Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 2.3 til LG Optimus 2X har lange udsigter

Android 2.3 til LG Optimus 2X har lange udsigter

Opdateringen af LG’s topmodel Optimus 2X med en ny Android-version har forholdsvis lange udsigter.

LG Optimus 2X (Foto: Mobilsiden.dk)
LG Optimus 2X (Foto: Mobilsiden.dk)

Optimus 2X, der er LG’s helt store satsning dette forår, bliver først hen over sommeren opgraderet til Android version 2.3. 

 - "Opdateringen til til 2.3 kommer i løbet i sommeren," siger Susanne Persson, PR-Manager i LG Nordics, til Mobilsiden.dk

Det falder fint i tråd med oplysningerne på LG's website. Her skriver LG selv "juni / juli" på deres supportside.

LG Optimus 2X har på det seneste fået en hård medfart, da mange købere har oplevet massive problemer med produktet.

Læs også:
 - Test: LG Optimus 2X - er Dual-Core dobbelt så godt? 

Web-TV: Se testen af Optimus 2X


Få notikationer:

Kommentar

x

Opret bruger
Michael 16-05-2011 19:49:20

Jeg har de samme problemer med genstart og låst skærm der kræver indtastning af pin kode ca. 5 gange om dagen - ikke noget system i hvornår det sker. Men synes ellers det er en fed telefon. Så ser frem til opdateringen - hvis den da ellers løser problemerne - ellers må telefonen retur og så finder jeg nok på noget andet nyt.

0 0
Jesper Søgaard 04-05-2011 09:47:47

Jeg bliver gladere og gladere for at jeg byttede min X2 til en iPhone 4.

0 0
beverly 03-05-2011 22:42:04

Jeg købte LG optimus 2x da den fik så god medfart i test osv.

Har ikke givet mig andet end problemer med fejl i software og defekt højttaler. Man har skiftet hele indmaden og højttaler istedet for at levere en ny (kun 1 md. gammel). Det er for dårligt.

Er nu sendt til rep. for 2. gang, da kameraet ikke virker efter den er kommet tilbage fra rep.

Ps! LG hvordan kan i sende sådan noget lort på gaden uden at teste det ordenlig af ??

Jeg er blevet helt glad for min gamle HTC Hero igen (-:

0 0
Ravnen1 03-05-2011 21:56:55

Jeg har haft LG Optimus 2x i over en måned nu og har været vældig glad for den, men med nuværende software vil jeg simpelthen ikke anbefale den til andet end nørder der kan lide at lege med custom roms - og endda kun med passende advarsel om at de vil blive skuffet.

Pyt med gingerbread - hvis de da så bare kunne få Froyo til at virke i det mindste. Men nej. Inkompetent og ærgeligt for en mobil der ellers har rigtig god hardware..
Jeg havde en KLAR forventning om at der kom en update aller senest i slutningen af Maj.

Jeg er skuffet over LG og træt af at min Desire HD single core mobil kører hurtigere og mere lag-frit end min O2X i dagligt brug. Det er meget fint at den er god og hurtig inde i spillene, men det kan rende mig et hvis sted hvis jeg skal opleve 3 sekunders lag på min låseskærm nogle gange! Det løber op i løbet af en hel dag.

Ahh, det føles godt at komme af med det sure opstød. Jeg havde præcis samme oplevelse med HTC Desire sidste år, at de var vildt lang tid om at få Froyo(så man kunne installere mere end de 2½app der er plads til på den interne hukommelse). Det gode er at HTC trods alt fik styr på deres - og selvom de er langsomme med at opdatere kører deres telefoner da ordenligt imens.

0 0
Alex 03-05-2011 22:34:43

HTC's mobiler er faktisk dem der hurtigst og oftest bliver opdateret, bortset fra nexus-linien selvfølgelig, og hvis jeg husker rigtigt var Desire faktisk den første mobil med froyo udover nexus one.

0 0
Ravnen1 04-05-2011 09:43:57

Jeg skal ikke kunne vurdere det i forhold til mange andre, men Legend fik froyo i midten af december 2010. Desire HD eller Incredible da har ikke gingerbread endnu. Så jeg må tilstå at jeg, heller ikke, er imponeret over deres udviklingshastighed. Froyo er et must-have for fx Legend pga app2sd, en smartphone uden plads til apps er jo ubrugelig.

Ros skal de dog have for i det mindste at have rimeligt stabil software(Hvis man da lige husker at enable USB Debugging og glemmer at HTCsence.com bure virke, men at de 7 måneder efter STADIG ikke kan finde ud af at lave den hjemmeside..).

0 0
Søren D 03-05-2011 22:43:43

Hmmmm jeg syntes nu jeg kan huske en Hero hvor updaten blev skubbet i en uendelighed - det var da helt til grin,,,,,så det komme vist an på den enkelte model - men da glædeligt hvis de har oppet sig lidt, for det har godt nok været ringe længe....

