Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android 5.0 Lollipop klar til Samsung Galaxy S5

Android 5.0 Lollipop klar til Samsung Galaxy S5

Så kom Android 5.0 Lollipop også til Samsung og flagskibet Samsung Galaxy S5, hvis man starter sin pc

Det startede med Android 5.0 Lollipop til Samsung Galaxy S5 i Polen, men nu er opdateringen også ved at være i Danmark. Er man ejer af en Samsung Galaxy S5, kan man opdatere til Googles seneste version af Android via Kies.

Hvornår opdateringen kommer til telefonen over luften, de såkaldte OTA-opdateringer, er endnu ikke sikkert herhjemme, men man kan tyvstarte på computeren.

Læs også: Se Android Lollipop på Samsung Galaxy S5

Kies er det program fra Samsung, som står for kontakten mellem computer og telefon, og her kan man altså også opdatere og gendanne telefonen.

Har man ikke Samsung Kies installeret, så kan det hentes her. Når det er installeret er det med at slutte telefonen til computeren og søge efter nye opdateringer. Så skulle Lollipop-opdateringen gerne dukke op, og så er det bare at sætte overførslen i gang.

Du kan læse om alle de bedste nye features i Lollipop 5.0 her.

Læs også: Disse mobiler og tablets får Android Lollipop

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Nicolai Bendsen 17-01-2015 00:44:30

Andre der oplever at telefonen er blevet langsommere og mere hakkende. Min telefon kørte fuldstændigt "smooth" med kitkat 4,4, men med Android 5,0 er den langsommere til alt og den hakker en lille smule nogen gange, lad mig hører jeres erfaringer ???

1 0
Peter Frederiksen 17-01-2015 10:40:12

Ja, jeg oplevede det samme efter installering, men efter en Wipe/factory install køre den langt bedre.....

0 0
Bent Emil Kristensen 15-01-2015 12:46:41

Efter opdatering til Lollipop på Samsung Galaxy S5 er der ingen synlighed for indgående SMS - mail- eller mistekald - før telefonen er låst op! Har nogen løsning er samme "problem"??

0 0
Aske Luttermann 15-01-2015 13:44:44

Du skal gå i : Indstillinger - lyde og meddelelser- når enhed er låst, og der vælge vis alt indhold ;)

3 0
henrik nielsen 14-01-2015 06:29:10

Virker fint her, dog skulle Kies først lige opdateres og så sagde den, ny firmware, tak og det virker

0 0
Jonas Rasmussen 13-01-2015 23:39:52

Jeg kan ikke kommer videre, når jeg kommer til "Bemærk" menuen. Man skal krydse ting af, og derefter trykke "Næste", men "Næste"-knappen bliver aldrig tilgængelig.
Dette er på Mac i Kies. Nogen der har haft samme problem?

0 0
Lasse Øksbro 13-01-2015 12:29:27

Tablet eje må vente samsung galaxy tab s

0 0
13-01-2015 10:27:36

1.4GB fylder Lollipop til Galaxy S5... en sjat mere end Lollipop til Nexus enheder, hvor det er 500MB:-)

1 6
N 14-01-2015 06:16:41

Nu er der jo også relativt mange ekstra funktioner i touchwiz. Hvor ren android er den kedelige afpillede høne, så er touchwiz sweitzer kniven. Dette koster lidt på brugen af hukommelse. Men med et SD kort er det jo ligegyldigt :-)

4 1
Anzelz 12-01-2015 23:47:20

Cool. Er der en der bruger AirDroid der vil skrive om sms begrænsningen på 160 tegn er løst med Lollipop? :)

0 0
Brian Andersen 12-01-2015 20:25:57

Virker også fint her. :)

Men hvorfor kan jeg ikke svare via min mobil på mobilsiden. pisse irriterende.. !!

2 0
Bjørn 12-01-2015 19:45:40

Tja, så går der forhåbentlig ikke lang tid før den kommer til Alpha...

0 1
Aske Luttermann 12-01-2015 19:12:37

Her er det ikke muligt at opdatere min S5, også med opdateret kies!

