Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 2.3.2 til Samsung Galaxy S er lækket

Android 2.3.2 til Samsung Galaxy S er lækket

Nu får ejerne af Galaxy S mulighed for at opdatere til Android-version 2.3.2 Gingerbread.

Nu skal ejerne af en Samsung Galaxy S ikke vente længe på Gingerbread-opdateringen.

En lækket ROM peger nemlig med alt tydelighed på, at Samsung er i gang med at finjustere versionen.

Udviklerforumet http://forum.xda-developers.com bekræfter, at det er en officiel ROM, der er tale om.

Er man utålmodig kan versionen hentes her, men da det er en ufærdig version er der visse ting der ikke virker, som for eksempel Android Marked og Swype.

I videoen nedenfor ses en Youtube-video, hvor ROM'en installeres.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Allan Skipper 19-03-2011 09:45:08

Hej homies (og not-homies)

Denne besked er til dem af jer, det ikke ved det endnu, og som håber at denne tråd snart bliver opdateret med gode nyheder...

Sidder i sofaen og har lige koblet min i9000 til KIES og GUESS WHAT!!!
Så er 2.2.1 (JS8'eren) opdateringen klar til download. Helt officielt og uden hacks.

Så blev det sq alligevel en god weekend c",)

Skynd jer at hente den og kom med jeres meninger om den.

0 0
Jesper 19-03-2011 15:33:47

jeg har 2.2 og har lige koblet min galaxy S til KIES og der står jeg har den nyeste firmware???

PDA:JPF / PHONE:JPP / CSC:JP3 (TDC)

0 0
MrBlom 19-03-2011 11:05:17

Men jeg har da haft 2.2.1 i længe??

0 0
Allan Skipper 19-03-2011 12:04:47

Beskeden var så ikke til dig...

Som bekendt er den officielle 2.2.1 trukket tilbage, så det kun var få, der nåede at hente den via KIES. Nu er den her så igen, godt to måneder efter den dukkede op første gang i en kort periode i KIES.

Vi er så nogle, eller en del åbenbart, for hvem registry patch og custom ROM ikke har været en mulighed, så at 2.2.1'eren nu officielt er tilgængelig igen, er en glædelig nyhed for os.

0 0
Jesper 14-03-2011 10:14:54

når jeg tilslutter min Samsung Galaxy S til computeren via Kies så siger den at den har den nyeste opdatering selvom jeg kun har 2.2

0 0
hjorth 12-03-2011 16:42:28

Jeg har haft 2.3.2 på det fungerer ok, marked virker, ja alt ser ud til at virke.
Men gyroscopet virker meget dårligt, og browseren er meget langsom, det hjælper ikke at installere en anden browser, den virker ligeså dårligt.
Den avancerede strømmåler der er kommet i gingerbread, kan jeg ikke finde nogen sammenhæng i.
Vi med Galaxy S må håbe der snart kommer en 2.3.3 der retter de problemer der er.

Ps: jeg har brugt Odin til at flashe 2.3.2 med.

0 0
Klinck 09-03-2011 08:35:28

Jeg talte i går med Samsung support for at høre hvorfor jeg ikke havde fået version 2.2.1 i Kies endnu. Medarbejderen fortalte, at jeg skulle vente til engang midt i maj, for der kom 2.3 til Galaxy S i stedet for 2.2.1.

0 0
Kenneth 07-03-2011 12:01:12

Er der nogen, der har installeret, som heller ikke kan få 3g netværket til at virke?
Derudover er der heller ikke dansk inputsprog for samsungtastaturet...

0 0
Rasmus Mogensen 07-03-2011 01:50:49

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvilken firmware folk benytter på deres SGS.

Selv kører jeg med en XXJPU fra december, som jeg er rimelig tilfreds med.

Nogle af jer der bruger en nyere?
Og hvad er jeres erfaring med dem?

0 0
Morten 07-03-2011 09:08:00

Jeg bruger 2.2.1 - XWJS5 med voodoo 5.4.1 kernel

0 0
Rasmus Mogensen 09-03-2011 09:10:44

tak for tilbagemeldingen.

En kollega har lige flashet xxJPY, og er vældig tilfreds. Så den tror jeg ryger på senere i dag.

0 0
Christian 07-03-2011 08:23:37

Jeg benytter 2.2 :-)

0 0
Christian 06-03-2011 09:33:32

Forstår ikke rigtig om Gingerbread skulle komme til Kies nogle siger at den gør og andre ikke?

