Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 4.0 - status efter ét år

Android 4.0 - status efter ét år

Android 4.0 er endelig begyndt at røre på sig, men hvor udbredt er den, og hvornår slår den igennem?

Android versioner tilbage i tiden
Android versioner tilbage i tiden

Google løftede i maj 2011 sløret for deres (dengang) seneste version af Android, 4.0 Ice Cream Sandwich. Softwaren blev dog først officielt frigivet til producenterne i oktober 2011, altså næsten et halv år efter den blev afsløret.

Nu er vi næsten et helt år henne i levetiden og status er, at Android 4.0.x sidder på sølle 2,9 procent af platformen. Honeycomb version 3.x sidder på 3,3 procent, ifølge seneste tal frigivet af Google.

For at finde indehaveren af førertrøjen skal vi hele to generationer bagud. Her har vi den efterhånden gamle Android-version,  Gingerbread, der blev officiel i december 2010.

Gingerbread eller Android 2.3 om man vil, ligger i dag på 63,7 procent af alle Android enheder.

Hvis man kigger tilbage i tiden og ser på hvordan Android 2.3 udviklede sig, så har det taget Gingerbread et helt år at nå størstedelen af markedet, for tilbage i marts 2011 sad Android 2.2 Froyo på tronen.

Skal Android 4.0 følge den samme udvikling vil den først være den mest udbredte version i foråret 2013, altså godt og vel to år efter sin annoncering.

Læs mere:
- Derfor forsinkes de nye store Android-versioner

Kommentar

x

Opret bruger
Mikkel 10-04-2012 11:58:24

... for en ringe "artikel". Vidste ikke det var så svært at finde skribenter... arbejder de gratis eller hvad?

0 0
pb 09-04-2012 06:43:51

mobilsidens skribenter brugte tiden på deres artikler og ikke på at forsvare de fejl, der jo indimellem sker, så tænker jeg vi fik en højere kvalitet. Hertil må jeg også tilføje at udbredelses procent og tid er hinandens forudsætninger og derfor gir det Ingen mening, at påstå at tiden ikke er relevant men kun er bonus Info. Når man så læser artiklen og ser ord som sølle og gamle, står formålet med artiklen lysende klart. Havde skribenten valgt at bruge tid, som den dato ICS blev frigivet til producenterne af mobiltelefoner, ville hele artiklen og formålet med den falde til jorden. Nu står den, sammen med de mange kommentarer, som skribenten har skrevet, i stedet som et patetisk forsøg på at lave sensations journalistik, som er ekstra bladet værdigt......

0 0
Jan Ålund 05-04-2012 16:32:27

Gud fri mig vel for en elendig nyhed. Ikke nok med at den er direkte usand. Det mest pinlige er dogJacob Smidts opførsel i kommentarene. Barnligt og jeg forstår ikke Mobilsidens val af skribenter... sørgeligt

0 0
Sune 07-04-2012 08:43:33

Ja, han læner sig godt nok op af årets Darwin Award for den nyhed.

0 0
nicklas 04-04-2012 17:01:04

Kender virkelig ikke til nogen eller noget som ville kunne tage en levetid som da den blev annonceret, fx er min bil offentlig gjort i jan 2011 men gør sku da ikke den er 15 måneder gammel.. Google offentlig gjorde i december at de er arbejder på en nexus tablet, men det betyder da ikke er tabletten allerede er 5 mdr gammel eller jo efter din tidsregning, og vi har ikke engang set billeder af den endnu.

Kan du ikke godt se at dit dårlig forsvar om hvorfor du har gjort som du gør ALDRIG vil holde. Hvis vi skulle begynde at regne som du gør skal du jo faktisk ligge ca 9 måneder til din alder eller måske kun 7 for der blev du offentlig gjort ;) som du kan se holder det aldrig en meter det der....