0 0
Alex 03-05-2011 23:21:14

Hehe kender godt situationen med Hero'en, havde den selv dengang :-) og ja det var pisse irriterende, men der er blevet lavet en statistik over android opdateringer over de forskellige mobil producenter, og der var HTC på en klar førsteplads, på trods af at de er dem der udgiver flest telefoner :-)

0 0
Søren D 03-05-2011 22:06:05

Hvilken rom er det der har skuffet dig så meget?

0 0
Ravnen1 04-05-2011 09:37:18

Den eneste rom der ikke bryder garantien...

0 0
Søren D 04-05-2011 10:36:09

Hvis du kun kører original rom - hvorfor advarer du så om at man bliver skuffet hvis man bruger custom??

0 0
Ravnen1 06-05-2011 13:21:07

Fordi at selv FR15 ikke fikser random battery drain, reboots o.l. som ellers må betragtes som noget der skal virke? Jeg mener heller ikke at man seriøst kan anbefale folk at køre en pre-beta nightly build af cyanogenmod for at få noget ud af sin mobiltelefon - der er jo også fejl i den.

0 0
LegoAnden 03-05-2011 20:25:10

Er jeg bare den eneste der ikke har problemer med min Optimus? Har godt nok fået skiftet batteri, men ellers synes jeg der er en super fed telefon....

0 0
Søren D 03-05-2011 21:05:49

Nope - min fungerer også upåklageligt og uden problemer - dejlig hurtig og alsidig droid.

0 0
Sidon 03-05-2011 22:07:48

efter den opdatering til baseband, har jeg heller ikke haft problemer med den. så der er ikke noget der :D

0 0
Sidon 03-05-2011 17:57:33

sidst i skrev om det, skrev i at i havde snakket med LG, der stod i at de sagde den ville komme i maj, selvom det stod på deres hjemmeside at den kom Juni/Juli.

hvad skal man stole på, det på deres hjemmeside eller det i skriver de har sagt?

PS. Det dejligt i kommer med nyhederne hurtigt, super arbejde Jonh G og resten af teamet :D

0 0
Mobilsiden.dk 03-05-2011 23:54:37

Hej Sidon,

Ja, du har ret. Vi har talt med LG om denne sag flere gange. Men en misforståelse fik os til at trække historien tilbage.

Efterfølgende fik vi så en ny melding, som kan læses i denne artikel. Derfor kan du aktuelt stole på denne artikel OG LG's hjemmeside, som vi linker til.

PS: Tak for de pæne ord.

0 0
JB 03-05-2011 18:11:25

Ligesom det var tilfældet med opdateringen til HTC Incredible S, er det vist mobilsiden selv, der har antaget at opdateringen ville komme "lige efter påske".

LG selv har kun udmeldt at "opdateringen er på nuværende tidspunkt ved at blive sendt ud i samarbejde med vores distributører. Tidspunktet for hvornår opdateringen vil være tilgængelig afhænger af de enkelte distributører."

0 0
Mobilsiden.dk 03-05-2011 23:56:20

Kære JB,

Som tidligere skrevet til dig, sidder vi ikke og "antager eller "gætter". Vores artikler og reseach er baseret på fakta og research!

Så nej, vi har ikke "antaget noget"!

0 0
spawn 03-05-2011 19:06:41

LG skrev faktisk i samme meddelelse at den allerede var tilgængelig i Norden - så formentlig var der blot tale om den seneste baseband opdatering der lige var kommet (og som iøvrigt ikke løste problemerne)

0 0
Sidon 03-05-2011 18:18:50

okay så er jeg med :D

0 0
spawn 03-05-2011 17:51:40

Nej, nej og atter nej
Det kan simpelthen ikke passe.

Telefonen er smækfyldt med fejl, nogle af dem ganske alvorlige - som rammer tusindevis af brugere verden over.

Lovede opdateringer der skal fixe problemerne udebliver - og kan således kun betragtes som løgne fra marketings afdelingen i nogle forkrampede forsøg på at dæmpe kritikken i medierne

Og nu skal man så læse at en Gingerbread opdatering som tidligere er annonceret både ved launch, og efterfølgende i midten af april, og for nyligt på deres tweeter konto "meget, meget snart" nu først kommer engang over sommeren juni/juli

De kan bruge ressourcer på at komme med i Guiness rekordbog for den første dual-core mobil - men løsninger til de massive problemer som brugerne oplever med deres skrammel bliver først benægtet, siden bekræftet men ignoreret og nu udskudt på ubestemt tid.

Aldrig aldrig aldrig nogensinde mere køber jeg noget somhelst fra LG - det var simpelthen dråben

Det er simpelthen det mest groteske jeg nogensinde har oplevet indenfor forbruger elektronik.

0 0
beverly 03-05-2011 22:44:47

ja sikke en gang lort at sende på gaden..kan kun give dig medhold i din påstand.

0 0
Bjarne R. 03-05-2011 18:04:47

Samme her - og jeg synes også vi blev lovet en patch som ville løse de aktuelle problemer, bl.a. med de spontane genstarts af telefonen "lige efter påske".

Og jeg har allerde måtte købe ToutchDown (alternativet Exchange klient) da den medfølgende email-app tappede telefonen for strøm på få timer - vil LG betale for det!?

0 0
x