Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 2.3 på vej til Galaxy S

Android 2.3 på vej til Galaxy S

Bekræftet: Samsung Galaxy S får snart opgradering af Android-systemet.

Samsung Galaxy S (Foto: Mobilsiden.dk)
Samsung Galaxy S (Foto: Mobilsiden.dk)

Har du en Samsung Galaxy S så kan du glæde dig over, at den snart kan opgraderes til den nyeste version af Android systemet.

Samsung bekræfter nu i en pressemeddelelse, at de i midten af april frigiver Android 2.3 til topmodellen Galaxy S.

I første omgang bliver det mobiltelefoner der ikke er låst til specifikke operatører, der kan opgraderes. I midten af maj vil de øvrige kunder kunne opdatere.

Opdateringen til Android 2.3 hentes via programmet Samsung Kies på computeren.

Læs også:
 - Kæmpetest af Samsung Galaxy S

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Dilbert 17-04-2011 23:07:40

Øv! Nu var jeg ellers lige så glad. Har lige opgraderet min SGS med den netop frigivne Android 2.3.3 via Kies, men der lader til at være en bug i den nye version.

Statusbjælken dør. Der vises en dialogboks med teksten "Beklager! Programmet Statusbjælke (proces com.android.systemui) er standset uventet. Prøv igen." og en "Tving til at lukke" knap.

Jeg har prøvet at slukke og tænde et par gange, men det sker bare igen.

Der er nok ikke andet at gøre, end at finde ud af at få fejlmeldt det til Samsung.

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 10:40:29

Ja det samme problem havde jeg også, men så læste jeg på nettet at det man kunne gøre var at lave en hard reset, som jeg har beskrevet her ovenfor, og det hjalp, den kører upåklageligt alt er som det skal være, den er meget hurtigere, længere batteri levetid, ja alt er bare blevet flottere og hurtigere, Laver du en Hard reset vil det svare til at du køber mobilen fra fabrikken/butikken af, men at den bare nu er med 2.3.3 ;-)

0 0
Storbank78 17-04-2011 20:51:15

Er lidt usikker på hvad konsekvenser det vil have for min telefon at følge ovestående guide?

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 10:52:11

Konsekvenserne er at du mister alt hvad du har haft liggende på den, men dine programmer ligger jo alligevel inde på http://market.android.com og dine kontakter er jo på din google server alt i alt tog det mig omkring 45min at få alt og få mobilen til at se ud som før
At lave en hard reset ved en ny Android udgivelse er kun godt! Fordi så er mobilen clearet for alt hvad den har haft gennem tiden du har haft den, og den er så total ren ved Hard Reset - Det svarer jo til at du dengang du købte den at den ville være bygget med Android 2.3.3 - Så mit råd er at gøre det, min kører bare derudaf, er blevet hamrernde hurtig og flot på alle leder og kanter ;-)

0 0
Storbank78 17-04-2011 13:12:13

Hmmm det kan da godt ske at det er det man skal prøve altså en Hard Reset, for min Galaxy S tester ringere i Quadrant end den gjorde med 2.2.1...

0 0
Raikkonen1974 18-04-2011 10:45:00

Ja det ville jeg råde dig til, det er jeg ihvertfald blevet super glad for jeg gjorde! Jeg lavede en benchmark med programmet Smartbench 2011 da den havde Android 2.2.1 der scorede den 987 i grafik gaming, på Android 2.3.3 scorer den nu 2346! Den er altså også blevet super hurtig i hele systemet også nettet...

