Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 4.4 KitKat skal også virke på ældre mobiler

Android 4.4 KitKat skal også virke på ældre mobiler

Den nye Android-version virker på ældre og low-end telefoner, hvilket skal udbrede denne Android-version mere end de tidligere.

Google lancerede i går aftes dansk tid deres nye Google Nexus 5 by LG-telefon, i samarbejde med LG, som er den første mobil på markedet med den nye Android version Android 4.4 KitKat.

Den nye Android-version, Android 4.4 KitKat, skal ifølge Google også virke på ældre smartphones, det skriver Forbes.com.

Det kunne tyde på der skal gøres op med den fragmentering, der længe har været et problem på Android-platformen med den nye Android-version. Der findes utrolig mange Android-mobiltelefoner på markedet og det er langt fra de fleste, som understøtter den nyeste Android-version. Derfor er der også fortsat mange, som stadigvæk har gamle Android-versioner. Men dette ændrer sig måske med Android 4.4 KitKat.

Android 4.4 KitKat kræver kun 512 MB RAM, ligesom der også er reduceret på hukommelseskravet til de enkelte applikationer, som eksempelvis mailklienten og Google Maps. Det skriver Mobilen.no.

 - ”Det er et avanceret operativsystem, som virker på vældig avancerede mobiltelefoner, men det kan også fungerer på mindre avancerede telefoner. Det gør en stor forskel. Vi ønsker at nå den næste milliard mennesker med én version af Android,” siger Sundar Pichai, chef for Android, Chrome og applikationer i Google, til Forbes.com.

Med den udtalelse kan det også undre en, at Google ikke har valgt at understøtte den cirka to år gamle Galaxy Nexus-telefon. Dog mener Engadget, at dette skyldes telefonen har et chipset fra Texas Instruments.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Jacob 04-11-2013 22:48:53

Så stort et problem er fragmentering heller ikke længere.. Over 50% kører Jelly Bean, imens næsten 20% kører ICS.. At der stadig er mange som bruger Gingerbread, tja, det er vel fordi enten telefonen ikke er god nok til bedre, eller folk ikke opdatere deres telefon..

0 0
TF 04-11-2013 23:31:47

Arh det kunne også være fordi der ikke bliver opdateret så meget i android verdenen, det er jo oftest kun topmodeller der bliver opdateret.

0 0
Jacob 05-11-2013 08:31:57

Man kan så vende den om og sige, at man kun skal være glad for at få opdateret sin telefon. Du køber jo heller ikke et fjernsyn og så regner med at det får opdateret sin software så det kan vise 3D.

0 0
Christoffer 01-11-2013 20:40:57

det er ikke i orden at gnex ikke bliver opdateret.. dybt dybt skuffet. mit valg med en nexus var i sin tid bl.a. for at være med på den nyeste Android udgave, men det var en kort fornøjelse... også for kort. ærgerligt, for har virkelig været glad for den. den performer fint til mit forbrug, og kan ikke forstå hvis ikke den kan trække den nye version. der mistede google sq en stor stjetne. øv øv.

0 0
Elmo 01-11-2013 14:58:39

Er det ikke en misfortolkning ? Det er jo op til HTC, Samsung, Sony etc. at opdatere gamle modeller, vilket de næppe kommer at gøre generelt.. Dette med 512 MB er vel mere rettet mod nye billige entry-level telefoner, som jo på globalt niveau er hvor der sælges flest Android mobiler ?

0 0
Kent 01-11-2013 15:41:33

Det kan jo også være der kommer nogle custom roms man kan smide på i stedet for, så er man også fri for deres HTC sence og Touchwiz osv

0 0
netfors 02-11-2013 06:40:10

Ja, jeg regner da ikke med at Samsung laver en opdatering til min Galaxy S? Den seneste samsung opdatering til den model er 2.3.4? Men den kører væsentlig bedre med Paranoid Android rom. Og den bliver sikkert endnu bedre med android 4.4 ;-)

0 0
Mobilsiden 01-11-2013 15:10:35

Selvfølgelig er det op til producenterne, men producenterne kan jo ikke gøre det hvis softwaren ikke understøtter hardwaren i enhederne...
For Android handler det om, at flest muligt har den nyeste software, hvor langt ned producenterne så vil gøre noget er svært at sige..

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 14:55:15

Elsker bare det tryk Mobilsiden skal ligge på at det er LG som har samlet telefonen.

Google lancerede i går aftes dansk tid deres nye Google Nexus 5 by LG-telefon, i samarbejde med LG


:D

0 0
TF 01-11-2013 15:27:11

Du har godtnok set dig godt pigesur på LG og mobilsiden.

