Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 4.3 - her er nyhederne

Android 4.3 - her er nyhederne

Video: Her kan du se hvad nogle af nyhederne i Android 4.3 er.

Der har været mange rygter om den næste Android-opdatering, version 4.3.

I et indslag fra Pocketnow.com vises nogle af de umiddelbare nyheder systemet byder på, demonstreret på Nexus 4 med en lækket Android-udgave.

Vi har valgt tre af nyhederne ud.

1. Autoudfyldelse i opkald

I årevis har HTC haft Smartdial, hvor man på telefontastaturet kan taste navnet på den man vil ringe til, ud fra bogstaverne på tallene. Andre producenter er senere fulgt med, men nu kommer funktionen som standard i grundudgaven af Android.

2. Emoji tastatur

De små ikoner, figurer og smilende ansigter – kendt som Emoji, bliver en integreret del af Android, der får en særlig Emoji-samling, der kommer frem ved at komme mellemrumstasten nede et lille stykke tid.

3. Forbedret batteritid

Batteritiden skulle været forbedret signifikant. Pocketnow beskriver at deres Android 4.2.1 Nexus 4 typisk kunne holde 4-6 timer. Med Android 4.3 skulle de have rundet 24 timers drift med samme forbrugsmønster.

Se mere om Android 4.3 i videoen herunder.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Erik jensen 30-07-2013 02:36:00

Den mere tekniske forklaring på Asus enhedernes memory problemer, og som Jelly Bean 4.3 endelig løser, kan læses her via linket herunder

Vi andre dødelige kan blot konstatere, at TRIM, som denne del af programkoden kaldes, virker over al forventning :-)

http://www.anandtech.com/show/7185/android-43-update-brings-trim-to-all-nexus-devices?utm_medium=referral&utm_source=pulsenews

0 0
Erik jensen 30-07-2013 02:26:26

NEXUS 7 kan opdateres på ca 10 minutter ved at tvinge serveren til at sende 4.3 OTA til dig.

Ganske enkelt at gøre, omend man skal foretage nogle forsøg før OTA ryger igennem systemet.

Følg linket og gør som som beskrevet. Jeg fik OTA efter 3. forsøg mens en en enkelt påstår at måtte op på 8 forsøg før det lykkes... Benyt evt en VPN klient, (VPN1click eller Hideman)og lad som om du er i England- 4.3 skal også kunne downloades hos dig!

I 4.3 er der ikke mange interessante nyheder for mig, men VIGTIGST er, at de har fjernet problemet med begyndende lag efter en periode. og det har forsat projekt Butter.

Appen ForeverGone har hidtil kunne løse Nexus 7 memory problem, der får den til at halte, mens 4.3 skulle altså være den permanente løsning.

Kør evt. Forevergone efter opdateringen- det tager ca en times tid at få styr på restfiler i memoryen. (det har intet med clear catche o.l.at gøre)

Nu er Nexus 7 med Jelly Bean endelig blevet hurtig og ganske flydende så nu kan jeg godt vente en måned eller to på at Nexus 7.2 lander i vores butikker, selvom det-indrømmet, er ganske svært at vente på 2eren.

Nu venter jeg også blot på, at Jelly Bean 4.3 til Asus Transformer kommer (tidligt) i 3. kvartal som Asus har lovet os. Den serie trænger om nogen også til denne memory/butter optimering.

Indtil da vil jeg klart anbefale, at du kører ForeverGone, for det lille program laver faktisk store mirakler på Asus enheder.

0 0
Erik jensen 30-07-2013 02:18:16

http://forums.androidcentral.com/google-nexus-7-tablet-2012/300186-force-4-3-ota.html

NEXUS 7 kan opdateres på ca 10 minutter ved at tvinge serveren til at sende 4.3 OTA til dig.

Ganske enkelt at gøre, omend man skal foretage nogle forsøg før OTA ryger igennem systemet.

Følg lovenstående link og gør som som beskrevet.


