Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 2.2 testet som 450% hurtigere end 2.1

Android 2.2 testet som 450% hurtigere end 2.1

Der er opdateringer i vente til den nye version af Android, ikke mindst en vanvittig hastighedsforøgelse lader det til.

<p>Nexus One - Android telefon</p>

Nexus One - Android telefon

Android 2.2 er på vej, og det er med rasende fart, er der noget der tyder på.

Den nye version vil blandt andet byde på Flash 10.1 og angiveligt automatisk opdatering af applikationer, men vigtigst af alt, så har nogle folk benchmarket Android 2.2 og konkluderet, at det er hurtigere, end noget vi endnu har set.

Begrebet JIT (Just In Time) benyttes angiveligt i tekniske fora som eksempelvis xda-developers, meningen er at JIT skal får en telefon til at køre væsentligt hurtigere ved at behandle kode mere effektivt, i mange tilfælde er det dog dårligt implementeret, og kan få enheder til at gå ned.

Men denne hastighedsforøgelse ved hjælp af JIT, er åbenbart at finde i næste version af Android.

4,5 gange hurtigere end Android 2.1

Ian Douglas, en udvikler hos Armor Games, har målt denne hastighedsforøgelse på en Nexus One, som først kørte med Eclair (Android 2.1) og dernæst Froyo (Android 2.2).

Måleenheden er MFLOPS, og selvom det lyder mærkeligt, så er MFLOPS blot en enhed, som angiver hvor mange udregninger en computer kan lave på et sekund.

Nexus One kørende med Eclair, scorede 6-7 MFLOPS, hvor samme enhed kørende med Froyo scorede hele 38-40 MFLOPS, til sammenligning kan det nævnes at HTC Hero kun fik 2 MFLOPS.

Selvom det er svært at forholde sig til en måleenhed, som man ikke umiddelbart kender, så siger tallene det hele.

I hvert fald bliver det spændende, at se om denne test holder stik, når den nye Android version bliver offentliggjort

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

kastrup 30-11-2010 07:14:01

kan man opdatere sin x10 mini pro til 2.2??????

0 0
Martin 19-05-2010 00:05:33

Da jeg ikke kender noget til Android, men overvejer at købe en HTC Desire har jeg dette spørgsmål:

Kan Android 2.1 opgraderes til 2.2, eller er den bundet til hardwaren?

Takker og bukker :)

0 0
Nygaard 15-05-2010 12:55:57

2.2 er selvfølgelig en glædelig nyhed for alle, men specielt for alle os med Snapdragon-baserede telefoner. Det tyder jo på optimeringer, der endelig gør det muligt at udnytte regnekraften den er i besiddelse af.

0 0
Jakob Traulsen 14-05-2010 20:55:34

Jeg synes at det er lidt underligt at MFlops er betegnet som en ukendt enhed. Denne enhed er nok den mest universelt brugte enhed når det kommer til reel hastighed, da en flop er lig med en beregning pr. sekund. Ergo svarer 1 MFlop til 1 million beregninger pr. sekund.

Kun ved at kende ydeevnen i flops kan man sige noget om computerens/mobilens reelle ydeevne.

0 0
Andreas Birkjær 14-05-2010 21:11:44

Jeg syntes nu heller ikke at jeg definerer Mflops som en ukendt enhed, når jeg skriver at det måske lyder mærkeligt, så er det fordi jeg ikke tror den gennemsnitlige læser herinde er bekendt med måleenheden.

0 0
15-05-2010 19:10:14

Jeg synes det her lyder mærkeligt: "Selvom det er svært at forholde sig til en måleenhed, som man ikke umiddelbart kender, så siger tallene det hele." Og jeg synes andreas skal gå til tilbage til høvlebønken og øve sig lidt mere i hans primære værktøj, sproget. Selvom det ikke er dårligere andre andre journalisters.

Men bortset fra det sproglige, hvordan kan et operativsystem forbedre hastigheden på en processors regneenhed? Eller hvordan kan man måle en applikations hastighed i flops? Sidder man og laver regnestykker med lommeregnerprogrammet? Jeg synes der er noget som ikke rigtigt hænger fornuftigt sammen i den her historie. Plejer megaflops og Gigaflops ikke være noget man eksperimenterer med i hardwarelaboratorier med avancerede nye processorer og kølesystemer og den slags? Altså en ren hardwarespecifikation og ikke noget operativsystemet har indflydelse på. Gør mig venligst klogere, ikke omvendt.

0 0
Martin Kamp Jensen 15-05-2010 20:44:23

Med en benchmark som Linpack, der løser et ligningssystem (se f.eks. http://en.wikipedia.org/wiki/LINPACK for mere information), kan man sammenligne forskellige systemers hastighed. Der findes bl.a. en Linpack-implementation til Android, og det er netop applikationen Linpack for Android, der er anvendt.

I Android 2.1 og tidligere bliver ikke-native applikationer fortolket, når de kører, og det kan have stor betydning for hastigheden, hvis der er tale om en beregningstung applikation - og det er der netop tale om med Linpack for Android. Applikationen nyder godt af den nye JIT-compiler i Android 2.2, men man kommer overhovedet ikke i nærheden af samme hastighedsforbedring generelt, da en applikation f.eks. kan bruge det meste af sin tid på at vente på, at data bliver overført via en langsom forbindelse.

(Det er svært at forklare det i et ikke-teknisk sprog, da det jo netop er teknisk, og noget udviklere og arkitekter beskæftiger sig med. Og det er altid et problem, når den slags kommer ud i de mere gængse medier, hvor der så nemt opstår en forventning om alt (u)muligt.)

0 0
JRoos 14-05-2010 09:39:06

Nogen der ved med tidshorisonten for hvornår den kan komme til Desire? For det lyder lækkert

0 0
Mads Boye 14-05-2010 08:55:44

Håber nogle på XDA får lavet et port der kan køre på Hero'en, ville være nice. Ellers at HTC dropper deres mislykkede 2.1 projekt og går direkte til 2.2 :P men sker nok ikke :-P

0 0
Sven A. 15-05-2010 22:41:01

Det kunne sq være dejligt.

Er nu MEGET træt af at HTC har lovet og lovet og lovet.... og ingenting kommer frem til overfladen udenom skuffelser på skuffelser.

Hvis HTC kommer med opdateringen til HTC Hero i juli måned, som de nu snakker om... og dette er Android 2.2, så er de tilgivet.

0 0
Jacob Pedersen 15-05-2010 13:28:12

Nej for dællen da, HTC skal bare få lavet den opdatering færdig som de snart har brugt et år på.
Og så kan de lave en 2.2, som der nok er ingen der gider at vente på, for før de får den færdig har folk skiftet telefon og køre nok mindst med 3.0. XD

0 0