0 0
Ole Christensen 05-04-2012 17:20:35

Helt helt enig all the way!
Den eneste grund til at Jacob ikke vil ændre mening og erkende at han bør revurdere sin opfattelse af tid, må være hans "stolthed". (min egen antagelse!)
Dog mener jeg at hvis en skribent ønsker respekt om sine artikler, bør stoltheden ligge i først og fremmest at komme med sandfærdige artikler! Skulle det så ske at der sneg sig et tvivlsomt argument ind, bevares det kan ske for selv den bedste, bør man ikke være mere stolt end at kunne erkende det i lyset af fremførte fornuftige argumenter.
Dét vil give respekt fra dem som man skriver til, og derfor også om de fremtidige artikler!
Du kan lige akkurat nå det endnu Jacob... ;o)

0 0
GadgetMe 04-04-2012 00:39:20

Pinlig og ringe "artikel" tag dig dog sammen og lad være med at forsøge din barnlige manipulering

0 0
Jacob Smidt 04-04-2012 07:52:49

De eneste som åbenbart føler sig manipuleret her er også de der mener de ved så meget.

Men alligevel føler de sig manipuleret?

0 0
04-04-2012 08:40:22

Slap nu af med det børnehave Jacob. Faktum er at du regner et styresystems levetid fra første gang det bliver nævnt nogle steder og ikke fra det bliver sendt på gaden. Hvis ikke du kan se at det er åndsvagt, så må det være sådan.

0 0
Thomas 03-04-2012 23:46:28

Ham Jakob har i ikke været for heldige med mobilsiden. I skulle måske tage og godkende hans nyheder inden de bliver lagt online.

Det er jo helt pinligt at se Jakob forsvare hans artikel.

0 0
Cebastian 03-04-2012 19:35:00

sølle journalistik.

0 0
chris 03-04-2012 18:48:59

"Nu er vi næsten et helt år henne i levetiden og status er, at Android 4.0.x sidder på sølle 2,9 procent af platformen. Honeycomb version 3.x sidder på 3,3 procent, ifølge seneste tal frigivet af Google.

For at finde indehaveren af førertrøjen skal vi hele to generationer bagud. Her har vi den efterhånden gamle Android-version, Gingerbread, der blev officiel i december 2010."

Hmm. version 3.# er kun til tablets og kan derfor ikke sammenlignes med de andre som er til smartphones. Det vil altså sige at vi "kun" skal en generation tilbage.

Man kan ikke sammenligne æbler med pære!!

0 0
Balano 03-04-2012 23:55:49

Har også tænkt på det, men det er google selv der gør det :S

0 0
Anders 03-04-2012 15:43:37

Google løftede i maj 2011 sløret for deres (dengang) seneste version af Android, 4.0 Ice Cream Sandwich. Softwaren blev dog først officielt frigivet til producenterne i oktober 2011, altså næsten et halv år efter den blev afsløret.

0 0
03-04-2012 16:56:52

Ja det var 14 november

0 0
Mikkel Secher 03-04-2012 12:19:06

Klikker man på linket over det google har frigivet starter enheder først med at få ICS i november 2011..
Jeg vil meget gerne vide hvor har jeres ide om at ICS udkom i maj 2011 fra...?

0 0
Jacob Smidt 03-04-2012 13:07:24

Jeg har ikke udtalt at det var færdigt i maj 2011, jeg skrev "Google løftede i maj 2011 sløret"

- Læs hvad der står, og ikke hvad du vil have til at stå ;)

Google har officielt arbejdet på Android 4.0 siden maj 2011: "was previewed at the May 2011 Google I/O event, and officially launched at the Galaxy Nexus and Ice Cream Sandwich release event on 19 October 2011." -

http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#v4.x_Ice_Cream_Sandwich

http://googleblog.blogspot.com/2011/05/android-momentum-mobile-and-more-at.html?m=1

0 0
Mikkel Secher 03-04-2012 13:26:00

Så kan du heller ikke lave en overskrift hvor der står at vi har haft ICS i et år.. Det er misvisende... Det er det samme som at sige at vi har haft Windows8 i 10 måneder nu, fordi det blev announced officielt i juni 2011, men det er utroligt at der ikke er en større del af PCer som kører med det..
Vi har haft ICS i 6 måneder, fordi det er den tid producenterne har haft det. Så det skal være "Android 4.0 - status efter et halvt år"

0 0
Jacob Smidt 03-04-2012 14:46:24

Mikkel: hvis du læser overskriften "Android 4.0 – status efter ét år" som "vi har haft ICS i et år"

Så kan jeg desværre ikke hjælpe dig med en forklaring

0 0
Ole Christensen 05-04-2012 17:29:36

Jeg beklager virkelig... - men jeg kan altså ikke læse det på anden måde end at "vi har haft ICS i et år".
Hvis det skal forståes på anden måde er det da fair nok, men så erkend dog bare at: formuleringen er lidt uheldig..
Det er jo bare 4 små ord. ;o)

0 0
Mikkel Secher 03-04-2012 15:26:47

Hvad er så formålet med "nyheden"?

