Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android-brugere er ikke is-spisere

Android-brugere er ikke is-spisere

Android 4.0 Ice Cream Sandwich udbredes langsomt og er stadig ikke ude på ret mange smartphones.

Ice Cream Sandwich - Android 4.0
Ice Cream Sandwich - Android 4.0

Google annoncerede i sidste uge den kommende version af Android systemet, Android 4.1 Jelly Bean. Denne kommer allerede på de første enheder her i løbet af juli måned, mens Android 4.0 stadigvæk vækster meget langsomt.

Android 4.0 er nu på i alt 10.9 procent af alle aktive Android-enheder, mens Gingerbread (Android 2.3) stadigvæk, uden sammenligning, er den mest udbredte med hele 64 procent af markedet. Froyo (2.2) er det som ligger på næstflest Android-enheder.

De gamle versioner har fortsat en stor markedsandel, og det bliver spændende at se, om udbredelsen af Android 4.1 kommer til at gå i samme tempo.

Udbredelsen af de forskellige Android versioner - juli 2012
Udbredelsen af de forskellige Android versioner - juli 2012
Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

Per E. 03-07-2012 22:07:51

Det er vil ret beset ikke Googles skyld at ICS ikke er mere udbredt. Såvidt jeg husker frigav de koden i november sidste år til ICS og herefter er det op til mobilproducenterne at få den implementeret på deres mobiler. Årsagen til at det føles som lang tid er vil netop, at når Google har frigivet koden, går arbejdet i gang for producenterne. Her har Apple selvfølgelig en fordel, for når de frigiver koden er den testet af på deres telefoner og kan umiddelbart 'rulles ud. Den fordel har Google selvfølgelig ikke - og derfor kan det føles som lang tid.
Desuden har man i Open Handset Alliance truffet den beslutning, at Android mobiler modtager opdateringer af OS'et i 18 mdr. efter købet. Og lur mig, om ikke det for mange 'nørder' er nogenlunde ensbetydende med, at mobilen alligevel skiftes ud :-)

0 0
04-07-2012 12:05:51

i må altså få læst den artikel korrekt omkring de 18 måneder, der er intet der garantere noget som helst. som nævnt i artikelen som der blev henvist til et andet sted fra.

"For instance, the members of the update partnership could say that a new device should still be able to receive Android OS updates within the first 18 months of release; however, companies would not be obligated to stick to that guideline, and that does not mean that phones would access every new release. The group could suggest that a phone capable of running the latest software should reasonably have it within two months of the code becoming accessible; however, testing problems or developmental sluggishness could stand in the way of that happening."

Men det er jo reelt set googles egen skyld. De lancerer opdateringer non-stop, der er jo stort set ingen producenter som kan holde hele deres mobil udvalg opdateret i den fart som der bliver lavet opdateringer. det er jo reelt set kun flag-skibene som får en opdatering med på vejen, og de mindre modeller kan få lov til at drømme om dem.

0 0
04-07-2012 12:55:44

Og når man nu har set den tendens i flere år, så ved man også som android bruger. At hvis du ikke køber flagskib eller køber LG, så kommer der nok ikke mange updateringer.

Hvis man ikke kan lide, ja så må man jo bide i det sure æble og hoppe over på den anden side af hækken. Der får alle ganske vidst en update en gang om året, men det er så ikke altid at ens mobil kan bruge alle de nye fede features. Men opdateringen har man selvfølgeligt fået. Også selvom det sløver ens mobil....

0 0
04-07-2012 15:57:00

så du mener altså at en android opdatering optimere hver gang? Det var da ikke længe siden at sony annoncerede at de ikke ville garantere for telefonen blev bedre af en 4.x opdatering.

Så det med at android bare gør det bedre, er reelt set noget fis. Det er endda først i år at google vil gå bevidst efter at gøre android mere flydende. Det siger vist mere end rigeligt.

0 0
04-07-2012 20:20:27

Det har jeg ikke sagt noget om, der er masser af android telefoner der er noget lort. Men det er ikke ensbetydende med at android er det og at det lagger osv. Og sidst jeg kiggede var Sony ikke android... Og hvornår har Apple optaget deres brugerflade med et højhastigheds Kamera? Mon ikke der også der vil være forbedringer mellem versionerne? Hvad jeg vil sige er, at det bliver ikke nødvendigvis bedre af at bruge en iphone.

0 0
05-07-2012 15:52:35

Men bruger venligheden er bedre end på android.

Det er noget Apple og Microsoft er gået op i, og der fejler android nu en gang i mine øjne.

Og uden vi skal gå HELT ned i små sko, så vil jeg kalde apple og microsofts OS flydende, noget som andriod kunne lære noget af.

0 0
Peter Frederiksen 04-07-2012 11:02:27

En af de store nyheder ved Google I/O, var Android PDK, hvor hardware producenterne kan tilpasse hardware et par måneder før udgivelse af kommende desserter, slik og kager.

Der er nogle få producenter der har få Jelly Bean Beta PDK og mit umiddelbare gæt er Samsung, HTC, Motorola og Asus.

Gætter på S3 og HTC One X/S får JB i August/September..

0 0
Giovanni78 03-07-2012 19:43:24

Jeg er Android bruger, og har været det af 2 omgange. først med HTC Hero og nu med en HTC Incredible S. Og en af de ting der irriterer mig helt vildt er netop at man løbende kan følge alle de lækre ting der sker med Android, men kun hvis man er heldig kan man forvente at ens telefon opdateres.

Og derfor bliver min næste telefon nok en iPhone 5.

