Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android-aften på Mobilsiden.dk

Android-aften på Mobilsiden.dk

LIVE EVENT: Google holder i aften pressemøde om Android 3.0 Honeycomb. Mobilsiden.dk holder Android-aften, hvor du kan debattere Android sammen med andre. Læs mere her.

Google har annonceret et pressemøde om Android 3.0 Honeycomb. Det afholdes i aften onsdag den 2. februar 2011 klokken 19.00 dansk tid, og det hele transmitteres på YouTube.

På Mobilsiden.dk holder vi derfor Android aften, hvor du kan debattere Googles styresystem og pressemøde, sammen med andre brugere, samt følge Googles udmeldinger.

Mobilsiden.dk's chefredaktør samt journalister vil også være på chatten i aften.

Det hele foregår på denne side, som du ser på nu.

I nedenstående vindue kan du tilmelde dig, så du modtager en reminder på mailen, forud for begivenheden. Vi udsender også "huske-beskeder" på Facebook og Twitter.

Vi åbner chatten i aften klokken 18.30. Pressemødet begynder klokken 19.

Programmet hos Google er følgende:

19:00 Stage presentation
20:30 Demos and refreshments

Emnet: An in-depth look at Honeycomb, Android ecosystem news, and hands-on demos.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

04-02-2011 13:14:46

....Sorry over, at jeg først kommenterer nu - men det var en virkelig spændende aften, hvor man kunne se fremtidens muligheder.

Læste chatten igennem i går....og undskyld, at jeg ikke besvarede henvendelser - men jeg var fuldstændig opslugt af præsentationen. Altså sad jeg ikke med øjnene rettet imod chatten.

Efter at ha' takket af for denne dejlige event, loggede jeg hurtigt ud - da arbejdet ventede.

0 0
MGApcPro 03-02-2011 00:21:31

fik ingen email, om at det skulle til at start(havde tilmeldt mig påmindelsen)
gik glip af live stream :(

0 0
Mike R 02-02-2011 20:36:30

Havde helt klart forventet denne aften gik på at sidde sammen med de andre mobilsiden brugere og diskutere hvad der er blevet set ligesom der skete med WP7, hvorfor har der ikke været den samme chat som sidst det fungerede meget bedre og gjorde det hele mere interessant :P ?

0 0
Mike R 02-02-2011 20:36:29

Havde helt klart forventet denne aften gik på at sidde sammen med de andre mobilsiden brugere og diskutere hvad der er blevet set ligesom der skete med WP7, hvorfor har der ikke været den samme chat som sidst det fungerede meget bedre og gjorde det hele mere interessant :P ?

0 0
Bjarne1 02-02-2011 20:07:23

Hvor er den

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 20:05:23

;-)

0 0
Bjarne1 02-02-2011 19:59:39

Det er godt nok spændende al det det nye android kan. Jeg glæder mig til at få en tablet med Android 3,0

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:57:58

Så er pressekonferencen og demoer fra scenen overstået, og publikum blev inviteret til at gå ind i et tilstødende lokale, og afprøve 18 Honeycomb devices. Gad vide hvor mange af dem som kommer her til, og hvornår.

Wrapup fra mit perspektiv: Hvad vi så fra Android og Honeycomb i dag synes jeg var temmeligt overbevisende, og personligt glæder jeg mig _en hel del_ til at få en Honeycomb tablet mellem hænderne. Fremtiden ser spændende ud....

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:47:46

Specifikke priser for forskellige valuta kan angives. Gode søgemuligheder. Du kan se dine devices, hvilke apps der er installeret på dem, og selv navngive dem. Nyt: In-app purchases. Ligger som API i SDK'et. Dvs. man kan sælge ting direkte fra ens app, f.eks. yderligere features, resourcer, whatever. En fyr fra Disney-mobile. Præsenterer 3 Disney-apps....

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:40:27

Nyt: Android Market Webstore. Fuldt Market på Web (yay!). http://market.android.com. Så nu kan man browse og søge på hele Market online. Hvis du har brug AppBrain vil du nok genkende noget. Højopløsning billeder til at promovere ens app. More from developer, description, reviews, screenshots, related. Køb apps direkte online. Viser permissions. Du kan skyde en app direkte til dit device. Meget lig AppBrain. Ser gennemført ud. Køb på dit kreditkort (Visa f.eks.)! Som "Chrome to phone". Klik installer på website, og den går igang med at installere på din telefon/tablet. Deep links direkte til en app online på Market. Den viser hvad du har installeret på dit device. Også Youtube videoer til at promovere din app. Direkte links til Twitter og andre metoder til deling.