Jeg fik OTA efter 3. forsøg mens en en enkelt påstår at måtte op på 8 forsøg før det lykkes... Benyt evt en VPN klient, (VPN1click eller Hideman)og lad som om du er i England- 4.3 skal også kunne downloades hos dig!

I 4.3 er der ikke mange interessante nyheder for mig, men VIGTIGST er, at de har fjernet problemet med begyndende lag efter en periode. og det har forsat projekt Butter.

Appen ForeverGone har hidtil kunne løse Nexus 7 memory problem, der får den til at halte, mens 4.3 skulle altså være den permanente løsning.

Kør evt. Forevergone efter opdateringen- det tager ca en times tid at få styr på restfiler i memoryen. (det har intet med clear catche o.l.at gøre)

Nu er Nexus 7 med Jelly Bean endelig blevet hurtig og ganske flydende så nu kan jeg godt vente en måned eller to på at Nexus 7.2 lander i vores butikker, selvom det-indrømmet, er ganske svært at vente på 2eren.

Nu venter jeg også blot på, at Jelly Bean 4.3 til Asus Transformer kommer (tidligt) i 3. kvartal som Asus har lovet os. Den serie trænger om nogen også til denne memory/butter optimering.

Indtil da vil jeg klart anbefale, at du kører ForeverGone, for det lille program laver faktisk store mirakler på Asus enheder.

0 0
michael elgaard 26-07-2013 23:19:14

Jeg har lige modtaget den opdatering men jeg da hverken autoudførsel eller emoji er der andre der har modtaget noget

0 0
Thomas Larsen 27-07-2013 00:40:15

Man skal slå det til i indstillinger.

Ingen idé med Emoji ikonerne dog.

0 0
michael elgaard 27-07-2013 01:34:08

Ved du ikke tilfældigvis hvor man slår det til for jeg syntes ikke jeg kan finde det

0 0
michael elgaard 27-07-2013 01:40:17

Jeg fandt det selv

0 0
25-07-2013 08:24:13

Hvornår mobilsiden.dk opdager at Google har released Nexus 7 (2013), Chrome cast dongle, Android 4.3 og google play games? + lidt ekstra.....

0 0
Fidoble 25-07-2013 08:55:13

Tjek sider som phonearena.com, pocketnow.com, engadget.com, theverge.com og flere andre. Så får du nyhederne hurtigt. Jeg er dog sikker på at de snart er klar med et par danske artikler om Chromecast samt Nexus 7 ;)

0 0
Fidoble 25-07-2013 08:58:52

Glemte da lige recordere.dk, de er også tit hurtigt ude med nyheder, også til mobil :)

0 0
Fidoble 24-07-2013 21:12:43

Så har jeg 4.3 på min Nexus 4 ;)

0 0
lasse 24-07-2013 21:48:01

Ingen 4,3 til mig
Har Nexus 7

0 0
Fidoble 24-07-2013 21:55:18

Jeg har installeret det manuelt fra Googles developer side, gad ikke vente ;)

0 0
Jens Hansen 29-07-2013 20:47:07

Hej

Sorry men jeg kan ikke vente. . .
Har du link til hvor du har downloadet via Googles developer?
Jeg har surfet efter hvor man kan downloade Android 4.3 men hvor har er det henne?

Jeg ønsker gerne svar hvis det er muligt og hvis du har lyst. . .

0 0
Villiam 24-07-2013 16:45:36

emoji også virke på swiftkey ? eller skal man så igen til at skifte imellem ?

0 0
Thomas Larsen 24-07-2013 13:00:05

Mere batteritid pga. Bluetooth 4!

(Glemmer at Pebble endnu ikke bruge Bluetooth 4)

0 0
Simon Larsen 24-07-2013 15:43:22

Ja, ikke bedre batteritid generelt.. Blev ellers ligeså glad hvis de havde firdoblet batteritiden, hehe :p

0 0