I dag er jeg dog en lille smule glad, for jeg har netop modtaget opdatering til netop ICS til min Incredible S!!!!

0 0
03-07-2012 15:11:19

Ja hurra, til google og deres andriod!
En ud af mange grunde til jeg forlod andriod markedet, det er jo en TOTAL joke gang på gang. nye updateringer non-stop og de eneste som liiige kan følge med, er google selv. Alle andre er sat til vægs af de producenter som bruger deres OS.

Synes snart at mobilsiden, skal gøre opdateringere en del af anmeldelserne. For kan ikke se at en mobil kan få gode karaktere, når producenten kort efter, bare bliver efterladt i støvet af de utallige updates der bliver sparket ud på markedet non-stop

0 0
03-07-2012 15:16:13

Altså om du skifter iphone en gang om året og får nyt OS, eller du skifter android en gang om året og får nyt OS er vel ligegyldigt ?

0 0
03-07-2012 16:05:19

nu jeg en af dem som faktisk gerne beholder sin telefon mere end et år. Så nej det er jo ikke ligegyldigt.

Og så vidt jeg ved, så er apple netop en af dem som er gode til at holde deres mobiltelefoner relevante med opdateringer?

Kan android mobil producenterne sige det samme? det jo bare at henvise til en af mobilsidens egne artikler, hvor man kan se at 2.3 og 2.2 samlet set står for 80% af android mobilerne. Så hvor gennemtænkt er det?

Jeg har prøvet andriod ræset, og jeg blev træt af, at blive pisset op og ned af ryggen gang på gang. for så skal man som du nævner, købe ny mobil som man skifter underbukser for at få sin opdatering, eller du kan vente ½ - 1 år før du får en opdatering, så er der ikke en gang garanti for at din mobil bliver bedre af det, snarere tvært imod !

0 0
Daller 05-07-2012 00:08:45

Det er klart og foretrække ingen opdateringer end at modtage en opdatering, hvor din mobil bliver 60% langsommere i optrækket + at selvom du har "den nyeste version, og uha hvor er det godt." så er de fleste nye funktioner ovenikøbet fjernet + nogle gamle du havde før er blevet fjernet. Jeg forstår ikke den store ting omkring en opdatering der virkelig bare trækker det hele ned alligevel, hvilket er tilfældet med iPhone 3Gs

Behold din Android, du kan flashe den med en nyere rom, hvis du gerne vil have en opdatering, eller køb mobil hos nogle der er kendte for deres opdateringer. Samsung er et godt køb, SGS 3, jeg har den, den er klart bedre end iPhone 4s, uanset om den får flere opdateringer, men det gør den, og så endda til mindre penge.
Jeg kan godt forstå, at du er skuffet over dit køb, men kommer det ud på et plan, så synes jeg klart at Android uden eller med opdateringer er at foretrække. :-)

Hilsen Daniel

- Og hurra til dig som har købt en iPhone, som om nogle år vil få en opdatering der forvandler din mobil til noget af det værre. :-)

0 0
05-07-2012 15:49:28

Tja nu er iphone 3gs vel 4-5 år gammel? så nu skal man ikke have for ondt af en mobil som er så gammel, men jeg bruger nu ikke selv iphone.

Men hvorfor skal jeg gøre mig besværet ved at flashe min mobil og gøre alt muligt, for endda at få endnu en halvfærdig version fra en eller anden på xda? det giver jo heller ikke mange guldkorn i sidste ende.

Jeg er for længst færdig med android, det er et system for folk som VIL rode med mobilen for de mest gængse ting, og det må jeg indrømme at jeg IKKE er den person.

Så jeg mere til windowsphone, det er noget som er simpelt sat op, og så kører det ud over stepperne. Der er ingen hardware onani man skal dyrke, for at have en optimal telefon ydelse.

Men ja, nogle vil jo gerne nørkle med det, og køber en mobil som har mere maskinkraft end hvad apollo havde i sin tid. Og alligevel sidder man med følelsen af et system som bare ikke føles komplet. Sådan havde jeg det ihvertfald tit med min telefon i sin tid.

0 0
Daller 05-07-2012 20:28:33

Hmm.. har ikke tænkt mig at rode med min nye mobil, da slet ikke behøver det, og jeg finder da ihvertfald softwaren og hardwaren på min mobil rigtig komplet. Men ja der har været en periode, hvor producenterne bare udgav nogle Android mobiler der virkelig ikke var det helt store. Jeg tænker, hvis du køber en ny Android mobil idag, enten om det er en HTC one x, one s, SGS3, Xperia S mfl. så vil du ikke sidde tilbage og føle hvad du gjorde med din, da det hele er blevet meget bedre med de nye.

Tror også de nye Windows Phones vil gøre en forskel, ville dog vente med at købe en ny, hvis jeg var dig, for den nye Windows phone 8 serie kommer jo engang :-)

- Tror der går år før jeg vil tænke på at skifte ny mobil :-)

0 0
Lars 03-07-2012 13:29:35

Det er da håbløst, at en ny opdatering er på vej inden for få dage, mens den forrige kun har fundet vej til 10% af brugerne.

Jeg ville få spasmer, hvis jeg havde en under to år gammel smartphone, som ikke var med på det seneste OS.

0 0
03-07-2012 15:17:28

Og hvor mange nye iOS5/6 features er det lige at der virker på iphone 3Gs ?

0 0
Lars 03-07-2012 18:54:31

Så mange som muligt efter hvad hardwaren kan trække. Hvor mange features fra ICS eller Jelly Bean har nogen Android telefoner fra 2009?!?

0 0