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:29:46

En CNN app demonstreres af nogen CNN udviklere. Lavet specielt til Android tablets. CNN iReport interface. Ser fint ud. Live streaming CNN video i app'en. Med iReport kan alle være video-korrespondenter, live, og uploade deres video til CNN (realtime?), som så (måske) bliver vist i iReport app'en, og på deres iReport webside.

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:23:52

Kamera og video UI demonstreres. Ser fint ud. Supporterer 2 kameraer + video-chat. Videochat demonstreres... Ser fint ud, ala Skype over Google Talk (vist nok).

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:20:16

Det er officielt. Honeycomb bliver temmeligt stort hvad spil angår....

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:19:18

Der demonstreres nu nogen spil fra et spil-udvikler firma (nogen rigtige geeks). Det kører temmeligt overbevisende. Konsol-agtig performance og grafik-kvalitet.

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:17:09

Det må være en Motorola Xoom der demonstreres på. Rigtigt guf at se på. Alt kører flydende og ekstremt hurtigt. Det her er supercool, lidt ud over din nuværende telefon.

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:15:48

En mumse-lækker version af Youtube demonstreres. Alt kører super-smooth. Nyt 3D accelleret API: Renderscript.

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:14:41

Alle eksisterende apps kan få grafikken hardware-accellereret med en enkelt setting. Performance!

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:13:39

Alle (ordentligt byggede) eksisterende Android apps vil køre fint og umodificeret på Honeycomb.

Der gennemgås det nye GUI toolkit, hvor kan kan bruge fragments, så man f.eks. kan lave tablet-optimerede UI, i den samme app som kan køre på en telefon.

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:07:16

Der er en interaktiv gennemgang af features i HoneyComb..

0 0
Mike R 02-02-2011 19:05:11

Da er da ingen kommentar chat lignende ting som der var ved WP7 præsentationen.

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 19:02:35

Andy Rubin er gået på scenen...

0 0
daniel dencker 02-02-2011 18:21:03

det bliver da meget spændende at høre noget om android styresystemet og det bliver især spændende at høre om android 3.0

0 0
31-01-2011 19:12:51

Der sker da ikke noget ved at kigge med på onsdag.
Synes i grunden, at det er ret spændende.

Fint med mig, såfremt Apple kan blive væltet af pinden.

0 0
thomasD 30-01-2011 15:16:53

Er der nogle der ved, om der kommer en evt opdatering til HTCs telefoner?? :))

0 0
Gustav Andersen 30-01-2011 19:04:26

Android 3.0 er primært udviklet til tablets, så der kommer nok ikke en opdatering til telefoner :)

0 0
Andreas 04-02-2011 12:43:38

Selvfølgelig er de fleste nyheder i 3.0 til tablets. Men det er altså også udviklet til at fungere til telefoner.
http://www.mobilsiden.dk/nyheder/android-30-honeycomb-er-et-stort-skridt-frem,lid.14010/

Så det kan sagtens være at nogle af de nyeste telefoner bliver opdateret til 3.0 på et tidspunkt.

0 0
Cebastian 31-01-2011 12:01:35

Google har udmeldt, at Android 3.0 kan bruges til andre enheder, end kun tablets. Men jeg er enig i, at den nok ikek udgives til nuværende modeller. Men sikkert fremtidige :)

0 0
Lars Bjerregaard 02-02-2011 18:59:32

Jeg er temmelig sikker på at de mest populære highend Android modeller i øjeblikket, vil få opdateringer til 3.0.

0 0
jens 02-02-2011 20:09:17

Matias Duarte har jo sagt ganske klart at 3.0 ikke kun er til tablets. Jeg forstår ikke helt hvorfor alle folk har fået den opfattelse.
http://www.engadget.com/2011/01/07/exclusive-interview-googles-matias-duarte-talks-honeycomb-tab/

Men er der nogen der har en ide om en LG Optimus 2X får 3.0?

0 0
Madsvegas 30-01-2011 11:44:25

Bliver spændende at høre hvad 3.0 kan. :)

0 0