Mobilsiden.dk  /   Nyhedsoversigt  /   Android har næsten 60 procent af smartphone-markedet.

Android har næsten 60 procent af smartphone-markedet.

Android er meget tæt på at have erobret 60 procent af smartphone-markedet. Windows Phone halter efter.

I den netop offentliggjorte opgørelse fra IDC over smartphonemarkedet fremgår det, at Android igen er gået markant frem og næsten har erobret 60 procent af markedet for smartphones.

Helt præcist har Android en andel i første kvartal af 2012 på 59 procent, skriver Engadget.

I forhold til første kvartal af 2011 har Android oplevet en markant fremgang fra 36 procent.

Apples iOS er nummer to på opgørelsen med 35,1 procent af markedet.

Windows Phone, med Nokia som en af de helt store aktører, kæmper stadig hårdt for at bide sig fast i markedet. Windows Phone havde i første kvartal kun nået en andel på 2,2 procent.

De helt store tabere er BlackBerry og Symbian. BlackBerry er på et år gået fra 13,6 procent til nu kun 6,4 procent, mens det ser endnu mere skidt ud for Symbian, der er gået tilbage fra 26 procent til 6,8 procent.

Forrige artikel Næste artikel

Få notikationer:

Læs Mobilsidens debatregler her


Kommentar

kevin 27-05-2012 12:53:45

i skriver "Apples iOS er nummer to på opgørelsen med 35,1 procent af markedet" men ud fra den tabel i vist læser jeg den som de kun har 23% af market er der noget jeg har misforstået?

kevin

0 0
27-05-2012 23:55:33

Man bliver jo nødt til at bytte lidt rundt på tingene, så det ikke ser helt så skidt ud ;-)

0 0
Benjamin Jensen 26-05-2012 00:20:25

Ja, folket har talt. Der bliver nemlig stadig downloadet 10 gange så mange apps til iPhone, end der gør til de 60% som har Android. Det tal synes jeg da er mere imponerende. Man forstår godt udviklerne er trætte af Android, da det er næsten umuligt at få solgt noget via Google Play, pga deres tossede indexering af apps til de forskellige lande. Man burde jo formode, at Google er kongen hvad angår søgning, men sådan ligger landet bare ikke.

0 0
DX 26-05-2012 14:42:54

@Benjamin. Den almindelige befolkning der køber Android mobiler er altså åbenbart ligeglade med at der downloades flere app i Apples app store.

0 0
Benjamin Jensen 29-05-2012 00:31:19

DX>> Jeg forstår ikke helt hvad du mener?? Men min pointe var sådan set, at Android apps er svært tilgængelige og umuligt at lave til alle telefoner pga fragmenteringen, så en udvikler tjener slet slet ikke det samme på android app som til iOS. Derved er det jo heller ikke særlig attraktivt, når den almindelig befolkning skal vente på apps, som for lang tid siden er kommet til iOS.

0 0
DX 25-05-2012 14:03:16

Tallene er allerede næsten 2 måneder gamle, så det bliver interessant at se 2det kvartal. Men 1 ting er sikker - "folket har talt", og de vil selv bestemme.

0 0
Footiefan 25-05-2012 15:10:03

Bestemme over hvad? Folk køber vel den mobil de gerne vil ha' - ingen tvang?!

Ved godt hvad du mener - det sædvanlige friheds-android snik snak ;-)

0 0
hellas7 25-05-2012 15:35:27

DX du er fuldstændig tosset, men det er jo ingen nyhed. Til gengæld synes jeg Nokia skulle overveje meget kraftigt om deres mobilstrategi inden for det seneste år har været den rigtige

0 0