Du siger at vi er næsten et år inde i levetiden, hvilket jo ikke er rigtigt...

Det giver jo ikke mening når ingen har haft adgang til det... Når du skriver i overskriften at vi har haft Android 4.0 i et år, og begynder at kaste med lave procent tal, hænger det ikke sammen... Producenterne og udviklerne har haft ICS i et halvt år, og det fra udgivelsen at "levetiden" starter... Ikke hvornår google er begyndt at udvikle det. Og de har forøvrigt også udviklet på det længe før det, da de præsenterede features i maj, hvilket betyder at de ikke startede deres udvikling der, men var godt igang...

"Nu er vi næsten et helt år henne i levetiden og status er, at Android 4.0.x sidder på sølle 2,9 procent af platformen."

Det du siger er at producenter er langsomme til at få den nyeste version ud på deres enheder, og jeg er enig i at opdateringer burde komme hurtigere, men du gør det mere end dobbelt så slemt som det egentlig er, ved at skrive at det er et år inde i levetiden, når de blev udgivet i november, altså 5 måneder siden...

0 0
Frederik 03-04-2012 13:18:49

I så fald er din artikel komplet irrelevant. For forbrugerne er det jo ligegyldigt hvornår ICS blev lanceret. Det eneste der tæller er hvornår det blev frigivet og det er kun 4,5 måned siden. Igen manipulerer du med historien. Det er ikke fordi det du skriver er forkert, men det er helt klart en sandhed med modifikationer.

0 0
Jacob Smidt 03-04-2012 14:44:05

Det relevante for artiklen er heller ikke tiden, men størrelsen. at ICS kun sidder på 2,9 procent.

Det andet er bonus information som du ikke tolker på samme måde som jeg.

0 0
Jan Ålund 05-04-2012 16:36:51

Jeg tror faktisk at du er den eneste i verden som tolker det på den måde. erkend dog bare at du tager fejl. tag det som en mand.

0 0
03-04-2012 16:56:18

Men hvis tiden ikke er vigtig hvorfor er den så at finde i overskriften?

Jeg fastholder altså min overstående kritik af denne artikel. Den er skudt helt forbi og i alle aspekter elendig og dit forsvar er pinligt.

Win8 = 0% efter snart 2 år
iOS6 = 0% efter 2 måneder
wp8 = 0% efter 2 måneder
Mac os snow lion = 0% efter 3 måneder..

De lever jo ikke før de bliver udgivet.

Du har formået at tage en god og relevant historie og ødelægge den i en sensationssøgen.

0 0
Jacob Smidt 04-04-2012 07:49:55

Win8 kender jeg et utal af mennesker der allerede kører med, og det er heller ikke færdigudviklet?

Så Win8 lever altså ikke på flere 100.000 brugeres computer verden over lige p.t?? spændende tanke...

0 0
04-04-2012 08:38:41

win 8 er blevet downloaded lidt over 1 million gange og på langt de fleste er det på vm's, så ja det er nok korrekt.

0 0
hellas7 03-04-2012 17:31:15

Casper HN: iOS 6 er ikke blevet offentliggjort, så det vil være urimeligt at sammenligne med den platform.

Derudover er der ikke noget Mac Os der hedder "Snow Lion", så det kan man heller ikke sammenligne med.

Endelig kan jeg afsløre, at jeg har win8 installeret på min computer og at millioner af brugere har gjort det samme, hvorfor win8 må være mere end 0 %.

0 0
04-04-2012 08:50:57

Men hellas7. Er du i tvivl om at de laver den? Ligesom er du i tvivl om at google laver jelly bean? Jacob siger jo at når navnet er blevet bekræftet så starter dets levetid og relevante mål for tid vedr. udbredelse...

0 0
04-04-2012 08:37:38

http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X_Mountain_Lion mountain lion undskyld..

Jaja men her er win 8 snart 1½ år inde i dets levetid og under 1% bruger det. Det er fandeme en historie der vil noget! Tror hvis man afrunder så er der 0%

0 0
Frederik 03-04-2012 15:29:31

Jeg er måske ikke overraskende totalt uenig i den påstand. Selvfølgelig er tidshorisonten vigtig i dette sammenhæng. Om der er tale om et halvt eller helt år, er ret relevant vedr. ICS og dets markedsandele.