0 0
Raikkonen1974 16-04-2011 17:31:15

Wuhuuu så fik jeg 2.3.3 her idag kl 10.30 - hent den via Kies, lige så snart den er installeret, så er mit råd til alle er at lave en hard reset da den så er total ren som fra fabrikken af bare med 2.3.3 :-) En hard reset er ikke den hvor man gør det inde i - Instillinger, beskyttelse, og så nulstil til fabriksindstilling - Nej en Hard reset gøres ved at du mens den er tændt trykker på 3 knapper samtidigt, nemlig - Volume up - Home knap - Power knap, hold dem inde hele tiden, når den er slukket og samsung galaxy s står på skærmen - slip power knappen, vent indtil der kommer noget tekst og slip så de 2 sidste, det sker ret hurtigt efter hinanden så vær lidt opmærksom på det, du ruller nu op og ned med volume knappen og vælger med homeknappen, rul op til Wipe cache partition og vælg den, efter den vælg wipe data/factory reset, vælg så reboot system now, og vupti du har en fabriksny Samsung Galaxy S med 2.3.3 Kan sige den er meget meget flottere og kører helt vildt godt, og for dælen hvor er den bare blevet mega mega hurtig, det er helt vildt! og batteriet holder helt vildt - Glæd jer! Vil til at lave div benchmarks, skal nok smide dem herind ;-) I skal være velkommende til at spørge om noget hvis i er i tvivl om noget ;-)

0 0
William 01-04-2011 15:03:14

Det var da en glædelig nyhed! :-)

Nogen der ved om, vi kan udnytte det nye OTA-update system, som kom med 2.2.1?
Eller skal vi ind og drilles af Kies endnu engang?

0 0
Mobilsiden.dk 03-04-2011 10:43:53

Hej William...

Det er kun via Kies der kan opdateres...

0 0
kenneeed 03-04-2011 21:26:12

Efter jeg opdaterede til 2.2 siger min kies "denne version af enheden kan ikke opdateres" hvordan skulle jeg så kunne opdatere med Kies?
Kan være Samsung/Telmore skal have den tilbage i nakken så...

0 0
Michael Knudsen 04-04-2011 16:26:57

Betyder jo ikke den aldrig kan opdateres, blot at den er up to date, og der ikke er ny firmware til den... Jeg kører 2.2.1, men den version er vidst ikke ude til alle endnu. Godt jeg har 3, der kommer opdateringerne med det samme:-)

0 0
spock123 31-03-2011 16:00:38

Jeg har flashet ROM'en idag og kører nu 2.3.3.

Kører umiddelbart som en drøm.

Gingerbread taste ggggreat :)

0 0
Halby 31-03-2011 07:40:32

http://bc.pcworld.dk/art/114929

0 0
Mathias 30-03-2011 18:58:02

Hmm... Kan ikke få telefonen i download mode. Hvad mon jeg gør galt?

0 0
Jim Flower 30-03-2011 20:03:01

Samsung har slået det fra på nogle af deres "batches".

Se her: http://www.addictivetips.com/mobile/fix-3-button-combo-download-recovery-mode-in-samsung-galaxy-s-gt-i9000/

0 0
Jim Flower 30-03-2011 17:32:04

Når man køber så dyr en telefon, er det næsten synd ikke at gå lidt bag facaden og "poppe the hood" :-) Det er ikke så slemt som det lyder, det med at flashe en custom rom. Man skal bare lige i gang. Galaxy S er utrolig svær at bricke

0 0
Jakob B. 01-04-2011 11:21:50

det vil jeg sige til den næste Mercedes bilejer jeg møder, hey lad os åbne dyret og få chiptunet din motor, det tror jeg han vil være frisk på. :)

0 0
Mathias 30-03-2011 17:17:20

Nice! Tak for tippet! Men tør ikke pille ved for meget selv i telefonen, da jeg er bange for at ødelægge den og ikke ved så meget om det. Men tror jeg venter på at opdateringen bliver tilgængelig via Kies.

0 0
HrLaursen 31-03-2011 08:11:29

Det gode ved SGS er, at uanset hvor meget ged man laver i den, så kan den altid redes med en JIG. :-)

0 0
Jim Flower 30-03-2011 16:58:46

Og rommen bliver baseret på 2.3.3. Man kan allerede nu hente den lækkede rom og flashe den på sin Galaxy S. Der er sågar nogle der mener at den nyeste rom fra Samsung, er den selv samme som bliver frigivet via KIES. Du kan se hvordan og hvorledes her: http://titanen.dk/android-2-3-3-pa-samsung-galaxy-s/

0 0
Mathias 30-03-2011 16:58:21

Gal hvor nice!!!!!!!!!!!! Glæder mig helt vildt til at opdateringen kommer. Har hørt at det skulle være det allerhurtigste android system der findes.

0 0