang vej endnu.

0 0
Mobilsiden.dk 08-07-2010 08:07:15

Du har ret, naturligvis tager det ikke 120 gange så lang tid. Jeg prøver blot at illustrere, at hvis man opdaterer fx fire enheder med Android 2.2, ligger der NOGET mere arbejde i det, end jeg tror mange regner med.

Der er en tendens til, når det kommer til updates af mobiler, kun at være fokuseret på, hvornår vi i Danmark får opdateringen; "Hvorfor kan de ikke bare fixe det NU". Men det skal ses i et større perspektiv end lige vores egen andedam.

Jeg vil i øvrigt gerne (personligt) advare imod, at man køber mobiltelefoner (uanset mærke) med forventing om, at man fremadrettet bare kan få opdateringer til diverse nye versioner. Mobilen skal købes 'som den er' og kommer der så en stor update, er det jo bare et ekstra plus.

I øvrigt løser alle producenter kritiske fejl i produkterne. Men Android 2.1 til 2.2 kan vel næppe med fornuft, betegnes som en kritisk opdatering, der udsendes fordi produktet ikke virker.

0 0
Lasse Poulsen 07-07-2010 14:07:05

Julemanden kommer også til jul...

- Lasse

0 0
Visky83 07-07-2010 11:28:57

Var HTC ikke tidligere ude at sige at bl.a. Desire og Legend ville få Froyo i Q3?

http://androidforum.dk/2010/06/29/android-2-2-froyo-til-htc-legend-wildfire-og-desire-kommer-i-3-kvartal-af-2010/

0 0
Mobilsiden.dk 07-07-2010 12:26:59

Nu skal man lige lægge mærke til, at der er tale om en unavngiven HTC person, i det link du poster. Det skal man være meget sparsom med at stole på.

Læs evt.: http://www.mobilsiden.dk/?aId=11634

0 0
Hest 07-07-2010 11:17:41

Inden jul, dvs omkring juni/juli næste år, hvis de fortsætter deres dårlige service fra Hero'en ;)

Mon ikke det kun bliver de nye mobiler der får 2.2 til den tid og måske lige Desire og Legend hvis vi er heldige.

0 0