Men ja, Google og hardware producenterne kunne som sagt godt få lidt mere fart på, det er jeg enig i.

0 0
Thomas 03-04-2012 10:14:45

Har i en kilde til at 4.0 blev annonceret for ét år siden?

Og her snakker vi ikke rygter.

0 0
03-04-2012 10:23:52

Og her skal jeg minde jacob om hans definition af rygter jf instagram diskussionen.

0 0
03-04-2012 10:05:28

Taget fra wiki:

4.0 Ice Cream Sandwich, announced on October 19, 2011 , brought Honeycomb features to smartphones and added new features including facial recognition unlock, network data usage monitoring and control, unified social networking contacts, photography enhancements, offline email searching, app folders, and information sharing using NFC. Android 4.0.4 Ice Cream Sandwich is the latest Android version that is available to phones. The source code of Android 4.0.1 was released on November 14, 2011.[53]

Producenterne fik den, lige som alle andre, d. 14/11 hvorfor det er 4,5 måneder gammelt.

0 0
Jacob Smidt 03-04-2012 11:11:18

Google har officielt arbejdet på Android 4.0 siden maj 2011: "was previewed at the May 2011 Google I/O event, and officially launched at the Galaxy Nexus and Ice Cream Sandwich release event on 19 October 2011." - http://en.wikipedia.org/wiki/Android_version_history#v4.x_Ice_Cream_Sandwich

0 0
03-04-2012 11:19:17

Hvis du går ind i kilden til det udsagn så er det følgende blog post http://googleblog.blogspot.com/2011/05/android-momentum-mobile-and-more-at.html?m=1
Her snakker google om hvor de vil hen med deres næste version.at sige at det så er færdigt og at det nu har været ude i et år altså svært forkert..

0 0
Jacob Smidt 03-04-2012 11:29:35

Læs nu tingene før du skriver Casper.

Jeg har ikke udtalt at det var færdigt i maj 2011, jeg skrev "Google løftede i maj 2011 sløret"

0 0
03-04-2012 11:43:07

Ej. Så nu hvor det er 2 måneder siden at Microsoft annoncerede at Apollo nok bliver lanceret i december og at det kommer med øget integration med win8 så er vi nu 2 måneder henne i dets levetid? Det eneste jeg har et problem med er din manipulation med tidshorisonten. Nice cream sandwich kom ud i november 2011 til alle - også firmaer. Levetiden er altså 4,5 måneder og ikke et år. Hvornår det blev omtalt første gang er et irrelevant mål for udbredelsen. Det er altså lidt noget fjol. At det på 4,5 måneder ikke er mere udbredt er stadig en god historie.

0 0
Jacob Smidt 03-04-2012 11:56:14

Om du vil tolke tingene på den ene eller anden måde kan jeg ikke tage højde for.

Faktum er at Ice Cream Sandwich har været officiel i næsten et år.

0 0
Simon Iversen 03-04-2012 14:33:53

Jacob, nu bliver det jo helt pinligt for dig.
"Android 4.0 – status efter ét år" er overskriften, hvilket også er misvisende. Du tager altså og ser fra præsentations datoen, hvorfor du ligeså godt kunne skrive en artikel der hed her om to måneder der hed; "Windows 8 - status efter et år". Så synes jeg du skal kigge på procenttallene for hvilke computere der er installeret Windows 8 på.
Du tager altså fra en dato hvor softwaren stadig ikke var færdig og firmaet stadig udvikler på det. Det er simpelthen pinligt du ikke selv kan se fejlen og ikke gør op fra lanceringsdatoen.

Du kan ligeså godt tage næste version (formodet Jelly bean) og sige at efter et halvt år har stadig 0% android telefoner det. For de gik jo i gang med det da de lanceret Ice cream, muligvis før..

0 0
Frederik 03-04-2012 13:06:19

Jacob Schmidt,

Jeg må give Casper ret.. du manipulerer med tidshorisonten. Når det er sagt, kan jeg sagtens tilslutte mig det udsagn at Google og hardware producenterne er alt for langsomme om at få opdateringen ud.

0 0

Sony Xperia Z3



KONKURRENCE - deltag her
Årets smukkeste mobil ?

Tidligere vindere...

x