Andre der oplever det samme ?

1 0
Aske Luttermann 12-01-2015 19:26:44

og kan det evt have noget at gøre med det er på min mac jeg prøver ?

1 0
Nicolai Bendsen 12-01-2015 19:36:51

Virker fint her, jeg startede Kies på computeren (windows pc) og satte derefter telefonen til, 20-30 sek senere spurgte den automatisk om jeg ville opdatere og det sagde jeg ja til, herefter gik der ca 10 min så var telefonen opdateret :-)

1 0
Aske Luttermann 12-01-2015 20:04:21

Har lige hentet kies på en windows pc, men heller ikke her er det muligt :(

den siger bare : Dette er den nyeste software ..

1 0
Dan Molberg 12-01-2015 20:27:19

Du har vel ikke en nordisk udgave.

3 0
Aske Luttermann 12-01-2015 20:37:40

det er en SM-G900F .

2 0
Dan Molberg 12-01-2015 20:41:27

Lave med mange forskellige CSC koder, du SKAL have NEE for at have en nordisk.

4 0
Aske Luttermann 12-01-2015 20:57:14

Hvor kan man tjekke det ?

2 0
Dan Molberg 12-01-2015 21:00:31

Nemmeste er at se hvad der står på kassen, men ellers står det i Kies på "forsiden" det i parenteserne, efter hvilken software versioner der er installeret.

4 0
Aske Luttermann 12-01-2015 21:11:07

Der står i Kies: G900FXXU1ANG9/G900FNEE1ANG5/G900FXXU1ANG8/G900FXXU1ANG9 (TPL)

3 0
Peter Frederiksen 14-01-2015 11:46:09

TPL skulle være klar nu! Via Kies!

4 0
Dan Molberg 12-01-2015 21:13:28

Tillykke med din polske T-Mobile telefon.

5 0
Aske Luttermann 12-01-2015 21:16:23

Hmm tak :/ har jeg mulighed for at opdatere den på en eller anden måde ?

4 0
Dan Molberg 12-01-2015 21:19:06

Enten vente, ellers kan du bruge Odin (vil jeg ikke anbefale med mindre du er ligeglad med telefonen eller har brugt det før).

7 0
Aske Luttermann 12-01-2015 21:24:47

okay. tusind tak for hjælpen dan :)

Skal vidst lige have fat i en forhandler.

og så må jeg jo bare vente med tålmodighed til at t-mobile nosser sig sammen .

5 0
Dan Molberg 15-01-2015 21:26:03

Poland (T-mobile) (TPL) SM-G900F GALAXY S5 5 G900FXXU1BNL9, så kom den også til dig...

1 0
Dan Molberg 12-01-2015 21:33:34

Ja, det er et problem med palellerimporteret elektronik, mange tror desvære de kan benytte sig af fabriksgaranti ved parallelimport, så du har kun forhandleren hvis det går galt. Så f.eks med telefoner har Samsung Nordic jo tit tilbud ved udskiftning af glas inden for det første år, disse er du f.eks ikke dækket af. Så det at de sælger den som det samme produkt er jo direkte uforskammet, også selvom de skilter med det, som f.eks Salgsbutikken: http://www.rma.nu/kontakt/?show=import.

7 1
Bjørn 12-01-2015 19:46:47

Har de gjort noget ved designet af touch wiz eller er det det samme?

0 0
Van Anh Nguyen 15-01-2015 06:54:05

Så vidt jeg kan se, så er den blevet mere flydende og lidt pænere at se på.

Men I skal lige være OBS på, at når i opdatere den til lollipop, så vil den miste sin lydløs tilstand. Dvs du nu kun har lyd og vibrationer. Hvis i har en Samsung som mig er det lidt ærgerligt, men hvis i har en nexus eller måske htc så er der vidst en vej udenom.
Jeg ved ikke om det er en bug eller reelt noget de har fjernet. Men har hørt at den gerne skulle komme igen til 5.1. Men gud ved hvornår DEN opdatering kommer.

2 0