0 0
Allan Skipper 01-03-2011 16:06:43

Jeg er meget skuffet over, at den officielle 2.2.1, som I annoncerede for 'længe' siden stadig ikke har fundet vej til mit KIES (jeg har købt den uden abonnement i Elgiganten). Findes der en officiel forklaring på det?

Springer Samsung den mon over, så det næste vi ser fra dem via KIES, bliver en 2.3.2'er, eller skal vi stadig forvente 2.2.1 dukker op en gang?

Jeg er pt. ikke så interesseret i custom ROM, som skal lægges på udenom KIES (bl.a. fordi jeg ikke kan bringe min eller min kærestes i9000 i download mode med den officielle 3-button combo) eller i registry-patcher, men derimod i officielle frigivelser af 2.2.1/2.3.2, som KIES 'fanger'.

0 0
kasper 01-03-2011 23:44:32

Hvis du ikke har download mode og ikke er den store ørn inden for problemløsning med custom roms, ville jeg lade være med at gøre det helt store.
Det virker underligt at du ikke kan få KIES til at give dig opdateringen til 2.2.1. Kan du overhovedet få forbindelse mellem KIES og din mobil?

0 0
Allan Skipper 02-03-2011 07:36:26

Jeg har forsøgt med to Galaxy S'er i både win XP (32 bit) på én maskine og win 7 (64 bit) på en anden, begge maskiner med den seneste KIES (2.0.0.11014_49) installeret.
Begge forbinder fint til telefonerne og fortæller mig, at jeg har den nyeste firmware installeret (PDA: JPA, Phone: JPP og CSC: JP4 (NEE), som er 2.2.

Jeg vil SÅ gerne have 2.2.1 på ! c",)

1) Er jeg den eneste, der oplever dette, eller har andre heller ikke fået opdateringen via KIES?
2) Er jeg den eneste, der ikke kan få telefonen i download/recovery mode ved hjælp af 3-buttons-combos (volume down/up + Home-knap + power-knap)?

0 0
Klinck 04-03-2011 10:49:15

Jeg har lige talt med Samsung support. Problemet er, at opdateringen blev frigivet for derefter at blive trukket tilbage. Den skulle gerne komme i løbet af denne uge (uge 9) eller senest fredag i uge 10. Hvis ikke, så kontakt Samsung support og de vil hjælpe med at få opdateringen.
Supportnummeret kan findes på Samsungs hjemmeside under mobil.

0 0
Dilbert 05-03-2011 02:27:44

Jeg var åbenbart heldig (måske?) at starte Kies lige medens 2.2.1 var tilgængelig, så jeg har kørt med siden en gang sidst i januar.

Der må jo være en grund til at de trak den tilbage, men jeg har nu ikke oplevet nogen problemer. Nu gad jeg blot vide, om jeg så får den "nye" 2.2.1, når Samsung frigiver den.
Måske er man heldig, at de giver den et nyt nummer.

0 0
Morten Røermose 03-03-2011 15:18:40

2) Da jeg fik min telefon virkede 3-knaps-combo heller ikke, men så fik jeg en jeg kender der har en kontakt ved Teleservice (TDC servicecenter) til at fixe det.
Jeg har prøvet at slås med Samsung om at få dem til at lave det, men det nægtede de pure og sidst den blev sendt fra firmaet hvor jeg købt den ville de heller ikke lave det, da det ikke var noget som jeg skulle bruge til noget.
Så med andre ord, så kan et certificeret servicecenter fixe det, men man kan vist ikke henvende sig direkte til dem.

0 0
Morten Røermose 03-03-2011 15:19:03

BTW min SGS var fra Holland.

0 0
Jokko 02-03-2011 09:15:11

Jeg har købt min sgs i Norge. ikke branded, kies sier også til min mobil at jeg har den nyeste programvare.

Kan det være fordi det er en norsk telefon i DK?

0 0
Morten 01-03-2011 18:06:03

Der findes guides på xda der kan få din mobil i download mode også kan du flashe rom med odin . så de jo stadig officelle ?

0 0
sebQbe 01-03-2011 11:06:45

Brugere fra XDA har fået Marked til at virke igen.

Denne lækket rom kan dog ikke anbefales til daglig brug, da der skulle nogle uregelmæssigheder i ydelsen (BETA).

Men det er da dejligt med et håndfast bevis på at Samsung er i fuld sving med at gøre Gingerbread klar til os Galaxy S brugere :)

0 0
Morten 01-03-2011 09:40:17

glæder mig da til versionen kommer officelt . eller hvert fald uden det er en beta :)

0 0
Mona 01-03-2011 08:13:47