Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 2.3.3 rulles nu ud til Xperia Arc og Play

Android 2.3.3 rulles nu ud til Xperia Arc og Play

I disse dage er Sony Ericsson i gang med at udsende en større opdatering til mobilerne Xperia Arc og Play.

Sony Ericsson Xperia Arc (Foto: Mobilsiden.dk)
Sony Ericsson Xperia Arc (Foto: Mobilsiden.dk)

Android 2.3.3, kendt som Gingerbread, er på vej ud til Xperia Arc og Xperia Play. Det skriver Sony Ericsson på deres blog.

Blandt nyhederne i opdateringen er:

- Bedre batterilevetid
- Generelt større stabilitet i softwaren
- Mere stabilt WiFi
- Bedre ydelse ved HD-video optagelse på Xperia Arc
- Bedre touch-følsomhed

Opdateringen indeholder også en dybere integration af Facebook, det som Sony Ericsson kalder “Facebook inside Xperia”.

På låseskærmen vises nu notifikationer, hvis der er opdateringer fra Facebook. Der kommer også en Facebook-mappe i fotogalleriet, hvorfra man direkte kan kommentere og “synes godt om” billeder, uden at åbne Facebook først.

Sony Ericssosn Facebook-integration spiller sammen med standard applikationen Facebook for Android.

Opdateringen udsendes løbende for ikke, at overbelaste de bagvedliggende systemer. Derfor vil alle ikke modtage updaten på én gang.

Man opdaterer via computeren med programmet PC-Companion, der kan hentes fra Sony Ericssons supportside.

Officiel video om Facebook inside Xperia

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

jan laursen 24-08-2011 07:22:19

vil høre om der er andre der oplever det samme som mig når min skærm slukker ligner det et gammelt tv der summer ned i en hvid streg på midten af skærmen det er kommet efter opdatering af softwaren har spurgt der hvor jeg har købt mobilen og de mener at det bare er noget der skal være der

0 0
BallonPedro 24-08-2011 18:08:31

Det er ikke en fejl, det er rigtigt at det er kommet med den nye opdatering og er bare en slags animation.
Ser faktisk ret fedt ud :)

0 0
jan laursen 25-08-2011 06:45:35

Siger mange tak for responsen var bange for at min mobil allerede var itu har kun haft den i 14 dage puha

0 0
BallonPedro 16-06-2011 11:40:05

Hej

Er der andre der har haft problemer med 2.3.3 som kom ud for kort tid siden?

Min har genstartet 2 gange om natten, mister tit signal så der står kun nødopkald. Data går mærkbart langsommere og Gmail appen som jeg bruge meget kan kun opdatere manuelt nu. Hvilket gerne tager 3-4 min. Den siger simpelthen ikke til når der kommer nye mails.

Altsammen kom lige med det samme den havde fået opdateringen ind.

0 0
PiX 10-06-2011 15:43:17

Jeg har erfaret, at efter opdatering af SE Arc til 2.3.3, sluger telefonen nærmest batteriet. (Ved "Cellestandby" og "Telefonen er ikke aktiv"). Det er temmelig bemærkelsesværdigt når telefonen ikke er aktiv!? Jeg har prøvet at genstarte telefonen flere gange, men det hjalp ikke.
Har andre haft samme problem?

0 0
Thomas Frederiksen 01-06-2011 21:45:15

Har netop opdateret min Arc (Telenor). Jeg brugte PCCompanion 2,0 og det kan umuligt være nemmere: Sæt telefonen til computeren, tryk på update, vent i 20min, tænd telefonen :)

0 0
Mobileren 02-06-2011 22:02:16

Hvordan det?? Jeg kan ikke tilslutte min Arc til Support Zone i PC Companion?? Er der ingen anden måde at opdatere på?

0 0
PiX 10-06-2011 15:34:20

Jo, på selve telefonen uden brug af PC Companion. Det har jeg gjort. :)

0 0
Mobileren 03-06-2011 12:48:27

Sådan nu virkede det, at installere programmet igen på computeren skulle også gerne virke, om der er andre med samme problem :)

0 0
Mobileren 28-05-2011 18:59:44

Kan det siges hvornår opdateringen kommer på Arc'en?? Og er det muligt at opdatere uden PC-Companion..??

0 0
PiX 10-06-2011 15:31:39

Jo, det gjorde jeg.

0 0
zonetrooper90 01-06-2011 12:43:34

Opdateringen er kommet til Danmark, men indtil videre kun gennem PC Companion og SEUS... så hvis du vil ha opdateringen OTA så må du vente lidt endnu...

0 0
Asger 27-05-2011 19:19:15

kan den ikke opdateres direkte fra telefonen?

0 0
PiX 10-06-2011 15:31:02

Jo.

0 0
mikkelgylle 27-05-2011 18:03:04

hej mobilsiden håber i kan hjælpe mig men ved ikke helt vor jeg skal opdatering den henne har prøvet på pc-Companion og kan helle ikke inde på sony Ericsson hjemmeside det er den gammel opdatering. håber i kan lave en optagelse med det elle der er andre der kan hjælpe mig

0 0
Joddler 27-05-2011 19:39:32

Opdateringen til Arc, er ikke landet i DK endnu, hvert fald ikke hvad jeg har erfaret, sidder selv med en arc og en Play, og det er kun play der har kunne opdateres, har prøvet flere gange i dag uden held..

0 0
Nygaard 27-05-2011 16:32:20

Positivt, at SE tager sig lidt sammen med opdateringerne.
Arc er generelt heller ikke nogen dum telefon, så måske SE er ved at finde takten, og snart vil til at konkurrere med Samsung og HTC?

0 0
Thomas Frederiksen 27-05-2011 15:44:24

Det er lige præcis de svage sider... det er tiltrængt.

Så mangler vi bare at de laver en softwareupdate der flytter status-dioden op på fronten i stedet for nede på side, så er jeg helt tilfreds :)

0 0
Joddler 27-05-2011 11:10:29

Xperia Play har jeg lige opdateret, men Xperia Arc, kan jeg ikke få til at tage imod en opdatering endnu..

0 0
Jesper 27-05-2011 11:28:31

hvorfor have så mange mobiler???

0 0
Joddler 27-05-2011 12:01:22

Er skribent i min fritid, så får man mobiler til test ;)

0 0