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 15:34:45

Pigesur må jeg lade eksperterne om, jeg kan kun hygge mig :)

0 0
TF 01-11-2013 18:20:49

Du er da en pigesur lille mand, hver gang der er noget om LG så er du der med det samme pigesure ævl om LG og mobilsidens sammensværgelse mod stakkels lille google, som du efter et år stadig har ondt i r.... Over

0 0
Thomas Larsen 01-11-2013 19:39:01

Nej, ved godt hvordan jeg har det, har ikke brug for terapi modsat andre ;)

0 0
TF 01-11-2013 22:29:29

Når man har ondt i r.... Over noget så ligegyldigt i over et år er der da noget galt med en.

0 0
Thomas Larsen 02-11-2013 05:06:55

Det er fint nok at høre din historie om dine psykiske problemer, men den er ikke rigtigt relevant for emnet.

Vi ved jo godt at dit ligegyldige og ubetingede had for mig det seneste års tid er et udtryk for netop at du er pigesur.

0 0
TF 02-11-2013 13:01:09

Larsen det nytter ikke at prøve at vende den om, det er dig der er pigesur over noget der er sket for over et år siden.

Du sviner alle til du diskuterre med og tak for det gode eksempel på dette i denne tråd.

Du skal have ret og have det sidste ord, får du det ikke går du amok og jagter rundt efter folk.

Indse det larsen du har et problem.

0 0
Sebastian H. 03-11-2013 17:44:22

Skal i absolut have den samme diskussion hver gang? Det er begyndt at blive lidt belastende, at se jeres diskussioner hver gang på adskillige artikler på Mobilsiden...

0 0
TF 03-11-2013 21:28:58

Tja jeg skriver jo netop til larsen da jeg er træt af at se hans brok over LG og mobilsiden uden grund, så det må være helt op til ham at stoppe med det konstante brok.

Når det er sagt så vil jeg da sige vis folk skriver noget du ikke vil læse så spring over det, for folk har jo lov at diskutere hvad de vil eller hva ?

0 0
Thomas Larsen 04-11-2013 06:07:08

Hvorfor tager du ikke og følger dit eget råd så?

0 0
TF 04-11-2013 20:38:56

Det gør jeg også, jeg diskutere hvad jeg vil og næste gang du er pigesur over dette emne så er jeg der igen ;-)

0 0
Thomas Larsen 04-11-2013 20:46:28

Det gør du jo ikke, du råder lige netop folk til at springe det over de ikke vil læse.

Du vil ikke læse mit brok, derfor burde du følge dit eget råd og springe det over :)

Hykler eller endnu engang dårlig til dansk? Who knows.

0 0
TF 04-11-2013 23:28:20

Skal vi vende tilbage til sagen igen:

Larsen det nytter ikke at prøve at vende den om, det er dig der er pigesur over noget der er sket for over et år siden.

Du sviner alle til du diskuterre med og tak for det gode eksempel på dette i denne tråd.

Du skal have ret og have det sidste ord, får du det ikke går du amok og jagter rundt efter folk.

Indse det larsen du har et problem.

0 0
Thomas Larsen 05-11-2013 06:03:54

Overhovedet ikke, men du har jo heller ingen fakta til at bakke det op.

Men jeg kan se på dit forsøg på at snakke uden om at jeg ramte plet, indse du har et problem :)

0 0
TF 05-11-2013 17:27:29

Det er sjovt nu passer det her indlæg perfekt igen:

Larsen det nytter ikke at prøve at vende den om, det er dig der er pigesur over noget der er sket for over et år siden.

Du sviner alle til du diskuterre med.

Du skal have ret og have det sidste ord, får du det ikke går du amok og jagter rundt efter folk.

Indse det larsen du har et problem og du kommer ikke uden om dine problemer ved at prøve at snakke om andres.

0 0
Thomas Larsen 05-11-2013 18:21:02

Og det samme gør mit, også igen :)

0 0
TF 05-11-2013 22:18:40

Tja hvad kan jeg sige, jeg håber du får styr på dine problemer en dag, om ikke andet bare så de ikke går ud over andre som de gør nu.

0 0
Thomas Larsen 05-11-2013 22:22:31

Ja vi kan også kun håbe du får styr på dine problemer.

0 0
TF 06-11-2013 00:46:03

Se igen prøver du at vende den om, fokuser nu på dine mange problemer istedet istedet for at være pigesur og gå efter andre.

0 0
Thomas Larsen 06-11-2013 05:25:10

Se igen prøver du at vende den om, fokuser nu på dine mange problemer istedet istedet for at være pigesur og gå efter andre.

0 0
TF 06-11-2013 15:27:37

Og så har du vist nået bunden larsen.

Held og lykke med dig arbejde med dine problemer.

0 0
Thomas Larsen 06-11-2013 17:22:08

Skide ærgeligt jeg er en parodi på dig så :(

0 0
TF 06-11-2013 20:45:19

Tak fordi du beviser at hvad jeg har skrevet i denne tråd er sandt :-)

0 0